Strona 1 z 1

[ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 12 lip 2017 09:10:03
przez nesfor
Hej, popękał mi przewód faro pomiędzy parownikiem a butla na odcinku w komorze silnika , czy mogę go wymienić na uszkodzonym odcinku czy muszę wymienić go w całości ?
Przy okazji chciałem się spytać o zarabianie przewód miedzianych do lpg , czy trzeba używać beczułek zaciskowych czy można zarobić grzybek jak przy układzie hamulcowym ?

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 12 lip 2017 09:17:28
przez brum
Faro możesz kawałek wymienić, tylko złączkę kup.
Do miedzi są beczułki.

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 03 sie 2017 20:47:31
przez tupek
Potwierdzam że do lpg są baryłki a do hamulcowych zagniata się.

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 08 sie 2017 08:08:02
przez nesfor
thx, a z samej ciekawosci , jak jest roznica pomiedzy nimi ?

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 08 sie 2017 20:20:30
przez tupek
Mam maszynkę do zagniatania końcówek przewodów hamulcowych iw omedze sąsiada zdała egzamin przy właśnie hamulcach, a przy próbach zagniatania przewodów lpg nie udało się uzyskać szczelności.
Chyba są inne gniazda (stożkowe) w lpg które zaciskają baryłkę a hamulcowe są bardziej płaskie.
Takie są moje spostrzeżenia nabyte w praktyce.
A tak na marginesie, to przy ostatnich walkach ze szczelnością lpg, zapalił mi się gaz przy samej butli :evil2: , ale nie we frocie :D
Ofiara padły włoski przy dłoniach :D

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 08 sie 2017 22:26:50
przez drech
nesfor napisał(a):thx, a z samej ciekawosci , jak jest roznica pomiedzy nimi ?

Faro jest łatwiejsze w montażu od miedzi. No i droższe. Reszta różnic nie ma większego znaczenia.

tupek - ubezpiecz się dobrze na życie jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 09 sie 2017 18:48:25
przez tupek
Już mam 2 ubezpieczenia ale myślę o trzecim.
Teraz zamontuję ze 2 gaśnice w garażu i po 2 w każdym samochodzie.

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 18 sie 2018 22:19:11
przez zuzel
Witam wielkich
podepnę się pod temat, u mnie puścił waż między zaworem do tankowania a butlą (przy zaworze do tankowania)
wizyta u gazownika i porażka w okolicy nikt nie chce nawet dotykać instalacji holenderskiej a taka mam
moje pytanie-czy ktoś orientuje się jaki to waż ? zaprasowane końcówki tak jak w wężach ciśnieniowych do oleju (koparki itp)
i jak to ugryźć ?
jakie jest tam ciśnienie?
czy nie da się tego zrobić na opaskach zaciskowych?
pozdro

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 18 sie 2018 23:56:27
przez Jake
zuzel napisał(a):Witam wielkich
podepnę się pod temat, u mnie puścił waż między zaworem do tankowania a butlą (przy zaworze do tankowania)
wizyta u gazownika i porażka w okolicy nikt nie chce nawet dotykać instalacji holenderskiej a taka mam
moje pytanie-czy ktoś orientuje się jaki to waż ? zaprasowane końcówki tak jak w wężach ciśnieniowych do oleju (koparki itp)
i jak to ugryźć ?
jakie jest tam ciśnienie?
czy nie da się tego zrobić na opaskach zaciskowych?
pozdro

Bron Cie boze robic to na opasach zaciskowych! Moze na trytytkach?
Jaki to przewod? Stal? Miedz? Elastyczny gumowy? Jak elastyczny to w kazdym wiekszym miescie znajdziesz warsztat dorabiajacy weze/przewody do hydrauliki/pneumatyki silowej. Dowolne srednice i gwinty. Powinni dorobic w calkiem normalnychpieniadzach, tylko zwroc uwage zeby zastosowany waz mial atest do LPG.

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 19 sie 2018 00:10:03
przez zuzel
wygląda na gumowy zbrojony , tak myślałem żeby odkręcić i gdzieś na prasę podrzucić, jest dość długi, po skróceniu zaprasować jedną końcówkę na nowo

Re: [ALL] wymian przewody butla-reduktor

PostNapisane: 20 sie 2018 19:29:57
przez tupek
U nas głównie używa się przewodów miedzianych lub igielitowych.
Nie trzeba ich zagniatać jakąś specjalną maszyną, zakłada się na niego koralik i dokręca nakrętkę i samo się uszczelnia.
Te miedziane są często powlekane ,,plastikiem".