Witamy !



[All] czujnik położenia wału

Wszystko o silnikach benzynowych

[All] czujnik położenia wału

Postprzez fronterawaldka » 10 kwi 2008 14:16:06

Witam wszystkich

Pytanie do znawców elektryki i nietylko

Frontera Sport 94/2.0 przerywa silnik na dziurach i na ułamek sekundy zapala się żółta kontrolka silnika. byłem na badaniu i wykazało awarie czujnika obrotów wału więc go wymieniłem i po tygodniu znowu to samo. prosze o porade co to może być ewentualnie gdzie mogę zdobyć schemat elektryczny.
za wszelkie podpowiedzi serdecznie dziękuję i pozdrawiam
fronterawaldka
 

Postprzez mody1 » 10 kwi 2008 19:05:52

poszukaj na stronie głownej w dziale technika
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3884
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez Elektro001 » 10 kwi 2008 20:24:29

Sprawdź okablowanie pod kątem przetarcia, zwarcia do masy i najgorsze to wewnętrzna przerwa w kablu. Ople są znane z tego typu niespodzianek.
Elektro001
 

Postprzez makar » 11 kwi 2008 21:45:58

nie wiem jaka diagnostyka ale np przy najprostszych sposobach diagnoznowania( lampka MIL) zawsze wykazuje czujnik obrotów
makar
 

Postprzez justus » 15 kwi 2008 07:30:51

Witam wszystkich !
Właśnie wczoraj zbadałem swoją fronterę za pomocą lampki i rzeczywiście wyszedł kod 31 czyli czujnik wału - brak sygnału,
czy to oznacza ze ten sposób odczytu błędów jest do bani, a jeśli tak to czy interfejs do pc też na nic się nie przyda?
miłem w zamyśle wykonanie takiego ustrojstwa:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/kb.php ... cle&k=4447

Objawy mam takie:
1. zimny silnik na luzie pracuje nie równo tzn najpierw powoli obroty sie zmniejszaja, aż prawie zgaśne i nagle gwałtownie rosną i tak wkólko aż się nie nagrzeje
2. przy dojezdzaniu do świateł - jednoczesne hamowanie i wrzucenie luzu - silnik czasami gaśnie
3. pali ok 17-18 LPG wcześniej 14-15
powyższe objawy na gazie i benzynie podobne (na gazie w wiekszym nasileniu)
silnik 2,2 LPG
ma ktoś pomysł co to może być?
pozdrawiam
justus
 

Postprzez Elektro001 » 15 kwi 2008 07:43:23

Sprawdź sonde lambda i układ dolotowy (silnik krokowy wolnych obrotów).
Elektro001
 

Postprzez wojtekkk » 15 kwi 2008 07:55:22

czujnik wału zawsze bedzie wskazywał kod błędu przy niepracującym samochodzie-gorzej jak auto pracuje i pokazuje ten kod
wojtekkk
 

Postprzez justus » 15 kwi 2008 08:58:10

A w jaki sposób mogę sprawdzić sondą lambda,
czy można ją sprawdzić np przez pomiar rezystancji?
justus
 

Postprzez Elektro001 » 15 kwi 2008 10:00:23

Sonde lambda najlepiej sprawdzić oscyloskopem, albo pod komputerem (wyniki z komputera mogą być z przekłamaniami bo czas odświeżania jest duży) lub specjalnym testerem diodowym. Pomiary rezystancji oraz napięcia miernikiem nic Ci nie dadzą ponieważ występują zbyt szybkie zmiany napięcia żeby uchwycic to miernikiem. W dobrych zakładach elektromechanicznych powinni mieć takie ustrojstwa.
Elektro001
 

Postprzez Marucha » 26 kwi 2008 20:37:01

A te objawy to na LPG czy Pb ???
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re:

Postprzez 1heniu » 06 cze 2010 16:30:31

justus napisał(a):Witam wszystkich !
Właśnie wczoraj zbadałem swoją fronterę za pomocą lampki i rzeczywiście wyszedł kod 31 czyli czujnik wału - brak sygnału,
czy to oznacza ze ten sposób odczytu błędów jest do bani, a jeśli tak to czy interfejs do pc też na nic się nie przyda?
miłem w zamyśle wykonanie takiego ustrojstwa:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/kb.php ... cle&k=4447

Objawy mam takie:
1. zimny silnik na luzie pracuje nie równo tzn najpierw powoli obroty sie zmniejszaja, aż prawie zgaśne i nagle gwałtownie rosną i tak wkólko aż się nie nagrzeje
2. przy dojezdzaniu do świateł - jednoczesne hamowanie i wrzucenie luzu - silnik czasami gaśnie
3. pali ok 17-18 LPG wcześniej 14-15
powyższe objawy na gazie i benzynie podobne (na gazie w wiekszym nasileniu)
silnik 2,2 LPG
ma ktoś pomysł co to może być?
pozdrawiam


Witam. Ja w sprawie tego tematu bo mam bardzo podobne objawy i nie wiem co sie dzieje. Czy ktoś znalazł rozwiązanie tej usterki ?

Znalazłem rozwiązanie , okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury silnika.
1heniu
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 04 sie 2010 23:06:47

Witam Wszystkich
Mam problem, moje auto stoi u mechanika ponad 2 miesiące ,do tej pory nic nie można znaleść .Nonstop pokazuje błąd położenia wału ,auto zapala i po sek. gaśnie .
Wcześniej miałam problemy z obrotami , na światłach dodawała sobie sam obroty .Potem już przstała chodzić .
Mam Frontere 2.4 Long benzyna i gaz ,na niczym nie chce chodzić . Od 4 lat tłukłam się Froncią ,nie jedno przeszłam z tym autem ,nigdy mi nic się nie popsuło z wyjątkiem pompki paliwa .Teraz padła na dobre .Będe wdzięczna za pomoc i Dziękuje

Wymieniany był, czujnik wału korbowego ,przepływomież powietrza ,podstawiany był inny komputer ,wymieniony był palec (nie pamiętam jaki ) ,zdemontowane immo.
monia
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez sledz » 05 sie 2010 08:23:40

monia napisał(a):
,zdemontowane immo.


Proponował bym ponownie podłączyć immmo
Bo takie chwilowe zapalanie i gaśnięcie to objaw ciągle działającego immobilizera
Z doświadczenia wiem że samo usunięcie pastylki i czujnika ,bez ingerencji do sterownika nic nie daje.
sledz
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez Marucha » 05 sie 2010 08:28:05

Dokładnie tak działa zabezpieczenie immobilajzera. Jak komputer nie dostaej sygnału, po sekundzie odcina dopływ paliwa.
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 08:35:36

monia napisał(a):Wymieniany był, czujnik wału korbowego ,przepływomież powietrza ,podstawiany był inny komputer ,wymieniony był palec (nie pamiętam jaki ) ,zdemontowane immo.

A czy ktoś wpadł na pomysł wykluczenia awarii okablowania (zwarcie, rozwarcie) zanim zabrał się za wymienianie wszystkiego, co mu do głowy przyszło?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 05 sie 2010 09:22:47

Dzięki za odpowiedź ,a więc immo od roku było zdemontowane i autko chodziło super ,rozmawiałam z jednym panem od opli i stwierdził ,że immo było uśpione przez ten czas a teraz się obudziło i trzeba podać jakieś kody.
Nie wiem już co robić ,czy zabierać auto do kogoś innego czy na razie zostać przy tym mechaniku ,postanowiłam dać do tego mechanika bo on jest specialistą od elektryki ,prześwietlił kable i inne rzeczy .Jak do tej pory nic nie może znaleś i sam się dziwi ,że nie daje rady ,dzisiaj ma kogoś sprowadzić od opla ,zobaczymy co z tego wyjdzie .

Zastanawiałam się nad sondą lambdą bo kiedyś jak mi ustawiali gaz to ona coś szwankowała ,ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie przy odpalaniu i gaśnięciu auta .
Komputer nonstop pokazuje czujnik położenia wału korbowego, czujnik jest założony nowy.
Pozdrawaim
monia
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 09:39:41

monia napisał(a):Komputer nonstop pokazuje czujnik położenia wału korbowego, czujnik jest założony nowy.

Ja na miejscu tego mechanika już dawno zrzuciłbym skrzynię i zajrzał do koła zamachowego czemu ten czujnik świruje (u mnie on tam siedzi, ale być może w benzynach jest gdzie indziej). To jest czujnik indukcyjny (przynajmniej u mnie) i działa na zasadzie efektu Halla (identycznie jak czujnik od licznika w rowerze). Można go podpiąć pod miernik (a najlepiej oscyloskop) i pomachać przed nim magnesem by sprawdzić czy działa. Możliwe, że odpadł magnes, który wzbudza prąd mijając czujnik i komputer silnika nie dostaje żadnego sygnału, więc nie wie kiedy otwierać wtryski. Wywołuje to efekt jakby rozrząd był poprzestawiany.

Brat w Focusie miał identyczne objawy jak mu padł czujnik położenia wału. Silnik odpalał, ale za chwilę gasł. Jak przytrzymał gaz w podłodze, to silnik utrzymywał pracę na ok. 2000 obrotów, ale ruszyć już się nie dało, bo mocy w ogóle nie miał.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 05 sie 2010 09:52:35

Dzięki ,jutro dam znać co z autem .
monia
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez brum » 05 sie 2010 10:39:03

jrzeuski napisał(a):Ja na miejscu tego mechanika już dawno zrzuciłbym skrzynię i zajrzał do koła zamachowego czemu ten czujnik świruje (u mnie on tam siedzi, ale być może w benzynach jest gdzie indziej)


On jest z przodu silnika na dole.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 10:47:37

Dawid, a magnes jest schowany pod pokrywą napędu rozrządu czy gdzieś na wierzchu? Jest o co go urwać albo zepsuć w inny sposób? Możliwe, że jakiś fachowiec go dziabnął przy wymianie paska/łańcucha rozrządu? A może czujnik działa na jakiejś innej zasadzie?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Silniki benzynowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość