Witamy !



Tylko sprawy regulaminu

Widoczne tylko dla organizatorów

Tylko sprawy regulaminu

Postprzez oposs » 27 gru 2011 15:01:07

1. INFORMACJE OGÓLNE
- organizatorami imprezy IV ZMAGANIA TERENOWE CRUZO LA FRONTERA są: Maciaszczyk i Oposs,
- CRUZO LA FRONTERA jest imprezą niekomercyjną, zamkniętą dla posiadaczy samochodów marki Opel Frontera, Isuzu Amigo, Isuzu Rodeo oraz pokrewnych.
- IV ZMAGANIA TERENOWE organizowane są pod patronatem Opel Frontera Fanklub Polska,
- do startu w imprezie zostanie dopuszczone maksymalnie 30 załóg,
- załogi pojazdów startują do rywalizacji w jednej klasie,
- pokonanie trasy imprezy polega na przejechanie odcinka trasy gdzie nawigacja odbywać się będzie wg roadbooka, pokonania przygotowanych prób przejazdu oraz odcinków trialowych, odcinka specjalnego na czas oraz odnalezieniu charakterystycznych elementów krajobrazu lub infrastruktury,
- każda załoga na pokonanie trasy ma 9 godz. zegarowych,
- organizator zapewnia uzyskanie pozwolenia na pokonanie trasy wg roadbooka, organizacji prób przejazdu oraz odcinka specjalnego,
- organizator może odwołać imprezę jeśli jej poprawna organizacja oraz przebieg jest zagrożony nadzwyczajnymi lub nieprzewidzianymi okolicznościami,
- organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez uczestników celem stosownych rezerwacji, przedpłat, zaliczek dla podmiotów innych niż organizator oraz zakup nagród i materiałów reklamowych związanych z imprezą w przypadku jej odwołania,
- załogi będą dopuszczone do startu wyłącznie po spełnieniu warunków poniższego regulaminu.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA
a) zgłoszenie uczestnictwa:
- zgłoszenie jest umową organizacyjną i jest jednoznaczne z deklaracją zapoznania się oraz akceptacji niniejszego regulaminu i komunikatów wydawanych przez organizatora,
- zgłoszenia należy składać na adres e-mail ………….,
- zgłoszenie powinno zawierać dane załogi pojazdu którą stanowią zgłoszony kierowca oraz pilot:
kierowca: imię i nazwisko,
pilot: imię i nazwisko,
marka i nr rejestracyjny samochodu,
telefony kontaktowe.
b) wpłata wpisowego:
- wpisowe można uregulować poprzez przelew całej kwoty wpisowego na konto Fanklubu,
- ostateczny termin uregulowania sumy wpisowego to 01.04.2012r.,
- w przypadku dyskwalifikacji lub rezygnacji uczestników z imprezy wpłacone kwoty nie podlegają zwrotowi.
c) umieszczenie na liście startowej:
- umieszczenie na liście startowej następuje po wpłacie wpisowego na konto, przy czym organizator zastrzega że wpłata nie jest równoznaczna z dopuszczeniem załogi do startu,
- załogi umieszczone będą na liście startowej zgodnie z kolejnością wpłat wpisowego,
- zamknięcie listy startowej odbędzie się w przeddzień imprezy,
- po zamknięciu listy startowej dodatkowych uczestników będzie można dopisać w miarę wolnych miejsc w biurze imprezy bezpośrednio przed startem.
d) wymagania techniczne:
- do imprezy zostaną dopuszczone pojazdy posiadające ważne badania techniczne, aktualne ubezpieczenie OC i NNW oraz wyposażone w zalegalizowaną gaśnicę oraz apteczkę pierwszej pomocy,
- kierowcą może być osoba posiadająca prawo jazdy kat. B,
- każda załoga obowiązana jest posiadać linę lub pas kinetyczny (linę lub pas), szekle oraz punkty podpięcia z przodu i z tyłu pojazdu, wymienione wyposażenie winno posiadać atest bezpieczeństwa, być stosowne do masy pojazdu oraz znajdować się w stanie technicznym umożliwiającym bezpieczne jego używanie,
- dokumentem upoważniającym do startu oraz do umieszczenia na liście wyników jest wydana w dniu startu imprezy Karta Drogowa Pojazdu (KDP),
- w czasie trwania imprezy dopuszcza się bierny udział innych osób, przebywających w pojeździe lub obok niego, które z uczestnikami pokonują trasę imprezy, rozumiane dalej jako osoby towarzyszące załogom (osoby towarzyszące) w ilości zgodnej z dowodem rejestracyjnym pojazdu,
- za osoby towarzyszące i ich działania odpowiedzialność spoczywa na kierowcy pojazdu.
e) warunkiem dopuszczenia załogi do startu jest podpisanie oświadczenia o udziale w imprezie, przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu, komunikatów organizatorów oraz obecność na wszystkich odprawach minimum jednego członka załogi.

3. PRZEBIEG RAJDU
a) punktacja i plombowanie:
- plombowanie pojazdów odbywa się przed startem,
- uczestnicy otrzymują roadbook oraz KDP i zobowiązani są do ich uzupełnienia w niezbędne dane przed startem,
- załogi wyruszają na trasę zgodnie z porządkiem listy startowej,
- pieczątki na próbach przejazdu (PP) należy odbijać w KDP zgodnie z zasadą, nr pieczątki to nr okienka,
- pieczątki punktowane są:
5 pkt. w przypadku pokonania PP ustalonych i oznakowanych przez organizatora jako trudne dowolnymi sposobami,
3 pkt. w przypadku pokonania PP bez pomocy innych osób lub urządzeń,
2 pkt. jeśli załoga korzysta z pomocy członków innych załóg lub urządzeń tylko raz, np. podczas wjazdu albo wyjazdu z PP,
1 pkt. jeśli załoga korzystać będzie z pomocy członków innych załóg lub urządzeń dwa razy, np. podczas wjazdu i wyjazdu z PP,
- o punktacji na PP decyduje sędzia,
- organizator ustala, że w czasie pokonywania PP innych niż ustalone i oznakowane jako trudne użycie przez załogę trapów, lin asekuracyjnych, hi-lifta, wyciągarek ręcznych nie powoduje zmniejszenia maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania na próbie,
- w przypadku użycia wyciągarek na uczestnikach spoczywa obowiązek używania pasów do drzewa albowiem zabrania się owijania lin wokół drzewa,
- próby trialowe punktowane są następująco:
max 50 pkt. za pokonanie całości trasy trialu ustalonego jako bardzo trudny
max 30 pkt. za pokonanie całości trasy trialu ustalonego jako trudny,
- organizator ustala że niżej wymienione działania załogi powodują odjęcie punktów traktowanych jako punkty karne:
1 pkt. każdorazowe samoistne stoczenie się pojazdu do tyłu,
2 pkt. każdorazowe cofanie pojazdem,
3 pkt. każdorazowe użycie wyciągarki, jako jedno użycie wyciągarki uważa się przyczepienie liny wyciągarki w jednym punkcie,
- niedopuszczalne jest stosowanie podczas prób trialowych przedmiotów innych niż połączonych na trwałe z pojazdem,
- nieukończenie trasy trialu skutkuje brakiem punktacji za tę próbę,
- podczas pokonywania trasy wg roadbooka zadaniem załogi będzie wpisywanie nr kratki roadbooka w KDP stosownie do zaobserwowanych elementów krajobrazu lub infrastruktury, za każde prawidłowo wypełnione zdjęcie w KDP załoga otrzymuje 1 pkt.,
- do klasyfikacji generalnej zalicza się sumę punktów uzyskanych na PP, odcinkach trialowych oraz prawidłowo wypełnionych zdjęć w KDP,
- w przypadku uzyskania takiego samego wyniku przez dwie lub więcej załóg o miejscu w klasyfikacji generalnej decyduje czas uzyskany podczas pokonywania OS,
- organizator dopuszcza tylko jednorazowe przystąpienie do trialu oraz OS, uzyskany podczas takiej próby wynik jest ostateczny.
b) nagrody
- organizator przewiduje:
- puchary za zajęcie 1, 2 oraz 3 miejsca w klasyfikacji generalnej
- puchar za największą liczbę punktów uzyskanych na odcinkach trialowych,
- puchar za najszybszą załogę na odcinku specjalnym stosownie do uzyskanego rezultatu czasowego.
c) sprawy porządkowe:
- załogi uczestniczące w imprezie zobowiązane są do bezwzględnego przestrzegania przepisów prawa o ruchu drogowym,
- uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,
- zabrania się zawracania i jazdy samochodem w kierunku przeciwnym niż podany w roadbooku,
- w trakcie trwania imprezy obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu,
- za zachowanie oraz szkody wyrządzone przez załogę pojazdu oraz osoby towarzyszące odpowiada kierowca zgłoszony do imprezy,
- ewentualne zerwanie lub uszkodzenie pieczątki lub taśmy należy bezzwłocznie zgłaszać organizatorom,
- podczas oglądania konkurencji należy zachować szczególną ostrożność i nie wchodzić na odcinki gdzie poruszają się załogi, aby nie spowodować zagrożenia dla startujących, siebie samego lub innych osób,
- w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w imprezie, załoga jest zobowiązana do oddania roadbooka oraz karty drogowej pojazdu w biurze imprezy,
- organizator imprezy jest upoważniony do wprowadzania zmian w regulaminie, punktacji i trasie przejazdu w czasie jego trwania,
- organizator imprezy jest upoważniony do ostatecznego rozstrzygania spraw spornych, a od jego decyzji nie ma odwołania,
- organizator zastrzega sobie możliwość odwołania wybranych PP lub innych konkurencji bez podania przyczyny,
- organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu trzeźwości, uprawnień uczestników, jak również stanu pojazdu w dowolnym miejscu i czasie podczas trwania imprezy,
- organizator ma prawo i obowiązek karać za zachowanie „nie fair” lub naruszenie regulaminu rajdu, poprzez odejmowanie zdobytych punktów aż do dyskwalifikacji włącznie,
d) organizator może wykluczyć uczestników przed rozpoczęciem lub w czasie trwania imprezy, a uczestnicy mają obowiązek bezwzględnego podporządkowania się poleceniom organizatora i sędziów przez niego powołanych, a dyskwalifikacje powoduje:
- nieoddanie roadbooka oraz KDP organizatorom po zakończonej imprezie,
- samodzielne wpisy w KDP,
- celowe zerwanie plomby KDP,
- celowe zerwanie lub uszkodzenie pieczątki na trasie przejazdu,
- celowe zerwanie taśmy i wyjechanie poza nią,
- czynności wymienione w pkt. 4 niniejszego regulaminu stosownie do okoliczności oraz powstałych szkód,
- rażące nieprzestrzeganie przepisów niniejszego regulaminu,
- spożywanie alkoholu,
- o dyskwalifikacji decyduje organizator,
- dyskwalifikacja jest wykonywana niezwłocznie z chwilą podjęcia decyzji o niej i polega na niedopuszczeniu załogi do pokonywania ciągu dalszego trasy oraz niezaliczeniu załogi do klasyfikacji generalnej i podanie tego faktu w wynikach imprezy.

4. UCZESTNIKOM IMPREZY ZABRANIA SIĘ:
a) niszczenia zieleni i roślin ( łąk, upraw, pól, terenów prywatnych, wycinania drzew i krzewów, itd. ),
b) płoszenia dzikiej zwierzyny,
c) jazdy poza terenem wyznaczonym przez organizatorów,
d) zaśmiecania trasy imprezy i poza nią,
e) niesportowego zachowania,
f) niewłaściwego zachowania wobec osób postronnych, mieszkańców oraz mienia,
g) pokonywania prób w kolejności innej niż wyznaczona przez organizatorów,

5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Z uwagi na to że przystąpienie przez załogi do rywalizacji na poszczególnych odcinkach trialowych, OS oraz PP, a także pokonanie roadbooka są dobrowolne organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
- szkody w mieniu lub zdrowiu spowodowane oraz poniesione przez uczestników imprezy lub osoby im towarzyszące,
- działanie lub zaniechania działania przez uczestników imprezy lub osoby im towarzyszące.
Osoby zgłoszone jako załogi podlegają dodatkowemu ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w trakcie trwania imprezy, dojazdu z miejsca zamieszkania oraz powrotu do miejsca zamieszkania w zakresie określonym na warunkach ubezpieczenia NNW osób uczestniczących w kulturze fizycznej „PZU Sport”. Suma ubezpieczenia wynosi 20000,-PLN.

6. BEZPIECZEŃSTWO I POMOC
W razie powstania niebezpieczeństwa wypadku lub innego zdarzenia uczestnicy mają obowiązek natychmiastowego powiadomienia określonych służb ratunkowych oraz organizatora imprezy.
Udzielenie pierwszej pomocy w wypadkach nagłych obowiązuje wszystkich uczestników w trakcie całej imprezy.
PP, odcinki trialowe oraz OS załogi pojazdów bezwzględnie pokonują w pasach bezpieczeństwa.
Pomoc techniczna dla członków załogi na PP oraz OS dozwolona jest jedynie przez innych członków załóg wyłączając osoby towarzyszące.
Zabrania się przebywania osób towarzyszących w pojeździe podczas pokonywania OS oraz PP jak również w rejonie pokonywania PP oraz na trasie OS.
W przypadku awarii technicznej uniemożliwiającej samodzielne usunięcie usterki organizator umożliwia odholowanie uszkodzonego pojazdu i próbę naprawy auta w serwisie aut z napędem 4x4 na koszt uczestnika.
Uczestnicy oraz osoby towarzyszące mają obowiązek zachowywać się podczas imprezy tak aby nie narażać siebie oraz innych osób na niebezpieczeństwo.


7. POZOSTAŁE SPRAWY
- wszelkie zastrzeżenia i protesty należy składać w biurze imprezy celem rozstrzygnięcia przez organizatora imprezy,
- wszelkie rozstrzygnięcia organizatorów oraz sędziów złożone tą drogą są ostateczne,
- uczestnicy imprezy wyrażają zgodę na wykorzystanie zdjęć wykonanych podczas imprezy w celach promocyjnych, marketingowych i innych.
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylko sprawy regulaminu

Postprzez mody1 » 01 sty 2012 21:27:22

oposs napisał(a):,
- CRUZO LA FRONTERA jest imprezą niekomercyjną, zamkniętą dla posiadaczy samochodów marki Opel Frontera, Isuzu Amigo, Isuzu Rodeo oraz pokrewnych.
- .

coś ze składnią
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3884
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Tylko sprawy regulaminu

Postprzez FROTERKA » 02 sty 2012 12:52:17

Może tylko brakuje przecinka - jest imprezą niekomercyjną, zamkniętą, dla posiadaczy samochodów marki Opel Frontera...
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tylko sprawy regulaminu

Postprzez oposs » 07 sty 2012 18:48:29

REGULAMIN
UCZESTNICTWA W IMPREZIE
IV ZMAGANIA TERENOWE
CRUZO LA FRONTERA


1. INFORMACJE OGÓLNE
- organizatorami imprezy IV ZMAGANIA TERENOWE CRUZO LA FRONTERA są: Maciaszczyk i Oposs,
- CRUZO LA FRONTERA jest imprezą niekomercyjną dla posiadaczy samochodów terenowych, przede wszystkim marki Opel Frontera, Isuzu Amigo, Isuzu Rodeo oraz pokrewnych.
- IV ZMAGANIA TERENOWE organizowane są pod patronatem Opel Frontera Fanklub Polska,
- do startu w imprezie zostanie dopuszczone maksymalnie 30 załóg,
- załogi pojazdów startują do rywalizacji w jednej klasie,
- pokonanie trasy imprezy polega na przejechanie odcinka trasy gdzie nawigacja odbywać się będzie wg roadbooka, pokonania przygotowanych prób przejazdu oraz odcinków trialowych, odcinka specjalnego na czas oraz odnalezieniu charakterystycznych elementów krajobrazu lub infrastruktury,
- każda załoga na pokonanie trasy ma 9 godz. zegarowych,
- organizator zapewnia uzyskanie pozwolenia na pokonanie prób przejazdu odcinków trialowych i odcinka specjalnego oraz trasy wg roadbooka,
- organizator może odwołać imprezę jeśli jej poprawna organizacja oraz przebieg jest zagrożony nadzwyczajnymi lub nieprzewidzianymi okolicznościami,
- organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez uczestników celem stosownych rezerwacji, przedpłat, zaliczek dla podmiotów innych niż organizator oraz zakup nagród i materiałów reklamowych związanych z imprezą w przypadku jej odwołania,
- załogi będą dopuszczone do startu wyłącznie po spełnieniu warunków poniższego regulaminu.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA
a) zgłoszenie uczestnictwa:
- zgłoszenie jest umową organizacyjną i jest jednoznaczne z deklaracją zapoznania się oraz akceptacji niniejszego regulaminu i komunikatów wydawanych przez organizatora,
- zgłoszenia należy składać na adres e-mail poprzez podane na stronach WWW formularze zgloszeniowe,
- zgłoszenie powinno zawierać dane załogi pojazdu którą stanowią zgłoszony kierowca oraz pilot:
kierowca: imię i nazwisko,
pilot: imię i nazwisko,
marka i nr rejestracyjny samochodu,
telefony kontaktowe.
b) wpłata wpisowego:
- wpisowe można uregulować poprzez przelew na konto ……………..,
- ostateczny termin uregulowania sumy wpisowego to 01.04.2012r.,
- w przypadku dyskwalifikacji lub rezygnacji uczestników z imprezy wpłacona kwota wpisowego nie podlega zwrotowi.
c) umieszczenie na liście startowej:
- umieszczenie na liście startowej następuje po wpłacie wpisowego na konto, przy czym organizator zastrzega że wpłata nie jest równoznaczna z dopuszczeniem załogi do startu,
- załogi umieszczone będą na liście startowej zgodnie z kolejnością wpłat wpisowego,
- zamknięcie listy startowej odbędzie się w przeddzień imprezy,
- po zamknięciu listy startowej dodatkowych uczestników będzie można dopisać w miarę wolnych miejsc w biurze imprezy bezpośrednio przed startem.
d) wymagania techniczne:
- do imprezy zostaną dopuszczone pojazdy posiadające ważne badania techniczne, aktualne ubezpieczenie OC i NNW oraz wyposażone w sprawną gaśnicę oraz apteczkę pierwszej pomocy,
- kierowcą może być osoba posiadająca ważne prawo jazdy kat. B,
- każda załoga obowiązana jest posiadać linę lub pas kinetyczny (linę lub pas), szekle oraz punkty podpięcia z przodu i z tyłu pojazdu, wymienione wyposażenie winno być fabryczne bądź posiadać atest bezpieczeństwa oraz znajdować się w stanie technicznym umożliwiającym bezpieczne jego używanie stosownie do masy pojazdu,
- dokumentem upoważniającym do startu oraz do umieszczenia na liście wyników jest wydana w dniu startu imprezy Karta Drogowa Pojazdu (KDP),
- w czasie trwania imprezy dopuszcza się bierny udział innych osób, przebywających w pojeździe lub obok niego, które z uczestnikami pokonują trasę imprezy, rozumiane dalej jako osoby towarzyszące załogom (osoby towarzyszące) w ilości zgodnej z dowodem rejestracyjnym pojazdu,
- za osoby towarzyszące i ich działania odpowiedzialność spoczywa na kierowcy pojazdu.
e) warunkiem dopuszczenia załogi do startu jest podpisanie oświadczenia o udziale w imprezie, przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu, komunikatów organizatorów oraz obecność na wszystkich odprawach minimum jednego członka załogi.

3. PRZEBIEG RAJDU
a) punktacja i plombowanie:
- plombowanie pojazdów odbywa się przed startem,
- uczestnicy otrzymują roadbook oraz KDP i zobowiązani są do ich uzupełnienia w niezbędne dane przed startem,
- załogi wyruszają na trasę zgodnie z porządkiem listy startowej,
- pieczątki na próbach przejazdu (PP) należy odbijać w KDP zgodnie z zasadą, nr pieczątki to nr okienka,
- punktacja podana będzie w komunikacie organizacyjnym lub na odprawie bezpośrednio przed startem imprezy,
- o punktacji na PP decyduje sędzia,
- organizator ustala, że w czasie pokonywania PP innych niż ustalone i oznakowane jako trudne użycie przez załogę trapów, lin asekuracyjnych, hi-lifta, wyciągarek ręcznych nie powoduje zmniejszenia maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania na próbie,
- w przypadku użycia wyciągarek na uczestnikach spoczywa obowiązek używania pasów do drzewa albowiem zabrania się owijania lin wokół drzewa,
- niedopuszczalne jest stosowanie podczas prób trialowych przedmiotów innych niż połączonych na trwałe z pojazdem,
- nieukończenie trasy trialu skutkuje brakiem punktacji za tę próbę,
- podczas pokonywania trasy wg roadbooka zadaniem załogi będzie wpisywanie nr kratki roadbooka w KDP stosownie do zaobserwowanych elementów krajobrazu lub infrastruktury,
- do klasyfikacji generalnej zalicza się sumę punktów uzyskanych na PP, odcinkach trialowych oraz prawidłowo wypełnionych zdjęć w KDP,
- w przypadku uzyskania takiego samego wyniku przez dwie lub więcej załóg o miejscu w klasyfikacji generalnej decyduje czas uzyskany podczas pokonywania OS,
- organizator dopuszcza tylko jednorazowe przystąpienie do trialu oraz OS, uzyskany podczas takiej próby wynik jest ostateczny.
b) nagrody
- organizator przewiduje:
- puchary za zajęcie 1, 2 oraz 3 miejsca w klasyfikacji generalnej
- puchar za największą liczbę punktów uzyskanych na odcinkach trialowych,
- puchar za najszybszą załogę na odcinku specjalnym stosownie do uzyskanego rezultatu czasowego.
c) sprawy porządkowe:
- załogi uczestniczące w imprezie zobowiązane są do bezwzględnego przestrzegania przepisów prawa o ruchu drogowym,
- uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,
- zabrania się zawracania i jazdy samochodem w kierunku przeciwnym niż podany w roadbooku,
- w trakcie trwania imprezy obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu,
- za zachowanie oraz szkody wyrządzone przez załogę pojazdu oraz osoby towarzyszące odpowiada kierowca zgłoszony do imprezy,
- ewentualne zerwanie lub uszkodzenie pieczątki lub taśmy należy bezzwłocznie zgłaszać organizatorom,
- podczas oglądania konkurencji należy zachować szczególną ostrożność i nie wchodzić na odcinki gdzie poruszają się załogi, aby nie spowodować zagrożenia dla startujących, siebie samego lub innych osób,
- w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w imprezie, załoga jest zobowiązana do oddania roadbooka oraz karty drogowej pojazdu w biurze imprezy,
- organizator imprezy jest upoważniony do wprowadzania zmian w regulaminie, punktacji i trasie przejazdu w czasie jego trwania,
- organizator imprezy jest upoważniony do ostatecznego rozstrzygania spraw spornych, a od jego decyzji nie ma odwołania,
- organizator zastrzega sobie możliwość odwołania wybranych PP lub innych konkurencji bez podania przyczyny,
- organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu trzeźwości, uprawnień uczestników, jak również stanu pojazdu w dowolnym miejscu i czasie podczas trwania imprezy,
- organizator ma prawo i obowiązek karać za zachowanie „nie fair” lub naruszenie regulaminu rajdu, poprzez odejmowanie zdobytych punktów aż do dyskwalifikacji włącznie,
d) organizator może wykluczyć uczestników przed rozpoczęciem lub w czasie trwania imprezy, a uczestnicy mają obowiązek bezwzględnego podporządkowania się poleceniom organizatora i sędziów przez niego powołanych, a dyskwalifikacje powoduje:
- nieoddanie roadbooka oraz KDP organizatorom po zakończonej imprezie,
- samodzielne wpisy w KDP,
- celowe zerwanie plomby KDP,
- celowe zerwanie lub uszkodzenie pieczątki na trasie przejazdu,
- celowe zerwanie taśmy i wyjechanie poza nią,
- czynności wymienione w pkt. 4 niniejszego regulaminu stosownie do okoliczności oraz powstałych szkód,
- rażące nieprzestrzeganie przepisów niniejszego regulaminu,
- spożywanie alkoholu,
- o dyskwalifikacji decyduje organizator,
- dyskwalifikacja jest wykonywana niezwłocznie z chwilą podjęcia decyzji o niej i polega na niedopuszczeniu załogi do pokonywania ciągu dalszego trasy oraz niezaliczeniu załogi do klasyfikacji generalnej i podanie tego faktu w wynikach imprezy.

4. UCZESTNIKOM IMPREZY ZABRANIA SIĘ:
a) niszczenia zieleni i roślin ( łąk, upraw, pól, terenów prywatnych, wycinania drzew i krzewów, itd. ),
b) płoszenia dzikiej zwierzyny,
c) jazdy poza terenem wyznaczonym przez organizatorów,
d) zaśmiecania trasy imprezy i poza nią,
e) niesportowego zachowania,
f) niewłaściwego zachowania wobec osób postronnych, mieszkańców oraz mienia,
g) pokonywania prób w kolejności innej niż wyznaczona przez organizatorów,

5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Z uwagi na to że przystąpienie przez załogi do rywalizacji na poszczególnych odcinkach trialowych, OS oraz PP, a także pokonanie roadbooka są dobrowolne organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
- szkody w mieniu lub zdrowiu spowodowane oraz poniesione przez uczestników imprezy lub osoby im towarzyszące,
- działanie lub zaniechania działania przez uczestników imprezy lub osoby im towarzyszące.
Osoby zgłoszone jako załogi podlegają dodatkowemu ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

6. BEZPIECZEŃSTWO I POMOC
W razie powstania niebezpieczeństwa wypadku lub innego zdarzenia uczestnicy mają obowiązek natychmiastowego powiadomienia określonych służb ratunkowych oraz organizatora imprezy.
Udzielenie pierwszej pomocy w wypadkach nagłych obowiązuje wszystkich uczestników w trakcie całej imprezy.
PP, odcinki trialowe oraz OS załogi pojazdów bezwzględnie pokonują w pasach bezpieczeństwa.
Pomoc techniczna dla członków załogi na PP oraz OS dozwolona jest jedynie przez innych członków załóg wyłączając osoby towarzyszące.
Zabrania się przebywania osób towarzyszących w pojeździe podczas pokonywania OS oraz PP jak również w rejonie pokonywania PP oraz na trasie OS.
W przypadku awarii technicznej uniemożliwiającej samodzielne usunięcie usterki organizator umożliwia odholowanie uszkodzonego pojazdu i próbę naprawy auta w serwisie aut z napędem 4x4 na koszt uczestnika.
Uczestnicy oraz osoby towarzyszące mają obowiązek zachowywać się podczas imprezy tak aby nie narażać siebie oraz innych osób na niebezpieczeństwo.


7. POZOSTAŁE SPRAWY
- wszelkie zastrzeżenia i protesty należy składać w biurze imprezy celem rozstrzygnięcia przez organizatora imprezy,
- wszelkie rozstrzygnięcia organizatorów oraz sędziów złożone tą drogą są ostateczne,
- uczestnicy imprezy wyrażają zgodę na wykorzystanie zdjęć wykonanych podczas imprezy w celach promocyjnych, marketingowych i innych.
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do 4 Rajd OFF - organizatorzy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość