Najważniejszą rzeczą jest żeby pilot miał długopis. Przejeżdżasz kratkę i odfajkowujesz. Z roadbookami jest różnie, jedni robią mega dokładne, inni mniej dokładne. Jedni w dole kratki dają total a inni w górze. Najważniejsze żeby się połapać. Total to dystans od startu do punktu w kratce. Generalnie w kratce masz zawarte trzy informacje:
I- total tak jak opisałem powyżej
II- odległość od kratki wcześniejszej
III- najważeniejsze jak masz jechać na danej kratce
jest jeszcze jedna ważna sprawa, odległości zawsze mówią że PO przejechaniu określonego dystansu masz jechać tam czy tam, nigdy przed (ja się przynajmniej nie spotkałem).
Czasem organizator mówi że rajd odbędzie się w/g rooadbooka a okazuje się że jedziesz w/g mapy na której określone masz punkty orientacyjne i nimi musisz się kierować. Jedno jest pewne: jak jedziesz w zespole to ile załóg tyle dróg a rooadbook niby jeden