Strona 1 z 1

[B 2.2 i] Żywotność silnika

PostNapisane: 24 lut 2016 19:16:12
przez Zerrafin
Witam,

ponieważ chciałbym określić żywotność jednostki 2.2 benzyna rozważając jej ewentualną wymianę na 3.2 V6, chciałbym zadać kilka pytań użytkownikom froty 2.2 benzyna zarówno w pierwszej jak i drugiej generacji auta.

1. Jakie przebiegi mają wasze auta?
2. Czy komuś udało się rozwiązać problem wysokiej temperatury silnika ( 85-90 w trasie, która w mieście rośnie do 100, a wcześniej zawsze miał 80 w trasie a w mieście nie przekraczał 92- wykluczamy uszczelkę pod głowicą)?
3. Czy macie kompresję na cylindrach w granicach normy?
4. Co ile tysięcy km średnio wymieniacie uszczelkę pod głowicą?
5. Czy u kogokolwiek występuje latem usterka, że jak w upał przejedzie kilkadziesiąt kilometrów to samochód nie chce odpalić kilka godzin dopóki całkowicie nie wystygnie? Zakładamy, że cały układ zapłonowy z cewką, kablami i świecami wymieniony i jest prawidłowe ciśnienie na listwie wtryskowej a samochód wciąż nie pali w tych warunkach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam,

Marcin

Re: [B 2.2 i] Żywotność silnika

PostNapisane: 26 lut 2016 06:31:25
przez cinek1983059
1.spokojnie robią 250tyś
2.wymień czujnik wentylatora chłodnicy na nowy bądź taki o niższej temperaturze
3.12,5
4.to zależy ile razy auto zostało przegrzane
5.możesz mieć uszkodzony czujnik położenia wału korbowego

Re: [B 2.2 i] Żywotność silnika

PostNapisane: 26 lut 2016 09:19:54
przez przemekcrx
1 w zależności jak ktoś dbał o silnik bo można zrobić 200tys i 500tys bez remontu
2 możliwe że chłodnica ma słaby odbiór ciepła ,tak było u mnie po wymianie chłodnicy wszystko wróciło do normy
3 kompresja może być wyższa lub niższa , dobrze by było by była równa na wszystkich cylindrach w granicach rozsądku
4 bez przyczyny się nie wymienia
5 czujnik położenia wału , lub wałka rozrządu , albo jest tak przegrzany że puchnie i nie chce odpalić

Re: [B 2.2 i] Żywotność silnika

PostNapisane: 27 lut 2016 10:10:37
przez Zerrafin
Cinek1983: czujniki wału korbowego i temperatury wymienione na oryginały w zeszłym roku, chłodnica też na nową i problem cały czas jest latem.

Przemek: jeśli się silnik przegrzewa i "puchnie" latem, przez co nie chce zapalić, można to jakoś naprawić? Latem temperatura w trasie jest między 80 a 90 stopni wg wskazań czujnika na desce, a ten od komputera pokazuje to samo.

Mam u siebie akumulator 60ah (jak podaje książka), ale wiem, że powinien być 74 ah. Czy taki akumulator może mieć wpływ na zapłon w upał po rozgrzaniu (niższy prąd rozruchowy/pojemność)?

Re: [B 2.2 i] Żywotność silnika

PostNapisane: 27 lut 2016 10:19:01
przez brum
Ale wymyśliłeś z tym akumulatorem :D

Podmień czujnik wału jak pisali wcześniej. A wcześniej wyjmij ten swój i go zmierz miernikiem jak jest zimny i jak go podgrzejesz do 90st.