Strona 1 z 1

Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 24 kwi 2015 14:12:46
przez fly_jabko
Witam.

Coraz częściej można spotkać przyzwoite budy frotki z nieżywym agregatem za dobre pieniądze w fajnym wyposażeniu (najczęściej TDS). Jako, że mam cały silnik 3.2V6 na palecie (nikt nie chciał kupić :P ) ze skrzynią to myślę z bratem nad jakąś zmotą. Pomijamy aspekty tech - da się, nie da się lub to trudne... Takie tematy już są, tu bardziej mi chodzi o czystą urzędową ścieżkę. Co zrobić by w dowodzie ten nowy piec został wpisany tak by było jak ma być i nikt się tego nie czepił, podejrzewam, że nie wystarczy po kupnie przy przerejestrowaniu auta powiedzieć był tds, ale umarł i jest teraz 3.2 i w dodatku w benzynie... Czy nie warto w ogóle się w to bawić? Chciał bym by tam był i LPG a to milicji rzuca się w oczy i lubią drążyć temat ;)

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 24 kwi 2015 14:59:24
przez brum
Jedziesz na stację i mówisz że silnik zmieniony i tyle.
Z lpg jest większy problem.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 24 kwi 2015 15:39:04
przez fly_jabko
No więc właśnie chciał bym docelowo z LPG i chciał bym aby w dowodzie to było Ale jak będę miał papier Z OSK że zmieniłem jednostkę i papier od gaziarza, że założył mi do niego LPG to powinno się udać, teraz pytanie czy rejestrować jako np Tego nieszczęsnego TDSa i potem dobijać to w dowód, czy zrobić przed urzędem modyfikacje i rejestrować już z tymi kwitami, i czy zrobią mi już w dowodzie taki silnik czy i tak dane od TDSa z adnotacją o zmianie jednostki? No i mniej więcej jakie koszty tego orientuję się ktoś?

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 24 kwi 2015 18:07:27
przez Jake
1) Zrobic SWAP na benzyniaka.
2) Zalozyc LPG
2) Pojechac na stacje, zglosic swap, zrobic badanie instalacji LPG
3) Pojechac do wydzialu komunikacji, przerejestrowac na siebie, przedstawic ekspertyze o zmianie silnika i wyniki badania instalacji LPG. Zmienia Ci wartosci w dowodzie i wbija pieczatke z LPG. Musisz oczywiscie miec wazne papiery na butle.
4)I juz.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 24 kwi 2015 21:13:02
przez Kakarotto
No i nie zapomnij zgłosić faktu zmiany swojej firmie ubezpieczającej.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 25 kwi 2015 09:06:22
przez luckson
Już to kiedyś pisałem. procedura jest taka:
Robi się badanie na zmianę konstrukcyjną pojazdu i idzie do wydziału komunikacji.
Badanie na zmianę konstrukcyjną pojazdu zawiera też badanie okresowe więc koszt ustawowy to: 82,- badanie na zmianę konstrukcyjną pojazdu i 98/161- okresowe / okresowe+gaz
Najlepiej najpierw zrobić zmianę z okresowym a dopiero później wbić do dowodu gaz. Badanie na zmiane robia wszystkie OKRĘGOWE stacje kontroli pojazdów i podstawowe z małą literką "e" ale tylko bodajże do połowy 2015 roku.
Oczywiście instalacja gazowa musi być nowa. dokumenty do wydzialu komunikacji to faktura na montaż, homologacja i decyzja TDT na butle gazową. nie trzeba przed wbijaniem gazu do dowodu robic badania technicznegi instalacji gazowej jeśli juz będzie zrobiona zmiana konstrukcyjna i nowy dowód. Jesli papiery na gaz będa miały datę z przed badania na zmiane i okresowego to wtedy okresowe obejmie jeszcze gaz.
Uwaga co do badania na zmianę:
SKP może wymagać faktury na zmiane czyli na mont/demont silnika i zdjęć zrobionej zmiany czyli nowego silnika we frocie.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 25 kwi 2015 13:15:20
przez jrzeuski
A jak kupie samochod z silnikiem na gaz, wloze silnik wraz z instalacja LPG zamiast swojego diesla, zrobie wszystko sam w garazu i zadnych faktur nie ma, to co wtedy?

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 25 kwi 2015 15:43:38
przez Jake
Z tego co wiem, nie powinno byc z tym problemu. Tylko taka samodzielnie montowana instalacje musisz zalegalizowac w stacji kontroli. W dodatku musisz miec wazne papiery na butle.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 25 kwi 2015 19:37:32
przez szymon.ha
Instalacji raczej mu nie zalegalizuje bo gaz zakładać mogę tylko warsztaty które mają licenjce/homologacje itp.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 28 kwi 2015 08:21:01
przez luckson
Przepis jest taki że instalacja gazowa powinna być wbita do dowodu rejestracyjnego. Żeby to zrobić trzeba w wydziale komunikacji przedstawić dokumenty (faktura, homologacja, papier TDT na butle) z zakładu który montował instalację. Przepis jest taki że instalacja ma być nowa.
Inaczej wygląda sprawa jeśli ktoś ma wbite LPG do dowodu. Wtedy wystarczy zmienić instalację lub butlę i po kłopocie. Nie trzeba zgłaszać tego w wydziale komunikacji.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 28 kwi 2015 08:38:14
przez jrzeuski
Z tego wynika, że przekładka silnika z już zainstalowanym LPG jest niemożliwa :? Trzebaby mieć zaprzyjaźniony warsztat, który wystawili lewą fakturę, bo nawet demontaż LPG i zainstalowanie go ponownie w tym samym silniku nie przejdzie. Paranoja. Czym to się różni od wymiany pompy paliwa w baku? Dlaczego to wolno bez faktury, atestu i wbitki do dowodu?

PS. Ostatnio się dowiedziałem, że nie ma żadnych przepisów na przewóz dzieci na motocyklu, nawet kasku dziecko mieć nie musi. Za to w nieporównywalnie bezpieczniejszych samochodach kupa przepisów o fotelikach, pasach, itd. Nawet jadąc na rowerze dziecko kask musi mieć. A na motorze już nie. Gdzie my żyjemy...

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 28 kwi 2015 09:45:24
przez luckson
Co do przewożenia dzieci na motocyklu to są odpowiednie przepisy. Np. przewożąc dziecko do 7 lat prędkośc motocykla nie może przekroczyć 40km/h. Dziecko tak jak każdy pasażer motocykla ma obowiązejk posiadać kask ochronny ( z wyjątkiem motocykla zaopatrzonego w pasy bezpieczeństwa).
A co do faktury po znajomości na lpg to trzeba pamiętać aby daty faktury, homologacji i zbiornika były z podobnego okresu.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 01 maja 2015 21:48:09
przez Jake
A ktoś orientuje sie, czy nie ma problemów przy próbie wpisania do dowodu silnika, ktory standardowo nie występował w tym aucie?
Wrzucam do Frontery 2.5 silnik 3.1 z Montka i zastanawiam sie nad papierkologia.

Re: Jak "zalegalizować" zmianę silnika?

PostNapisane: 02 maja 2015 08:28:51
przez luckson
Dokładnie ta sama procedura. Ponieważ jest to badanie pojazdu w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.