Strona 1 z 2

[A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 18 sty 2018 12:54:13
przez Robo4x4
Panowie problem dolny znak na obudowie wewnętrznej wraz z jej fragmentem zostal oderwany etc

Jak teraz ustawić rozrząd jeśli zamierzamy coś przy nim grzebać dorwałem taki opis jak ustawić tłok w GMP ale kilku kwestii nie kumam bądź muszę je spisać po swojemu i potwierdzić u was poprawny tok myślenia

https://wynajemautokaruwroclaw.wordpress.com/2014/01/03/gorny-martwy-punkt-gmp-tloka-1-cylindra-ustawianie/

a teraz ja jakbym sie do tego zabrał:)

1 kopułka raus plus zaznaczę styk dla kabla pierwszej świecy
2 obracam walem zgodnie z ruchem wskazowek aby palec rozdzielacza byl na zaznaczonym wcześniej styku - bo jesli palec rozdzielacza jest po przeciwnej stronie to

" Jeśli palec rozdzielacza jest obrócony o 180c względem opisanego poprzednio położenia, oznacza to, że tłok 1. cylindra znajduje się w GMP po suwie wylotu." co nie o to nam chodzi.

celem jest aby

" Gdy palec roz­dzielacza jest skierowany na końcówkę przewodu wysokiego napięcia świecy za­płonowej numer jeden w kopułce rozdziela­cza zapłonu i jeśli znaki ustawienia zapłonu pokrywają się, to tłok 1. cylindra znajduje się w GMP po suwie sprężania."

i teraz k*** problem to znaczy ze mam juz GMP i znak na walku rozrzadu tez powinien byc zlicowany ze znakiem na obudowie.? logiczne.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 18 sty 2018 13:15:11
przez jrzeuski
Ja bym nie ustawiał na palec rozdzielacza, bo zapłon następuje przed GMP. Lepiej wykręcić świecę, włożyć zamiast niej śrubokręt, zdjąć pokrywę zaworów i obserwować ich pracę na pierwszym cylindrze oraz ruchy śrubokręta. Na końcu ruchu w górę śrubokręta przy zamkniętych obu zaworach będziesz miał GMP w suwie sprężania. Wałek rozrządu trzeba wtedy ustawić tak, żeby w całym zakresie ruchu śrubokręta dół-góra-dół oba zawory pozostawały zamknięte. Potem ma się otworzyć wylotowy a śrubokręt w górę (wydech). W następnym suwie śrubokręt idzie w dół a otwarty jest zawór dolotowy (ssanie). Przy tej metodzie nawet znaki na kołach rozrządu nie są potrzebne, ale oczywiście bardzo pomagają, żeby się nie walnąć o jeden ząbek.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 18 sty 2018 13:42:37
przez brum
Wał znakiem na godz 6, sprawdzić czy jest GMP i sprawdzić gdzie jest wałek. Ma być ok godz 12. Jeśli jest na 6 to jeden obrót wałem i jest na 12, tłok jest wtedy w GMP. Robi się własne znaki i tyle.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 18 sty 2018 19:48:00
przez Robo4x4
brum napisał(a):Wał znakiem na godz 6, sprawdzić czy jest GMP i sprawdzić gdzie jest wałek. Ma być ok godz 12. Jeśli jest na 6 to jeden obrót wałem i jest na 12, tłok jest wtedy w GMP. Robi się własne znaki i tyle.


Dzięki za praktyczne wskazówki!

caly ten temat krąży wokół uszczelniacza teraz mam do niego dostęp i zauważyłem ze nie licował sie z blokiem na jakieś 5mm wystawał

czy ten pierścień powinien być taki luz tzn chyba celowo nie dotyka uszczelniacza aby ten mógł jednak "pracować" przód tył...

https://streamable.com/tlhwy

ten ząb na wale zastanawia mnie pod kątem zdjęcia uszczelniacza ... powinno przejść przez niego bo innej możliwości nie widzę

-- Dodano 18 sty 2018 19:53:46 --

oo teraz widze ze ten klin mozna wyjąć...

Obrazek

ale i tak to wyglada u mnie inaczej ...

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 18 sty 2018 20:13:11
przez cinek1983059
rozrząd w 2.0 to wymienia się po ciemku lewą ręką i najeba... :D zrób tak jak pisze Jacek, albo brum i będzie ok żadnej filozofii tam nie ma :D

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 19 sty 2018 10:59:46
przez Robo4x4
cinek1983059 napisał(a):rozrząd w 2.0 to wymienia się po ciemku lewą ręką i najeba... :D zrób tak jak pisze Jacek, albo brum i będzie ok żadnej filozofii tam nie ma :D

wszystko zalezy od punktu widzenia albo siedzenia ;)

Panowie ten docisk jak mniemam ten ring to docisk - ma on tak latac bo nie wiem co on dociska chyba raczej ogranicza wysuniecie uszczelniacza a moze uszczelnacz jest za maly i daje sie wycisnac chyba ze cisnienie bylo tak duze ze go pcha ?

Miłego dnia !

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 19 sty 2018 13:15:45
przez brum
Uszczelniacz ma być na równo z blokiem. Jedna podkładka ma być od strony bloku, później koło zębate i druga podkładka. Ta grubsza ma być między blokiem a kołem zębatym.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 20 sty 2018 13:21:06
przez Robo8x8
Panowie jak zablokować wal i jaki moment dać na śrubę nie mam kątomierza
na dynamometrycznym. Wystarczy dać 5bieg hamulec i kręcić.

-- Dodano 20 sty 2018 13:30:21 --

Robo8x8 napisał(a):Panowie jak zablokować wal i jaki moment dać na śrubę nie mam kątomierza
na dynamometrycznym. Wystarczy dać 5bieg hamulec i kręcić.

Mowa o zakręceniu śruby

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 20 sty 2018 14:52:17
przez Robo4x4
no nic trza zamknac garaz i zerknac do ksiazki i kupic nowa srube bo starej to ryzyk fizyk dorecac

-- Dodano 20 sty 2018 14:53:43 --

a wogole czy przy obracaniu walem ma to chodzic plynnie bo od samego poczatku przy kreceniu widac ze raz idzie ciezej raz lzej obracanie

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 20 sty 2018 15:27:44
przez jrzeuski
Jak ma dobrą kompresję to co pół obrotu będzie opór. Jeśli go nie ma, to pierścieni też :mrgreen:

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 20 sty 2018 19:18:22
przez Robo4x4
jrzeuski napisał(a):Jak ma dobrą kompresję to co pół obrotu będzie opór. Jeśli go nie ma, to pierścieni też :mrgreen:

jest tak jak mowisz :) w warsztacie po sasiedzku cytuje "dowalić trzeba 1,4 kNm i najlepiej 3 osboby to tego rozrzadu i cala gama szpeju warsztatowego ktory oni maja"

zamawiam nowa srube i dokrecamy 55 +45-60° na 5 biegu z hamulcem bez zadnych blogad na wale

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 01 lut 2018 19:10:17
przez tupek
Kup se klucz udarowy elektryczny i będziesz odkręcał i zakręcał śruby centralne.
Kątów i siły używaj przy dokręcaniu głowicy a nie do takiej pierdoły.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 01 lut 2018 19:18:08
przez brum
Nie włoży takiego klucza na wał. Elektryczne są bardzo długie.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 01 lut 2018 19:19:22
przez jrzeuski
Wyjmie silnik to nałoży :D

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 01 lut 2018 19:21:49
przez brum
Albo chłodnice.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 02 lut 2018 21:00:38
przez tupek
brum napisał(a):Albo chłodnice.

Myślałem że to norma aby poprawnie ocenić znaki. :o

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 02 lut 2018 21:01:22
przez brum
No nie bardzo.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 13 lut 2018 20:53:16
przez Robo4x4
Panowie pasek rozrządu powinien być tak ułożony na kole zębatym wału aby obierał sie na nim całą swoją powierzchnią - logiczne się to wydaje jednak zauważyłem ze u mnie nie leży w taki sposób jest przesunięty w stronę silnika... jednak na napinaczu, pompie i wałku jest jak należy - czy nie docisnąłem koła zębatego do końca pomimo ze sprawdziłem i dokręciłem odpowiednio czy jednak coś zje**** :) ?

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 04 sie 2018 17:49:41
przez Złompel_wlkp
Sorki za odkop. Ale takie małe pytanie na temat znaków do ustawienia rozrządu. Czy dolny znak nie znajduje sie nie na obudowie, tylko na bloku/misce olejowej ? Bo mam akurat podobny problem jak kolega powyżej tzn poprzedni właściciel połamał tylną obudowę.

Re: [A 2.0] Ustawienie rozrządu bez dolnego znaku

PostNapisane: 06 sie 2018 20:20:49
przez log21
Jaki masz silnik? Z rolką napinającą czy z naciągiem pompa wody?