Strona 1 z 1

[3.2] STAG Stroić czy autokalibracja?

PostNapisane: 20 wrz 2019 21:54:53
przez sebano79
Witam. mam nieco rozjechaną instalację i zastanawiam się, czy ją stroić (u gazownika) czy włączyć autokalibrację i samemu potem lekko dostroić mapy? (w sporcie robiłem to z dobrym skutkiem). Poza rojechanymi mapami zarejestrowane błędy niskiego napięcia a i z wtryskiwaczami też chyba nie wszystko w porządku, choć tego nie ogarniam. Dodam , że wyskakują mi błędy w silniku, czasami szarpie i gaśnie ale ten temat poruszyłem w odpowiednim dziale.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 20 wrz 2019 22:44:54
przez gwynnbleid
Mapy na dole stawki masz ok. Problem może być w mapie benzyny, która ma za wysokie wartości. Zrób tak jak napisałem w dziale od silników. Co do kalibracji staga, to jak zrobisz tamto, to wtedy można myśleć o kalibracji gazu. A skoro tu już jestem to dodam, że warto sprawdzić stan filtrów od gazu. No i świece. Sprawdź czy nie ma za dużej przerwy. Do gazu przerwa powinna być 0,7. Każda inna wartość będzie skutkowała szarpaniem i gaśnięciem w połączeniu z rozjechanymi mapami.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 20 wrz 2019 22:58:25
przez sebano79
Ok, dzięki. Dam znać co i jak.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 22 wrz 2019 18:58:13
przez tupek
gwynnbleid napisał(a): Do gazu przerwa powinna być 0,7. Każda inna wartość będzie skutkowała szarpaniem i gaśnięciem w połączeniu z rozjechanymi mapami.

Gdy świeca jet sprawna, czyli nie jest wypalona wtedy nie ma różnicy na czym pracuje.
Winą jest zawsze złe skalibrowanie sterowników pb i lpg.
Zrobić należy parę razy autokalibracje na postoju a następnie ustawić mapę na drodze.
Na drodze mapę należy ustawić podczas normalnej jazdy, przeciągając kropki na wykresie lpg tak aby pokrył się idealnie z pb.
Wykres od razu nie zareaguje wiec należy jeździć podciągać kropki aż się pokryją.
U mnie też były sporadyczne błędy z sondami i po ustawieniu manualnym map na drodze frota ma pełną moc.
Upewnij się czy masz sondy wpięte do sterownika lpg, wtedy lepiej będzie się dostosowywał do jakości paliwa i warunków pracy.
I nie blokuj map bo one muszą pracować.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 23 wrz 2019 09:40:16
przez jrzeuski
tupek napisał(a):Na drodze mapę należy ustawić podczas normalnej jazdy, przeciągając kropki na wykresie lpg tak aby pokrył się idealnie z pb.
Wykres od razu nie zareaguje wiec należy jeździć podciągać kropki aż się pokryją.
No właśnie, jak to jest z tą aktutalizacją mapy w STAGu? Bo ja mam wrażenie, że w ogóle nie reaguje na przesuwanie kropek. Tzn. jak po paru dniach podłączę kompa, to widzę, że coś się wykres przesunął, ale nie ma opcji manipulowania tym w czasie jazdy, bo chyba musiałbym na drugi koniec Polski tak jechać.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 23 wrz 2019 11:24:56
przez sebano79
W sporcie kiedyś jeździłem 3 dni z laptopem na fotelu pasażera i przez ten czas zgrałem mapy prawie idealnie. Ale jak kolega wyżej pisał muszą one cały pracować. Z biegiem czasu się rozjeżdżają. I faktycznie nie reagują od razu na korekty mnożnika dlatego trzeba na to trochę czasu poświęcić.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 24 wrz 2019 06:59:51
przez tupek
Najważniejsze aby najpierw po autokalibracji jechać na samej benzynie do czasu aż wyrysuje się mapa benzyny, a dopiero później przełączyć na lpg i też zebrać mapę.
Kropkami możemy manipulować w poziomie i w pionie więc dość precyzyjnie idzie to dostroić.
Mi średnio taka wycieczka z dostrojeniem zajmuje do 2 godz.
Im nowszy sterownik i podzespoły sprawniejsze tym szybciej tworzą się mapy.
Mapy będą się rozjeżdżać w sytuacji gdy sa nieprawne sondy lub nie są wpięte w sterownik lpg, a ogólnie gazownicy nie podłączają ich bo to wydłuża czas montażu i ustawiają sztywno mapę lpg.
Wtedy benzyna pracuje a lpg nie może dostosować się do optymalnej dawki, i wywala za ubogą - bogata mieszankę na sondach)

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 24 wrz 2019 11:59:18
przez szymon.ha
Stag 300 nie bierze pod uwagę sond, do autokalibracji jak i pracy sterownika. Jedynie można sobie popatrzeć w programie jak pracują.

Re: Stroić czy autokalibracja? STAG

PostNapisane: 26 wrz 2019 20:41:14
przez tupek
szymon.ha napisał(a):Stag 300 nie bierze pod uwagę sond, do autokalibracji jak i pracy sterownika. Jedynie można sobie popatrzeć w programie jak pracują.