Strona 1 z 2

Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 28 maja 2011 20:42:10
przez konik

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 28 maja 2011 22:22:55
przez damianEK691965
był czas przywyknąć :wsciekly:

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 16 sie 2011 11:37:48
przez Goofy
No jasne trzeba będzie jechać polami :P

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 31 sie 2011 15:41:14
przez nightman
Zawsze to mówię - jaki kraj takie przepisy - nic dodać nic ująć...

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 16 wrz 2011 20:06:15
przez Trzeci
Niedługo to wprowadzą podatek od zbyt wielu zapłaconych podatków... :killer:

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 14:04:03
przez Shreck22
Sam jadąc ostatnio swoją frotka z przyczepką zostałem zatrzymany przez niebieskich i pierwsze pytanie jakie padło po słowach dzień dobry to było: Czy słyszał pan o systemie ViaToll? Zdziwił się chłop jak mu powiedziałem, że słyszałem, a to co ciągnę za sobą to przyczepka lekka. No w każdym bądź razie tym razem miałem taką, ale zdarza się, że ciągam i większe.
Zacząłem się zastanawiać na jakiej zasadzie udziela się opłat jeśli sporadycznie ciągniesz dużą przyczepę, jedziesz gdzieś i gdzie udziela się tych opłat. Troszkę głupie to ze to obejmuje samochody osobowe z przyczepami, bo wiadomo, że na co dzień nikt nie jeździ non stop z przyczepą.
Może ktoś wie jak to jest w realu z tą opłatą jednorazową.

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 14:38:21
przez przemia
Przede wszystkim opłata dotyczy pojazdów których suma DMC przekracza 3,5 tony. Zgodnie z moim dowodem można targać przyczepę ok 1000kg i ViaToll może ci skoczyć...

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 17:26:29
przez Trzeci
Ja ostatnio ważyłem swoją frocię i wyszło 1950 kg doliczając 4 osoby to i tak pozostaje ponad 1200 kg przyczepy z ładunkiem. Ciągam przyczepki "lekkie"(Czasami trochę za dużo się sypnie piasku). Nigdy u mnie się nie pytali o masę całości to tylko sprawdzali dowód przyczepy. Dobrze ze wagi nie mieli. :D

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 19:22:28
przez kolasz
zdaje mi sie ze oni pacza co na pisane w dowodzie ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg
nigdy mnie nie wazyli tylko paczal na cyferki w dowodzie

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 19:45:34
przez Trzeci
kolasz napisał(a):zdaje mi sie ze oni pacza co na pisane w dowodzie ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg
nigdy mnie nie wazyli tylko paczal na cyferki w dowodzie


Hmm dmc mojej to 2550 ale maksimum przyczepy w dowodzie to tylko 2000. Skąd ta różnica? Domyślam się zależy to od pojemności, modelu A/B oraz tego czy LONG/SPORT.
Powoli ucielamy od tematu i robimy :offtopic:

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 20:38:24
przez smike
przemia napisał(a):Przede wszystkim opłata dotyczy pojazdów których suma DMC przekracza 3,5 tony. Zgodnie z moim dowodem można targać przyczepę ok 1000kg i ViaToll może ci skoczyć...


potwierdzam,
dmc froty: 2450kg
dmc przyczepa: 950kg
czyli mam jeszcze 100kg zapasu do 3500kg :boss:

Ważne jest to co w dowodzie...
teraz rzeczywiście nie opłaca się ciągnąć nic powyżej tony (dla frotki).
ale to nie tylko ze względu na emyto powyżej 3,5t, ale również droższe opłaty za autostrady "zagraniczne", promy, itp. :?

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 17 wrz 2011 21:38:38
przez UnrealGoD
Jak by nie było to na zestaw samochód+przyczepa o sumie DMC powyżej 3500kg trzeba mieć już prawo jazdy kat C+E albo chociaż B+E a pojazd powinien być wyposażony w tachograf (chyba że zarejestrowany jako specjalny). Tak więc nie ma co narzekać, wystarczy pozmieniać parametry w dowodzie tak żeby masy były niższe. Czyli DMC samochodu max 2000kg a przyczepy powiedzmy 1000kg. Osobówek i tak nikt nie waży a ewentualny mandat za przeładowanie jest wielokrotnie niższy niż wszystkie te opłaty.

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 10:09:03
przez maju
UnrealGoD napisał(a):Jak by nie było to na zestaw samochód+przyczepa o sumie DMC powyżej 3500kg trzeba mieć już prawo jazdy kat C+E albo chociaż B+E a pojazd powinien być wyposażony w tachograf

Większość ludzi (i policjantów niestety też) sądzi, że jeśli cały skład waży ponad 3,5 tony to trzeba mieć kat C.
W rzeczywistości tak nie jest.
Możemy śmiało ciągnąć Frotką ciężką przyczepę gdzie cały skład to ponad 3,5 tony bez posiadania kat C.
Jeśli przyczepa jest "lekka" to nawet nie musimy mieć E do B - aby to zrealizować musimy kierować jeszcze cięższym samochodem niż Frotka.
Jeśli przyczepa jest "ciężka" (czyli ponad 750kg) to już potrzeba E do B, ale nadal wystarczy B.
kolasz napisał(a): ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg

To dość ciekawe bo w Polsce nie można mieć wbitej cięższej przyczepy niż masa samego pojazdu.
Oryginalnie również miałem wbitą 2,8 tony na przyczepę, a w Polsce zmniejszyli mi tą masę tak aby była niższa niż masa Frotki.

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 11:28:50
przez jrzeuski
maju napisał(a):
kolasz napisał(a): ja mam mase calkowita froty 2600kg a przyczepe moge ciagnac maks 2800kg

To dość ciekawe bo w Polsce nie można mieć wbitej cięższej przyczepy niż masa samego pojazdu.
Oryginalnie również miałem wbitą 2,8 tony na przyczepę, a w Polsce zmniejszyli mi tą masę tak aby była niższa niż masa Frotki.
Ja też mam wbite 2800 i nikt ani myślał tego zmienić. A to i tak nie jest rekord, bo do Patrola czy Pajero mają ludzie powbijane przyczepy nawet ponad 3 tony i ciągają tym z Europy Zachodniej lawety z dwoma osobówkami na handel. Wygląda to dość ciekawie, taki polski roadtrain :D

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 13:37:02
przez damianEK691965
spokojnie jeszcze troche i oc na taczke trzeba będzie mieć no cóż smutne to bo o ile się nie myle to w samym paliwie jest chyba ze dwa albo trzy podatki drogowe które jednak na drogi nie idą
:wsciekly:

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 16:13:27
przez UnrealGoD
maju napisał(a):Większość ludzi (i policjantów niestety też) sądzi, że jeśli cały skład waży ponad 3,5 tony to trzeba mieć kat C.
W rzeczywistości tak nie jest.

Z tego co czytałem przepisy, kat. B uprawnia do kierowania pojazdem lub zespołem pojazdów których Dopuszczalna Masa Całkowita nie przekracza 3,5t.
Z innych obostrzeń które pamiętam to na kat. B (bez E) można ciągnąć dowolną przyczepę (o ile jej DMC + DMC samochodu <3,5t) jedno osiową (kolejny wyjątek, przyczepa z 2 osiami blisko siebie jest traktowana jak jednoosiowa) .

Zajmuję się teraz czym innym, ale myślę że będę mógł przytoczyć odpowiednie przepisy gdzieś za tydzień. Teraz nie mam czasu szukać.
Oczywiście mogą być inne przepisy gdzieś które się wykluczają z tymi które ja znam (taka jakość prawa w Polsce, co zrobić)

Przyczepa lekka ma do 750kg i jest to max DMC dla przyczepy bez hamulców.

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 18:01:14
przez wikked
Nie masz racji @maju. Tak jak napisał poprzednik B uprawnia Cię do prowadzenia pojazdu lub zestawu pojazdów o masie do 3,5T. Jest nawet przypadek kiedy możesz ciągnąć zestaw 3,5T(holownik) + 750kg (przyczepa). E +B uprawnia Cię do ciągnięcia zestawu o max. 7T (3,5T + 3,5T).

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 18 wrz 2011 23:14:34
przez przemia
wikked napisał(a):...E +B uprawnia Cię do ciągnięcia zestawu o max. 7T (3,5T + 3,5T).


Zgodnie z interpretacją komendy głównej policji w krakowie którą dostałem ze 3 lata temu w polsce można ciągnąć przyczepę której DMC stanowi 2/3 DMC holownika i rzeczywista masa przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy holownika(w przypadku kat B+E).

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 19 wrz 2011 22:44:10
przez maju
wikked napisał(a):Nie masz racji @maju. Tak jak napisał poprzednik B uprawnia Cię do prowadzenia pojazdu lub zestawu pojazdów o masie do 3,5T. Jest nawet przypadek kiedy możesz ciągnąć zestaw 3,5T(holownik) + 750kg (przyczepa). E +B uprawnia Cię do ciągnięcia zestawu o max. 7T (3,5T + 3,5T).

Nie zupełnie z tym 3,5 +3,5.
Na samo prawko B możemy prowadzić samochód o DMC nawet 3,5 tony + przyczepa lekka.
Na B+E możemy ciągnąć samochodem o DMC nawet 3,5 tony + przyczepa ciężka, ale ważne są jeszcze inne obostrzenia które przytaczam dalej.
Cały skład może mieć więc ponad 3,5 tony.
Co do przyczepy to jest kilka obostrzeń i każde zapisane w innym miejscu.
Przyczepa lekka to taka co ma DMC 750kg - nie ma znaczenia liczba osi.
Przyczepa (masa rzeczywista) nie może być cięższa od masy samochodu - samochód musi mieć 1,3 masy przyczepy.
Przyczepa ciężka - hamowana.
Jeszcze coś była ale już nie pamiętam.

Była kiedyś dyskusja na ten temat na forum policjantów i temat został dokładnie opisany.

Re: Nowe opłaty za przejazd aut osobowych z przyczepą

PostNapisane: 20 wrz 2011 07:21:27
przez POPO
co do prawka to;
W PRD czytamy (art. 88 ust. 2 pkt 3 lit b)):

"2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
....
3. kategorii B:
a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie
całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem
autobusu lub motocykla,
b. pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o
dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej
masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna
dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie
przekracza 3,5 t[...]
Dopuszcza się również, na mocy Konwencji Wiedeńskiej, ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.

co do przyczep to sa warunki ;-)

1. DMC pojazdu ciągnącego + DMC przyczepy <= 3,5t (jeddyne odstepstwo to samochód 3,5T +przyczepa 0,75)
2. MW pojazdu ciągnącego >= DMC przyczepy
3. O.1 DR <= DMC przyczepy
4. RMC auta na lawecie + MW lawety <= DMC lawety
5. DMC pojazdu ciągnącego >= 1,33*DMC przyczepy

Legenda:
DR - dowód rejestracyjny.
MW - masa własna, czyli masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego (pozycja G w DR).
DMC - dopuszczalna masa całkowita, czyli największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze (pozycja F1 w DR).
RMC - rzeczywista masa całkowita, czyli masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób.


co do VIAtoll'a :
dzwoniłem pytałem o to i info od infolini;-)

dotyczy to tylko i wyłacznie zestawu powyzej 3,5T (oczywiście na B jedyna konfiguracja to: auto 3,5T + przyczepa 0,75)
nie musimy posiadac tacho w aucie itp jedynie prawko B+E, C+E (przykładowo gdy smigamy na wakacje frotka 2,6T + camping 2T)

- musimy zapisac sie na Viatola na ich stronie, podac namiary na siebie, dane auta itp
- zapłacic za kaucje urzadzenia okolo 150zł (co do dokładnej kwoty moge sie mylić)
- zapłacic za doładowanie pierwsze okolo 100-150zł
- odebrac urzadzenie w wybranym przez nas miejscu z listy dostepnych pkt dystrybucji (głównie stacje benzynowe)
zamontowac w aucie i smigac
- jezdząc system bedzie nam odbierał kase z konta urządzenia az do wyczerpania o czym bedzie nas informowało urzadzenie odpowiednimi "pikaniami"

nie ma ograniczeń ani przymusu ładowania np 100zł/miesiecznie
mozesz uzywać tego np tylko 3razy w roku, raz w roku ale masz to mieć ;(
jak ci sie znudzi smiganie z takim zestawem to zgłaszasz na infolini ze rezygnujesz i oddajesz urzadzenie a oni ci zwracają kase za kaucje, oraz posostala kwote z twojego konta/doładowania

wiec nie taki diabeł straszny jak opowiadają ale nie zmienia to faktu ze jest to utrudnienie i kolejny podatek