Witamy !



II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje

2 - 4 października 2009

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez wikked » 28 cze 2009 22:24:47

OK przy czym aby wyjaśnić ja się "nie ciśnieniuję: ;)
Jeśli chodzi o mnie to z listy życzeń prosiłbym o:
1. jak najmniej "czarnego"
2. wymagające PKPy
3. jeśli odcinek nocny (którego widzę coraz mniejszy sens) to na pewno nie na czas bo rozpieprzymy auta zanim zaczniemy dobrze jeździć w sobotę
4. dużo technicznych przejazdów, podjazdów, trawersów, "rampówek"
5. odcinków gdzie średnia prędkość dobrze przygotowanym autkiem to 2-3 km/h
6. jazdy na minimum 6h (nie licząc dojazdu)
7. rzeczki
8. błotka
To tak z mojej strony by wyglądało, aha i najlepiej żeby nie dało się objechać (zawrócić)"ciężkich" odcinków- taki bonus adrenalinowy
wikked
 

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez lenyxj » 28 cze 2009 22:52:40

wikked napisał(a):OK przy czym aby wyjaśnić ja się "nie ciśnieniuję
OK :>:
wikked napisał(a):1. jak najmniej "czarnego"
W klasie adwenture nie przwiduję ani centymetra czarnucha :boss:
wikked napisał(a):wymagające PKPy
Masz jak w banku :>: Jestem sadystą :mrgreen:
wikked napisał(a):jeśli odcinek nocny (którego widzę coraz mniejszy sens) to na pewno nie na czas
Załatwione :>: Myślałem o nocniku tak poza konkursem,tylko dla super ciśnieniowców,bez klasyfikacji ogólnej.
wikked napisał(a):dużo technicznych przejazdów, podjazdów, trawersów, "rampówek"
Spoko :>: Mam takie atrakcje :>:
wikked napisał(a):odcinków gdzie średnia prędkość dobrze przygotowanym autkiem to 2-3 km/h
Czy 1800m w 8-10 h będzie ok? :mrgreen:
wikked napisał(a):rzeczki
Mam duży rów podniosę poziom wody i będzie Amazonka :mrgreen:
wikked napisał(a):8. błotka
Ile dusza zapragnie :mrgreen: Do bulu i łez :>: :mrgreen:
wikked napisał(a):aha i najlepiej żeby nie dało się objechać (zawrócić)"ciężkich" odcinków
Załatwione :boss:
wikked napisał(a):taki bonus adrenalinowy
Dostaniesz ode mnie supergratisowo beczkę adrenaliny :mrgreen: :mrgreen: :boss:
lenyxj
 

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez wikked » 29 cze 2009 11:04:35

czyli będzie fajnie :>:
wikked
 

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez Kogut » 01 lip 2009 22:07:19

1)Sam osobiście jestem za odcinkiem nocnym, warunek jak u wikked-a
"Będzie" dużo maszyn i proponuje porobić więcej odcinków krótszych np:
A = 0-2,5km
B = 2,5km - 5 km
c = 5 km - 8 km
itp, itd
Mianowicie chodzi mi o to By nie puszczać 18 aut naraz na odcinek tylko podzielić spotkanie na drużyny, 40 pojazdów podzielić na 4-5 drużyn i puszczać w inne regiony, grupa nr1 odcinek A,B,C,D
grupa 2 B,C,D,A grupa 3 C,D,A,B itp
aby jak najwięcej było można pojeździć a nie oczekiwać na przejazd dużej kolumny.
2)Taktyczne tereny piaszczyste
3)Taktyczne tereny błotniste
4)Próba dla snukerowców (ograniczenia)
5)specjalny odcinek dla Liftowych aut (ograniczenia)
6)szutrowy odcinek na prędkość
7)extreme adrenalin

:pomidor: :oops: :oops:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 01 lip 2009 22:13:52

Kogut napisał(a):extreme adrenalin

...ma sie rowniez znajdowac w punktach od 1 do 6 :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez brum » 01 lip 2009 22:22:33

W rajdach chodzi o to żeby każdy jechał tą samą trasą w odstępach kilku minutowych. Zazwyczaj bywa tak że jeśli ktoś kogoś dogoni bo tamten np wkleił to go wyprzeca i jedzie dalej.
Bo niby jak ma być wyłoniony zwycięzca jeśli będą grupy?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 01 lip 2009 22:26:47

Jezdzi sie grupami podobnie do tego jak opisal to Kogut. Do prob i OS-ow podchodzi sie indywidualnie. Jezeli wtopisz koledzy z grupy cie wyciagaja, proby nie zaliczasz a jedziesz dalej.
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez brum » 01 lip 2009 22:29:54

oposs napisał(a):Jezeli wtopisz koledzy z grupy cie wyciagaja, proby nie zaliczasz a jedziesz dalej.


Tylko że jeśli ktoś ma wincha to się podciągnie lub hi-liftem pokombinuje i pojedzie, tylko dłuzej to potrwa ale zaliczy. A oni co będą czekać?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 01 lip 2009 22:40:38

Dlatego jest podzial na klasy. Jedni maja oplombowane wyciagarki, a inni wszystko dozwolone.
brum napisał(a):A oni co będą czekać?

Nie musza, trase znaja (roadbook albo mapka), moga jechac. Ale w praktyce lepiej solidarnie zaczekac bo na kolejnej probie ktos moze nie zaczekac na ciebie :dupa:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez szymon.ha » 01 lip 2009 23:00:21

Sądzę aby organizator przedstawił jakiś dokładniejszy plan bo osobiście zagłosowałem aby nie miały liftu w advance, lecz miałem na myśli to abym coś mógł w terenie pojeździć ze względu nie opisanej klasy turystycznej. Sądzę że advance mógł by być dla osób z zmotanymi autami, co bym im nie odbierać zabawy z cięższego terenu na rzecz innych, lecz wtedy aby turystyk nie był na zasadzie jeżdzenia drogami szutrowymi i zwiedzania zamków, lecz aby odcinki były przystosowane dla aut seryjnych z oponami AT w miare możliwości takich aut, żeby wszyscy byli zadowoleni, Ci co mają auta motane nie stracą i ci co mają zwykłe też pojeżdzą po jakimś błocie, pichu itp ale w miare możliwości.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez wikked » 01 lip 2009 23:53:18

szymon.ha napisał(a):Sądzę aby organizator przedstawił jakiś dokładniejszy plan bo osobiście zagłosowałem aby nie miały liftu w advance, lecz miałem na myśli to abym coś mógł w terenie pojeździć ze względu nie opisanej klasy turystycznej. Sądzę że advance mógł by być dla osób z zmotanymi autami, co bym im nie odbierać zabawy z cięższego terenu na rzecz innych, lecz wtedy aby turystyk nie był na zasadzie jeżdzenia drogami szutrowymi i zwiedzania zamków, lecz aby odcinki były przystosowane dla aut seryjnych z oponami AT w miare możliwości takich aut, żeby wszyscy byli zadowoleni, Ci co mają auta motane nie stracą i ci co mają zwykłe też pojeżdzą po jakimś błocie, pichu itp ale w miare możliwości.

Wszystko super ale ATkiem w błocie przejdziesz tylko jako pierwszy zakładając że nikt wcześniej nie wklei. Szutrówki na czas też nie zrobisz bo AT przeżyje ale do ostrego ognia musisz mieć dobry amortyzator. Organizator nie zagwarantuje że w nocy przed rajdem nie przejdzie pompa z nieba i zmieni lajtowego turystyka w wyczyn. Żeby mieć alternatywną trasę musieliby mieć przygotowanych 10 roadbooków dla każdej z ekipy. Ja osobiście upierałbym się że w advance obowiązkowo obuwie MT a turystyk AT i to bez wyjątków. Nic Ci nie da wyciągarka jak pojedziesz bokiem w drzewa i rozwalisz auto. Oczywiście pytanie czy w turystyku dopuścić kogoś na szosówkach, ale to już inna sprawa bo jeśli dopuścić to rajd w turystyku będzie przeważnie zwiedzaniem. PKPy dla turystyka powinny być zjazdami z szutrówki lub leśnej dróżki na mocniejszy teren, większy podjazd, zjazd i powrót pod ostrą górę itd. Wszyscy którzy jadą w advance muszą sobie zdawać sprawę że można dobrze rozwalić auto. Czasem to nie jest luźny przejazd tylko ostre oranie.
brum napisał(a):W rajdach chodzi o to żeby każdy jechał tą samą trasą w odstępach kilku minutowych. Zazwyczaj bywa tak że jeśli ktoś kogoś dogoni bo tamten np wkleił to go wyprzeca i jedzie dalej.
Bo niby jak ma być wyłoniony zwycięzca jeśli będą grupy?

Mało który organizator robi wklejkę zaraz na początku rajdu. Poza tym rajd jest organizowany na terenach prywatnych lub na drogach gminnych z wyznaczonymi trasami przejazdu. Zjazd z wyznaczonej trasy kończy się dyskwalifikacją drużyny lub punktami karnymi. Wszystko to kwestia puszczenia autek w dobrych odstępach. Dlatego jeśli wszystkie a uta w advance będą miały MT odstępy 3- lub 5- minutowe są wystarczające, ale jak dopuszczone zostaną auta na ATkach lub totalne serie to musisz je puścić na początek bo po zaoranej przez MTka trasie AT nie przejdzie i wtedy robią się "korki". Ujednolicenie i uściślenie daje frajdę i kasuje problemy. Zawsze dla chętnych w turystyku można ułożyć trasę dla chętnych.
wikked
 

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez dljm » 02 lip 2009 05:00:22

spokojnie bez ciśnienia
formuła rajdu będzie podobna do klasycznych rajdów terenowych
a więc zarówno w turystyku, jak i advence będzie dobra zabawa
auta będą puszczane po tych samych trasach co kilka minut (na pewno nie w grupach)

co do sugestii kolegi Wiktora odnoście wymogów aut dla poszczególnych klas, to oczywiście ma on rację, ale nie możemy tak rygorystycznie do tego podejść
ponieważ trzeba pamiętać że rajd Opla Frontery jest dla wszystkich posiadaczy tego auta
i nikt nie będzie kupował specjalnie opon tylko na tą imprezę
wprowadzając tak sztywne ograniczenia spowodujemy tylko to że na rajd przyjedzie kilka samochodów, zamiast kilkudziesięciu, a nie oto przecież chodzi

ankieta dotycząca liftu w klasie advence zakończyła się
wynik auta nie muszą mieć liftu
zatem lift będzie tylko zalecany
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez wikked » 02 lip 2009 07:52:25

dljm napisał(a): ale nie możemy tak rygorystycznie do tego podejść
ponieważ trzeba pamiętać że rajd Opla Frontery jest dla wszystkich posiadaczy tego auta
i nikt nie będzie kupował specjalnie opon tylko na tą imprezę
wprowadzając tak sztywne ograniczenia spowodujemy tylko to że na rajd przyjedzie kilka samochodów, zamiast kilkudziesięciu, a nie oto przecież chodzi

OK, ale pamiętajmy że to Rajd a nie Zlot lub Spot.
wikked
 

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 02 lip 2009 09:30:26

dljm napisał(a):formuła rajdu będzie podobna do klasycznych rajdów terenowych

1) :<: czasowka jak w RMPST? Czyli mocne auta na poczatku :mrgreen:
dljm napisał(a):auta będą puszczane po tych samych trasach co kilka minut (na pewno nie w grupach)

2) :<: bedzie sie korkowalo
wikked napisał(a):Mało który organizator robi wklejkę zaraz na początku rajdu

3) Pogody nie przewidzi nawet najsprawniejszy z nich...
wikked napisał(a):Poza tym rajd jest organizowany na terenach prywatnych lub na drogach gminnych z wyznaczonymi trasami przejazdu. Zjazd z wyznaczonej trasy kończy się dyskwalifikacją drużyny lub punktami karnymi.

4) Nie rozumiem, czyzby chodzilo o to ze cala trasa to jakis makabrycznie dlugi OS :<:
wikked napisał(a):odstępy 3- lub 5- minutowe są wystarczające

...zeby ostatnie zalogi zanudzily sie na smierc oraz pkt 2 :<:
wikked napisał(a):totalne serie to musisz je puścić na początek

5) Nieuczciwe wobec jadacych na koncu MT, bo nawet oni sobie nie poradza :<: natomiast ATekowcy swieca w tym czasie tryumf na mecie :mrgreen:
wikked napisał(a):to Rajd a nie Zlot lub Spot

6) Nie widze tutaj elementow integracji tylko bezwzgledna rywalizacje
dljm napisał(a):będzie dobra zabawa

7) Ale tylko dla tych co pojada pierwsi :<:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 02 lip 2009 09:43:12

Panowie nie znam was na tyle aby osadzac, ale z waszych sprzecznych wzajemnie ze soba wypowiedzi wnioskuje, ze na temat formuly rajdu tylko teoretyzujecie. Jezeli tak, to proponuje abyscie wybrali sie na tego typu impreze. Zareczam ze zaden szanujacy sie organizator nie pusci aut ciurkiem po tej samej trasie. Taka impreza jest z gory skazana na niepowodzenie. Oczywiscie, odbedzie sie, auta dojada do mety (albo i nie) bedzie rozdanie nagrod itp. Ale nikt to tego pana/pani juz nie pojedzie nawet biorac pod uwage przepiekne krajobrazy i przyrode regionu :mrgreen:
Wszyscy powinni miec rowne szanse a jedynym elementem niesprawiedliwym, choc roznie mozna na to spojrzec, jest losowanie tras przez zalogi. Ten rajd powinien miec taka forme jak opisal to Kogut :...:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez FROTERKA » 02 lip 2009 09:49:13

Startujcie jednocześnie jak w biegu na setkę to będzie sprawiedliwie. :wink:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez brum » 02 lip 2009 10:49:09

Jak już chcecie zrobić te kilka tras to:
dla przykładu
Załoga nr 1 jedzie w trase nr 1
Załoga nr 2 jedzie w trase nr 1
Załoga nr 3 jedzie w trase nr 2
itd
jeśli załoga nr 1 ukończy przejazd jedzie na trase nr 2, załoga nr 3 kończy trase nr 2 to wjeźdza na trase nr 1 itd zrobić np cztery trasy i już. Tylko każda załoga musi wjechać w każdą trase.
Bo wg mnie zrobić kilka tras i żeby załogi jechały w inna to jest raczej nie sprawiedliwe bo np jedna może być łatwiejsza troche od drugiej.
Oczywiście losowanie kolejności startu i tras a nie jakieś bo ktoś tam ma gorsze opony, chce jechać to niech jedzie.

wikked napisał(a):Ja osobiście upierałbym się że w advance obowiązkowo obuwie MT a turystyk AT i to bez wyjątków.

Na zlocie przejechałem wszędzie tam gdzie MT bez problemów, nic nie omijałem, wkleiłem dwa razy w tym jeden raz na własne życzenie, i to na AT z ciśnieniem 2.2 bara, MT i tak się zaklei i wychodzi na to samo czy AT czy MT.

wikked napisał(a):Wszyscy którzy jadą w advance muszą sobie zdawać sprawę że można dobrze rozwalić auto.


To nie jest extrem tylko advence
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez oposs » 02 lip 2009 11:02:25

Kogut napisał(a):grupa nr1 odcinek A,B,C,D grupa 2 B,C,D,A grupa 3 C,D,A,B itp

Zle zrozumiales. Wszyscy pokonuja te same OS i proby tylko ze pokonuja je w roznej, wylosowanej kolejnosci. I nie ma uprzywilejowanych co to wszedzie wjezdzaja pierwsi, tylko tak jak pociagneli losa. Przyklad: grupa nr 1 pierwsza pokonuje proby A, B ale jako ostatnia C, D
brum napisał(a):Na zlocie przejechałem wszędzie tam gdzie MT bez problemów, nic nie omijałem

No i o to chodzi. Losujesz grupe 2? Jako pierwszy na swoich AT-kach przejedziesz odcinki B, C za to ostatni D, A :<: :hilift: :mrgreen:
Mialem juz nic nie pisac i kwestie zdrowego rozsadku zostawic organizatorowi ale
dljm napisał(a):bez ciśnienia

...sie nie da :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez szymon.ha » 02 lip 2009 11:41:58

Może czegos nie rozumiem ale to nie lepiej aby jezdzilo się po drogach wyznaczonych przez road book dla każdej klasy inny lub podobny i dojeżdżało by się do odcinków specjalnych i prób według road booka każda klasa miała by osobne odcinki prób o różnym stopniu trudności. W każdej klasie losowalo by się numer startowy z jakiejś kuli czy coś i będzie sprawiedliwie. Nagrody osobo dla klas by ktoś nie mowil że inni mieli łatwiej. A jak teren rozjezdza po przedni to będzie można dac rolnikowi 0.5l i wyrówna koleiny jakims porządnym ciągnikiem.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

Postprzez wikked » 02 lip 2009 12:14:12

brum napisał(a):
wikked napisał(a):Ja osobiście upierałbym się że w advance obowiązkowo obuwie MT a turystyk AT i to bez wyjątków.

Na zlocie przejechałem wszędzie tam gdzie MT bez problemów, nic nie omijałem, wkleiłem dwa razy w tym jeden raz na własne życzenie, i to na AT z ciśnieniem 2.2 bara, MT i tak się zaklei i wychodzi na to samo czy AT czy MT.

Nie chcę pisać na forum sprostowania ale Ty powinieneś wiedzieć o co mi chodzi.
brum napisał(a):
wikked napisał(a):Wszyscy którzy jadą w advance muszą sobie zdawać sprawę że można dobrze rozwalić auto.


To nie jest extrem tylko advence

Ale nie da się??
W extreme żadne z naszych aut nie jest w stanie spełnić wymagań (nawet z lampami na dachu ;))
wikked
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2 Rajd OFF, 2009, jesień, Cedzyna



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości