Witamy !



Lift przodu

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: Lift przodu

Postprzez szymon.ha » 14 wrz 2009 21:53:31

Jest tam napewno, bo sam tak się dowiedziałem, a tak to jeśli jestes pod autem to widać gdzieś w połowie auta dużą śrubę z boku, z lewej i prawej i że drążek idzie, jak zobaczysz mniej wiecej foto to już później znajdziesz bez problemu.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Lift przodu

Postprzez wikked » 14 wrz 2009 21:56:23

Kondzio napisał(a):Orientuje się ktoś czy u nas w Polsce zarejestrują frotke z takim zawisem jak ma koleś na początku tego filmiku?
http://www.youtube.com/watch?v=W-whlbM0IYk
Bo ja chętnie coś takiego bym sobie zrobił :boss:

wykrzyż jak 1:12 to ja mam w swojej i to bez wielkiego motania :boss:
wikked
 

Re: Lift przodu

Postprzez brum » 14 wrz 2009 22:01:04

Tylko że ta z 1:12 jest na IFS a nie na sztywnym moście jak te czarne :>:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift przodu

Postprzez wikked » 14 wrz 2009 22:04:05

brum napisał(a):Tylko że ta z 1:12 jest na IFS a nie na sztywnym moście jak te czarne :>:

IFS? a co to znów jest?!
wikked
 

Re: Lift przodu

Postprzez brum » 14 wrz 2009 22:13:57

wikked napisał(a):
brum napisał(a):Tylko że ta z 1:12 jest na IFS a nie na sztywnym moście jak te czarne :>:

IFS? a co to znów jest?!


Independent Front Suspension - czyli niezależne przednie zawieszenie(drążko-wachoczowiec), czyli takie jakie jest we Frocie itp w skrócie IFS
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift przodu

Postprzez Kondzio » 24 wrz 2009 15:51:45

dljm napisał(a):powiem tak, podkręcanie obciąża dodatkowo drążek
gdyby tak nie było to nie było by drążków HD
ja np. kupiłem drążki w USA do liftu 3-6 cali


A ile cie wyszło zakupienie tych drążków i sprowadzenie do nas, jeśli można spytać?
Bo na allegro widziałem kiedyś jakieś ironmany za 1000 z groszami tylko nie wiem czy one do czagoś się w ogóle nadają. :wink:
Kondzio
 

Re: Lift przodu

Postprzez dljm » 24 wrz 2009 20:05:21

oj nie pamiętam ceny, bo oprócz drążków zasysałem ze stanów zawieszenie calmini, wyciągarkę i jeszcze parę gadżetów
ale same drążki bez przesyłki kosztowały chyba 500 $
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift przodu

Postprzez Kondzio » 26 wrz 2009 11:09:17

Ciekaw jestem czy ma któś z was koledzy drążki ironmana, jaśli tak to jakie jest wasze zdanie o nich.
http://www.allegro.pl/item743421844_dra ... front.html
Kondzio
 

Re: Lift przodu

Postprzez Ironcruz » 02 paź 2009 08:18:04

a co do liftu w Frocie A:

jakie wysokie podkładki dajecie nad przełożony (z nad, pod wahacz) sworzeń górnego wahacza by geometria trzymała normę?
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift przodu

Postprzez treewood » 05 paź 2009 07:01:02

Zauwazylem, ze mam lekko opuszczony przod do dolu tak, ze widac wyraznie, ze tyl jest wyzszy o jakies 2-3 cm. Czytalem, ze trzeba oprocz podnoszenia przodu na drazkach wymienic jeszcze jakies inne elementy ale nie wiem czy to dlatego, ze ktos podnosil sobie auto na wieksza wysokosc. Prosze o informacje czy dla podniesienia autao te pare centrymetrow trzeba cos wiecej niz samo podkrecenie na drazkach?
treewood
 

Re: Lift przodu

Postprzez oposs » 05 paź 2009 07:13:44

treewood napisał(a):pare centrymetrow trzeba cos wiecej niz samo podkrecenie na drazkach

Mozesz krecic smialo
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift przodu

Postprzez ADAM SP3WXO » 05 paź 2009 08:08:49

treewood napisał(a):Zauwazylem, ze mam lekko opuszczony przod do dolu tak, ze widac wyraznie, ze tyl jest wyzszy o jakies 2-3 cm. Czytalem, ze trzeba oprocz podnoszenia przodu na drazkach wymienic jeszcze jakies inne elementy ale nie wiem czy to dlatego, ze ktos podnosil sobie auto na wieksza wysokosc. Prosze o informacje czy dla podniesienia autao te pare centrymetrow trzeba cos wiecej niz samo podkrecenie na drazkach?


Ja mam podkręcony o przód o ok 7 cm :D i jest wszystko OK :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift przodu

Postprzez treewood » 10 paź 2009 13:36:19

Podkrecilem sobie troche do gory o 2 cm. Obecnie tyl jest wyzej o 2 cm a nie 4 cm. Czy mozecie mi napisac ile roznicy cm jest u Was? Sprawa sie ma Frontery B Sport... nie wiem po prostu czy zostawic te 2 cm roznicy czy rownac czy zmniejszyc roznice.
treewood
 

Re: Lift przodu

Postprzez ADAM SP3WXO » 10 paź 2009 20:15:55

Ja ustawiłem równo przód i tył, po prostu odległość pomiędzy środkiem koła i brzegiem nadkola jest taka sama.


Autor postu otrzymał pochwałę
ADAM SP3WXO
 

czy podkrecenie drązków starczy do opon 245-75-16

Postprzez Grzegorz17118 » 05 sty 2010 23:31:25

witam mam kolejne pytanie kupiłem opony 245-75-16 i jak zakładam pewnie będą ocierać w B bez żadnych przeróbek czy same podniesienie na drążkach starczy by uniknąć takiej sytuacji?oraz ile mogę go podnieść ? Dzięki!!!
Grzegorz17118
 

Re: Lift przodu

Postprzez lanbo » 06 sty 2010 00:37:14

ja w swojej mam takie same bez przeróbek jest ok lifta zrobie ale do opon 265/70/16
http://www.allegro.pl/item872882735_opony_265_70r16_off_road_4x4_biale_blota.html
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: czy podkrecenie drązków starczy do opon 245-75-16

Postprzez vit2107 » 06 sty 2010 08:55:10

Grzegorz17118 napisał(a):witam mam kolejne pytanie kupiłem opony 245-75-16 i jak zakładam pewnie będą ocierać w B bez żadnych przeróbek czy same podniesienie na drążkach starczy by uniknąć takiej sytuacji?oraz ile mogę go podnieść ? Dzięki!!!

Bez przeróbek da się jeździć na tych kapciach tylko bez chlapaczy i delikatnie na zakrętach, jeżeli masz nadkola - o terenie można zaponmnieć. Podniesienie o 5cm. poprawia wygląd, prowadzenie (usztywnia zawieszenie przy wymianie springow na twardsze - Pospring) i rozwala KPK (dodatkowy koszt: podkladki+ASO). Bardzo dużo jest na ten temat na forum - trzeba trochę pogżebać i warto!
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift przodu

Postprzez jrzeuski » 25 cze 2010 10:59:46

Przeczytałem cały ten wątek jak i ten o lifcie i dalej nie wiem co robię źle, że nie mogę podkręcić przodu. Podniosłem przód za ramę tak, żeby koło wisiało w powietrzu, na śrubę nałożyłem nasadkę (numer 27) z metrową rurą, naparłem z całej siły i :dupa: Śruba drgnęła, ale kręciła się razem z tym "siodłem", w którym siedzi łeb. Przekręcenie o 90 stopni wymagałoby chyba urwania gwintu, bo "siodło" siedzi w zagłębieniu w osadzeniu i musiałoby z niego wyjść, żeby się obrócić. Próbowałem kręcić w drugą stronę i jest to samo. Czy łeb śruby powinien się obracać sam, bez tego "siodła"? Na chłopski rozum tak, ale w takim razie czemu u mnie tak nie idzie? Przyrdzewiało? Waliłem młotem zarówno w śrubę jak i "siodło" (również, gdy było trochę przekręcone) i nie puściło. Wytłukłem jedynie pełno błota z osadzenia drążka i ramy. Drugi koniec śruby (gwint od strony budy) też siedzi w takim siodle i ono również się obraca razem ze śrubą. Jeżeli te siodła nie mają się obracać wraz ze śrubą, to co ma się w takim razie obracać, żeby drążek też się obrócił? Inaczej mówiąc: w co wchodzi gwint na śrubie? Czy śruba ma gwint na całej długości? Wszelkie zdjęcia mile widziane (ala tutorial najlepiej).

PS. Załamałem się wczoraj w garażu, bo podobno podkręcenie przodu jest proste i szybkie :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift przodu

Postprzez brum » 25 cze 2010 13:45:20

Witam musze opisac moja prace z podnoszeniem przodu ,kiedys probowalem , ale sie nie dało bo nie dalo srubami krecic pomyslalem ze jest juz na maxa ,sobota i niedziela spedzona pod autem wykrecilem drazki calkowicie okazalo sie ze jest tyle blota w tej lapie co trzyma drazek ze nie dalo rady nim krecic wytrzyscilem lape


Może masz tak jak wyżej?

mocowanie drążka.JPG
mocowanie drążka.JPG (10.87 KiB) Przeglądane 1303 razy


Jak widać na obrazku nr 14 jest od góry i on ciągnie całe ramię (13) w dół co powoduje obrót drążka. Jest też opcja że oparł Ci się górny wahacz o odbój i nie możesz już kręcić.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift przodu

Postprzez jrzeuski » 25 cze 2010 13:53:16

16 kręci się razem z 15 i już wiem, że to źle. Muszę je jakoś rozdzielić. Może odrdzewiacz da sobie z tym radę, bo sam młotek nie wystarczył. Sprawdzę też czy błoto nie blokuje ruchu 13. Skoro ma iść w kierunku ramy, to raczej nie ma jak. A co jeśli już jest na max? Odkręcać dolny sworzeń, wyjmować drążek i obracać na wieloklinie? O wahaczu już doczytałem. Koło wisiało i górny wahacz opierał się o odbojnik, to koło jak w dół nie miało iść. Ale drążek mimo to powinien się skręcać i naprężać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron