Witamy !



[3.2] Kme nevo problem

Wszystko o LPG

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 06 maja 2021 09:01:29

Panowie może i było źle wyregulowane chociaż gazownik odrazu sam powiedział że jest za duze, ale napisałem że wyregulowalem sam na 1,35 i znów wzrosło. Dziś było spowrotem 1,65. Więc albo parownik albo czujnik.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez szymon.ha » 06 maja 2021 09:48:04

Jak to ciśnienie regulujesz? Rozumiem że w trakcie pracy na lpg i obseruwjesz na bieżąco?
Ile masz lpg w butli, kiedyś zaobserwowałem w trakcie jazdy, że pod koniec butli wzrastało ciśnienie na reduktorze ale to na samej końcówce.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 06 maja 2021 11:27:50

Reguluje opierając się na pomiarze z interfejsu nie podpinam się zewnętrznym zegarem, nie sprawdzałem kalibracji czujnika. Gazu w okolicach połowy. Przejeżdże ten zbiornik obserwując i zobacze jak będzie na nastepnym. Szkoda właśnie że nie ma podglądu sondy. Muszę się podpiąć jakimś elm-em żeby podejrzeć jaka opinie na temat tych map wyrażaja sondy. A wogole jaki jest wpływ obrotów na benzynie na ciśnienie gazu. Bo tak sobie zerknelem że na benzynie się też zmienia??? W jakimś stopniu oczywiście.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez marek230482 » 06 maja 2021 12:36:38

Chodzi o to co odczytujesz a co zmieniasz.
Jak na moje oko to trzeba by było zrobić od nowa adaptację i program sam sobie dopasuje czasy i pracę do ciśnienia reduktora. Do tego podepnij jeden kabelek pod sterownik gazu (penie jest luźny we wiązce) i będziesz miał od razu odczyt lambdy
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 06 maja 2021 20:38:20

Jak to co reguluje i co odczytuje? Reguluje cisnienie napięciem sprężyny membrany reduktora a odczytuje ciśnie zredukowanego odparowanego gazu. Zastanawiałem się czemu ciśnienie gazu skacze na benzynie a przecież ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie kolektora a nie zewnętrzne. Nie chce mi się za bardzo pruć tej wiązki ale fajnie byłoby mieć to na logach.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez marek230482 » 07 maja 2021 06:48:59

Pytam przewrotnie bo w oprogramowaniu jest jeszcze parametr ciśnienia zadanego jako chyba punkt odniesienia. Parametr ten sam się ustawia przy kalibracji ale można nim też manipulować później. I jak tu są rozbieżności to instalacja będzie głupieć.
Ciśnienie na reduktorze może się zmieniać w zależności od obciążenia czy warunków (nawet przy jeździe na Pb). Ale tak czy siak na biegu jałowym powinno wracać do tej samej wartości. Jeżeli tak nie jest to albo są złe odczyty (winny mapsensor) albo winny reduktor. Jednak jest to bardzo dziwne bo takie rzeczy to się dzieją jak instalacja ma duże przeloty a nie jest nowa. Chyba że......... masz nową instalację na starych częściach :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez tupek » 08 maja 2021 05:43:46

Ja mogę się tylko wypowiedzieć w sprawie staga i na podstawie jego programów co da się zrobić.
Po każdorazowej interwencji w układ lpg lub odłączenia napięcia należy przeprowadzić autokalibrację a następnie ustawić mapę na drodze.
Ja mam reduktor R01 i jego przypadłością są spadki ciśnienia które z wiekiem się nasilają.
Ja mam ustawioną niską temperaturę załączania na lpg i przy nierozgrzanym zrzuca mi na benzynę.
Na samej benzynie ciśnienie rośnie bo gaz nie ma gdzie się rozprężyć ale to też wina jest reduktora bo w innych samochodach mam AT09 i z nim nigdy nie było problemów ze skokami.
Jeżeli u Ciebie takie anomalie są i masz wgląd do programu to reklamuj instalację sugerując spadki ciśnienia.
A check nie pali się na desce?
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 23 maja 2021 13:10:59

Check się nie zapala, spadków ciśnienia też nie ma co reklamowac gdyż akcja jest odwrotna przynajmniej wg zamontowanego czujnika. Sytuacja wygląda następująco że ciśnienie dalej rośnie i na parowniku i w kierowniku. Regulacja się skończyła a jest 1,85. Dodatkowo sterownik odnotował w bledach spadek napięcia podczas jazdy. W poniedziałek mija kwarantanna monterowi i będzie diagnozowal.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez tupek » 24 maja 2021 19:13:47

Reduktor uszkodzony od nadmiaru kręcenia.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 24 maja 2021 21:47:27

To całe szczescie że nie wybuchł. Tylko co mu bylo wcześniej.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez tupek » 25 maja 2021 18:09:02

Tam jest śruba która napina męmbranę i może coś tam się wydarzyło.
Albo podciśnienie źle wpięte.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Kme nevo problem

Postprzez luk_1313 » 05 lip 2021 16:40:18

A więc tak po trzech wizytach po dwa dni u gazownika, frota już nie dławi się po dodaniu gazu za to szarpie co jakiś czas w trakcie jazdy. Cisnienie już jest stabilne, ale nie wiem co było przyczyna. Już mam dość prowadzania do tego gościa samochodu bo nie wiem już sam który z nas jeździ nim więcej. Nasuwa mi się jedno pytanie czy pomiar podciśnienia powinien być pomiędzy zaworami a klapkami w dolocie, czy między klapkami a przepustnica, a może to bez znaczenia?

-- Dodano 08 lip 2021 19:41:22 --

A więc w sterowniku z nowości mam ustawione HEMI i mazda zubozanie 25% przy przełączaniu rodzaju wtrysku.
Że mnie podkusilo z tym gazem.

-- Dodano 11 lip 2021 18:21:34 --

Czy ktoś z szanownego Grona ma coś takiego ustawione czy jest to poprostu pudrowanie pryszcza?
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron