Witamy !



[2.2] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

[2.2] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 08 kwi 2011 21:57:28

Witam,
jeżdżę od kilku dni po mechanikach bez większego skutku i mam problen z nierówną pracą silnika.
Jak silnik jest zimny odpala bez trudu ale pali na trzech cylindrach, jak sie dobrze nagrzeje załapuje czwarty, ale po jakimś czasie na gorącym silniku znowu pali na trzech i trzęsie budą, brak mocy itd. tak więc jak podjeżdżąam do jednych świateł silnik chodzi równo, za 200m podjeżdżam do drugich, pracuje tylko na trzech, tyle objawów.
Teraz mechanicy, na pierwszym kompie pokazało bład P0190, czyli cos z ciśnieniem wtryskiwaczy czy pompy, bład skasowany, pojechałem do drugiego, zrobiłem ze 100 km z tymi objawali, wywaliło też bład ciśnienia paliwa, ale znowu podobno obroty silnika nie były dwukrotnie większe od obrotów na pompie, czyli według tego mechanika któryś z czujników obrotów wału, albo na pompie, albo w bloku, ale silnik pracował równo na czterech, te nierówne obroty mogą mieć podobno wpływ na dawkę paliwa i kąt zapłonypojechałem do następnego (50 km dalej) brak jakichkolwiek błedów a silnik pracuje na trzech cylindrach, a obroty równe 800/400, tak więc dalej :dupa:
Po konsultacjach z kolegą @maciarem, podłaczyłem butelkę do wężyka powrotów paliwa, ropa czysta, czyli nie uszczelniacze wtryskiwaczy - wężyki i trójniki powrotów wymienione na nowe (dzięki @maciar).
Jest jeszcze podejrzenie strownika pompy, który trzeba sprawdzić odpowiednim testerem podłaczonym bezpośrednio do pompy, znalazłem magika/elektryka ma to zbadać w poniedziałek.

Rozpisałem się ale boli jak frota chora.
Może któś z zacnego grona miał takie przejścia?, jestem otwarty na wszystkie sugestie.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez Lechu » 09 kwi 2011 09:37:12

YubY mam podobnie tylko umnie żuca na zimnym silniku i tak dziwnie stukocze ale to może być rolka z napinaczem po wymianie wtrysków lepiej,i gożej zarazem bo auto osłabło :( jeszcze sprawdze kąt wtrysku i zobaczym jak to bedzie a mam jeszcze dziwną sprawe a mianowicie na postoju na odpalonym silniku i po kilku krotnym nacisnięciu pedału hamulca wywala mi cheka jeszcze nie podłaczałem kompa miał ktoś tak może?
Lechu
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 09 kwi 2011 09:44:31

Jeśli rolka napinacza paska klinowego to wymieniłem ze 3 tygodnie temu cały napinacz i pasek.
Na zimnym silniku trzęsie się strasznie i na pewno pali tylko na 3 cylindry, ale odpala od pierwszego strzału.
faktycznie u mnie te objawy nasilały się z czasem, jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem, że silnik po odpaleniu nie chodzi równo, ale po zagrzaniu się było wszystko ok. miał moc, równe obroty.
Proble duży powstał ze 2 dni temu, kiedy to na ciepłym silniku na postoju też zaczeło rzucać nim i pali na 3 dylindrach.
A czasem jest wszystko ok.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez lysy » 09 kwi 2011 16:03:25

zrob probe przelewowa na wtryskach, jedno wyeliminujesz
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez maciar » 09 kwi 2011 21:06:56

Jest to system na pompie,a nie cdi,cdti czy coś tam na railu.Próby nie zrobisz
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez lysy » 10 kwi 2011 20:04:29

maciar napisał(a):Jest to system na pompie,a nie cdi,cdti czy coś tam na railu.Próby nie zrobisz


ok, no fakt.
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez mirban » 11 kwi 2011 22:52:10

yuby194 napisał(a):Jeśli rolka napinacza paska klinowego to wymieniłem ze 3 tygodnie temu cały napinacz i pasek.
Na zimnym silniku trzęsie się strasznie i na pewno pali tylko na 3 cylindry, ale odpala od pierwszego strzału.
faktycznie u mnie te objawy nasilały się z czasem, jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem, że silnik po odpaleniu nie chodzi równo, ale po zagrzaniu się było wszystko ok. miał moc, równe obroty.
Proble duży powstał ze 2 dni temu, kiedy to na ciepłym silniku na postoju też zaczeło rzucać nim i pali na 3 dylindrach.
A czasem jest wszystko ok.

Witam!u mnie to samo,dodam tylko,ze jak pracuje na 3 cylindrach to kopci na bialo,mechanik nr.1-uszczelka pod glowica mechanik nr.2-pompa do regeneracji
mirban
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 12 kwi 2011 12:37:27

Zostawiłem wczoraj frotkę u mechanika, pierwsze co zrobił to ściągnął rurę gumową przed zaworem egr i ... dużo dymu, więc katalizator zapchany, ma go dziś wytłuc i sprawdzic co dalej. Dam znać.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez maciar » 12 kwi 2011 19:49:49

Egr działa na zimnym silniku .Wytłuc nie zaszkodzi ale stawiam na nietrafioną giagnozę.Zgaś silnik i odłącz podciśnienie od egr i je zaślep.Dym powinien zniknąć.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 12 kwi 2011 20:16:27

No katalizator faktycznie..., nie wiem w końcu czy go wytłukł czy nie, ale wykręcił świece i na 3 cylindracch jest po 30 barów, na 1 tylko 11, czyli zawór albo zawieszony albo wypalony, albo głowica pęknięta choć bąbli w płynie nie ma, płynu i oleju nie przybywa, ale... ciśnienia nie ma.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez maciar » 13 kwi 2011 05:16:14

Katastrofa.Kogut ma drugi motor i mierzyłem na nim kompresję nawet głowica zdjęta?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez jrzeuski » 13 kwi 2011 07:55:17

yuby194 napisał(a): na 1 tylko 11, czyli zawór albo zawieszony albo wypalony, albo głowica pęknięta choć bąbli w płynie nie ma, płynu i oleju nie przybywa, ale... ciśnienia nie ma.
Albo pierścień pękł.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 13 kwi 2011 11:56:54

ogólnie katastrofa, bo jeden pojazd uziemiony, mamy dwa, codziennie jeździmy dwoma i praktycznie nie ma czasu na naprawę a i koszty pewnie ponad normatywne.


maciar napisał(a):mierzyłem na nim kompresję
i ile było, sprawna jest?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez mirban » 13 kwi 2011 19:47:08

Witam wszystkich!!Ja dzisiaj zostawilem moja w serwisie opla,na komputerze nie pokazuje zadnych bledòw,jutro od rana beda powoli rozbierac i sprawdzac w czym jest problem i powiedza ile to bedzie kosztowac,mam nadzieje,ze to nie pompa,we Wloszech regeneracja pompy wyciagnioecie i zalozenie okolo 1000 euro!!dam znac.Pozdrawiam!!
mirban
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez maciar » 13 kwi 2011 20:04:07

yuby194 napisał(a):ogólnie katastrofa, bo jeden pojazd uziemiony, mamy dwa, codziennie jeździmy dwoma i praktycznie nie ma czasu na naprawę a i koszty pewnie ponad normatywne.


maciar napisał(a):mierzyłem na nim kompresję
i ile było, sprawna jest?

Nie pamiętam ile ale wiem że było dobrze.Najpierw bym zorientował się o koszt regeneracji używana nowa nie jest.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 13 kwi 2011 21:12:54

mirban napisał(a):jutro od rana beda powoli rozbierac i sprawdzac w czym jest problem

może najpierw niech wykręcą świece żarowe i sprawdzą ciśnienie w cylindrach.

maciar napisał(a):Najpierw bym zorientował się o koszt regeneracji

tak, tak, najpiersz rozebranie, potem weryfikacja, póżniej :cry2: , decyzja chciałem napisać.

Najgorsze te terminy, autko potrzebne codziennie, a okoliczne warsztaty dopiero na poświąteczne terminy chcą zapisywać i straszą, że tydzień na naprawę może byc krótko.
W domu słyszę tylko jeden tekst: "weż to i w końcu sprzedaj", normalnie wojna/rozwód itd. Kaśka nawet nie chce słuchać o wujeździe ją na Krym.

Najgorsze, że i ja cierpliwość zaczynam tracieć a i w niezawodność i sprawność zaczynam powątpiewać.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez maciar » 14 kwi 2011 05:41:21

"yuby194 napisał(a):
W domu słyszę tylko jeden tekst: "weż to i w końcu sprzedaj", normalnie wojna/rozwód itd. Kaśka nawet nie chce słuchać o wujeździe ją na Krym.

Najgorsze, że i ja cierpliwość zaczynam tracieć a i w niezawodność i sprawność zaczynam powątpiewać.
Ale do Kaśki tracisz cierpliwość :D .Nowe Volvo FH z silnikiem 13l.głowice wytrzymują 300-400 tyś.siadają zawory wada fabryczna :glaszcze:
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez vit2107 » 14 kwi 2011 09:36:46

Spokojnie się zawory wymieni, pompkę się zregeneruje i bedzie śmigać ze sto lat ...no panic (wdechiwydech;wdechiwydech) :wink: jeszcze "morze" czasu do sierpnia :D
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez sebiq » 15 kwi 2011 17:19:37

Witam,
u mnie podobne problemy zaczęły się pojawiać. Na zimnym silniku taniec budy, podczas jazdy obrotomierz zdychał na 0 totalne zmulenie, potem wyrównanie pracy i bezproblemowa jazda.
Podłączyłem laptopa i opel scanner sypnął mi kilkoma kodami, reset (do mogło coś archiwalnie zostać) i po przejechaniu 50km pokazał mi dwa kody:
0725 - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
1335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej

i teraz pytanie czy sterownik pompy do lutowania :) ? (oby bo regeneracja pompy będzie bolała :()
bo ciekawe rozwiązanie znalazłem na forum Omegi "okazalo sie ze wymiana czujnika polozena walu pomogla i do naprawy byl jeszcze zawor podcisnienia. z tym ze zawor nie odpowiadal za ta ustarke glowna tylko jak silnik osiagal 1500-1700 obrotow to lekko szarpal w tym zakresie okazalo sie ze wina lezala po stronie tego zaworu"

a tak w temacie interface-u jeżeli komuś po drodze przez KrK i chciałby sprawdzić samochód to służę pomocą w zakresie podpięcia komputera
sebiq
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez mirban » 16 kwi 2011 21:59:00

yuby194 napisał(a):
mirban napisał(a):jutro od rana beda powoli rozbierac i sprawdzac w czym jest problem

może najpierw niech wykręcą świece żarowe i sprawdzą ciśnienie w cylindrach.

maciar napisał(a):Najpierw bym zorientował się o koszt regeneracji

tak, tak, najpiersz rozebranie, potem weryfikacja, póżniej :cry2: , decyzja chciałem napisać.

Najgorsze te terminy, autko potrzebne codziennie, a okoliczne warsztaty dopiero na poświąteczne terminy chcą zapisywać i straszą, że tydzień na naprawę może byc krótko.
W domu słyszę tylko jeden tekst: "weż to i w końcu sprzedaj", normalnie wojna/rozwód itd. Kaśka nawet nie chce słuchać o wujeździe ją na Krym.

Najgorsze, że i ja cierpliwość zaczynam tracieć a i w niezawodność i sprawność zaczynam powątpiewać.

Witam!Dzieki za wszystkie porady!frotke juz odebralem,na szczescie obylo sie bez wiekszych problemòw,wymiana wezyka podcisnieniowego(60 euro)i znowu lata jak nowa :1: zalecono mi wymiane calego kompletu wezykòw,juz zamòwilem i w przyszlym tygodniu wymiana.
mirban
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość