[All]....Bierze olej

Wszystko o silnikach Diesla montowanych we Fronterach

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez brum » 29 sty 2010 12:06:06

Jak dymi na niebiesko to raczej oznaka że leje jakiś wtrysk. Sprawdź czy nie masz wycieku między skrzynią a silnikiem bo może tam Ci ubywa tego oleju.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9349
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 12:09:32

brum napisał(a):Jak dymi na niebiesko to raczej oznaka że leje jakiś wtrysk. Sprawdź czy nie masz wycieku między skrzynią a silnikiem bo może tam Ci ubywa tego oleju.


Dawid dymi na niebiesko ale tylko w tym dziwnym zakresie obrotów... i dodatkowo gdy odłączyłem wężyk o którym pisał mzisio to dymienie ustało... więc nie wydaje mi się żeby to była wina lejącego wtrysku... ale mechanikiem nie jestem więc nie wiem. Pod auto wejdę dopiero w poniedziałek... martwi mnie tylko żeby od jazdy coś się w końcu nie zj...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4554
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez jrzeuski » 29 sty 2010 12:19:24

A weź jeszcze sprawdź czy wężyk trzyma podciśnienie. U mnie było tak, że komputer otwierał elektrozawór, w wężyk szło podciśnienie, EGR się zamykał po czym komp zamykał elektrozawór a wężyk nie był szczelny i powoli EGR się otwierał. Efekt był taki, że silnik się zaczynał dusić i nie wkręcał powyżej 2000rpm przy dłuższej jeździe. A na luzie jak depnąłem problemu nie było. W końcu się poddałem i pojechałem z tym do warsztatu a tam po podpięciu do kompa też nic nie wykryli. Dopiero jeden mechanik starej daty wpadł na to by sprawdzić czy wężyk trzyma ciśnienie bez stałego dopływu podciśnienia i tajemnica się wyjaśniła od razu.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11565
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 69
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 12:24:38

jrzeuski napisał(a):A weź jeszcze sprawdź czy wężyk trzyma podciśnienie.

Wszystkie wężyki wymieniłem 2 tygodnie temu na nowe... Jak jadę nawet godzinę to auto reaguje prawidłowo na dodawanie gazu... chyba że dłużej przytrzymam w tym trybie dygoczącym to wchodzi w serwisowy i obroty max 3000, ale gdy pod te 3000 pojadę kilkaset metrów, tryb serwisowy się wyłącza i auto jedzie bez kłopotu dalej...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4554
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 12:27:07

moja teoria na to jest taka, ze te nieszczesne klapki maja na celu zawirowywanie powietrza w dolocie w jakims zakresie obrotow (?) - niestety zaden ze mnie fachowiec od diesli :) - po odpieciu wezyka klapki ustawiaja sie w pozycji 'neutralnej' wiec to nie powinno zaszkodzic silnikowi. Mysle ze zgromadzony w dolocie nagar moze powodowac, ze klapki (albo przynajmniej jedna z nich, ta pod EGRem gdzie jest najwiecej syfu) poruszajac sie dlawia silnik
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 12:47:27

mizsio napisał(a):moja teoria na to jest taka, ze te nieszczesne klapki maja na celu zawirowywanie powietrza w dolocie w jakims zakresie obrotow (?) - niestety zaden ze mnie fachowiec od diesli :) - po odpieciu wezyka klapki ustawiaja sie w pozycji 'neutralnej' wiec to nie powinno zaszkodzic silnikowi. Mysle ze zgromadzony w dolocie nagar moze powodowac, ze klapki (albo przynajmniej jedna z nich, ta pod EGRem gdzie jest najwiecej syfu) poruszajac sie dlawia silnik


Czyszczenie kolektora więc....

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4554
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 12:49:50

jezeli nie pomoze to na pewno nie zaszkodzi :)
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 13:16:43

Właśnie w warunkach polowych sprawdzałem czy to nie elektrozawór... niestety, zamiana wężyków i wtyczek nie zmienia sytuacji. ten sam efekt co zdjęcie wężyka osiągam przez wyjęcie wtyczki od elektrozaworu do klapek kolektora, tyle że świeci się check-engine, ale silnik nie wchodzi w tryb serwisowy - wniosek uszkodzenie tego elektrozaworu to błąd, ale widać nie poważny skoro silnik chodzi dalej... Chyba naprawdę tylko czyszczenie pomoże.

mzisio, czy u ciebie to był właśnie lek na całe zło?

BTW: Dalej nie wiem czy problemu nie powoduje za małe ciśnienie w instalacji podciśnienia... Jakie ma być dla tego silnika(2,2 DTI)?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4554
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Miękinia
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Silniki dieslowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość