Witamy !



[All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Wszystko o silnikach Diesla montowanych we Fronterach

[All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Postprzez nightman » 02 lip 2018 13:22:58

Pytanie do znających temat.
Czy czujka ciśnienia oleju frota 2.8 TDI jest identyczna z czujką jaka zamontowana jest w 2.5 TDS?

2.8 OEM 97108682,
2.5 OEM 91153917 lub 90337695.

Wygląd "z obrazka i z żywca" w zasadzie identyczny. Część katalogów podaje, że 91153917 pasuje do fronter [OPEL FRONTERA A (5_MWL4) (Rok wyprodukowania 03.1992 - 10.1998, 100 - 136 KM, benzyna,olej napędowy)], czyli powinno gadać i do 2.5 i do 2.8. Niestety w momencie zamówienia wychodzi problem, bo VIN z 2.8 nie figuruje w specyfikacji czujek 91153917 / 90337695. Ogarnia to ktoś?
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Postprzez jrzeuski » 02 lip 2018 16:42:41

Jak jest w 2.8, to nie wiem, ale czujnik z 2.5 wkręciłem do bloku X30XE Opla i na nim jeżdżę. Fabryczny z Omegi miał tylko jedno wyjście a Frota wymaga dwóch: na kontrolkę i na wskaźnik. W zasadzie jedyne, co się musi zgadzać to gwint i gabaryty, żeby z czymś nie kolidował. Elektrykę można sobie przerobić, żeby wtyczki pasowały. Pewnie jakby gwint nie pasował to dałoby się znaleźć przejściówkę, ale w moim przypadku nie było potrzeby takiej kombinacji.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Postprzez nightman » 03 lip 2018 06:48:39

jrzeuski napisał(a):Jak jest w 2.8, to nie wiem, ale czujnik z 2.5 wkręciłem do bloku X30XE Opla i na nim jeżdżę. Fabryczny z Omegi miał tylko jedno wyjście a Frota wymaga dwóch: na kontrolkę i na wskaźnik. W zasadzie jedyne, co się musi zgadzać to gwint i gabaryty, żeby z czymś nie kolidował. Elektrykę można sobie przerobić, żeby wtyczki pasowały. Pewnie jakby gwint nie pasował to dałoby się znaleźć przejściówkę, ale w moim przypadku nie było potrzeby takiej kombinacji.


W 2.8 jest faktycznie trójnik, ale czujka jest wkręcona w jedno wyjście, natomiast drugie mam puste ( zaślepione ). Wygląda zatem, ze na kontrolkę i na czujkę sygnał biegnie z jednego ustrojstwa.
2.5 ma gwint bodaj na czujce M10x1.45 - czyli raczej normalnie, natomiast, 2.8 na wyjściu zaślepionym z trójnika ma dziwadło M10x0.9.
Wychodzi na to, że tutaj mogą być dwie różnice 2.8/2.5 - no nic trzeba to najpierw rozebrać.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Postprzez jrzeuski » 03 lip 2018 08:45:51

Wykręć ten trójnik i sprawdź jaki gwint jest w bloku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

Postprzez nightman » 07 wrz 2018 12:58:14

Gdyby komuś miało się przydać. Gwint zewnętrzny M10x0.9 można spotkać w dyszach kalibracyjnych [Matrix HD 544 GZ-944] listwy gazowej. Gotowy gwint, gotowy wylot z otworkiem - nic tylko nakładać wężyk i manometr.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)


Powrót do Silniki dieslowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość