Witamy !



Podkręcanie drążków

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 27 paź 2018 03:17:30

Bierz pod uwagę różnicę przełożeń w dyfrach. Jeśli zostawiasz tył to przód musi mieć to samo przełożenie co oryginał, w innym przypadku będą problemy przy jeździe 4x4
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 27 paź 2018 19:11:46

Nie ma takiej opcji.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 28 paź 2018 00:47:23

To znaczy? Przecież jak w przednim będzie inne przełożenie, i w tylnym, to po zapięciu 4x4 koła będą kręcić się z innymi prędkościami.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Semir » 28 paź 2018 06:37:36

Pewnie chodzi o to że nie dopasuje sztywnego mostu
do przodu z takim przełożeniem jak ma teraz z tyłu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez BDW666 » 28 paź 2018 11:04:43

Kiedyś klientka przywiozła kia sorento z mostem tylnym do wymiany. W warsztacie w którym wtedy pracowałem nie sprawdziliśmy przełożenia "nowego" mostu, bo w tym modelu z tym silnikiem miało być tylko jedno przełożenie. Po wymianie okazało się, że przy przejażdzce po podwórkutylne koła przeskakują w porównaniu do przednich autko dziwnie podskakiwało. Oczywiście zaraz policzyłem przełożenia i różnica nie wysza jakoś mega duża. Oczywiście most został odrazu zmieniony na taki z odpowiednim przełożeniem w stosunku do przedniego. To taka wskazówka z mojej strony, że nawet nie duża różnica oznacza problemy z jazdą.
BDW666
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 03 cze 2018 19:43:17
Lokalizacja: Siemianowice ślaskie
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez blondyn26044 » 28 paź 2018 20:52:59

Czyli najlepiej znaleźć komplet gdzieś z auta i wtedy przekładać.
blondyn26044
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22 paź 2018 06:03:20
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Semir » 28 paź 2018 21:12:46

Dokładnie tak.
Jednak to nie jest tak hop.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez JJKILLER » 28 paź 2018 21:52:32

Chyba Oposs z jakiegos Patrola przeszczepial.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez blondyn26044 » 29 paź 2018 06:26:21

Z samym montażem nie powinienem mieć problemu bo podnośnik, migomat sprzęt jest. Tylko zastanawiam się właśnie od czego włożyć. Pomysł jest że od patrola ale rozważam jeszcze między resorami a sprezynami
blondyn26044
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22 paź 2018 06:03:20
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Ziemo » 11 gru 2018 14:27:43

Mam pytanie, ile mogę podnieść żeby uniknąć tych problemów, tzn. Chcę tylko kręcić, i wstawiać podkładki.
Mam 46 cm od osi piasty do nadkola, koła 31". Myślę o podkładkach 3 lub 4 cm. Tak żeby też przeguby dawały radę i został sensowny skok w dół. Większość jednak jeżdżę po czarnym.

-- Dodano 11 gru 2018 14:29:29 --

* nie mogę znaleźć edycji posta
Przeczytałem cały wątek i takowej odpowiedzi nie znalazłem w sumie. Tylko rozwiązania dla dużo większych liftów :)
Ziemo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 02 sie 2018 13:18:45
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Lazybones » 25 sty 2019 08:29:14

Właśnie jestem po zabiegu "Dwa cale w górę!". Tył miałem oklapnięty (amorki zjebane) i było niżej o jakieś 5cm. Na tył założyłem więc sprężynki ironmany + 2 cale i do tego amorki z grand vitary, nie tej starej tylko tej nowej. Cały tył poszedł w górę o 10cm i od ziemi do nadkola mam teraz 90cm :D

Zabrałem się za podkręcanie przodu - bałem się że śruby będą zapieczone, nie będzie szło tego ruszyć. Kilka godzin wcześniej popsikałem wszystko WD40. Zacząłem kręcić dla testu, zobaczyć czy w ogóle śruba puści. I ku mojemu zdziwieniu nawet bez podniesionego auta kręciło mi się dość dobrze (przedłużka około metra oczywiście :twisted: ) Podkręciłem auto tak by przód był 2cm niżej od tyłu i teraz auto wygląda świetnie. Tylko teraz jakieś koła większe i będzie bajka. Czyli jak ktoś tu kiedyś pisał kilka lat temu - podkręcanie na drążkach jest rzeczywiście prostsze niż dolewanie płynu do spryskiwaczy :D
Lazybones
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 172
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 wrz 2018 07:41:51
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez marek230482 » 25 sty 2019 09:06:19

A ile masz od rantu plastikowej nakładki do osi koła? Widzę, ze to zwykle ludzie tu mierzą a nie do ziemi. Ja mam tył na dystansie i mam 50cm. Do tego przód podkręciłem i już widzę, że półosie są mocno pochylone. Szkoda bo w mojej poprzedniej terenówce można było bez przeszkód robić +5". Ty jak masz sporo więcej, to czeka Cię opuszczanie mostu.
Ostatnio edytowano 25 sty 2019 09:10:30 przez marek230482, łącznie edytowano 1 raz
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2019 09:09:37

Mierzy się od środka koła a nie od ziemi, żeby wyeliminować wpływ rozmiaru koła.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Lazybones » 25 sty 2019 11:15:23

Właśnie pomierzyłem, oto wyniki:

Prawy tył: 54cm
Lewy tył: 53cm
Lewy przód: 51,5cm
Prawy przód: 51,5cm

Lewy tył siedzi niżej o 1cm, ale może to przez to że po lewej stronie w bagażniku mam wzdłuż boku butlę z gazem 80l brutto. :boss:

Myślę czy podkręcać jeszcze przód czy dać sobie spokój... Chciałem by przód był nieco niżej. Gdybym nie latał z miarą dookoła auta to nawet bym o tym niższym przodzie nie wiedział. Nie widać tego gołym okiem.

EDIT:
Przed podniesieniem przodu na drążkach i wymianą amorków i sprężyn z tyłu wyglądało to tak: przód miał 47cm a tył 45cm.
Lazybones
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 172
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 wrz 2018 07:41:51
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez marek230482 » 25 sty 2019 11:27:34

Ja bym wyrównał. Ponoć do tych 54cm można jeszcze bez ruszania mostu. Ponoć :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2019 12:18:07

marek230482 napisał(a):Ja bym wyrównał. Ponoć do tych 54cm można jeszcze bez ruszania mostu. Ponoć :)
Ano można, ale przegubom będzie jeszcze ciężej pracować (wzrosną opory toczenia) a gumy osłon szybciej będą pękać i wymagać wymiany. Froty A mają sprzęgiełka, które przed tym zabezpieczają, w B przeguby kręcą się cały czas. Ale wstawianie do B sprzęgiełek z A, choć możliwe, to jest niecelowe, bo straci się dużą zaletę B, czyli włączanie napędu w czasie jazdy. Taka próba na rozłączonych sprzęgiełkach objawilaby się pięknym zgrzytem i zęby w przesuwce by tego pewnie nie przetrwały. Dlatego obniżenie mostu jest wskazaną opcją. W B nie ma podpory drążka kierowniczego, który stanowi sporą przeszkodę w tej operacji we Frotach A. Pozostaje jednak problem kolizji gruchy z podporą wahaczy, niewielu się zdecydowało na jej przeróbkę. Można też pójść w kierunku przerobienia blach mocujących tak, żeby most obrócić (grucha w dół, atak w górę), ale to z kolei zwiększa kąt pracy krzyżaka wału i skraca jego żywotność. Zawsze coś za coś :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Lazybones » 25 sty 2019 12:30:40

Cenną wiedzę nam tu przekazujesz :)

Zdecydowałem że na chwilę obecną zostanę przy tym co jest, tzn 51,5cm z przodu i 54 z tyłu. Gołym okiem różnicy nie widać, a szczerze wątpię by było mi potrzebne więcej. W ciężki teren auta nie planuję zabierać, w lekki teren i na śnieg jak najbardziej mi wystarczy. Dzięki za pomoc! :thx:
Lazybones
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 172
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 wrz 2018 07:41:51
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2019 12:40:45

Lazybones napisał(a):Cenną wiedzę nam tu przekazujesz :)
To wszystko już gdzieś tu jest ;-)
Zdecydowałem że na chwilę obecną zostanę przy tym co jest, tzn 51,5cm z przodu i 54 z tyłu. Gołym okiem różnicy nie widać, a szczerze wątpię by było mi potrzebne więcej. W ciężki teren auta nie planuję zabierać, w lekki teren i na śnieg jak najbardziej mi wystarczy. Dzięki za pomoc! :thx:
Tylko miej na uwadze, że każdy centymetr liftu przodu daje centymetr więcej prześwitu. A w przypadku opon tylko połowę wzrostu średnicy koła, czyli ok. 1cm na 1" większą oponę (ale za to wtedy prześwit z tyłu pod gruchą też rośnie). W terenie w koleinach ten centymetr to często różnica pomiędzy "przejechałem" a "zawisłem" ;-) Zdarcie centrymetra gleby a nawet zmrożonego śniegu to jednak spory opór, który opony mają do pokonania.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez marek230482 » 25 sty 2019 12:43:46

Czyli te 50-51cm jest bezpieczne. Ale z tymi kręcącymi się półosiami to nie wiedziałem. Myślałem, że bez napędu się nie kręcą.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez cinek1983059 » 26 sty 2019 16:14:14

jrzeuski napisał(a):
Lazybones napisał(a):Cenną wiedzę nam tu przekazujesz :)
To wszystko już gdzieś tu jest ;-)
Zdecydowałem że na chwilę obecną zostanę przy tym co jest, tzn 51,5cm z przodu i 54 z tyłu. Gołym okiem różnicy nie widać, a szczerze wątpię by było mi potrzebne więcej. W ciężki teren auta nie planuję zabierać, w lekki teren i na śnieg jak najbardziej mi wystarczy. Dzięki za pomoc! :thx:
Tylko miej na uwadze, że każdy centymetr liftu przodu daje centymetr więcej prześwitu. A w przypadku opon tylko połowę wzrostu średnicy koła, czyli ok. 1cm na 1" większą oponę (ale za to wtedy prześwit z tyłu pod gruchą też rośnie). W terenie w koleinach ten centymetr to często różnica pomiędzy "przejechałem" a "zawisłem" ;-) Zdarcie centrymetra gleby a nawet zmrożonego śniegu to jednak spory opór, który opony mają do pokonania.


jak ktoś dobrze gada to aż miło posłuchać ;) :)
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron