Strona 3 z 5

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 16 mar 2009 19:52:01
przez michal 2,8tdi
No to musze wymienic olej o 10 tys km w sobote wymienie :mrgreen:

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 17 mar 2009 21:30:38
przez wikked
w serwisówce jest opis że w silnikach benzynowych olej wymienia się co 15kkm a w dieselach co 7,5kkm oczywiście lepiej częściej niż rzadziej i tu myślę że koledzy się ze mną zgodzą.

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 18 mar 2009 14:21:05
przez michal 2,8tdi
no ja cie popieram w 100% :mrgreen: bede musiał wymienic w sobote :D

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 14:16:06
przez przemia
Moja frotka wzięła 2,5l oleju SEMI na 10tys km... Na wolnych obrotach ani powyżej 2500-3000 obrotów nie kopci- przy ok 1500-2500 kopci na niebiesko... i po dłuższej chwili zapala się check-engine. Jak dodam gazu, lub odejmę to kontrolka znów po chwili gaśnie. Wg mnie leje turbina... mam rację?

przemia

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 14:48:55
przez mizsio
sprobuj na chwile zaslepic wezyk sterowania klapkami w kolektorze, i zobacz czy wtedy tez sie dlawi i dymi

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 14:57:48
przez przemia
mizsio napisał(a):sprobuj na chwile zaslepic wezyk sterowania klapkami w kolektorze, i zobacz czy wtedy tez sie dlawi i dymi


Który to? te podciśnieniowe co wychodzą z elektrozaworów?

P.S.
Od razu dodam że wszystkie te wężyki podciśnieniowe mam nowe.

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 15:03:20
przez mizsio
wlasnie widzisz nie pamietam ktory to elektrozawor ale latwo sprawdzisz - to ten wezyk ktory idzie w kierunku grodzi do tylu kolektora

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 15:06:32
przez przemia
Ok, wiem! Jeden to do Vacum, więc na pewno chodzi Ci o ten drugi. Mniemam że nie zepsuję sobie w ten sposób nic... :? Sprawdzę wieczorem i dam znać na forum co wyszło...

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 15:10:21
przez mizsio
dokladnie - ten ktory leci do membrany z dzwigienka z tylu kolektora

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 18:58:33
przez przemia
Po zdjęciu wężyka silnik chodzi idealnie równo i nie kopci, po założeniu znów jakby dygotanie, kopcenie i check-engine... W wężyku który do niego idzie cały czas czuć silne podciśnienie.

Co teraz?

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 19:35:33
przez Pawel
...EGR do wymiany...

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 20:07:20
przez przemia
Pawel - Amor napisał(a):...EGR do wymiany...


To jest ten membranowy zawór na kolektorze ssącym?

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 20:09:18
przez jrzeuski
Jeżeli dochodzi do niego rura z kolektora wydechowego to tak.

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 20:30:38
przez przemia
jrzeuski napisał(a):Jeżeli dochodzi do niego rura z kolektora wydechowego to tak.

:?: :?: :?:

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 20:35:28
przez Pawel
przemia napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Jeżeli dochodzi do niego rura z kolektora wydechowego to tak.

:?: :?: :?:

Czyli z 2,5 VM i w 2,8/3,1 Isuzu jest inaczej niż w B 2,2 dti...

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 21:09:44
przez jrzeuski
Każdy EGR z definicji działa tak samo: zawór łączy kolektor wydechowy ze ssącym.

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 21:17:16
przez Pawel
...ale ja mam na myśli sprawę wizualną, tzn. jak wygląda podłączenie tego zaworu z kolektorem i wężykami ze sterowaniem...

Re: .....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 22:48:34
przez mizsio
przemia napisał(a):Co teraz?


teraz przynajmniej mozesz jezdzic bez kopcenia, dlawienia i check engine...
zaczal bym od czyszczenia kolektora, bylo juz o tym sporo na forum, tylko prawde mowiac najlepiej bylo by to zrobic samemu, albo u bardzo zaufanego mechanika, ktoremu sie nie spieszy, wymiane zaworu EGR i elektrozaworu juz cwiczylem u siebie, nic to nie dalo a tanie nie byly :)

Re: [All]....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 22:59:05
przez mizsio
ps. nie zostawiaj wezyka odpietego, po prostu chwilowo czyms go zaslep/przytkaj :)

Re: [All]....Bierze olej

PostNapisane: 28 sty 2010 23:00:46
przez Pawel
...wkręć tam wkręt z nierdzewki... Ja tak mam pozaślepiane te cholerne EGR'y... Ale na zawor też coś załóż...