Strona 1 z 8

[B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 18:33:25
przez mazurkas007
Do tego autka i tego silnika, jaka instalacja, za ile, za i przeciw, mozliwe warianty.
Swoje doświadczenia z gazowaniem i eksploatacja tego silnika.
Proszę o opinie, informacje.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 19:54:59
przez Wookash
Zacytuje kolege z naszego.

"Zaloz taka na jaka cie maksymalnie stac."

U mnie jest stag300+, magicjet i reduktor VITO butla pod pokladem. Na poczatku byly problemy silnik zamulony i raz na tankowanie check engine pomogly wizyty u gaziarzy i ustawianie. Z dnia nadzien jest coraz lepiej i chyba coraz mniej pali. Mimo to i tak planuje wymienic reduktor na wydajniejszy ewentualnie dorzucic 2 taki sam (zalezy co gaziarz powie). Na gaz przechodzi dosyc szybko. Tylko do momentu az sie wskazowka temp. nie ruszy z miejsca nie ma co gazowac bo reduktor za zimny i sie ciut dlawi tzn. auto przyspiesza ale podczas zmiany biegu tj. po zmianie i puszczeniu sprzegla i daniu w gaz na ulamek sekundy sie przydusza po rozgrzaniu silnika objaw ustepuje.

Podobno 2 sa lepsze niz jeden. Narazie chyba tyle jak cos mi do glowy wpadnie dam znac.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 20:06:04
przez mazurkas007
ma byc tak, zeby bylo dobrze i prawidlowo. Bez zadnych 'prowizorek' itp.
czyli odpowiedniej wydajnosci instalacja, reulacja i prawidlowy montaz.
do takiego silnika to chyba wtrysk gazu idzie - czy jak tam to sie nazywa.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 20:15:57
przez Wookash
Zaloza Ci na plastikowej nakladce silnika 6 wtryskow tzn 2 listwy po 3 szt. Jak beda zakladali to tylko pilnowac jak sie beda wwiercac w gore aby opilkow nie zostawili. Ogolnie powinni na wszystkie wezyki pozakladac opaski itd. www.ac.com.pl tu mozna ciut poczytac o instalkach sa tez schematy co i jak podlaczyc. jest tez soft do pobrania aby sie podlaczyc do kompa gazu tylko trzebaby sterownik nabyc. Ogolnie koszty generuja wtryski bo mozesz zalozyc super wtryski za xxx setek zlotych albo jakies badziewne. Ja chcialem wtryski takie jak podawali tu na forum i takie mam nie mowie ze sa najlepsze ale sa w pewnym stopniu sprawdzone. Ogolnie jak silnik cieply to i na gazie ciagnie do 5 tysiecy obrotow. Troche czuje spadek mocy ale bardziej przez inne usterki u mnie niz przez sama instalke tj. brak czasu na regeneracje hamulcow bo ciut sie zapiekly po zimie i trzymaja oraz po ostatnim watku na temat katalizatora tez go zaczynam podejrzewac.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 20:20:36
przez mazurkas007
po prostu ja uzywam auta nalogowo, miedzy innymi do pracy, 5000km przebiegu miesiecznie to normalka. auto ma dzialac, dzialac i jeszcze raz dzialac - jak mam sie z tym meczyc i co dziennie spekulowac - odpali, nie odpali. to niech zostanie benzyna.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 20:27:19
przez Wookash
qrna przy tych przebiegach to instalka sie zwroci 2 miesiace wiec poszukaj gaziarzy pogadaj i cos dobierzesz. U mnie na tankowaniu jestem 100zl do przodu. W twoim przypadku rozwazylbym duza butle w bagazniku bo bedziesz sie meczyl w trasie tankujac co 300km.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:12:10
przez mazurkas007
taka instalacja montuje sie w jeden dzien ?

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:14:49
przez Wookash
Ja odstawilem samochod okolo 9 rano i na 18 juz mialem gotowy.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:16:29
przez mazurkas007
Wookash napisał(a):Ja odstawilem samochod okolo 9 rano i na 18 juz mialem gotowy.


a to ok. razem z montazem butli ?
ile wybuliles ? i z tego co mowisz do dzis nie jest calkiem ok.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:20:54
przez Wookash
tak z montazem butli. zaplacilem rowne 3 tysiaki. w planach jak pisalem wyzejtj. 2 reduktor ewentualnie jakis mocniejszy. zakupilem swiece na wymiane NGK PFR5G-11 ale jescze nie wymienilem (brak odpowiedniego klucza) a one tez moga powodowac problemy zajrzyj jeszcze tu i sie poradz o gaziarza i o sama instalke http://lpg-forum.pl/index.php

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:23:23
przez mazurkas007
dzieki, dzieki.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 12 maja 2010 21:25:35
przez Wookash
spoko

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 14 maja 2010 07:11:39
przez mazurkas007
Skorzystałem z tego lpg forum, odezwała się firma z Mielca, proponują taki zestaw :

Stag300plus + 2x Matrix HD544 + Scorpion GT po modyfikacji + filter puszkowy FL-02 + Faro fi13mm.

Cena zestawu z montażem do Frontery to 3250 PLN.

Twierdzą ,że już robili kilka aut z tym silnikiem i to jest według nich optymalny wariant.
Montaż butli pod podłogą bagażnika też mają opanowany.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 14 maja 2010 09:46:55
przez Wookash
Te matrixy ponoc lepsze od magic na temat reszty nie wiem nie znam sie ale pewnie tez spoko i cena spoko. Z butla pod pokladem to jest tak ja mam 50 litrow i wogole jej nie widac pewnie i 60 by sie zmiescila wtedy dol butli rowno z belka od haka. Mnie butla wystarcza na 200km i czesto jezdze na stacje. Przy twoich przebiegach moze to byc upierdliwe wiec zaloz wieksza i zmotaj oslone z grubej blachy wtedy w terenie nie bedzie problemu. Ja jeszcze oslony nie mam ale w planach z blachy 1mm krecona do belki od haka a z drugiej to takiego czegos pod podloga co jest plaskie i ma 2 otwory nie wiem co to i po co ale tam to przymocuje. Dodatkowo wzmocnie jakimis kontownikami i bedzie spoko. W ciezki teren nie jezdze wiec nie musi to byc pancerne a ma tylko chronic butle przez zasyfieniem blotem piachem i sola. Dodatkowo mocowanie do belki haka umozliwi w terenie zeslizgniecie sie w razie czego.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 14 maja 2010 10:06:28
przez mazurkas007
jesli chodzi o mocowanie butli to czytasz w moich myslach :wink:



<edit> firma nazywa się Multiserwis, jakaś wioska pod Mielcem, słyszał ktoś ? ?

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 15 maja 2010 11:01:45
przez mazurkas007
Wysłałem do gościa mail z kilkoma pytaniami i swoimi watpliwościami, pozwolę sobie zamieścić tu, otrzymaną odpowiedź :

To co poleciłem to bardzo dobry i sprawdzony zestaw. Wtryskiwacze i sterownik z najwyższej półki. Reduktor ma podzielone opinie wśród forumowiczów i znawców. My znamy go bardzo dobrze. Wiemy jak doprowadzić go do porządku, aby wszelkie "przeciw" nie miało racji bytu. Mam na myśli zintegrowany elektrozawór w reduktorze, który jest tak skonstruowany, że złej jakości gaz jest w stanie spowodować niewielkie wahania ciśnienia. Poprawiamy trzpień elektrozaworu według własnego patentu i temat nie występuje. Dla świętego spokoju możemy wywalić z reduktora elektrozawór i zastosować oddzielny elektrozawór z przelotem na fi8mm (dodatkowy koszt 100pln). Sam reduktor nie jest drogi, jego koszt to ok 320pln, więc nawet jeśli przyjdzie go wymienić po kilku latach, to tragedii nie ma. Trochę inaczej ma się sprawa "markowych" reduktorów Landi Renzo czy BRC, których koszt jest ok 2,5 raza droższy, a nie oferują one niczego więcej niż Scorpion GT.
Sam reduktor ma bardzo duży potencjał termiczny i ciśnieniowy. Według producenta jest w stanie obsłużyć silniki do 340KM, dlatego z premedytacją dajemy go do auta o mocy ok 200KM, można powiedzieć, że to przesada ale im mniejsze spadki ciśnienia i temperatury gazu, tym sterownik gazowy ma mniej do roboty jeśli chodzi o korekcję dawki i układ pracuje stabilnniej nawet na wysokich obrotach.

Auto jest z 2000r, a jest to rok przejściowy jeśli chodzi o wprowadzenie standardu OBD2 w autach europejskich GM. Jeśli Pański Opel jest już wyposażony w OBD2, można się pokusić o zamontowanie najnowszego sterownika STAG PREMIUM. Jego najnowszy soft 6.7 bardzo dobrze współpracuje z każdym ECU komputera benzynowego, na bieżąco analizując korekty krótko i długoterminowe oraz przedkłada to (w razie potrzeby) na korekty sterownika gazowego. Daje to pewność optymalnej dawki gazu w każdych warunkach (dopięta przyczepa, zabrudzone filtry, zmieniony skład gazu np.tankowanie w Niemczech). Sterownik PREMIUM kosztuje dodatkowe 500pln.

Robiliśmy całą masę silników Frontery (również inne V6 - Vectra B, Vectra C, Omega B) i powiem szczerze, że z punktu widzenia instalacji gazowej składającej się z szybkich i wydajnych wtryskiwaczy MATRIX oraz sterownika STAG wspartej reduktorem o duuuużym zapasie obsługiwanej mocy i najlepszym filtrem fazy lotnej z odolejaczem - nie ma znaczenia czy silnik jest produkcji Opla, Isuzu, VW, czy Hondy. Instalacja będzie chodziła bezproblemowo nie tylko przez cały okres naszej 2 letniej gwarancji bez limitu kilometrów, ale sporo dłużej bez konieczności ingerencji we wtryskiwacze czy reduktor.
Mieliśmy ostatnio na przeglądzie pogwarancyjnym Matrixy z przebiegiem od montażu 160 000km i działały super.

Tu koniec cytatu, jeśli są komentarze, to proszę o wasze opinie.

Re: Frotka B, silnik 3.2 V6, gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 15 maja 2010 11:15:14
przez Wookash
Po mojemu wszystko gra. I zapas mocy i wtryskiwacze ok. Z tym dodatkiem do OBD2 slyszalem ze jest to fajne rozwiazanie ale 500PLN to troche sporo wedlug mnie. Calosc tak jak pisales cena max 3500 wydaje mi sie do zaakceptowania.

jaki lpg??

PostNapisane: 11 gru 2010 19:55:06
przez koń27
witam . kolegów. niedawno zamieniłem frote A 2,4 na frote B 3,2 V6.i teraz sie pytam-jakiej marki zainstalowac instalację gazową oczywiście tylko sekwencja-znajomy mechaNIK PROPONUJE MI staga CENE MI POWIEDZIAŁ 2800-3000TYŚ. POZDRAWIAM

Re: jaki lpg??

PostNapisane: 11 gru 2010 20:17:35
przez SKODA76
Ja mam stag-a 4 i nie narzekam w styczniu za 2150 tyle że do 2,0 :D

Re: jaki lpg??

PostNapisane: 11 gru 2010 21:00:02
przez sledz
3,2 to spory motor potrzebujący ,,końskiej'' instalki :lol:
STAG to tylko sterownik podobno niezły ,ale ważne jest dobranie pozostałych elementów jak parownik i wtryski
Masz duży silnik potrzebujesz wydajnego parownika takiego jak MAGIK JET obsłuży do 300KM
Wtryski też magik ,czas wateków mija.

A gazownika polecił bym;
Adam Rogowski
Snopków 56a / Lublin
tel. 609258834

Przynajmniej wie co robi.