Strona 1 z 1

[ALL] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 28 cze 2010 11:46:47
przez mikrusik
Witam. Wobec końcówki prac z moim silnikiem proszę o sugestie. jak polecacie dotrzeć silnik po kapitalnym. Zostało zrobione:
1. szlifowanie wału + nowe panewki
2. Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni, wymiana uszczelki
3. wymiana wszystkich pozostałych uszczelek
4. Wymiana zimeringów
5. Wymiana pompy ciśnienia oleju (niepotrzebnie była sprawna - mam więc jedną do sprzedania...)
(dla ciekawych, wymieniłem też sprzęgło, kompleksowy remont alternatora, wymieniałem tarcze, tarczobębny, szczęki, klocki, przewody paliwowe, hamulcowe, oleje (silnik, skrzynia, mosty), płyny (chłodzący hamulcowy) filtry, rozrząd, termostat, elektrykę gazu (komputer i sterowanie), opony, układ wydechowy. I najważniejsze!!! nie wymieniałem rozrusznika :mrgreen: karoserii :mrgreen: i ramy :!: :wink:

Dla zainteresowanych w sobotę wieczorem będę mógł podać pełną wycenę napraw które zostały dokonane... naprawa wszystkich niedociągnieć po poprzedniku zajęła mi trochę czasu, ale warto było (ponoć teraz będzie wszystko jest igła... :1: )

Proszę o pomysłu od samego początku - jakim olejem zalać? po ilu zmienić? jak śmigać (jeśli można to nazwać śmiganiem), Jaki olej wlać po pierwszych....? km. Tematu takiego mimo chęci przez Szukaj nie udało mi się znaleźć, a na googlach ile wyświetleń tyle wersji i metod. Ma ktoś doświadczenie jak to zrobić żeby było ok? (trochę sporo w to wpakowałem...szkoda by było wszystko zniweczyć przez przedwczesne upalanie :mrgreen:

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 28 cze 2010 11:58:34
przez brum
Wg mnie lej olej jaki zaleca producent. Co do docierania to jeździj bez szaleńst np do tych 3tyś ale czasami ją przegoń gdzieś na trasie. Oczywiście jak już zrobisz te np 150km.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 28 cze 2010 16:11:29
przez wikked
pilnuj wody i temperatury. Pierwszy olej zmień po 1000km- później juz normalnie.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 28 cze 2010 20:04:49
przez sledz
To ja też około soboty przedstawię kosztorys naprawy głównej silnika 2.2 16V

Ja zaleję olejem ford formula 10W40.
A myślę że 500km spokojniejszej jazdy wystarczy do dotarcia.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 28 cze 2010 21:52:55
przez hirek_gda
ja po niedawnej kapitalce u mnie docierałem tak:

- wlany olej 5w40 pierwsze 500km spokojnie max do 3000 obr i bez większych obciążeń dla silnika
- wymiana oleju i następne 500km czyli do 1000km nadal do 3000 obr ale już na trochę większe obciążenia silnika sobie pozwoliłem
- po 1000 do 2000 w sumie już jeździłem normalnie z tym że bez upalania w terenie
- po 2000 do 3000 normalna jazda
- po 3000 do 5000 normalna jazda już bez większych zahamowań łącznie z terenem
- przy 5000 na wszelki wypadek jeszcze raz wymiana oleju

i na tym zakończyłem docieranie

czy zrobiłem to dobrze czy źle nie wiem, ile osób się kiedyś pytałem tyle szkół docierania, wiec w sumie do końca nie wiadomo

w tym momencie silnik ma 7000km po remoncie i jak na razie wszystko ok

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 08 lip 2010 22:48:14
przez sledz
A jak ja obecnie docieram to :oops: -lepiej nie mówić :lol:
150 km i poszła w teren, uważam jedynie aby nie przekraczać 4tyś /obr i oby temperatura nie wzrosła zbyt mocno, nawet przerobiłem wentylator ,tak że czujnik załącza go swoją drogą ,a ja mam dodatkowy włącznik i włączam sobie kiedy chce :lol:

A kosztorys jest taki;
uszczeleki pod głowicę, kolektor ssący i wydechowy ,misę olejową,
pierścienie tłokowe
uszczelniacze zaworów
simmeringi wału ,czyli przedni do pompy olejowej i tylni przy sprzęgle
pasek rozrządu razem-- 650zł
szlif wału [+panewki] ,planowanie głowicy,naprawa jednej ze szpilek--490zł
mechanik-- 450
razem +-1600zł

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 19 lip 2010 16:05:15
przez mikrusik
sledz napisał(a):A jak ja obecnie docieram to :oops: -lepiej nie mówić :lol:
150 km i poszła w teren, uważam jedynie aby nie przekraczać 4tyś /obr i oby temperatura nie wzrosła zbyt mocno, nawet przerobiłem wentylator ,tak że czujnik załącza go swoją drogą ,a ja mam dodatkowy włącznik i włączam sobie kiedy chce :lol:

A kosztorys jest taki;
uszczeleki pod głowicę, kolektor ssący i wydechowy ,misę olejową,
pierścienie tłokowe
uszczelniacze zaworów
simmeringi wału ,czyli przedni do pompy olejowej i tylni przy sprzęgle
pasek rozrządu razem-- 650zł
szlif wału [+panewki] ,planowanie głowicy,naprawa jednej ze szpilek--490zł
mechanik-- 450
razem +-1600zł


Koszta podobne, tyle, że ja jeszcze sprzęgło wymieniłem - i tak silnik był na wierzchu... Ale docieramy zupełnie inaczej :mrgreen: :mrgreen: Ja już 500 km spokojnie zrobiłem, pierwsze 400 km max 2500 obrotów, teraz czasem do 3000 dociągnę (ale to rzadkość). Nie chce znowu pakować w części i zapierd... przy aucie w przez 3 soboty z rzędu. Spokojnie, spokojnie teren poczeka, a ja mogę przekonać się jak prowadzi się po normalnych drogach frota :mrgreen: Po tysiącu wymieniam olej i jeszcze 500 ostrożnie jadę - potem :mrgreen: :mrgreen: :gears: BUUUTTT :mrgreen:

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 18 sty 2011 14:41:37
przez cinekban87
odkopie temat a doceraliscie na benie czy gazie jak ktos ma, ja tez sie bede bral za docieranie wymienione to samo co u kolegi sledz

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 18 sty 2011 15:22:18
przez tomik
Ja docierałem niedawno 2,2 16v tylko i wyłącznie na benzynie pierwsze 1000km nie przekraczałem 3tyś obrotów puziniej już przełączałem na gaz .Po 3 tyś km wymiana oleju i już normalnie jazda

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 18 sty 2011 17:44:28
przez sledz
Tylko nie bierz mojego docierania jako wzór :lol: ,bo ja nie miałem czasu docierać :lol:
Odpukać???mimo docierania wbrew logice na dzień dzisiejszy ,skutków ubocznych brak.

nie dawać wysokich obrotów
nie przegrzać
wskazana benzyna.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 19 sty 2011 15:07:29
przez ILKU
Piszecie "do 3000obr nie więcej" a g. prawda.
Najważniejsze to nie zmieniać za szybko biegu i nie wciskać mocno gazu.
Silnik najbardziej dostaje jak się go muli zmianą biegów na wyższy przy np. 2000obr. Wtedy są największe obciążenia na panewki. Im większe obroty tym obciążenie mniejsze.
Co do wymiany oleju to się zgodzę 1000km olej i filtr.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 19 sty 2011 18:03:34
przez adrianee36
Tak ale deptanie do 5-7 tys. rmp na napewno nie pomoze w dotarciu, wiadomo przesadzac tez nie mozna ze byt niskimi obrotami, eksploatacja powinna byc normalna na styl eco ;)

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 19 sty 2011 19:03:05
przez sylwian70
nie katować w terenie(zbyt mocne nagrzanie oleju) jeździć normalnie(nie mulić silnika) olej z filtrem wymienić j/w a potem to już rura i można katować.

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 19 sty 2011 21:18:53
przez cinekban87
i tak zrobie mysle ze juz w tym tygodniu bedzie frota smigac

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym.

PostNapisane: 01 lut 2011 19:57:21
przez cinekban87
hmm po dodaniu gazu jak sa niskie obroty 1.5 tysiaca to dziwny dzwiek jakby z walu dochodzil, zle zrobione czy co?

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

PostNapisane: 05 lut 2011 19:52:47
przez cinekban87
Pany tak u mnie cisnienie na nagrzanym silniku, przejechane narazie 40 km od remontu, dobrze zle ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/420 ... cdb32.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db1 ... 36271.html
jak Wam koledzy to sie widzi

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

PostNapisane: 06 lut 2011 12:10:21
przez kozi
Dobre :>:

Re: [A2.0], [A2.2], [A2.4] Jak dotrzeć silnik po kapitalnym

PostNapisane: 06 lut 2011 12:40:50
przez cinekban87
ok bardzo mnie to cieszy, zauwazylem ze skrzynia biegow jest mokra i zaglodam od strony pasazera a tam chyba przy wysprzegliku taka guma nie siedzi w otworze tylko przed i plyn zielony jakis troche kapie, wiem ze to nie o tym temat ale co to moze byc