[3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

witam posiadam frontere 3.2 v6 proszę o rade co może być przyczyną spalania 23l gazu w mieście i ok. 19l na trasie ? inne objawy to takie że
falują obroty ale to chyba wina przepustnicy po za tym czasem jest tak ze ruszam auto zamula tak do 2,5 tyś i nagle dostaje mocy ...
dodam ze mam 2 sondy przed kat. podłączyłem to pod jakiś interfejs elm czy jakoś tak i wg. mnie sondy pracują chyba ok. od 0v do 0,9v
ale jak przekręcę zapłon to na bank1 jest 0,45V-0,46V a na bank2 jest 1,11V dopiero jak przejadę kawałek to na bank2 napięcie zaczyna się zmieniać .
jak sprawdzałem dawkowanie paliwa na N lub P
na banku 1
krótko terminowa dawka paliwa jest bliska 0% skacze od -2% do + 3 %
długo terminowa to samo
na banku 2
krótko term. jest na +12% i wacha się od +10% do + 15 %
długo terminowa stoi na +23%
i to mnie najbardziej zastanawia...
o co chodzi z tym ?
podczas jazdy
bank 1
zachowuje się tak jak i na N lub P
a bank 2
krótko terminowa równa się z bankiem 1
a długo terminowa wacha się od + 9% do + 15%
sonda na bank1 jest firmy bosch
sonda na bank2 jest jakaś uniwersalna firmy magneti marelli .
niech się ktoś zlituje i powie o co chodzi i co mam zrobić zeby to auto zaczęło jeździć normalnie bo już mam go po każdą dziurkę na swym ciele..
falują obroty ale to chyba wina przepustnicy po za tym czasem jest tak ze ruszam auto zamula tak do 2,5 tyś i nagle dostaje mocy ...
dodam ze mam 2 sondy przed kat. podłączyłem to pod jakiś interfejs elm czy jakoś tak i wg. mnie sondy pracują chyba ok. od 0v do 0,9v
ale jak przekręcę zapłon to na bank1 jest 0,45V-0,46V a na bank2 jest 1,11V dopiero jak przejadę kawałek to na bank2 napięcie zaczyna się zmieniać .
jak sprawdzałem dawkowanie paliwa na N lub P
na banku 1
krótko terminowa dawka paliwa jest bliska 0% skacze od -2% do + 3 %
długo terminowa to samo
na banku 2
krótko term. jest na +12% i wacha się od +10% do + 15 %
długo terminowa stoi na +23%
i to mnie najbardziej zastanawia...
o co chodzi z tym ?
podczas jazdy
bank 1
zachowuje się tak jak i na N lub P
a bank 2
krótko terminowa równa się z bankiem 1
a długo terminowa wacha się od + 9% do + 15%
sonda na bank1 jest firmy bosch
sonda na bank2 jest jakaś uniwersalna firmy magneti marelli .
niech się ktoś zlituje i powie o co chodzi i co mam zrobić zeby to auto zaczęło jeździć normalnie bo już mam go po każdą dziurkę na swym ciele..