Witamy !



[All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Wszystko o LPG

[All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 03 cze 2010 10:22:14

Jak powinien byc prawidlowo wpiety reduktor w uklad chlodzenia/grzania. U mnie wydaje mi sie ze gaziarze cos spartaczyli. Reduktor jest przeplywowy i mam zrobione tak: do nagrzewnicy ida 2 weze wejscie i wyjscie i mam je rozciete i zalozone trojniki i od tych trojnikow jest podpiecie do wejscia i wyjscia reduktora. A czy przypadkiem nie powininno byc tak ze rozciac waz od wejscia do nagrzewnicy i w tym miejscu podpiety reduktor? Wtedy woda by przeplywala przez niego i niebylo by zaklocen w obiegu bo polecialaby do nagrzewnicy a z niej tam gdzie powinna a tak mi sie wydaje ze woda wyplywajaca z nagrzewnicy leci tez do reduktora tylko z innej strony i go przytyka. Prosze rozwiac moje watpliwosci.
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez krynek » 03 cze 2010 10:38:20

Są różne szkoły, jedni gaziarze wpinają się równolegle (część "wody" ciepłej idzie na parownik, a druga część na nagrzewnicę - twierdząc że tak jest dobrze bo nie wystudzona woda idzie do ogzrewania ) innni wpinają się szeregowo twierdząc że lepiej wodę trochę ostudzić ale pzry pełnej wydajności będzie ogrzewanie tak czy siak.
Miałem już trzy auta na gazie i wszędzie są lub były trójniki i parownik wpięty równolegle - działało :>: :>: :>: :>:
pozdr
krynek
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 03 cze 2010 10:57:17

U mnie tez niby dziala ale mam problemyu z temp rosnie ponad polowe potem spada a wczesniej na samej benz. sie tak nie dzialo. I tak wlasnie kminie czy aby to nie mialo zwiazku. W sumie zaden problem poeksperymentowac i poprzepinac rurki. Wiec jak znajde chwile to sprawdze.
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez axit » 03 cze 2010 16:33:50

W nubirze gdzie jest problem z grzaniem reduktor miałem podłączony szeregowo za nagrzewnicą.
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez makar » 03 cze 2010 22:13:01

szeregowo jest pewność że i nagrzewnica i reduktor są równo nagrzewane, przy równoległym woda płynie przedewszystkim tam gdzie mniejszy opór. W pierwszym rozwiązaniu dłużej się nagrzewa parownik zazwyczaj - większe opory.
makar
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 03 cze 2010 22:21:19

No woda plynie tam gdzie ma mniejsze opory ale czy to nie zakloca prawidlowego biegu wody? Bo jezli z nagrzewnicy zamiast leciec na silnik czy gdzies tam czesc wody wpada znowu do reduktora to co wtedy. Wydaje mi sie ze szereg bylby najlepszym rozwiazaniem a to ze dluzej sie grzeje no coz cos za cos. Wydaje mi sie w szeregu woda bedzie plynela tak jak bez reduktora ktory jedynie bedzie stwail pewien opor ale docelowo poplynie dalej a przypadku rownoleglego wpiecia woda plywa sobie w caly swiat i moze sie okazac ze docelowo nie plynie dalej w tej ilosci co trzeba badz plynie wolniej.
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez makar » 04 cze 2010 22:03:25

dokładnie ja tez proponuję wpięcia szeregowe może w poprzednim poście troche namotałem
makar
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 04 cze 2010 22:15:55

No to pora dorobic sobie rurke i pomotac szeregowo. Jak temp bedzie ok to zostaje a jak bez zmian to zobacze czy bedzie mi sie chcialo odmotac do rownoleglego.

THX
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez FROTERKA » 04 wrz 2010 11:24:56

U nas właśnie reduktor został odłączony, węże połączone za pomocą kawałka miedzianej rurki. Podjechaliśmy akurat podbić przegląd a tu woda prawie gotuje, wyciek z reduktora. :cry:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez adi-1978 » 04 wrz 2010 19:59:46

Ja też miałem trójniki i z nich zrezygnowałem
Podłączyłem szeregowo tylko że inaczej jak napisał kolega bo na wyjściu z nagrzewnicy
Dzięki temu mam dużo cieplej zimą w samochodzie a reduktor dalej gorący.
adi-1978
 

jak wpiac reduktor

Postprzez serkules » 10 paź 2010 21:06:25

witam czytam wasze posty i teraz sie zaczalem zastanawiac.
Jak to jest u mnie reduktor nagrzewa sie bardzo dlugo nawet po zalaczniu sie gazu jest jeszcze dlugo zimny. Dopiero jak woda ruszy przez duzy obieg czyli chlodnice zaczyna robic sie goracy
Nie wiem ale wydaje mi sie ze mam wpiety rownolegle w uklad bo mam dwa trojniki praed reduktorem
Wczesniej nie badalem tego problemu ale zaczalem jak po paru kilometrach reduktor byl nadal zimny.
Wydaje mi sie jednak ze to co piszecie o wpieciu szeregowym jest lepsze bo szybciej sie on nagrzewa i jest pewnosc ze goraca woda tam dotrze. Nawet zaczalem sie zastanawiac czy wysokosc umieszczenia reduktora ma znaczenie i nad sprawdzeniem pompy wodnej. Moze cos podpowiecie bo ja juz zglupialem dlaczego musze tak dlugo czekac na to zeby reduktor byl goracy weze ktore do niego dochodza sa juz gorace a ten jeszcze zimny dopiero jak waz dolny od chlodnicy zrobi sie goracy to reduktor tez.
serkules
 

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez FROTERKA » 11 paź 2010 14:27:35

serkules napisał(a): Nawet zaczalem sie zastanawiac czy wysokosc umieszczenia reduktora ma znaczenie

Ostatnio mój mąż przerabiał u nas instalację właśnie pod kątem obniżenia reduktora, który nie wiedzieć czemu był w najwyższym punkcie całej instalacji.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez jrzeuski » 11 paź 2010 14:36:54

Układ chłodzenia froty jest samoodpowietrzający się, ale warunkiem działania tego jest to, żeby zbiornik wyrównawczy był w najwyższym punkcie układu. Jeżeli reduktor masz wyżej, to nie będzie jak go odpowietrzyć i przepływ wody przez niego będzie marny.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez serkules » 11 paź 2010 16:04:42

ok teraz wiem ze podniesienie reduktora to byl blad musze go dac nizej chociaz nie wiem czy uda mi sie zejsc ponizej zbiorniczka wyrownawczego malo miejsca
serkules
 

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez serkules » 11 paź 2010 18:27:40

no dobra moge zalozyc parownik na wysokosci zbiorniczka wyrownawczego na samym nadkolu tak jak byl wtedy bedzie lepiej . no sam juz nie wiem bo tak jak pompka da cisnienie to przeciez bez wzgledu na wysokosc powinien plyn dotrzec . mam drugie auto z gazem toyta rav 4 tam jest zbiorniczek wyrownawczy ponizej chlodnicy a parownik jest zalozony na wysokosci gornego brzegu chlodnicy i nie ma takiego problemu . przeciez konstrukcja ukladu chlodzenia jest taka sama jak w oplu jezeli pompka wypchnie powietrze z ukladu do zbiorniczka to powinno w jego miejsce zassac plyn . chyba ze to jest tak ze parownik jest najwyzej i powietzre sie w nim gromadzi zamiast wyjsc przez zbiorniczek . sory ze tak truje ale idzie zima i chce zakonczyc temat przed mrozami
serkules
 

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez brum » 11 paź 2010 18:34:23

serkules napisał(a):chyba ze to jest tak ze parownik jest najwyzej i powietzre sie w nim gromadzi zamiast wyjsc przez zbiorniczek

właśnie tak jest.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: jak wpiac reduktor

Postprzez serkules » 11 paź 2010 19:10:23

no dobra a z kad sie bierze powietrze jak uklad sie odpowietrzy przeciez nie ma mozliwosci zeby zassal powietrze moze zassac tylko plyn chyba ze parownik jest caly czas zapowietrzony i powietrze nie wyszlo z niego no ale po dluzszej zeździe juz jest goracy czyli woda krazy przez niego
serkules
 

czasem grzeje czasem nie i ma LPG

Postprzez ijido » 19 gru 2010 23:02:12

borykam się z dziwnym problemem związanym z grzaniem auta i reduktora LPG
znaczy ogólnie wszystko chodzi dobrze, frota momentalnie się nagrzewa do dobrej temp
LPG po ostatnich regulacjach przełącza się bardzo szybko
wieje ciepłym powietrzem do wnętrza
czyli niby miodzik aż miło w zimie

ale w tym pięknym świecie dzieje się coś niedobrego
czasami np podczas dłuższej jazdy nagle przestaje grzać
zauważyłem też że reduktor był zimny
a mówiąc prawdę zauważyłem ze dmucha zimnym
bo silnik zaczął się dławić bo dostawał niepodgrzany gaz
i zmieniłem nawiew z szyby na kabinę i powiało chłodem
po zatrzymaniu się i obmacaniu wnętrza wyczułem że:
wąż do chłodnicy jest gorący
wąż od reduktora jest gorący
reduktor jest zimny
waż z reduktora jest zimny
temperatura na wskaźniku w normie 80-90

jak ruszyłem ponownie wszystko wróciło do normy
i nic nie wystąpiło potem na trasie Chorzów-Kraków
a wcześniej robiło się na chwile jak jechałem do Lędzin na poligon i jak wracałem do Chorzowa
termostat jest nowy po wymianie całego modułu i chodzi dobrze

część powinna być w problemach z LPG ale u mnie to wszystko akurat powiązane jest
gościa z Fugazi powiedzieli mi że nie da się podłączyć szeregowo nagrzewnicy z reduktorem bo mam klimę, bo jak włączę klimę to mi nie będzie grzać reduktora, temu ma to być na trójnikach zrobione, trochę tego nie rozumiem
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez Wookash » 19 gru 2010 23:42:57

Na mój gust wygląda mi to na zapowietrzanie się.

Co do wpięcia się szeregowo to ja tak zrobiłem ale różnicy w szeregowym a równoległym nie widzę.

Co do klimy wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu na grzanie reduktora ale kto tam wie.
Wookash
 

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Postprzez konik » 19 gru 2010 23:54:36

Klima nie ma żadnego wpływu na instalacje LPG, reduktor powinien być wpięty szeregowo, wtedy mamy pewność że nagrzewnica też będzie w pełnym obiegu cieczy chłodzącej.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron