Witamy !



IRONMAN/TRAIL MASTER

IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez sylwian70 » 02 mar 2011 11:48:21

sylwian70
 

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez borat » 28 wrz 2011 19:49:12

a co myślicie koledzy nad tym, żeby do oryginalnego amortyzatora do froty B Sport z tyłu dokręcić kawałek śruby na koniec od góry ? miało by to wyglądać tak- górna końcówka z gwintem do tego nakrętka o długości ok 2 cm i do tego mocna śruba o tej samej średnicy. ? Nie jestem za bardzo wyczajony w tych sprawach ale zdało by to egzamin ? Spawanie pewnie odpada ze względu na sporą temperaturę.
borat
 

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez pavca » 29 wrz 2011 07:34:36

borat napisał(a):a co myślicie koledzy nad tym, żeby do oryginalnego amortyzatora do froty B Sport z tyłu dokręcić kawałek śruby na koniec od góry ?


Niestety nie zmieni Ci to skoku amortyzatora a o to chodzi w całym tym interesie ze zmianą amortyzatorów :(
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez kawaMX » 22 gru 2011 19:14:20

Potrzebuję kupić amorki przód do liftu 3'' . Czy może ktoś coś polecić? Od czego dobrać (o żuku wiem) , patenty,namiary,kontakty poproszę :gears:
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Rancho

Postprzez bloodsuckin » 23 gru 2011 00:22:00

Rancho RS5144
amortyzator tylny:
ok. 57cm rozciagniety
ok. 36cm złozony
Porównanie do motanych z żuka
ObrazekObrazek

Rancho RS5136
amortyzator przedni:
ok. 44cm rozciagniety
ok. 28,5cm zlozony
Porównanie do oryginału
ObrazekObrazek

Tuleje i gumy są zbyt szerokie do mocowań froty.
Tuleje wykonane z materiału którego brzeszczot nawet nie zarysuje, więc polecam użycie cięższego sprzętu.
Przedni amorek wydawał mi się ciut za długi, więc dałem dystans pod odbój 10mm.
Co do jakości wykonania, to niedomalowane przy uchach i jeśli ktoś nie ma stabilizatora z tyłu, to polecam zmotać jakiś inny ogranicznik, bo górne ucha lubią się urywać.
ObrazekObrazek
Po prawej naprawiony we własnym zakresie.
Numery odkopałem z pudełek w garażu, więc może zamieniłem :niewiem:
Jak ktoś ma problem z doborem to polecam napisać do Bartka S. info@4x4factory.pl bardzo szybko podał wymiary i wszystko się zgadzało co do milimetra.
Amorki tanie nie były 1260zł/kpl. 4szt


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano 23 gru 2011 18:37:16 przez bloodsuckin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez kawaMX » 23 gru 2011 16:53:58

Dzięki za konkretną odpowiedź :beer: Możesz jeszcze coś napisać o przerobieniu przednich amorków (czy wystarczyło zmotać tuleję czy ruszałeś też ucho amorka?) ,bo same tuleje to dorobić mały problem ,ale nie bardzo chce ''piłować'' obudowy. Co do szpilki to ogarniam jak sobie to zdystansować , choć wydaje mi się ,że bardziej niebezpieczne jest to jak amor jest za krótki (ja urwałem,mimo że były na styk zmotane)
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez bloodsuckin » 23 gru 2011 18:35:55

Ogólnie to trzeba było przyciąć tulejki, które przychodzą wewnątrz gum (użyłem tych ze starych amorków) i przyciąć trochę samą gumę ~2mm po każdej ze stron.
Same ucha amorków zostały nietknięte.
Co do długości przedniego amorka, to nie sądzę, żeby zakres pracy wahaczy był w stanie wykorzystać całkowicie ich długość. Obawiałem się nawet, że są za długie i nie chciałem żeby zastępowały one odbój, więc profilaktycznie obniżyłem odboje dolnych wahaczy.
Obrazek
Nie twierdze, że jest to konieczne, bo pewien nie jestem.
Ze szpilką nic nie motałem.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez kawaMX » 23 gru 2011 21:00:15

Super już wszystko jasne! Jeszcze troszkę poszperam odnośnie innych amorków(podobno od pajero II można podpasować) , a jak nic nie znajdę to kupię rancho.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez atheo » 08 sty 2012 21:46:28

Te amorki od Pajero II jak się mają do oryginalnych od frotki? Ile dłuższe ktoś ma jakieś info?
atheo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 02 paź 2011 20:40:32
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez jrzeuski » 09 sty 2012 12:52:57

Ja ostatnio walczyłem z tylnymi amorami i przy okazji pomierzyłem średnice trzpieni:
- dół (na moście): 18mm
- góra (na budzie): 14mm
Średnice oczka w amorach bywają różne. W tych amorach, z którymi kupiłem Frotkę to było 36mm (po rozciągnięciu miały 50cm od środka oka do środka oka). A w obecnych amorach mam oczko 30mm, choć są dużo grubsze i mają 55cm. Marki nie pomnę, ale to chyba jakieś lowcosty. Bez problemu można kupić tulejki gumowe 14/30mm i 16/30mm, bo to wymiar od Lublina/Żuka (koszt 1,5-2zł/szt.). Te 14mm idealnie pasowały mi na górę a na dół musiałem wepchnąć na siłę te 16mm (smar+nakrętka załatwiły sprawę), bo większych w sklepie nie mieli a co dziwniejsze nawet o takich nie słyszeli. Możliwe, że trzeba szukać w sklepach dla samochodów ciężarowych ani osobowych/dostawczych, ale ja już się poddałem.

Ogólnie to mam wrażenie, że dużo łatwiej zdobyć amortyzator o pożądanej długości niż tulejki, żeby go zamocować. Także zwracajcie na to uwagę, żeby się potem nie :wsciekly: , że leżą na półce bezużytecznie, a wy ganiacie po całym mieście czy internecie w poszukiwaniu odpowiednich tulejek :idea:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez kawaMX » 09 sty 2012 17:08:46

atheo napisał(a):Te amorki od Pajero II jak się mają do oryginalnych od frotki? Ile dłuższe ktoś ma jakieś info?

Do mnie pajero były za krutkie ,ale do seryjnego zawiasu można by podpasować. Dolne mocowanie do zmotania tulejka.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez dement » 07 kwi 2014 09:37:23

Pozwolę sobie odkopać.
Jestem na etapie wymiany "amorów".
O sprężynach IRONMAN do B SPORT już się naczytałem więc się raczej nie zdecyduję.
Moje pytanie:
Czy jak wrzucę amory z poniższego linku to uzyskam 2" na standardowych springach bez dalszej konieczności ingerencji w zawieszenie?
allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14956617
No i czy przy 245/70/16 nie będzie to śmiesznie wyglądało ?:)
dement
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 06 kwi 2014 20:38:00
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez jrzeuski » 07 kwi 2014 09:52:22

Żadne amortyzatory nie dają liftu! One go dopiero umożliwiają.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez dement » 07 kwi 2014 10:11:11

jrzeuski napisał(a):Żadne amortyzatory nie dają liftu! One go dopiero umożliwiają.

Też mądrze :)
Frote mam od dwóch dni i jestem laikiem w tych sprawach.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
dement
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 06 kwi 2014 20:38:00
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez szymon.ha » 07 kwi 2014 11:26:10

Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez jrzeuski » 07 kwi 2014 11:35:14

szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...
Aczkolwiek jakby wstawić amortyzatory od tramwaju... :mrgreen: Wtedy może nawet sprężyny nie byłyby potrzebne :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez dement » 08 kwi 2014 11:02:17

szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.
dement
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 06 kwi 2014 20:38:00
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez bloodsuckin » 08 kwi 2014 11:04:59

no ale na tym gwincie chyba jest sprężyna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Amortyzator
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2014 11:50:32

dement napisał(a):
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.
Jak zechce Ci się schylić i zajrzeć pod Frotę, to zobaczysz, że nic tam nie jest podobnie jak w Golfie. Wiem, bo też mam Golfa ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

Postprzez szymon.ha » 08 kwi 2014 13:56:48

dement napisał(a):
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.



Tylko że kolumna mcpersona to amortyzator i sprężyna, więc wyciągnij sprężynę i sprawdź jak się jeździ.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do Amortyzatory do liftu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość