Witamy !



Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez wikked » 04 lis 2010 14:36:16

Nie tylko to nie podlega. W/g przepisów tablice rejestracyjne mają być zawieszone na konkretnej wysokości, =/- 5cm. W samochodach terenowych tego przepisu nie można odnieść do rzeczywistości. To samo tyczy się świateł przeciewmgielnych. Jeśli pamiętam dobrze to mogą byc zamontowane do 20cm nad jezdnią. W Naszych autkach 20cm nad jezdnią nie ma nic. Rozmawiałem ostatni z policjantem i on sam powiedział że nie ma paragrafu na te rozbieżności. Tak przy okazji wiecie że pęknięta szyba nie stwarza zagrożenia bo od 85 roku wszystkie pojazdy są wyposażone w szyby klejone/ podwójne. Niestety ustawodawca zapomniał o tym i temat nie do przeskoczenia bo ten przepis jest z 82 roku. Lajf.
wikked
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2010 14:48:19

Drogówka szyb się już nie czepia, o ile pęknięcie nie utrudnia widoczności kierowcy. Sugerują tylko wymianę szyby w razie jakby uszkodzenie postępowało.

PS. U mnie poniżej 20cm nad jezdnią jest koniec dolnego wahacza. Następne kapcie powinny rozwiązać ten problem :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez borat » 04 lis 2010 15:56:14

hmm generalnie w mojej frocie jest hak przykręcany na dwie śruby. Czyli mogę mieć problemy, że go nie ściągnąłem ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08c ... c255f.html
borat
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez wikked » 04 lis 2010 16:08:05

hak jest ok. Tylko haki przystosowane do demontażu musza być demontowane- u Ciebie jest ok. Obejrzyj furę pod spodem, mogłeś dostać w dyfer, skrzywić panharda, uszkodzić wiązkę ABSu i prędkościomierza (jeśli masz tak idiotycznie rozwiązane jak ja), przewody hamulcowe. Patrząc po fotkach uszkodzeń brak ale po co ryzykować.
wikked
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez sylwian70 » 04 lis 2010 16:09:03

tekst zassany z 4x4Rajdy -Skąd się biorą nasze problemy:
Generalnie z Ustawy o ruchu drogowym D19970602 (jest tekst ujednolicony), która ma ponad 350 aktów wykonawczych w tym dwa:
RMI o homologacji typu DU 2005/238/2010 (obowiązuje od 2005-11-23) z poprawkami ogłoszonymi w:
1. DU 2006/205/1512; rozporządzenie to przywołuje dyrektywy unijne które nas obowiązują (m. in. Dyrektywę 2005/66/WE o układach zabezpieczających – czyli rury z przodu). Zgodnie z tym rozporządzeniem auto terenowe oznaczane jest N1G (takie do 3,5, szczegółowe wymagania w rozporządzeniu)
2. DU 2008/029/166 (http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0080290166) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lutego 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep - generalnie rozporządzenie zawiera tabelę z elementami pojazdu oraz związanymi z tym elementem dyrektywami unijnymi, czyli jak ktoś ma ochotę homologować zmotę lub sam zderzak to proszę...

RMI o warunkach technicznych pojazdów DU 2003/32/262 (obowiązuje od 2004-01-14) , do tej pory 6 zmian (DU rok/zmiana: 2004/300; 2004/1085; 2004/1773; 2007/0604; 2007/1393; 2009/75/639).

Zmiana 6 http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0090750639 wchodzi w życie 2009-06-20

Gdzie można znaleźć coś interesującego: http://www.forum.norcom.pl/
Forum: Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów
Adminem jest tam N@rbi bywalec i tego forum.

Rejestracja (pierwsza)
Ogólnie jest tak:
3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) (2) "stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz
pierwszy", rozumie się przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji
pojazdu, którą jest:
a) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, z zastrzeżeniem lit. b i c,
b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za
granicą,
c) data zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy podana przez organy Sił Zbrojnych, [...]

ale są wyjątki patrz zderzak przedni poniżej


Zderzak przedni / rury
Rury (dotyczy rur z przodu - przednich układów zabezpieczających ) RMI po ostatniej poprawce 2007/1393 wprowadza tekst jak poniżej co jest wdrożeniem dyrektywy 2005/66/WE, przywołanej również w RMI o homologacji typu.
Link do dyrektywy unijnej 2005/66/WE http://europa.eu.int/eurlex/lex/LexUriS ... 370054.pdf - Lektura niezbyt duża bo 18 stron, (najprościej wpisać 2005/66/WE w google )

Tekst po poprawce
Dz.U.2007.192.1393
5) w par. 7 dodaje się ust. 11 w brzmieniu:
[...] przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. [...]
Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r

RMI HOM przywołuje jest dyrektywę 2003/102/WE dotycząca ochrony pieszych (pod tym linkiem decyzja w sprawie przepisów technicznych do tej dyrektywy http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexU ... 01:PL:HTML ).
Jest to wprowadzenie projektu zakazu montażu sztywnych zderzaków resztę dopowiedzcie sobie sami

Zderzak tył
Zderzak z tyłu na RMI TECH
Warunki ogólne
§ 7. 1. Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego
uczestnika ruchu.
2. ….
3. ….
4. Pojazd, którego zwis tylny jest większy niż 600 mm i wzniesiony nad powierzchnię jezdni więcej niż 700 mm przy zachowanej masie własnej, powinien być wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadające warunkom określonym w ust. 1 oraz następującym warunkom:
1) odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 550 mm przy zachowanej masie własnej pojazdu;
2) odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 400 mm;
3) szerokość nie może przekraczać w żadnym miejscu największej szerokości tylnej osi, mierzonej na skrajnych zewnętrznych punktach kół (wyłączając odkształcenia opon występujące w pobliżu ich styku z jezdnią), i nie może być od niej mniejsza niż 100 mm z każdej strony;
4) końce nie powinny być wygięte w kierunku do tyłu oraz nie powinny mieć zewnętrznych ostrych krawędzi;
5) powinny być wytrzymałe i dobrze zamocowane; wysokość przekroju poprzecznego nie może być mniejsza niż 100 mm;
6) warunki określone w pkt 1-5 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1998 r.

5. Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 31 grudnia 1994 r. dopuszcza się, aby zderzak lub urządzenia ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadały następującym warunkom:
1) odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 700 mm;
2) odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 600 mm;
3) szerokość nie może być mniejsza od szerokości pojazdu o więcej niż 100 mm z każdej strony pojazdu; jeżeli składa się z więcej niż jednego elementu, dopuszcza się między elementami przerwę w kierunku poziomym o długości nieprzekraczającej 600 mm;
4) końce powinny być zaokrąglone w kierunku do przodu;
5) powinny mieć odpowiednią wytrzymałość i być dobrze zamocowane.

6. Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1995 r. do dnia 31 grudnia 1998 r. dopuszcza się odległość zderzaka lub urządzenia ochronnego od tylnego obrysu pojazdu nieprzekraczającą 600 mm.
7. Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na:
1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;
2) …
3) …
4) ...

Światła
Dodatkowe oświetlenie (często określone jako halogeny lub dalekosiężne itp. - terminy takie nie występują w naszym ustawodawstwie) poniżej jest link do rozporządzenia, rozporządzenie to precyzuje jakie światła i w jakiej ilości można zainstalować w samochodzie.
Co można zrobić to zainstalować drugą parę świateł drogowych. Pod warunkiem m.in. że:
- że po włączeniu zapali sie kontrolka długich
- wyłączą sie po włączeniu świateł mijania
- szczegóły patrz link poniżej

Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3 par. 12 Światła, oraz poprawka do rozporządzenia http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0090750639 wchodzi w życie 2009-06-20

Czy mogę umieścić światła na dachu?
TAK - zakładając są to światła drogowe to na podstawie poprawki jak wyżej – ma być umieszczone z przodu, (powiedzmy w przedniej połowie auta biorąc pod uwage długość), warunek aby nie oślepiało kierującego, w tym światłem. odbitym (np. od maski)
Przeciwmgłowe nie – dach odpada ewidentnie bo: nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania

Światło robocze
§ 44. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to ciągnik rolniczy,
leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.
§ 47. 1. Do pojazdu, o którym mowa w § 44,
2) dopuszcza się wyposażenie w światła:
....
ciągnącego przyczepę przekraczającą tę szerokość,
c) robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy.

Więc odpada chyba, że ktoś ma swój wehikuł zarejestrowany jako ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny... w innym miejscu świateł roboczych nie zauważyłem.

Stopy co najmniej 2 nie więcej niż 4 jeśli pierwsza rejestracja jest przed 2003-06-30. Po tej dacie obowiązkowy 3 środkowy stop.

Inne
Jeśli samochód został zarejestrowany po raz pierwszy przed 1986-01-01 to nie musi mieć:
- awaryjnych
- przeciwmgłowego tylnego
- cofania


Opony
Jedynie słuszne pytanie czy mogę większe, odpowiedź dzięki @Kamel, podsumowując to co poniżej opon o innym rozmiarze niż przewidziane przez producenta założy nie można.

1) ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń (Dz. U. z dnia 8 grudnia 2003 r.)

Brak określenia kary za rozmiar, jedynie za używanie kolców lub łańcuchów.

2) ROZPORZĄDZENIEMINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
(Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)

Tutaj już można doszukać się podstaw:
- WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO;
punkt 8.1.13. Prędkościomierz, drogomierz i w trzeciej kulumnie, opisanej jako "Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający"
znajduje sie taka informacja;
3. Rozmiar opon inny niż przewidziany dla danego typu pojazdu.

3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Widnieją takie zapisy dotyczące opon:

Rozdział 2 , Wyposażenie:

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
5a. (46) Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy.
6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.
7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

Wyposażenie obowiązkowe
Co nasze wózki mieć musza (na podstawie RMI TECH)
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, […] VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1stycznia 1995 r. […]
2) w numer umieszczony na silniku;
3) w samoczynne wycieraczki przedniej szyby […]
4) w prędkościomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy oraz w drogomierz;
5) w lusterka […]
6) w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, […]
7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:
a) na przednich siedzeniach - stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r.,
b) na siedzeniach innych niż przednie samochodu osobowego, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984r.; przepisów a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
8 ) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu:
– 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1.400 cm3,
– 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1.000 cm3 do 1.400 cm3,
– 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,
b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,
c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia
pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.;
przepisów lit. a-c nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
9) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa […] przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, […]; przy czym błotniki samochodu osobowego […], przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
11) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli [...] błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego i autobusu, samochodu ciężarowego i specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej oraz motocykla – wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), sztywność fartuchów zaś powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie;
12) w urządzenie zabezpieczające przed użyciem przez osoby nieuprawnione;
13) w trójkąt do ustawiania na drodze, […]
14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym […]
15) w tłumik wydechu – […] wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę;
16) (uchylony);
17) (uchylony);
18 ) w miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych, […]
19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu;
[…] przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;
20) w podpórkę (podpórki), zapewniającą stabilne ustawienie pojazdu na podłożu, […]
21) w uchwyt (uchwyty) dla pasażera zgodny z przepisami o homologacji pojazdów.
2. […].
3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.
4. […].
5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, patrz opony

Odciągi się samo przez się rozumie że nie legalne, w razie uszkodzenia pieszego można się dorobić poważnych problemów.

Zagranica - podobno o legalności decyduje kraj zarejestrowania pojazdu[/b], czego dowodzą ostatnie przypadki z mandatami za apteczki (dla nas w Niemcowni, czy dla Niemców u nas za gaśnice) i późniejsze zamieszanie.cały temat tu http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=77&t=43930
Ostatnio edytowano 04 lis 2010 16:19:44 przez sylwian70, łącznie edytowano 1 raz
sylwian70
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Cobreti25 » 04 lis 2010 16:12:19

Takie szybkie pytanie :offtopic:

Czyli co radzicie? Demontowalny hak ( takowy posiadam ) po prostu zdjąć??
Czy nie i w razie "W" powiedzieć,że właśnie coś tam targałem, lub po coś właśnie jadę??

Dobra już wiem :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio edytowano 04 lis 2010 16:27:19 przez Cobreti25, łącznie edytowano 1 raz
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2010 16:15:40

Jak masz demontowalny hak (tzn. na zaczepy a nie śruby), to powinieneś końcówkę zdjąć i wozić w bagażniku na wypadek potrzeby nagłego użycia.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez borat » 04 lis 2010 16:30:33

dzięki za opinie i odpowiedzi. Napiszę co jutro oszacuje rzeczoznawca
borat
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez borat » 05 lis 2010 11:09:34

dostałem 2182 zł za te uszkodzenia. Napisze szczegóły później oraz wrzucę zdjęcia
borat
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez SKODA76 » 05 lis 2010 15:54:54

Gratulacje na MT-ki starczy :mrgreen:
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Jedrek_G » 05 lis 2010 17:08:46

borat napisał(a):dostałem 2182 zł za te uszkodzenia. Napisze szczegóły później oraz wrzucę zdjęcia


Tak na razie oszacował rzeczoznawca chyba?

Oby potwierdził to ubezpieczyciel
Jedrek_G
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez borat » 05 lis 2010 18:18:01

tak oszacował rzeczoznawca. Ubezpieczyciel powinien potwierdzić w końcu ma zdjęcia no i czemu mieli by podważać kompetencje swojego pracownika. Dostałem na wymianę zderzaka i malowanie, malowanie osłony kola zapasowego tablice, za prostowanie belki od haka oraz konstrukcji ( wcześniej przekręciłem wyżej bolec od klapy żeby wyglądało, że konstrukcja jest pogięta), za wyciek z chłodnicy paliwa( choć był wcześniej) oraz paląca się kontrolkę abs, choć wcześniej też czasami się zapalała ( mechanik mówi, że coś tam jest zabrudzone).
borat
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Lady_Killer » 05 lis 2010 18:46:50

a gdzie masz ubezpieczenie :?:
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez borat » 05 lis 2010 18:49:15

ja mam w PZU a koleś by z Hestii co we mnie walnął
borat
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Jedrek_G » 05 lis 2010 20:11:16

borat napisał(a):ja mam w PZU a koleś by z Hestii co we mnie walnął


Hestia baaaaaaaaaaaaaardzo!!!!! lubi się ślizgać.
Wycena pracownika a wytyczne zarządu to dwie różne rzeczy. - oby w Twoim przypadku nie sprawdziło się.
Jedrek_G
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Lady_Killer » 05 lis 2010 21:01:26

Jedrek_G napisał(a):
borat napisał(a):ja mam w PZU a koleś by z Hestii co we mnie walnął


Hestia baaaaaaaaaaaaaardzo!!!!! lubi się ślizgać.

O PZU mogłabym godzinami opowiadać ale niestety pozytywów byłoby niewiele. My właśnie między innymi przez PZU do dziś się z tą sprawą "turlamy" :?
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Jedrek_G » 07 lis 2010 18:42:19

Lady_Killer napisał(a):
Jedrek_G napisał(a):
borat napisał(a):ja mam w PZU a koleś by z Hestii co we mnie walnął


Hestia baaaaaaaaaaaaaardzo!!!!! lubi się ślizgać.

O PZU mogłabym godzinami opowiadać ale niestety pozytywów byłoby niewiele. My właśnie między innymi przez PZU do dziś się z tą sprawą "turlamy" :?


Ja miałem b.pozytywne spotkania z PZU.Od zgłoszenia do kasy na koncie nie minęło 7 dni.A nie była to mała kasa.
Jedrek_G
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Lady_Killer » 07 lis 2010 20:05:40

Jedrek_G napisał(a):Ja miałem b.pozytywne spotkania z PZU.Od zgłoszenia do kasy na koncie nie minęło 7 dni.A nie była to mała kasa.

to tylko pogratulować :)
osobiście PZU mam dosyć i w .... poważaniu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez ADAM SP3WXO » 07 lis 2010 20:41:55

Nie ważne jaki ubezpieczyciel, ale na wypłatę kasy ma 30 dni od dnia zgłoszenia szkody (tyle mówi ustawa) dot. szkody z OC sprawcy.

Nie mają specjalnie potrzeby przedłużania postępowania, gdyż już są nauczeni, że wyroki przeciwko nim nie służą, prawie wszystkie przegrali, więc teraz od razu wypłacają.
ADAM SP3WXO
 

Re: Kolizja- co się mogło uszkodzić ?

Postprzez Lady_Killer » 07 lis 2010 23:27:06

ADAM SP3WXO napisał(a):Nie ważne jaki ubezpieczyciel, ale na wypłatę kasy ma 30 dni od dnia zgłoszenia szkody (tyle mówi ustawa) dot. szkody z OC sprawcy.

Nie mają specjalnie potrzeby przedłużania postępowania, gdyż już są nauczeni, że wyroki przeciwko nim nie służą, prawie wszystkie przegrali, więc teraz od razu wypłacają.

ustawa ustawą a oni swoje, bo za każdym razem myślą że trafili na "głupka" który nie będzie zbyt kumaty i się podda.....
Tak jak mówiłam my do dziś się z nimi "bawimy"..... no i u nas skończy się to sprawą....... :?
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Opłaty, ubezpieczenia, kolizje ...



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron