Strona 1 z 1

[All] Pasek klinowy

PostNapisane: 18 wrz 2007 16:54:47
przez Jerry
Spójrzcie pod maskę czy nie macie go spękanego.
Koszt to 60 zł ( Wymiana bezproblemowa,nic nie trzeba wykręcać. Luzujemy tylko napinacz kluczem i z głowy. Aha przed wymianą naszkicujcie sobie jak on przebiega po wszystkich kołach.)

PASEK wersja z klimą.....firma - MEYLE
Ref. 6 PK 2285

PostNapisane: 30 paź 2007 22:41:23
przez jack
A to ciekawe? Jaką masz frotke? bo mnie dzisaj do 2,3tdi 93 za dwa [tyle tam jest]powiedziano 30zł.Zobacze jutro bo mieli sprowadzic.
pozdro.jack
PS.klocki-coś ok.50 ,szczeki 80,sworzeń dolny 45,gorny chyba niecałe 70.

PostNapisane: 03 lis 2007 12:28:07
przez jack
Uff-wymieniłem,ale nie tak bezproblemowo w 2,3tdi duzo wezy.Musiałem troche porozkrecac,płynu tez troche sie wylało.A do tego pogoda.
Czy zawsze musi lac jak coś robie przy frotce??
Koszt pasków niecałe 30zł,wymiana jakieś 3 godz.[naprawiłem przy okazji alternator -urwany jeden kabelek warto sprawdzic.Teraz ładuje na maxa]
+ jakieś 100 słów uwazanych za niecenzuralne.
pozdro.jack

PostNapisane: 03 lis 2007 13:19:25
przez Jerry
No to elegancko.Koszt niewielki..to się chwali.
Może do 3.2 jest droższy pasek....nie wiem.
Pewnie dlatego tak długo Ci zeszło bo wykręcałeś elementy.
U mnie z 5 min ta wymiana.
Trzymaj sie.

PostNapisane: 03 lis 2007 13:28:00
przez wojtekkk
w 2.o szybka wymiana, uwage faktycznie trzeba czasem zwrócić- ja by nie przegabpić mam zawsze komplet na zapas( wprawdzie ze starej wymiany czyli zuźyte ale awaryjnie wystarczą

Re: Pasek klinowy

PostNapisane: 16 lis 2009 20:57:29
przez sebano79
Obrazek
czy w C20NE pasek napina się tylko tą śrubą przy alternatorze? (zaznaczona na fotce)

Re: Pasek klinowy

PostNapisane: 16 lis 2009 21:59:13
przez konik
Tak tylko tą śrubą. Trzeba naprężyć go przy użyciu dość sporej siły, aby nie występował poślizg przy wielu włączonych odbiornikach i gwałtownym dodaniu gazu

Re: Pasek klinowy

PostNapisane: 16 lis 2009 22:06:46
przez sebano79
No właśnie, duża wilgotność powietrza jesienią powoduje drażniący pisk. Do tego podgrzewanie zaparowanej tylnej szyby, wichura (nawiew :) ), często jeszcze wycieraczki no i radio i cb...
Pora poprawić naciąg paska... Dzięki za potwierdzenie! :beer:

Re: [All]Pasek klinowy

PostNapisane: 07 sty 2012 16:31:09
przez steele
Prosze o porade :) Zauwazylem dzisiaj,ze pasek klinowy przesunal mi sie na kolku na oslonie silnika w strone oslony i na klika milimetrow zlazl z kolka.Dzsiaj nie zdiagnozuje czy to wina paska czy kolka a tym bardziej nie naprawie.Jutro powinienem pojechac w trase ok 250 km.Ryzykowac czy lepiej zostac w domu?Wiem,ze pytanie raczej do wrozki ale moze ktos ma doswiadczenie w temacie.

Re: [All]Pasek klinowy

PostNapisane: 07 sty 2012 16:58:04
przez jrzeuski
steele napisał(a):Zauwazylem dzisiaj,ze pasek klinowy przesunal mi sie na kolku na oslonie silnika w strone oslony i na klika milimetrow zlazl z kolka.
Jak pasek może się przesunąć jak wypełnia cały rowek w rolce? :niewiem: W każdym razie musisz zsunąć pasek i sprawdzić ręką czy rolka się telepie. Jeśli tak, to padło łożysko w niej i daleko nie zajedziesz, bo pasek w końcu spadnie i nie będzie ani obiegu wody ani ładowania (wspomagania kierownicy i hamulców też, ale bez tego dałoby radę jechać).

Re: [All]Pasek klinowy

PostNapisane: 08 sty 2012 07:54:29
przez steele
jrzeuski napisał(a):
steele napisał(a):Zauwazylem dzisiaj,ze pasek klinowy przesunal mi sie na kolku na oslonie silnika w strone oslony i na klika milimetrow zlazl z kolka.
Jak pasek może się przesunąć jak wypełnia cały rowek w rolce? :niewiem: W każdym razie musisz zsunąć pasek i sprawdzić ręką czy rolka się telepie. Jeśli tak, to padło łożysko w niej i daleko nie zajedziesz, bo pasek w końcu spadnie i nie będzie ani obiegu wody ani ładowania (wspomagania kierownicy i hamulców też, ale bez tego dałoby radę jechać).

Nie mam jak wrzucić fotki teraz :( Na szczęście problem jednak rozwiązany. Dzięki :beer:

Re: [All]Pasek klinowy

PostNapisane: 08 sty 2012 11:46:20
przez JaGrab3
w 3.2 nic nie trzeba odkręcać, na koło od napinacza zakładamy 14 oczkowe, pchamy w dół, i pasek nakładamy na najwyższą rolkę, ot cała operacja.
Ostatnio zmieniałem pasek, bo łożysko rolki mi ,się rozsypało, łożysko wymienione, pasek też, chwila roboty... dzięki Sebol za rady co i jak najszybciej.

Re: [All] Pasek klinowy

PostNapisane: 20 paź 2015 12:01:34
przez paulo83
Koledzy,
a jakie macie paski w swoich Frotach, tzn jakiej firmy?
Przy zakupie piszczał mi któryś pasek - od alternatora lub pompy wspomagania. Wymieniłem oba na nowe wg symboli ze starych pasków. Założyłem do pompy firmy BOSCH, a do alternatora GATES bo takie akurat były na sklepie. Na początku było ok, ale później po przygazowaniu zaczęło coś znów piszczeć. Pasek od pompy wspomagania był napięty jak po założeniu, a od alternatora jakby się poluzował. Napiąłem go ponownie i dla pewności zaznaczyłem przy śrubie na alternatorze markerem czy aby śruba nie puszcza. Znów chwilę było ok, a później pisk :niewiem: - położenie śruby się nie zmieniło, a pasek jakby luźniejszy.
Jakie jest Wasze doświadczenie, czy GATESy tak się rozciągają, że trzeba je kilkakrotnie napinać, czy może zmienić na coś lepszego?

Re: [All] Pasek klinowy

PostNapisane: 20 paź 2015 23:51:13
przez drech
Może warto wyczyścić koła pasowe przed założeniem nowego paska?

Re: [All] Pasek klinowy

PostNapisane: 21 paź 2015 11:35:52
przez paulo83
drech napisał(a):Może warto wyczyścić koła pasowe przed założeniem nowego paska?


Czyściłem koła przed założeniem bo wcześniej w necie poczytałem o piszczeniu paska i sposobach na jego wyeliminowanie. Bezskutecznie :niewiem:
Ale słyszałem że paski GATESa tak mają i warto wymienić na inny np. BOSCH.

Re: [All] Pasek klinowy

PostNapisane: 08 paź 2017 23:05:32
przez profaner
Mea culpa mea culpa...

przepraszam że odnowę stary temat.
Mam problem że wspomaganiem a zamierzam wymienić paski i jeszcze pewnie rozrząd.

Nie przeglądałem się jakoś super Ale czy pasek klinowy w 2.0 8v czyli c20ne chyba luzuję się odkrecając alternator? pasek od wspomagania ma chyba śrubę napinającą? dobrze myślę? frota a sport 1994

Re: [All] Pasek klinowy

PostNapisane: 21 sty 2018 09:59:41
przez Robo4x4
profaner napisał(a):Mea culpa mea culpa...

przepraszam że odnowę stary temat.
Mam problem że wspomaganiem a zamierzam wymienić paski i jeszcze pewnie rozrząd.

Nie przeglądałem się jakoś super Ale czy pasek klinowy w 2.0 8v czyli c20ne chyba luzuję się odkrecając alternator? pasek od wspomagania ma chyba śrubę napinającą? dobrze myślę? frota a sport 1994


wydaje sie ze jest napinacz...

Obrazek