Witamy !



[All] nie zchodzi z obrotów

Wszystko o LPG

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 06 sty 2010 12:27:45

Widocznie tak masz ustawione w sofcie komputera LPG, na gaz powinno się przełączać dopiero jak parownik się podgrzeje ponieważ dopiero ciepły pozwala na prawidłowe odparowywanie gazu a jak jest np. -10oC a Ty przełączysz na gaz to będzie gasł i nie będzie mocy. Proponuję podłączyć się pod komputer i dać tak przynajmniej te 5 - 10oC do załączenia - niech sobie troszkę pochodzi na PB.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez hirek_gda » 06 sty 2010 21:34:48

chyba że masz instalacje II generacji i nie masz czujnika na parowniku wtedy temperatury nie ustawisz. Duża część instalacji tej generacji niema w standardzie tego czujnika lub nawet takiej opcji w sterowniku.
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 06 sty 2010 23:22:52

hirek_gda napisał(a):chyba że masz instalacje II generacji i nie masz czujnika na parowniku wtedy temperatury nie ustawisz. Duża część instalacji tej generacji niema w standardzie tego czujnika lub nawet takiej opcji w sterowniku.


No właśnie, zapomniałem o tym wspomnieć :oops:
Ja mam parownik Lovato super a centralkę D.T.Gas model to chyba Basic
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 06 sty 2010 23:28:30

Krzykku napisał(a):...będzie gasł i nie będzie mocy...

Hmmm, no to już nic nie rozumiem :shock:
Jak przełączę na gaz zaraz po odpaleniu nawet przy -10 to działa elegancko, nie gaśnie (a na PB potrafi), nie muleje a nawet bardziej wyrywna się robi niż na PB
Nie znam się na generacjach LPG ale jutro zrobię fotki to może ktoś będzie wiedział coś więcej niż Ja, wiem tylko że butla ma 62L, reduktor jest firmy BRC, nazwy sterownika nie pamiętam ale chyba jakieś Bingo, a wlot gazu jest przed przepływomierzem.

EDIT
Zgodnie z tym linkiem http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=21
to wszystko wskazuje na to że mam LPG II generacji, i nie wiem w czym tkwi problem zawieszania się obrotów na LPG :|
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 07 sty 2010 02:22:43

Posłuchaj, to że dobrze gada Ci na LPG nawet przy mrozach to sprawa ustawienia dawki gazu (przeważnie daleka od ekonomicznej) i ogólnie regulacji sterowania... a ile Ci spala gazu?? Jak u siebie podkręciłem kiedyś wolne obroty na parowniku (bogata mieszanka) to naprawdę szybciej odpalał na LPG niż PB ale muszę powiedzieć że przy -10 to za cholerę nie chciał mi na LPG zaskoczyć...
Rozmawiałem dzisiaj z handlownikiem używanymi instalacjami LPG, niby się gość zna na rzeczy i on mi powiedział żeby sobie sprawić ten zestaw naprawczy do parownika bo wg. niego to jak kolega wyżej wspomniał wina najprawdopodobniej leży w membranie.
Zerknij sobie JJkiller na All...o pod nazwą: "zestaw naprawczy BRC (i model twojego parownika)" bo gdzieniegdzie widzę i słyszę opinie że "niewiele drożej wychodzi nowy parownik" no i tutaj to nie mogę się zgodzić bo nowy kosztuje ponad 200zł a zestaw naprawczy około 40 - 60zł. Zakładając że gazownik weźmie kasę i za założenie nowego i za naprawę starego to najbardziej się opłaca kupić zestaw i domowym zaciszu :guns: a do gazownika z uśmiechem na twarzy jedynie do regulacji. :boss:
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 07 sty 2010 11:03:19

Krzykku napisał(a):...a ile Ci spala gazu?? ...

Na PB ok 11 trasa i 14 miasto
Gaz ok 13 trasa i 16 miasto
wielokrotnie sprawdzane więc raczej niewielkie odchyłki mogą być, choć ostatnio mam wrażenie jakby trochę więcej ale nie wiem czy to nie wina zimy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 07 sty 2010 12:33:05

No to pali Ci identycznie jak mój, no może po mieście trochę mniej spalam tak do 15 gazu, na PB nie sprawdzałem to nie powiem. Jak się ociepli to ruszam na parownik jak coś wynajdę to napiszę.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 08 sty 2010 01:20:36

Oki, To szczekam na info :wink: :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez panoni » 10 sty 2010 22:02:04

moja instalacja gazowa przełacza sie po osiągnieciu jakiejs temperatury a gazowanie nie zmienia tego i dobrze zawsze jeździłem troche na benzynie zanim przełączałem na gaz , Jeśli chodzi o zapach gazu po odpaleniu czasem w trakcie lub po wyłączeniu silnika to napewno nieszczelność i radzę to sprawdzic i uszczelnić to ma też wpływ na spalanie i prace silnika jeśli na gazie zawiesza się na wyższych obrotach to mozliwe że konieczna jest wymiana filtrów regulacja i sprawdzenie membran w parowniku choć osobiście nie zalecam wymiany samych membran lepiej nowy Jakiś czas temu na allegro znalazłem dla szwagra o zwiększonej wydajności za rozsądne cenę to był oleś z Kielc o ile dobrzę pamiętam . Problem musi zniknąć jesli na bezynie chodzi dobrze to jedynie przy gazie trzeba poszukac.
panoni
 

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez sep900 » 03 mar 2010 22:47:38

U mnie podobny problem na LPG trzyma obroty 2000-2100 /min, wcisnę pedał gazu do ok. 3000obr/min. i momentalnie spadają do 900-1000 obr./min. Co radzicie? krokowiec dopiero co czyszczony był. Jest to dość stara technologicznie instalacja bo na śrubę nie sekwencja, ale ma przejechane dopiero 40tys. km.. Instalacja to BRC model Blitz.
sep900
 

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 04 mar 2010 00:24:45

Do JJKILLER

Nie wiem czy uporałeś się już ze swoim problemem zawieszania się obrotów bo ja tak, otóż pomogło spuszczenie szlamu z parownika (u dołu jest śruba spustowa, spuszczać na ciepłym silniku) - u mnie było tego bardzo dużo. Zresztą niedawno byłem zmuszony zrobić przeglądzik bo po przełączeniu na LPG momentalnie gasł. Okazało się że jeden z elektrozaworów w parowniku był tak zawalony szlamem że po prostu się blokował i albo się nie otworzył albo nie domykał (śmierdział gaz). Przeczyściłem go napuściłem Wd40 a przy okazji uszczelniłem jeszcze mikser bo stary silikon skruszał i teraz wszystko chodzi rewelacyjnie.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 04 mar 2010 03:56:48

Mazut to Ja regularnie co miesiąc spuszczam, ale domyślam się w czym może być u mnie problem, a mianowicie trzeba będzie chyba wymienić filtr i membranę w parowniku bo już zrobiłem chyba wszystko co można było zrobić i nic nie pomaga a to jest jedyna rzecz, do której jeszcze się nie dobrałem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 04 mar 2010 15:54:53

Ja od wymiany filtra to zacząłem, koszt 20zł i 6min. roboty :mrgreen: ale nie pomogło... z wymianą membran jest troszkę więcej zachodu bo przy okazji można wszystko umyć.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 04 mar 2010 20:36:16

narazie do 11tego jestem uziemiony bo mam nogę w gipsie :(
Ale to co zrobiłem to: Wymontowałem przepustnicę, zalałem naftą i na drugi dzień pełne czyszczenie, to samo z kolektorem dolotowym, przepływomierzem i silniczkiem krokowym. Czeka mnie jeszcze jedna robota, mianowicie jeden wtryskiwacz mi nie działa a i co do pozostałych mam pewne uzasadnione podejrzenia że nie pracują tak jak powinny, w związku z tym jak tylko dostanę zwrot podatku ze skarbówki to kupuję komplet nowych i od razu wymieniam. Poza tym w tym roku jeszcze czeka mnie planowanie głowicy, wymiana uszczelki pod nią oraz pod kopulą zaworową, wymiana uszczelniaczy, profilaktycznie wymiana śrub głowicy oraz uszczelki wdech\wydech i kopułki rozdzielacza.
Czyli prawie kapitalka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez sep900 » 05 mar 2010 19:16:13

Panowie u mnie problem występuje i na PB i na LPG więc co myślicie? Krokowiec do wymiany?
sep900
 

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez Krzykku » 05 mar 2010 22:50:40

sep900 napisał(a):Panowie u mnie problem występuje i na PB i na LPG więc co myślicie? Krokowiec do wymiany?


Na początku tematu kolega Hirek_gda napisał o czyszczeniu czujnika położenia przepustnicy - próbowałeś tego?
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 06 mar 2010 00:33:44

sep900 napisał(a):...Krokowiec do wymiany?

Nowy to drogi lepiej wymontuj stary, wsadź w jakieś naczynie i zalej naftą. Niech się kąpie min 24h, potem wyjmij, oczyść i zobacz wtedy czy pomoże. Wymiana krokowca to ostateczność bo często pomaga kąpiel. Poza tym zanim go wymienisz to sprawdź wszystko inne j.w.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez konik » 06 mar 2010 23:50:58

A może potrzebne przesmarowanie dźwigienki gazu. Też miałem taki problem, a na forum opisany jest tu: viewtopic.php?f=14&t=1734
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: nie zchodzi z obrotów

Postprzez JJKILLER » 06 mar 2010 23:59:42

konik@ Ja też tak robiłem, a nawet wpsikałem WD w oplot linki gazu aż mi dołem wypłynął i :dupa:
Podejrzewam grubszą teorię spiskową :guns:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron