Witamy !



Body lift Sport A

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Body lift Sport A

Postprzez nazwisko1 » 05 lis 2012 21:45:14

Witajcie. Zakładam ten temat z racji ze jeszcze nie spotkałem się z liftowaniem budy w Sporcie A, a chciałbym tak owy zrobić, przygotowany jestem na fale krytyki ale chętnie wysłucham waszych opinii na ten temat, w szczególnosci osób które moze już to przerabiały. Czy przy body nie całych 2" (planuję ok 3-4cm) wymagane są jakieś większe przeróbki czy tylko zderzaki? Jesli dowiem się wystarczająco i plan wypali obiecuję ze zrobię jakąś relację z przebiegu prac dla potomnych :wink:
Pozdro

Ps. Jeżeli zły dział proszę o poprawę i rozgrzeszenie 8-)
nazwisko1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 02 sie 2016 07:13:03

Re: Body Sport A

Postprzez bart322 » 05 lis 2012 22:33:09

mpl robil u siebie, moze cos podpowie ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez mpl » 06 gru 2012 20:31:16

To podpowiem bo już druga osoba mnie pyta... Lift budy robiłem moim mechanikiem oczywiście ja sam nie mam warunków - jak wstawię frote d garażu to ledwo drzwi się otwierają..

tak więc z tego co pamiętam:

Czołem:


1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...
2. Odkręcasz budę - 10 śrub - pewnie połowa do wycięcia...

3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać) - te od chłodnicy wstawiłem rury z nierdzewki, a od wspomagania przedłużyłem tylko wieszak zbiorniczka i nie ruszałem przewodów. Więc w zasadzie można tylko odkręcić zbiornik i później zmienić mocowanie.

4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej - ja nie zmieniałem bo od razu podniosłem cały zbiornik o 5cm w górę żeby nie wadził z tyłu to i przewodów nie musiałem zmieniać. Warto odpiąć przewody od świateł z tyłu mogą się okazać za krótkie - w zasadzie odpinasz co się da odpiąć i po tym jak zrobisz lift to sprawdzasz co trzeba przedłużyć, a co może zostać - część będzie ok i myślę, że to loteria...

6. odkręcasz gałki z lewarka zmiany biegów i napędów, odkręcasz plastik, który trzyma pseudoskórę miechów - ściągasz to całe z plastikową ramką - na dwie śrubki się trzyma. Nie wyciągasz tej gumy która jest pod spodem. U mnie da się zmieniać biegi jak się zdjęło ten plastik i miech ze skaju. Zostało to gumowe uszczelnienie. Bez niego można ogłuchnąć i woda się leje do środka więc najlepiej go nie ruszać jak się dobrze trzyma :)

7. blokujesz koła żeby podwozie nie jeździło i podnosisz budę (tu jest trick taki że każdy znajdzie na to jakiś sposób - u mnie było nadwozie całkiem zdjęte... bo była konserwacja ramy robiona i inne drobiazgi - pewnie wystarczy unieść budę ok 10 cm)

Teraz co by się przydało:

Co do tulei - ja mam z czarnego tworzywa takiego jak się używa do toczenia tulei, tzw. słonina czy jak to mawiają na to - w wałkach to sprzedają. średnica 8x50mm 2x100mm - ja wstawiałem je między podkładkę przy nadwoziu, a starą tuleją gumową, która była między ramą - te stare zostały bo były w dobrym stanie. Być może trzeba będzie dorobić kilka, albo wszystkie- ciężko to kupić. Śruby są prawdopodobnie zapieczone więc będą do wycięcia :)

Gwint jest 1x25(chyba) wykręć i sprawdź, średnica śruby 10mm ja kupiłem takie samej średnicy twardości 10,9 o 6cm dłuższe- do liftu 5,5 cm gwint ma taki sam skok jak gwint przy lewarkach więc tam można sprawdzić sobie miarką :)

Nic nie buja, nie przechyla się itp, a przynajmniej nie bardziej niż przed liftem. Kupiłem felgi z ET -30 i bardzo fajnie wygląda to, oraz dobrze się prowadzi jak na taką kombinację. Planuję wstawić koła 32" i nie martwię się mostem. Orałem trochę swoim skakałem itd. Nic działa, a teraz chcę mieć samochód do turystyki i żeby fajnie wyglądał :))) to nie powinien się ukręcić most. Mam sprzęgiełka manuale wiec most nie będzie dostawał od przepuszczających automatów. 6 lat nie ukręciłem a mam ciężkie nalewki 31".

pozdr.
m

foty przed

Obrazek

i po

Obrazek
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body Sport A

Postprzez brum » 06 gru 2012 21:02:47

mpl napisał(a):1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...

nie trzeba.

mpl napisał(a):3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać)

przedłużyć trzeba tylko prawy(przy aku) do chłodnicy

mpl napisał(a):4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

??

mpl napisał(a):5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej

starczą, nie trzeba przedłużać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez mpl » 06 gru 2012 21:48:09

brum napisał(a):
mpl napisał(a):1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...

nie trzeba.

mpl napisał(a):3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać)

przedłużyć trzeba tylko prawy(przy aku) do chłodnicy

mpl napisał(a):4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

??

mpl napisał(a):5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej

starczą, nie trzeba przedłużać.



U mnie brakło tego co napisałem, może w innych jest inaczej, może już miałem kombinowane coś wcześniej - nie jestem pierwszym właścicielem :)


Nie wiedziałem jak nazwać to o czym napisałem stabilizator nadwozia, no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda, no i było tam to przedłużyłem i zostawiłem :) zrobię fotę jak się zrobi jaśniej i nie zapomnę :)
Ostatnio edytowano 06 gru 2012 21:53:08 przez mpl, łącznie edytowano 1 raz
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body Sport A

Postprzez adrianee36 » 06 gru 2012 21:51:34

Dobrze MPL opisane ;) ja mysle ze wiosne sie wezme za to , a co do srob to mialo byc chyba skok 1.25
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez brum » 06 gru 2012 21:51:57

Po prostu to robiłem sam i wiem co trzeba zmieniać a co nie.

mpl napisał(a):no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda

w którym to jest miejscu?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez mpl » 06 gru 2012 22:59:22

brum napisał(a):Po prostu to robiłem sam i wiem co trzeba zmieniać a co nie.

mpl napisał(a):no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda

w którym to jest miejscu?



Tuż przy mocowaniu resorów i tej belce poprzecznej co tam jest. to taki kawałek pręta 10mm z uchem z jednej i z drugiej strony, gumowa podkładka w tym uchu i to do ramy z jednej strony z drugiej do budy.

No, a u mnie brakło, przymierzaliśmy to razem z mechanikiem, a przewód od czujnika tego od napędów żeby się kontrolka świeciła nadal jest za krótki więc sobie dynda :) brakło mi parę cm. Co ja zrobię, że u mnie brakło,a u Ciebie nie. To samo z przewodem od paliwa...

Możemy przyjąć, że bywa różnie z samochodami co mają po 18 lat ? :) Czy musimy nadal ja swoje Ty Swoje ? :)

adrianee36 napisał(a):Dobrze MPL opisane ;) ja mysle ze wiosne sie wezme za to , a co do srob to mialo byc chyba skok 1.25


wiesz o co chodzi ze śrubami ? Wiesz to co się Pan czepiasz :))) google ludzie maja to sobie sprawdzą :)

Pozdr.

Zobacz co pisze Brum może nie będziesz w swojej musiał tyle rzeźbić co ja.
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body Sport A

Postprzez grzesiu911 » 05 sty 2013 09:32:02

Cześć
to i ja się podepnę z pytaniem. Również przymierzam się do body liftu. Chociaż będzie mniejszy bo max 3, może 3,5 cm by potem zmotać jakieś progi i by nie były praktycznie na progach od drzwi.
Ale do rzeczy:
pozostał mi również taki wałek poliamidowy lecz o mniejszej średnicy ( 40 mm). Jak pisze kolega Marcin, potrzeba było wałka 50 mm i 100mm. Moje pytanie, czy ta różnica będzie znacząca, czy coś się może urwać czy nie będzie to przeszkadzało, że będą podkładki węższe??

