Witamy !



[A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Wszystko o silnikach benzynowych

[A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 09 mar 2015 22:47:14

Witam
Stary silnik w mojej frotce dożywa ( chyba) swoich dni. Teraz czeka mnie albo remont albo podmianka.
Objawy :
- po odpaleniu zimnego ciśnienie oleju rusza po 3-6 s do 3/4 skali
- na ciepłym przy jeździe poniżej 1/2 , na wolnych obrotach lubi sobie pomrugać kontrolka ciśnienia.
- ubywa mi płynu chłodzącego , a wycieku nie zauważyłem - no chyba że idzie na gdzies gdzie od razu paruje ( ubywa od czasu wymiana korka w zbiorniczku na nowy)
- moc ..... cóż, potrafi nawet na czarnym zamulać przy lekkiej górce i niskich obrotach.
- i najważniejsze co muszę zrobić - cieknie olej ( dość intensywnie) z łączenia silnika ze skrzynia biegów - pewnie uszczelnienie wału ( czy jak to sie fachowo nazywa)

Silnik ma jakiś dziwny , jak to koledzy określili , pewnie z Vectry ( 2 bagnety olejowy z przodu i tyłu silnika) .

Do zrobienia wycieku i tak musze albo skrzynię , albo silnik wywalić. Rodzi się więc pytanie czy dać używany czy bawić się w remont ( maszyna tylko w teren 2-3 tys km rocznie)
Jeżeli wymiana, to co warto zrobić/sprawdzić przed zamontowaniem silnika bo wiadomo że łatwiej i taniej niż potem wywalać całośc do wymiany pierdołki za 50 zł

Jak czytałem remont to 2-4 tyś , używany silnik 700-1000 zł .

Czy operacja wymian silnika jest do zrobienia dla kogoś kto nie jest mechanikiem - mam podwórko, czas, 1-2 osoby do pomocy ( dzwigniej, przenieś itp) , podstawowe narzędzia.
Chęć nauki :) do tej pory sam robiłem - hamulce ( tłoczki, itp), łożyska przód , elektrykę, lift tyłu. może dam rade ogarnąć.

Proszę o naprowadzenie , co i jak warto zrobić.
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez adrianee36 » 09 mar 2015 23:21:52

Remont to jakies 1.500zł - 2500zł a uzywany to 300-500zł . jak masz jakies pojecie o mechanice to ogarniesz wymiane.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Cuba » 09 mar 2015 23:26:31

Nie pakuj się w koszty jak pisał przedmówca za max. 500 zł masz silnik do sprawdzenia/odpalenia w samochodzie
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez cinek1983059 » 10 mar 2015 08:34:58

koszt remontu mieści się w podobnej kasie co zakup sprawnego motoru z omy 3.0 v6, więc bez sensu chyba jest co kol wiek z tym silnikiem robić.zalży od ciebie ile masz kasy na tą zabawę i czy pragniesz dużo więcej mocy kosztem awaryjności, bo chyba nie ma silnika bardziej idioodpornego jak 2.0 8v, tylko moc mierna, ale motor naprawdę potrafi znieść porządne katowanie, czego nie można powiedzieć o v6.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 10 mar 2015 14:27:30

Dziękuję, czyli tak jak przypuszczałem wymiana i teraz dwa pytanie
1. u kogo można nabyć silnik za przyzwoite szelesty i w miarę OK - czyli czy macie sprawdzonego dostawcę
2. co w nim ewentualnie ruszyc przed włożeniem, żeby bez sensu za chwile nie wyciągać znowu celem naprawy dupereli.
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez brum » 10 mar 2015 16:05:01

kup słupek może być z vectry, astry, omegi. Do przełożenia będzie miska i smok, reszta z Froty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 10 mar 2015 20:22:53

Sprawdzałem ceny silników , kilka po 300-400 zł plus dostawa wiec wychodzi z 500-550 zł
Znalazłem u siebie w Poznaniu silnik z 600 zł , moze i dużo ale 30 dni gwarancji rozruchowej, no i bez transportu teraz tylko czy mój silnik to na pewno C20NE bo taki znalazłem, o calibrze nikt nie wspominał
AHC2 OPEL CALIBRA SILNIK 2.0 8V C20NE
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5078672118
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez brum » 10 mar 2015 20:29:40

Jeśli wygląda jak ten z calibry to jest NE. Zresztą można wsadzić obojętnie jaki 2.0/2.2 ale trzeba być ogarniętym :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez cinek1983059 » 10 mar 2015 20:40:00

dane zamieszczone w profilu wskazują na to że powinien siedzieć u ciebie c20ne.
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez adrianee36 » 10 mar 2015 21:02:53

Pamietaj jeszcze o tym ze kazdy silnik ktory kupisz ma okolo 20 lat, i jego stan to nie bedzie igła... wiec czasem warto zastanowic sie nad remontem swojego.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Cuba » 10 mar 2015 22:30:54

To może inaczej, jeżeli kolega zamierza jeździć dłuuugie lata Frotką jak najbardziej remont kapitalny, jeżeli silnik ma być na kilka lat wystarczy używka wyciągnięta z jeżdżącego samochodu, taki silnik bardzo łatwo sprawdzić/ocenić.
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 11 mar 2015 16:16:40

Frotka raczej nie na długo, bo zbieram na coś większego ( wyprawowe dla 4 osób)
Tak że wymiana silnika .
Czytałem gdzieś że powinno się dać nową pompę olejową czy to prawda czy tylko takie gadania ?
Przekładka miski olejowej i smoka ( a gdzie on dokładnie przychodzi ? ) raczej nie powinna byc trudna ?
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez brum » 11 mar 2015 16:26:03

Skoro pytasz o smok, to może oddaj to komuś do zrobienia bo jeszcze kilka rzeczy wyjdzie :P
Pompę się wymienia jak nie daje ciśnienia, a nie ot tak.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 11 mar 2015 17:48:40

Mam ugadanego mechanika ( sąsiad kolegi) u niego będziemy robić sami, ale pod jego nadzorem. Wole tu zadawać proste pytania żeby potem błysnąć przygotowaniem do pacy :)

Co to smok to wiem (to ustrojstwo przez które pompa olejowe zasysa olej z dna miski olejowej), raczej chodziło mi czy demontuje sie normalnie czy jest jakiś specjalny knyf / klucz do tego . Do tej pory nie ściągałem miski olejowej wiec nie winę jak to organoleptycznie wygląda.
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez brum » 11 mar 2015 19:30:05

są dwie śruby i dwie do wspornika.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez Kobra2151 » 27 maja 2015 18:36:06

Po tygodniach majsterkowania moja Frotka ma nowe serducho
Dla potomnych :

Do silnik od Calibry trzeba przełożyć ze starego frotkowego:

- miska olejowa
- smok
- przegroda miski olejowej
- koło zamachowe - z Calibry jest cieńsze
- tarcza sprzęgłowa - inna średnica gniazda

Silnik faktycznie prosty i przy pomocy i doradztwie mechanika wszystko poszło gładko - no prawie gładko.
Wymieniłem :
- uszczelniacze góra i dół - przód i rył
- pasek rozrządu ( ta wersja silnika nie ma napinacza)
- pompa wody
- termostat
- pompa olejowa ze starego silnika bo od Calibry wyglądała nieciekawie
- kopułka i palec rozdzielacza
- nowa chłodnica ( stara rozpadła się prawie - nie było co naprawiać) od 2,5TD
- przy okazji uszczelniacz skrzyni biegów

Wszystko zmontowane zalane płynami , olej GM półsyntetyk , kluczyk kilkanaście obrotów rozrusznikiem i..... zagdakała :)

Rożnica jest, wchodzi na obroty, moc jest, podjeżdżam pod górkę ( testową w mojej okolicy) na 3 biegu - poprzednio ledwo co na dwójce.
Nareszcie na wolnych obrotach mam ciśnienie 1/4 - 1/3 skali a podczas jazdy na ciepłym silniku ponad 3/4 skali
Zobaczymy jak spalanie.

Żeby nie było tak różowo ....
Cieknie olej z dolnego tylnego uszczelniacz , musiał być kiepskiej jakości albo źle się ułożył. Na razie czekam bo na 800 km ubyło jakieś 50-100 ml
No i czeka mnie dorabianie osłony paska rozrządu bo ten co ma jest połamany w jednym miejscu, a 300 zł za obudowę nie dam .
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez damianEK691965 » 07 lis 2015 23:28:23

To ja dodam tylko odnośnie 3.0 bo nikt nie wspomniał że przedni most froty 2.0 umarł by przy pierwszej okazji bo raczej słaby jest a 3.0 jak znam życie kusiło by mocą :D
kumho kl71 31' lift lekki snorkel winda dragon 1200HD było
Jest jeep cherokee4.0 lift plus BFG mt km2 31" zderzaki bagażnik i parę drobiazgów
isuzu 2.2 td pocięte 32" mieszacz błota
Avatar użytkownika
damianEK691965
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1055
Obrazki: 7
Dołączył(a): 13 cze 2009 13:48:59
Lokalizacja: Słupsk Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez cinek1983059 » 09 lis 2015 08:37:31

damianEK691965 napisał(a):To ja dodam tylko odnośnie 3.0 bo nikt nie wspomniał że przedni most froty 2.0 umarł by przy pierwszej okazji bo raczej słaby jest a 3.0 jak znam życie kusiło by mocą :D


to raczej sprawa oczywista skoro most ukręcasz bez najmniejszego problemu silnikiem 2.0 :).zależne jest to oczywiście od techniki i umiejętności jazdy, osobiście uważam że wszystkie podzespoły we frocie 2.0 przed liftem są słabej konstrukcji
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez jrzeuski » 09 lis 2015 09:43:42

cinek1983059 napisał(a):osobiście uważam że wszystkie podzespoły we frocie 2.0 przed liftem są słabej konstrukcji
Oj tam, oj tam. Wały trudno ukręcić, nie to co w zJeepach. Tylny dyfer też jest ciężki do zabicia, o ile się pilnuje luzów na ataku i żeby olej był. Największym problemem Sporta 2.0 jest skandalicznie słaby przedni most, który nie ma swojego mocniejszego odpowiednika we Frocie B, żeby przeszczepić. W efekcie trzeba przeszczepiać również tył przerabiając zawias, czyli lepiej dołożyć i wstawić pancerne mosty z Patrola.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] Nowe serce dla Frotki

Postprzez brum » 09 lis 2015 13:25:02

jrzeuski napisał(a):W efekcie trzeba przeszczepiać również tył przerabiając zawias, czyli lepiej dołożyć i wstawić pancerne mosty z Patrola.

Na pewno wyjdzie to taniej niż same mosty z patrola za 2tyś, a gdzie jeszcze robota? A mosty z Froty kupi za 600, i roboty będzie pewnie za 500.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Silniki benzynowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron