Strona 1 z 1

[B 3.2] problem z tankowaniem LPG

PostNapisane: 17 lut 2013 17:27:57
przez zuzel
Witam wielkich może ktoś się spotkał z problemem podobnym do mojego
a wiec do rzeczy
mam gaz założony w Holandii (ponoć)
i do tankowania potrzebna przejściówka na nasze stacje LPG, i ok takie przejściówki mają , problem jest w tym że mogę tankować gaz tylko na 1 z 3 stacji
na drugiej wcale gaz nie idzie
na 3 zatankowałem tylko 10l i stanął dystrybutor , na pewno nie była pełna butla bo na 4 diody świeciło po zatankowaniu 2 tak jak i przed tankowaniem a po dojechaniu 35km do tej dobrej stacji dobiłem 25l gazu gdzie problem pomoże ktoś
pozdrawiam

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 17 lut 2013 23:17:04
przez JaGrab3
Miałem kiedyś carisme z holendrem, wlew był w błotniku (tak ponoć poznać czy na pewno montowane w holandii).
Miałem przejściówkę, nigdy nie miałem problemu z tankowaniem, co więcej tankowało sie chyba 2x szybciej niż przez zwykły wlew włoski.
Zrób fote tego wlewu, ew, zobacz gdzieś od tyły, czy nie masz zagiętego przewodu.
Inna sprawa może być, że masz przykręcony zawór w butli. Pytanie, jak już tankujesz ten gaz, to z jaką szybkością on leci? (0.5L /s czy może wolniej?)

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 17 lut 2013 23:39:47
przez Cobreti25
... a nie lepiej u gazownika za parę PLN"ów wymienić wlew na naszniejszy ?

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 18 lut 2013 19:56:16
przez JaGrab3
No właśnie, parę zł - pewnie najmniej 100? Wg. mnie wymiana to ostateczność. Prawidłowo działający holender jest 2x szybszy w tankowaniu niż ten nasz włoski syf.
Pozatym holendry są montowane w błotniku, więc szkoda tam cokolwiek motać, bo gazownicy jak zwykle coś popsują..

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 18 lut 2013 21:37:12
przez zuzel
teraz wracam z pracy wieczorami nie bardzo mam czas zajrzeć na ten wlew
ale postaram się jak najszybciej to zrobić
dziwne jest to że na jednej ze stacji tankuje bez problemu a na 2 innych nie da sie zatankować :(

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 18 lut 2013 22:05:44
przez JaGrab3
Tankują ale jak - jaka prędkość tankowania jest.

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 10:11:52
przez Michał
Sprawdź to co koledzy piszą. Też miałem we frotce Holendra i przejechałem na nim większość kraju nigdy nie miałem problemu z tankowaniem. Służył przez kilka lat dopóki butla nie straciła atestu i wymieniłem na nową - się gazownik "postara" i mi wlew wymienił ma włoski czego żałuję.
Z tym, że ja woziłem przejściówkę swoją żeby się nie prosić, a poza tym jak gdzieś na jakimś końcu świata mi przyszło zatankować to nie było że nie mają (hi, nawet ostatnio ją znalazłem w bagażniku z przyzwyczajenia nadal wożę).

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 12:36:40
przez JaGrab3
Zbiornika nie trzeba wymieniać, można go jeszcze raz homologować.
Ja tak robiłem w Carismie, gdzie był fabryczny gaz holenderski - koszt homologacji coś koło 150 zł.

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 13:12:24
przez Michał
Tak ale ta homologacja to jak pamiętam jest na 2 lata czy na rok, a taki zbiornik z montażem (do tego wielozawór itp) jak pamiętam 650zł mnie wyniósł dwa lata temu - i mam na następne 7 spokój.
Inna sprawa, że na zbiorniku nie miałem wielozaworu tylko zawory oddzielne i nie bardzo chcieli to homologować bo nie zgodne z naszymi przepisami czy coś takiego.

Re: frotka 3.2 LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 13:27:06
przez JaGrab3
homologacja jest na kolejne 10 lat.
A dokładnie, butla była 96. homologację przedłużałem w 2008, więc dostałem ją na 8 lat.

Re: [B 3.2] LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 18:58:24
przez zuzel
może inaczej sprecyzuje pytanie -co może powodować że nie na wszystkich stacjach LPG nie mogę zatankować auta?
czytaj tak -jaka jest droga gazu z pistoletu dystrybutora do zbiornika -jakie elementy instalacji są po drodze i co może stanowić przeszkodę dla gazu

Re: [B 3.2] LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 19:04:41
przez JaGrab3
Ale już ci napisałem co masz sprawdzić, nie dałeś wiecej info odpowiadając na pytania. Dopóki nie sprawdzisz opcji, to co mamy gdybać?

Założenie jest takie, żę HOLENDER nie jest sprawcą braku tankowania na naszych stacjach, co więcej tankować się powinien 2x szybciej.

Re: [B 3.2] LPG

PostNapisane: 19 lut 2013 19:25:05
przez zuzel
JaGrab3 napisał(a):Ale już ci napisałem co masz sprawdzić, nie dałeś więcej info odpowiadając na pytania. Dopóki nie sprawdzisz opcji, to co mamy gdybać?

Założenie jest takie, żę HOLENDER nie jest sprawcą braku tankowania na naszych stacjach, co więcej tankować się powinien 2x szybciej.


teraz nie bardzo mam czas wracam wieczorami ale w weckend sprawdzę tą szybkość tankowania
ale tak jak pisze na jednej ze stacji tankuję i jest ok , tankuje do pełna i dosyć szybko (czasu nie mierzyłem)
na drugiej zatankowałem tylko 9l chociaż była połowa zbiornika
na trzeciej wogóle dystrybutor nie poszedł nawet litr nie popłyną a zbiornik był prawie pusty
i tu nie wiem w czym jest problem
na tej stacji gdzie idzie ok tankowałem już 3 x i zawsze jest ok wiec odpada zagięta rurka itp

-- Dodano 23 lut 2013 14:58:21 --

A wiec tak nie wiem czy was wprowadziłem w błąd ?
instalacja gazowa Landi Renzo założona w Holandii
przy ostatnim tankowani na stacji gdzie mogę zatankować przyjrzałem się temu tankowaniu
ciśnienie na dystrybutorze prawie 10Mp, obsługa powiedziała że czas tankowania zbliżony do innych aut
oczywiście używają przejściówki
we wlewie trudno zobaczyć jak układa się kulka ponieważ przed nią jest wstawka taki mały prostokącik w poprzek wlewu tak że ledwo widać górna jak i dolna krawędź kulki

Re: [B 3.2] problem z tankowaniem LPG

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:29:56
przez JaGrab3
Jeżeli ciężko się tankuje pewnie trzeba wielozawór wyregulować, lub poprostu może przy wielozaworze jest przykręcone.
Ale to już musisz u gaziarza, ja na butlach się nie znam.

Ps. do dupy jest to forum, przy edyci posta, nie idzie powiadomienie....