Pozdrawiam,
Grzesiek
grzesiu911
 

Re: Body Sport A

Postprzez przemia » 24 paź 2013 18:39:02

Gdzie na szybko kupić takie podkładki?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Body Sport A

Postprzez Semir » 24 paź 2013 18:47:24

Na szybko to chyba w Olkuszu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez adrianee36 » 24 paź 2013 18:59:09

u mnie :boss:
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez Semir » 24 paź 2013 19:01:24

To faktycznie będzie pedzikiem, a nawet z montażem.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez przemia » 24 paź 2013 19:24:37

Z montażem też się skuszę...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Body Sport A

Postprzez Semir » 24 paź 2013 19:29:23

No widzicie jaką promocje wam strzeliłem normalnie rewelka.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Body Sport A

Postprzez przemia » 24 paź 2013 19:32:40

Tylko sprzedawca gdzieś wyparował...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Body lift Sport A

Postprzez lgrz69 » 28 maja 2014 21:09:21

Odświeżę, bo jestem w trakcie liftu....
Ja założyłem sobie podniesienie budy o 3 cm.Krążki pocięli mi w Olkuszu - Firma Centrum Zaopatrzenia Technicznego z odcinka czarnego ertalonu (trzeba zapłacić za całe 50cm więc trochę zostaje). Z dostawą zapłaciłem 60 zł. Wiercę sam, bo nie widzę w tym żadnego problemu. Przy takim lifcie wystarczą śruby 140mm długości. Dorwałem śruby od głowicy OPEL Corsa B. Dane śrub: M10x1,25 - 140mm, klasa 10.9 (Firma Febi Bilstein!) Co najważniejsze maja łeb sześciokątny (standard na klucz 17). Pasują do wszystkich otworów. Ja grosza nie oszczędzałem i kupiłem 10 szt. za 50 zł (łącznie). Myślę, że 5 zł za nówkę to całkiem niezły wynik... :1: Aha, długość gwintu jakieś 60mm.

Podaję link do strony ze śrubami:
http://www.iparts.pl/czesc/sruba-glowicy-cylindrow,opel,corsa-b-73_-78_-79_-1993-03-2000-09,1-2-i-45km,84-189-1839-100378-0-101-02882.html

Zatem całość zabawy dla umiarkowanie leniwych 110 zł + koszty transportu i wiertło do metalu 11mm. Można pewnie wyhaczyć takie śrubki na alle..., alle co nowe, to nowe :D
U mnie w A Sporcie takie właśnie śruby pasowały! Jak ktoś chce się bawić, to proszę dokładnie sprawdzić, i pomierzyć swoje śruby, bo różnie to bywa - wersji Frotek są tysiące :D
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez Nix2 » 07 lis 2014 10:20:57

To ja też odświeżę :)

Kupiłem już podniesioną o 2 cale Frotkę A Sport i już mam problem : Nikt nie wspomina o konieczności przedłużenia drążków kolumny kierowniczej...
Efekt jest taki, że teleskopowe drążki zostają znacznie wysunięte ( tzn. około 4,5 cm ) i pojawia się luz właśnie na tym składaniu teleskopowym.
Czy ktoś potwierdzi ? Czy ktoś przedłużał drążki ?

Załączam fotkę jak wygląda "teleskop" wewnątrz samej kolumny kierowniczej.
Obrazek

A tak wygląda buda podniesiona dokładnie o 5cm
Obrazek

pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Body lift Sport A

Postprzez jrzeuski » 07 lis 2014 11:13:51

Ja mam BL 5,5cm i kolumnę fabryczną. Dopiero jak mnie wyrywali w bok z dołka, to buda bujnęła się tak, że kolumna się rozłączyła. Ale wystarczyło ją odkręcić od podłogi, złożyć, przykręcić z powrotem i można było dalej jechać :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Body lift Sport A

Postprzez mpl » 09 lis 2014 15:40:24

Nix2 napisał(a):To ja też odświeżę :)

Kupiłem już podniesioną o 2 cale Frotkę A Sport i już mam problem : Nikt nie wspomina o konieczności przedłużenia drążków kolumny kierowniczej...
Efekt jest taki, że teleskopowe drążki zostają znacznie wysunięte ( tzn. około 4,5 cm ) i pojawia się luz właśnie na tym składaniu teleskopowym.
Czy ktoś potwierdzi ? Czy ktoś przedłużał drążki ?

Załączam fotkę jak wygląda "teleskop" wewnątrz samej kolumny kierowniczej.
Obrazek

A tak wygląda buda podniesiona dokładnie o 5cm
Obrazek

pzdr Nix



Z tego co ja pamiętam to ten teleskop jest w innym miejscu, bo to co Tu pokazałeś to u mnie było nieruchome, a cześć "teleskopowa niżej jest hehe. Miałem luz w tym miejscu co pokazujesz, to miałem na stałe zanitowane, a "skok" jest w innej części... tego drążka. Mam jeszcze jakiś w garażu bez regulacji wysokości kierownicy to mogę sprawdzić, jak chcesz to Ci go mogę odsprzedać bo jest sprawny.
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości