Witamy !



[All] czujnik położenia wału

Wszystko o silnikach benzynowych

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez brum » 05 sie 2010 11:01:21

Czujnik jest w bloku i czyta obrót wału który pewnie ma wcięcie żeby był sygnał.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 11:12:02

brum napisał(a):Czujnik jest w bloku i czyta obrót wału który pewnie ma wcięcie żeby był sygnał.

No to jest problem, żeby tam zajrzeć. Może przez miskę olejową się da? Na pewno trzeba zbadać czy czujnik daje sygnał w czasie kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli nie, a po wykręceniu z bloku da się wygenerować sygnał na czujniku, to problem jest w wale korbowym :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez sledz » 05 sie 2010 12:30:34

jrzeuski nie strasz człowieka :lol:

I dajcie spokój z tym czujnikiem wału.
W 99% naszych fronter po podłączeniu do kompa wyskoczy błąd czujnika położenia wału.
Ten typ tak ma i koniec.

Monia zajmij się tym immmo. Lub powiedz w którym momencie dokładnie auto przestało zapalać.
Czy przypadkiem nie po odkręceniu klem od akumulatora, a może aku kompletnie się rozładował i po naładowaniu pojawiły się problemy.
sledz
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 12:57:38

sledz napisał(a):jrzeuski nie strasz człowieka :lol:
Ja tylko staram się pomóc :twisted:
I dajcie spokój z tym czujnikiem wału.
W 99% naszych fronter po podłączeniu do kompa wyskoczy błąd czujnika położenia wału.
Ten typ tak ma i koniec.
Dziwne. Jak u siebie odepnę ten czujnik to mogę zapomnieć o odpaleniu silnika. Chyba komputer nie wie jak wysterować pompę wtryskową. Ciekawe po co w takim razie w benzynie ten czujnik skoro sobie ECU umie poradzić bez niego? Skąd wie kiedy otworzyć wtryskiwacz? A może mówisz o tym, że błąd się zczyta jako historyczny, chwilowy a nie wciąż aktywny?
Monia zajmij się tym immmo.
To też uważam za dobry trop, ale prosty do wyśledzenia w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli immo odcina zapłon, to na świecach zniknie iskra. Jeżeli odcina zasilanie pompy paliwowej, to trzeba sprawdzić czy pompa ma prąd. Jeżeli odcina wtrysk, to wystarczy wykręcić wtryskiwacz i zobaczyć czy podaje paliwo. Jeśli nie uda się zaobserwować żadnego z tych objawów, czyli silnik będzie dostawał iskrę i paliwo a mimo to będzie gasł to bardzo się uprawdopodobni teoria, że to jednak problem z czujnikiem obrotów wału.
Lub powiedz w którym momencie dokładnie auto przestało zapalać.
Czy przypadkiem nie po odkręceniu klem od akumulatora, a może aku kompletnie się rozładował i po naładowaniu pojawiły się problemy.
A immobilizer jest na to wrażliwy? U mnie nieraz zdechł akumulator a klemy to odpinałem masę razy i nigdy immo nie zaprotestował.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez sledz » 05 sie 2010 13:32:08

monia napisał(a): immo od roku było zdemontowane i autko chodziło super ,rozmawiałam z jednym panem od opli i stwierdził ,że immo było uśpione przez ten czas a teraz się obudziło i trzeba podać jakieś kody.
i


No właśnie chodziło do dnia w którym zabrakło prądu. Poprostu się zresetował.
Teraz komp domaga się sygnału z immo by ponownie uruchomić silnik.


jrzeuski napisał(a): U mnie nieraz zdechł akumulator a klemy to odpinałem masę razy i nigdy immo nie zaprotestował.


Ale ty masz immobilizer dotykasz pastylką i odpalasz, a we frocie,, monia'' został zdemontowany i jak w takim przypadku zachowuje śię benzyniak.???
Na sekundę odpala ,po czym gaśnie.
sledz
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 05 sie 2010 13:43:49

Na początku zaczeło się od obrotów ,jak stałam na światłach to obroty podnosiły się same ,musiałam wbić bieg i kawałek ruszyć i wtedy wszystko było ok . Potem przestał mi działać sygnał od świateł ,więc zapominałam wyłączać światła aż rozładował mi się akumulator .
Gdy naładowałam akumulator zaczoł ciężko palić ,ale odpalił ,potem pojechałam na zakupy i musiałam się męczyć z 20 minut żeby ją odpalić .Gdy już dojechałam do domu zgasiłam je i od tamtej pory auto nie odpaliło .
Od usunięcia immo. akumulator nigdy nie był wyciągany ani rozładowany aż do tego ferelnego dnia co nie wyłączyłam świateł i wtedy się wszystko zaczeło .
monia
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 05 sie 2010 13:52:52

sledz napisał(a):
jrzeuski napisał(a): U mnie nieraz zdechł akumulator a klemy to odpinałem masę razy i nigdy immo nie zaprotestował.

Ale ty masz immobilizer dotykasz pastylką i odpalasz

Pastylki to chyba są w B. Ja mam w kluczyku, ale nadchodzi dzień kiedy zdecyduję się jakoś ukatrupić immo, bo już parę razy mi migał kontrolką silnika, że się nie odblokował i musiałem jeszcze raz wyjąć i włożyć kluczyk aby zatrybił. Także grabi sobie, grabi :twisted: Poza tym zapasowy kluczyk mam "cienki" i tylko zamki otwiera a immo nie odblokowuje. Potrzebny mi ten immobilizer jak asfalt pod kołami :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez sledz » 05 sie 2010 16:31:02

Nie pozostaje nic innego jak odnaleźć usunięte elementy immo ,ponownie je zamontować ,odpalić silnik i szerokiej drogi :lol:

Zastanawia mnie w jaki sposób poprzedni mechanik usunął immo???
I co było wcześniej ...czy immo było w kluczyku jak u jrzuskiego czy przy kluczykach była pastylka
,a przy stacyjce i czytnik ,jak u mnie.

Bo jest taka opcja że tamten mechanik połączył pastylke z czytnikiem i schował całość pod osłoną przy kierownicy .To by było chyba najmniej bolesne rozwiązanie bo polegało by na rozłączeniu elementów ,zrezetowaniu kompa poprzez odłączenie klemy i ponowne połączenie pastylki z czytnikiem immo.
Powinno zadziałać.

Natomiast jeśli coś zaginęło czytnik pastylka lub kluczyk hymmmm??? to jest problem ,albo naprawde dobry elektryk,albo komplet sterownik [komp] i kompletny immo z tego samego auta.
sledz
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez brum » 05 sie 2010 22:54:03

Jak padnie czujnik obrotów to nie odpali i nie ma takiej możliwości.

sledz napisał(a):I dajcie spokój z tym czujnikiem wału.W 99% naszych fronter po podłączeniu do kompa wyskoczy błąd czujnika położenia wału.Ten typ tak ma i koniec.

Tak jest taki błąd, ale jest to błąd czujnika indukcyjnego....czyli obrotomierza. Błąd ten jest na zgaszonym silniku i nie ma nic wspólnego z czujnikiem obrotów.


Co do immo. W "A" do roku '97 czyli do przejściówki było immo w pastylce, zanim się odpaliło trzeba było dotknąć. Wywalenie tego immo to nie problem nawet gdzieś jest o tym. W przejściówce immo jest już w kluczyku i nie da się go wywalić już tak łatwo i samemu bo immo daje kod do ECU. Bardzo dobrzy spece zrobią to pewnie za 500zł. W "B" też jest w kluczyku i jak wyżej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 06 sie 2010 08:32:21

brum napisał(a):Jak padnie czujnik obrotów to nie odpali i nie ma takiej możliwości.
To właśnie pisałem. Chciałbym zobaczyć silnik pracujący z odpiętym tym czujnikiem.
sledz napisał(a):I dajcie spokój z tym czujnikiem wału.W 99% naszych fronter po podłączeniu do kompa wyskoczy błąd czujnika położenia wału.Ten typ tak ma i koniec.
Tak jest taki błąd, ale jest to błąd czujnika indukcyjnego....czyli obrotomierza. Błąd ten jest na zgaszonym silniku i nie ma nic wspólnego z czujnikiem obrotów.
Tu bym mocno polemizował. Według schematów w Haynesie obrotomierz na desce (P7 Tachometer) jest sterowany z komputera (pin nr 1, który steruje też cewką zapłonową L2 dla cylindrów 2 i 3). Ergo, nie ma osobnego czujnika dla obrotomierza i osobnego dla ECU. Czujnik obrotów wału ma na schematach kod P35 Crankshaft impulse sensor i nic więcej nie ma, co mogłoby powiedzieć, co się dzieje z wałem korbowym. Dlatego bez sprawnego czujnika ECU nie wie kiedy dać iskrę na świece. Ten czujnik ma 3 styki: 2 podpięte do ECU (piny 48 i 49) a trzeci odpowiada za połączenie ekranu kabla z masą. Jeżeli komuś wyświetla się błąd czujnika a mimo to silnik działa, to zapewne szwankuje ekranowanie kabla i ECU dostaje zaszumiony sygnał, ale daje radę z niego odfiltrować informację użyteczną. Lepiej lub gorzej. W tym wypadku może być właśnie to "gorzej" a u sledzia jest jeszcze to "lepiej". Do czasu.
Co do immo. W "A" do roku '97 czyli do przejściówki było immo w pastylce, zanim się odpaliło trzeba było dotknąć.

Poprawka: przejściówki zaczęły się w połowie 96r. Moja jest z października.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 12 sie 2010 09:38:12

Witajcie !!!

A więc został podłączony immo. i auto dalej nie pali ,wcześniej zanim zostało podłączone immo. auto odpaliło po zgaszeniu dalej nie pali ,nonstop pokazuje czujnik położenia wału korbowego ,czyżby poszedł wał .Co dalej robić .
monia
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2010 09:57:58

Mówiłem, że to nie immobilizer winny. Zrobić porządek z czujnikiem obrotów wału i będzie hulać. Podpiąć oscyloskop na podłączenie czujnika do kompa i popatrzeć jak wygląda sygnał. Obstawiam, że jak EKG nieboszczyka. Czy czujnik w ogóle dostaje zasilanie z ECU? Skoro wymiana czujnika i ECU nic nie dała, to pewnie okablowanie klapło. Znajdź lepiej jakiś inny warsztat...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez monia » 12 sie 2010 10:04:55

Dzięki ,w sobote zabieram auto .
monia
 

jaki czujnik walka rozrzadu

Postprzez serkules » 21 wrz 2010 21:04:45

Chlopaki czy moze ktos dac mi namiary na wlasciwy czujnik polozenia walka rozrzadu. Ten czlowiek w sklepie mowi ze jest tylko jeden model ale ja mam 2 modele jeden stary i drugi kupiony kiedys ale troche inna wtyczka. Pisalem juz o tym w bazarze chce zamienic na pasujaca do mnie jest zatrzaskiwana na sprezynke i nie hermetyczna . Mam froterke z 2002 roku wersja b sport silnik 2,2 benzyna 16 ecotec. Moze ktos ma namiar na 100% pasujacy czujnik na allegro lub gdzie indziej
pozdrawiam ps oczywiscie moge uciac kostke ale po co i bawic sie z tym co mam .
serkules
 

Re: jaki czujnik walka rozrzadu

Postprzez sebol długi » 21 wrz 2010 21:50:35

bo kupiles od nowszego modelu astry vectry po 2002r,musze zobaczyc chyba mam jeszcze jeden "otwieracz do puszek"
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: jaki czujnik walka rozrzadu

Postprzez serkules » 22 wrz 2010 08:44:56

zobacz i odpisz jak mozesz
dzieki
serkules
 

Re: [All]czujnik obrotów wału

Postprzez sznurka » 22 sty 2011 13:34:18

Odświeżam temat. Mam takie same objawy we frocie sport 2,0i benz z 95r jak u fronterawaldka w 1 poście wątku - wie ktoś może jak to się skończyło u tego forumowicza?
sznurka
 

Czy czujnik położenia wału może być w innym miejscu?

Postprzez TomekKogut » 01 wrz 2014 23:18:17

Wymieniłem, silnik 2,0 na taki sam od Espero, gdyż są identyczne, tylko okazuje się że brak w nim miejsca na czujnik położenia wału. :shock:
Można jakiś inny zastosować w inne miejsce? Czy zostaje tylko wymiana silnika? :niewiem:

-- Dodano 01 wrz 2014 23:20:12 --

Oczywiście chodzi o Frotke A Sport z 93r
TomekKogut
 

Re: Odp: Czy czujnik położenia wału może być w innym miejscu

Postprzez brum » 02 wrz 2014 06:31:21

Pod pompą wspomagania nie ma?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] czujnik położenia wału

Postprzez cinek1983059 » 02 wrz 2014 07:24:13

jeżeli silnik ma koło pasowe z takimi ząbkami to czujnik powinien znajdować się właśnie przy kole jeżeli nie to tak jak pisze brum powinien być w bloku tuż pod pompą od wspomagania


a tak dla ścisłości i potomności odnośnie czujników, bo czytając cały temat nikt nie napisał jakie kupować,a więc w żadnym wypadku zamienników hart,hans, itd ,itp.tylko i wyłącznie oryginały w szczególności silniki ecotec są na to bardzo wrażliwe,potem zastanawianie kurde kupiłem nowy czujnik a tu dalej dupa
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silniki benzynowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość