Witamy !



[All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Wszystko o LPG

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez ijido » 20 gru 2010 00:08:06

to klima nie korzysta ze wspólnego obiegu wody ?
widzę ze przeniósł ktoś temat do tego działu
tylko ze tez wyłącza się ogrzewania wnętrza więc ciężko pogodzić 2 tematy nie dublując ich
i zaraz któryś z moderatorów będzie miał pretensje
że rozwijam temat gazu i nie nagrzewania się wnętrza
zastanawiam się w ogóle gdzie się podziewa ciepła woda
że nie podgrzewa reduktora i nie podgrzewa wnętrza mimo iż przed chwilą podgrzewała
a silnik się nie przegrzewa (trzyma temperaturę)
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez sylwian70 » 20 gru 2010 15:14:10

może przypchała ci się nagrzewnica bądż reduktor a ciecz sobie lata w dużym obiegu poprzez chłodnicę główną i silniczek się nie przegrzewa.Może uszczelka pod głowica zaczyna się kończyć i drobne bąbelki gazów zapowietrzają nagrzewnice powodując zanik obiegu.Jeśli reduktor masz wpięty równolegle to trochę dziwi może trójniki są zakamienione,niedrożne.
sylwian70
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez ijido » 20 gru 2010 16:30:36

jak to przetestować ogólnie
żeby dojść gdzie leży problem

może podpiąć reduktor gdzie indziej żeby czasem
jeżeli pada uszczelka to żeby ciepłą wodę pobierał
może wcześniej gdzieś?wtedy by się nie zapowietrzało

albo gdzie w Krakowie wyeliminować lub potwierdzić problem z uszczelką głowicy
bez rozbierania silnika
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 20 gru 2010 17:17:14

Problem z uszczelką powinni zlokalizować za pomocą testera w każdym lepszym warsztacie robiącym szlify, głowice. Podjedź do takiego i zapytaj czy maja tester CO2 i czy sprawdzą. test trwa w zależności od dziury w uszczelce max 20-30 min.
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Czester 3477 » 20 gru 2010 18:27:02

no dobra a z kad sie bierze powietrze jak uklad sie odpowietrzy przeciez nie ma mozliwosci zeby zassal powietrze

Nie powietrze.Jeżeli płyn chłodniczy zawiera domieszkę wody,to po wroście temperatury następuje jej parowanie i to daje efekt podobny do zapowietrzenia układu.Tak było u mnie .Po wymianie płynu wszystko jest w porządku.
Jest jeszcze jedna możliwość : upływ gazu w reduktorze z komory fazy ciekłej do układu chłodzenia.
Też miałem taki przypadek.Pomogło dokręcenie śrub od strony membrany na reduktorze-parowniku.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez konik » 20 gru 2010 20:06:59

Mój kolega miał w Audi A4 problem z ogrzewaniem (nie było w ogóle) i silnik zaczął się przegrzewać. Okazało się że winna jest pompa cieczy w której wirnik zsunął sie z osi. Ijido (albo Maniek :D ) spróbuj wypiąć reduktor z układu ogrzewania, zastępując go kawałkiem rurki, i sprawdź skuteczność ogrzewania jeżdżąc na benzynie.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez ijido » 20 gru 2010 23:35:54

widzisz tu jest problem
bo nie tak łatwo to zdiagnozować, bo zrobiłem 150km w dwa dni
i dopiero zrobił się efekt i to 2x tego samego dnia a potem zrobiłem 100km znów i nic
dlatego problem jest dziwny i ciężki do zdiagnozowania na oko
mogłoby się okazać ze wyjeździłbym bak benzyny i nic
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez da_ns2 » 26 wrz 2014 10:23:30

Mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz. Będę odpowietrzał układ chłodzenia. Silnik 3,2v6 model "B" 1999. W serwisówce pisze żeby przy odpowietrzaniu ustawić nagrzewnicę w pozycji MAX (tak się robiło kiedyś w starszych autach podobno :) ) Więc jeżeli to nie pomyłka w druku a ja mam szeregowo podpięty reduktor to czy nie powinna przez niego lecieć woda tylko przy włączonym grzaniu? Natomiast reduktor grzeje się niezależnie od włączonego grzania w kabinie. No i właśnie zastanawia mnie to włączanie grzania przy odpowietrzaniu...
Avatar użytkownika
da_ns2
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 maja 2014 22:30:54
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez jrzeuski » 26 wrz 2014 10:35:22

Chyba żadna frota nie miała fabrycznie zaworu na wężach do nagrzewnicy. Czyli nagrzewnica działa zawsze a nie grzeje kabiny w pozycji "zimne" tylko dlatego, że klapy odcinają dopływ i odpływ powietrza.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez cinek1983059 » 26 wrz 2014 10:48:53

co by nie było najlepszym,najprostszym rozwiązaniem jest podpiąć parownik równolegle i zamontować go lekko poniżej zbiorniczka wyrównawczego w tedy ogrzewanie bedzie dobre i parownik też da rade
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez JJKILLER » 26 wrz 2014 11:09:08

jrzeuski napisał(a):Chyba żadna frota nie miała fabrycznie zaworu na wężach do nagrzewnicy. Czyli nagrzewnica działa zawsze a nie grzeje kabiny w pozycji "zimne" tylko dlatego, że klapy odcinają dopływ i odpływ powietrza.

Dokładnie tak jak piszesz, woda idzie cały czas przez nagrzewnicę.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

czujnik temperatury

Postprzez Czesio 24 » 17 sie 2017 20:14:37

Witam wszystkich od zalozenia instalacji lpg auto zaczelo sie grzac szybko rosnie temperatura po kilku kinutach dochodzi do 100°c zalacza sie wetylator ale chodzi bardzo krotko i nie na szybkich obrotach i nie zchladza cieczy. Wymienilem juz 6 czujnikow na kazdym to samo. Podlaczylem auto pod kapa i pokazuje blad za niskie napiecie na czujnikun temperatury jak jest przyczyna ??? A i jak zciagne wtyczke od czyjnika to sie wetylatory zalaczaja a powinno sie zware na kostce robic? I dopiera sie wlaczac pomocy bo mnie juz szlak trafia z tym autem pomocy :evil:
Czesio 24
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30 paź 2016 20:15:07
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: czujnik temperatury

Postprzez Semir » 17 sie 2017 20:29:52

Może gazownik podłączając reduktor do chłodzenia coś pokopał i dla tego się grzeje.
Skoro zaczęło się to po założeniu LPG skupił bym się na tym.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: czujnik temperatury

Postprzez Czesio 24 » 17 sie 2017 20:39:40

Tylko dla czego jak odepne kostke czujnika to wetylatory sie zalaczaja na maxa a powinno sie zware robic silnik 2.2 bezyna auto z 1999r czujniki sa z tylu silnika
Czesio 24
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30 paź 2016 20:15:07
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: czujnik temperatury

Postprzez brum » 17 sie 2017 20:42:25

Zjebal to niech naprawia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: czujnik temperatury

Postprzez Semir » 17 sie 2017 20:44:14

Może coś z kablami porobił i jak jak ruszałeś nimi to robiło się zwarcie.
Tak jak ci pisałem i to samo robi brum to nie szukaj dziury w całym.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez tupek » 20 wrz 2017 18:23:14

Prawdopodobnie reakcja na odpięcie czujnika jest prawidłowa, a dlatego że podczas jego przepalenia obwód się przecina i wentylatory załączają się aby profilaktycznie zapobiec przegrzaniu.
A to że temperatura rośnie szybko to na 100 % masz zapowietrzony układ.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron