Strona 1 z 2

[All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 21 sty 2009 12:43:06
przez kaitek
Witam.
Powiedzcie mi czy są problemy z odpwietrzeniem jeżeli braknie paliwa.
Frote mam dopiero miesiąc a poprzedni właściciel mówił że nie działa kontrolka rezerwy.Ale przy włączonym zapłonie ta kontrolka na chwile świeci. Chciałbym to sprawdzić ale boje sie że zapowietrze autko. On zawsze tankował jak wskazówka była na 20.

2.2 DTI 98r model 99.

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 21 sty 2009 22:04:24
przez konik
Nowoczesne diesle bardzo ale to bardzo nie znoszą zapowietrzania. Pompa wtryskowa to oprócz turbiny najdokładniej wykonany i najdelikatniejszy element samochodu. Olej napędowy przepływający przez pompę ma dwie bardzo ważne funkcje smaruje i chłodzi elementy pompy. Po zapowietrzeniu pompa napędzana rozrusznikiem pracuje tak jak silnik z którego ktoś spuścił olej, chwile podziała ale jak długo to nie wiadomo, a na pewno to jej nie służy. W nowych samochodach np w (Audi 2.5 TDI )aby zminimalizować problemy związane z zapowietrzaniem pompy producenci stosują tzw zbiorniczek spiętrzający i pompę elektryczną która go napełnia. Aby zapobiec przegrzaniu pompy wtryskowej niektórzy nie jeżdżą z mniejszą ilością paliwa niż1/4 baku a dodatkowo aby poprawić smarowanie do oleju napędowego dodają mixolu(to dodatek do benzyny stosowany w silnikach dwusuwowych). Reasumując jeśli nie chcesz regenerować lub wymieniać pompy nie jeździj z małą ilością paliwa a jak chcesz wiedzieć ile kosztuje naprawa zapytaj Carlosa. Aha jeszcze odpowietrzanie w Audi (to moja druga motoryzacyjna miłość) są specjalne przyrządy wytwarzające podciśnienie podłączane pomiędzy pompę a filtr paliwa. Jeżeli ich nie mamy odkręcamy króciec zasilania od pompy wykręcamy korek wlewu paliwa i z rozwagą wytwarzamy w zbiorniku ciśnienie kompresorem aż wypływające paliwo będzie bez bąbelków
Pozdrawiam

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 22 sty 2009 11:14:44
przez kaitek
konik napisał(a):Nowoczesne diesle bardzo ale to bardzo nie znoszą zapowietrzania. Pompa wtryskowa to oprócz turbiny najdokładniej wykonany i najdelikatniejszy element samochodu. Olej napędowy przepływający przez pompę ma dwie bardzo ważne funkcje smaruje i chłodzi elementy pompy. Po zapowietrzeniu pompa napędzana rozrusznikiem pracuje tak jak silnik z którego ktoś spuścił olej, chwile podziała ale jak długo to nie wiadomo, a na pewno to jej nie służy. W nowych samochodach np w (Audi 2.5 TDI )aby zminimalizować problemy związane z zapowietrzaniem pompy producenci stosują tzw zbiorniczek spiętrzający i pompę elektryczną która go napełnia. Aby zapobiec przegrzaniu pompy wtryskowej niektórzy nie jeżdżą z mniejszą ilością paliwa niż1/4 baku a dodatkowo aby poprawić smarowanie do oleju napędowego dodają mixolu(to dodatek do benzyny stosowany w silnikach dwusuwowych). Reasumując jeśli nie chcesz regenerować lub wymieniać pompy nie jeździj z małą ilością paliwa a jak chcesz wiedzieć ile kosztuje naprawa zapytaj Carlosa. Aha jeszcze odpowietrzanie w Audi (to moja druga motoryzacyjna miłość) są specjalne przyrządy wytwarzające podciśnienie podłączane pomiędzy pompę a filtr paliwa. Jeżeli ich nie mamy odkręcamy króciec zasilania od pompy wykręcamy korek wlewu paliwa i z rozwagą wytwarzamy w zbiorniku ciśnienie kompresorem aż wypływające paliwo będzie bez bąbelków
Pozdrawiam


Dzięki za wyjaśnienie w takim razie jak sprawdzć czy jest jakaś rezerwa bo jeżeli gościu przy 20 litrach już tankowal ze strachu że zapowietrzy auto to chyba coś tu nie gra.A może ktoś mi powie ile km.średnio można zrobić w ruchu miejskim,byłby to jakiś wskażnik dla mnie.

Kaitek.

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 22 sty 2009 12:50:05
przez mizsio
mysle ze powyzej 10

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 22 sty 2009 19:35:32
przez maciar
vp 44 pompa jaką masz jest bardzo mało odporna na brak paliwa więc proponuje tankować jak poprzednik elektronika na pompie jest bardzo delikatna odpowietrzanie teoretycznie tylko przyrządem podciśnieniowym w praktyce można inaczej pokombinować .W mojej niedługo będzie pompka wstępna z zaworkiem i filtrem wstępnym ale zostało mi jeszcze z 600 km do obsługi i zamontuje.Tankuj wcześniej i tak będziesz musiał na powietrzu nie wyda

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 22 sty 2009 20:08:07
przez sledz
Kolego kombinujesz jak ,,koń pod góre ''oby tylko jechać na oparach :lol:
A posłuchaj tamtego właściciela miał rację że drżał na zapas

Całkiem jak moja żonka od 3 lat nigdy nie zatankowała za więcej niż 20 zł
Ford fusion 1,4 benzyna
Kontrolka świeci sie non-stop, a ja czekam kiedy pompka siądzie.
Gdyby to był diesel komputer automatycznie przeszedł by na tryb awaryjny autko stało by się mułowate ,wolniejsze niż fiat 126p .I wtedy chcesz czy nie musowo dolać paliwa.

A u ciebie wystarczy tę 20 traktować jako pusty bak.

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 23 sty 2009 11:21:16
przez kaitek
sledz napisał(a):Kolego kombinujesz jak ,,koń pod góre ''oby tylko jechać na oparach :lol:
A posłuchaj tamtego właściciela miał rację że drżał na zapas

Całkiem jak moja żonka od 3 lat nigdy nie zatankowała za więcej niż 20 zł
Ford fusion 1,4 benzyna
Kontrolka świeci sie non-stop, a ja czekam kiedy pompka siądzie.
Gdyby to był diesel komputer automatycznie przeszedł by na tryb awaryjny autko stało by się mułowate ,wolniejsze niż fiat 126p .I wtedy chcesz czy nie musowo dolać paliwa.

A u ciebie wystarczy tę 20 traktować jako pusty bak.


I tak robie tylko dobrze było by wiedzieć czy wskażnik rezerwy działa czy nie.Na drodze mogą się zdarzyć różne styuacje.
W każdym razie dzięki za info,teraz wiem że nie wolno dopuścić do zapowietrzenia.
Ale sprawdze to jeszcze tak że jeżeli zbiornik ma 65 l.to przy wskazaniu 20 powinno wejść do pełna jakieś 43 do 45l.No chyba że jest zamontowany jakiś inny zbiornik.

Kajtek.

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 07 lut 2009 15:59:04
przez Kogut
kaitek napisał(a):A może ktoś mi powie ile km.średnio można zrobić w ruchu miejskim,byłby to jakiś wskażnik dla mnie.

Kaitek.


jeśli ci to pomoże to ja na pełnym baku w mieście robię średnio 800km i to juz łatwo podzielić :wink:

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 08 lut 2009 08:57:16
przez maciar
No i zamontowałem ma w sobie zawór zwrotny wstępny filtr i pompke http://rapidshare.com/files/195425912/DSC00287.JPG.html

Re: Odpowietrzanie

PostNapisane: 10 lut 2009 14:19:09
przez jack 2.2 dti
Sprawdź jeszcze czy dobrze wskazuje ci wskaźnik poziomu paliwa we frotkach B były ze wskazaniami problemy. Reszta tak jak napisał Maciar :wink:

Zapowietrzona pompa.

PostNapisane: 16 lis 2009 14:23:29
przez mariusz01
Witam.Zwracam się z prośbą o pomoc jak odpowietrzyć układ paliwowy,pompę wtryskową paliwa.
Układ jest już szczelny ,mam problem z odpowietrzeniem.Chodzi o Opla Fronterę 2.3 TD z 1992 r.
Czy w warunkach garażowych dam radę.Frontkę mam od trzech lat i nigdy nie miałem problemów z nią.W tej chwili po uszczelnieniu nie chce odpalić. :)

Re: Zapowietrzona pompa.

PostNapisane: 16 lis 2009 21:12:21
przez mariusz01
Ma ktoś jakiś pomysł ?

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:00:30
przez rafaell1
Witam koledzy mam mały problem opel Frontera b 2.2 diesel 2003rok ciężko zapalał rano postanowiłem wymienić wężyki przelewu po rozebraniu dwa z czterech były luźne i trochę spocone ,wymieniłem na nowe ale autko nie odpala podejrzewam że się zapowietrzyło
Podałem ciśnienie do zbiornika aby paliwo się przelało przy pompie . Wężykiem przelewowy ale w miejscu przy pompie paliwo leci ,jak zrobić aby zassac paliwo przez przelewy przy wstryskiwaczach (trawersach)
Proszę o jakieś wskazówki bo auto uziemione
Czy można podłączyć pompę podciśnienia do wężyków przelewowych aby zassała ?

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:09:03
przez RudeBoy
rafaell1 napisał(a):Czy można podłączyć pompę podciśnienia do wężyków przelewowych aby zassała ?

nie

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:14:50
przez pisu22
rafaell1 napisał(a):Witam koledzy mam mały problem opel Frontera b 2.2 diesel 2003rok ciężko zapalał rano postanowiłem wymienić wężyki przelewu po rozebraniu dwa z czterech były luźne i trochę spocone ,wymieniłem na nowe ale autko nie odpala podejrzewam że się zapowietrzyło
Podałem ciśnienie do zbiornika aby paliwo się przelało przy pompie . Wężykiem przelewowy ale w miejscu przy pompie paliwo leci ,jak zrobić aby zassac paliwo przez przelewy przy wstryskiwaczach (trawersach)
Proszę o jakieś wskazówki bo auto uziemione
Czy można podłączyć pompę podciśnienia do wężyków przelewowych aby zassała ?

do pompy wchodzi wężyk z przelewów. odepnij go od pierwszego trójnika przelewów. zaopatrz się w kleszcze zaciskające się ze sprężyną i dużą strzykawkę.
wyłącz zapłon. strzykawkę wepnij w ten wężyk i odsysaj. za każdym razem gdy strzykawkę odpinasz, załamuj i zaciskaj wężyk. rób tak do czasu aż w paliwie przestaną pojawiać się bąbelki (to około 1-1,5L). odpal silnik. jak załapie to podepnij wężyk z powrotem na przelewy a na końcu odepnij zaciśnięte kleszczyki.
jak masz kogoś do pomocy to niech dodatkowo przy odpalaniu psika plakiem w dolot gdzie wpięta jest odma

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:26:39
przez rafaell1
Ok a te cztery wężyki co wychodzą z głowicy co połączone z tym ostatnim trojnikiem mają zostać otwarte?

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:31:35
przez bart322
Wlacz zaplon, a nie wylacz jak pisu napisal ;)

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:34:00
przez rafaell1
No właśnie bo miałem o to pytać o zapłon bo to mnie zdziwiło

-- Dodano 09 sty 2017 19:38:05 --

Jeszcze miałem zapytać o takie cudo co wychodzi z pompy i wystaje ponad silnik ,,,fuel priming port ,, co to jest?

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:46:07
przez RudeBoy
rafaell1 napisał(a):Jeszcze miałem zapytać o takie cudo co wychodzi z pompy i wystaje ponad silnik ,,,fuel priming port ,, co to jest?


Zostaw to i nie ruszaj, bo pojawią się kolejne problemy.

Odpowietrzaj jak pisu napisał ciągnąc strzykawą ze złączki przelewów od strony pompy.

Re: [All]Odpowietrzanie

PostNapisane: 09 sty 2017 19:59:46
przez pisu22
bart322 napisał(a):Wlacz zaplon, a nie wylacz jak pisu napisal ;)

hm, zawsze odpowietrzam na wyłączonym zapłonie :roll: i to działa
na włączonym powiadasz?
musze to przetestować

-- Dodano 09 sty 2017 20:02:04 --

rafaell1 napisał(a):No właśnie bo miałem o to pytać o zapłon bo to mnie zdziwiło

-- Dodano 09 sty 2017 19:38:05 --

Jeszcze miałem zapytać o takie cudo co wychodzi z pompy i wystaje ponad silnik ,,,fuel priming port ,, co to jest?

tym zaworkiem fabryka odpowietrza wytwarzając podciśnienie. działa jak wentylek. jak go wciśniesz to zapowietrzysz układ.

-- Dodano 09 sty 2017 20:03:08 --

rafaell1 napisał(a):Ok a te cztery wężyki co wychodzą z głowicy co połączone z tym ostatnim trojnikiem mają zostać otwarte?

tak podczas odpowietrzania
nic tam nie wyleci