Witamy !



[2.2] Dłużej trzeba kręcić przy odpalaniu

[2.2] Dłużej trzeba kręcić przy odpalaniu

Postprzez TASMAN TDI » 21 paź 2011 18:53:33

Jestem posiadaczem frotki od trzech miesięcy i wszystko było ok do tej pory
otóż zauważyłem że auto jak postoii tak ze dwa dni to trzeba kręcić około dwóch trzech minut żeby zaskoczyła
tak to normalnie pali świece działają nie ma problemu silnik nie dymi olej nie chlapie ani bagnetem ani nie dymi korkiem niby wszystko wpożądku ale czy może paliwo się wraca do zbiornika i musi potem zaciągnąć dlatego trzeba kręcić
proszę o pomoc
FROTKA B LONG, 2,2 DTI , lift 2" NA IRONMAN-IE ,K&N, BFGoodrich MT KM2 31/10,5/15 na felgach ET 12, bagażol własnego pomysłu,stalowy brzuszek,

Była VITARA i Był UAZ
Avatar użytkownika
TASMAN TDI
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 204
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 lip 2011 16:34:51
Lokalizacja: Jurki k/grójca
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez RudeBoy » 21 paź 2011 21:49:12

Bardzo prawdopodobne zapowietrzanie się układu paliwowego.
Po kolei do sprawdzenia:
- przelewy z trójnikami przy wtryskach
- filtr paliwa a raczej jego obudowa
- trawersy wtrysków
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez TASMAN TDI » 01 lis 2011 21:28:03

wszystko gra żadnych nieszczelności kto wie jak się odpowietrza 2,2 dti z 99 roku ?
standartowo kręci się aż zapali czy jest jakiś odpowietrznik ?
FROTKA B LONG, 2,2 DTI , lift 2" NA IRONMAN-IE ,K&N, BFGoodrich MT KM2 31/10,5/15 na felgach ET 12, bagażol własnego pomysłu,stalowy brzuszek,

Była VITARA i Był UAZ
Avatar użytkownika
TASMAN TDI
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 204
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 lip 2011 16:34:51
Lokalizacja: Jurki k/grójca
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez RudeBoy » 01 lis 2011 22:07:34

TASMAN TDI napisał(a):wszystko gra żadnych nieszczelności kto wie jak się odpowietrza 2,2 dti z 99 roku ?
standartowo kręci się aż zapali czy jest jakiś odpowietrznik ?


absolutnie nie :!: :!:

Zasadniczo są dwie metody odpowietrzania pompy.

1. Za pomocą pompy próżniowej podpiętej przy pompie do zaworka "Fuel priming port". Trzeba ssać do moment aż będzie lecieć ropa bez bąbli...

2. Zaworek czymś wcisnąć i pompować powietrze przez wlew baku. Wlew musi być oczywiście uszczelniony. Chodzi o wytworzenie w baku ciśnienia, które przepcha paliwo przez filtr aż do pompy. Jak z zaworka na pompie będzie lecieć czysta ropka przestajemy pompować i zwalniamy zaworek.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez kasalka » 01 lis 2011 22:18:35

pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez TASMAN TDI » 02 lis 2011 17:50:55

dzięki panowie już wszystko wiem dzięki kasalka właśnie stało się tak jak napisał ktoś że mój tata z ciekawości zajrzał do tego zaworu i zapowietrzył układzik już będzie wszystko ok jeszcze raz wielkie dzięki rudeboy
FROTKA B LONG, 2,2 DTI , lift 2" NA IRONMAN-IE ,K&N, BFGoodrich MT KM2 31/10,5/15 na felgach ET 12, bagażol własnego pomysłu,stalowy brzuszek,

Była VITARA i Był UAZ
Avatar użytkownika
TASMAN TDI
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 204
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 lip 2011 16:34:51
Lokalizacja: Jurki k/grójca
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez RudeBoy » 02 lis 2011 17:53:14

Nie ma sprawy po to forum istnieje...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez dida » 07 lis 2011 12:01:09

Witam,

podpinam się pod temat, aby nie śmiecić na forum. Otóż moja Frota zgasła podczas jazdy, nie chciała już później zapalić. Ciągnięta na holu odpaliła. Bezpośrednio po wyłączeniu silnika odpala bez problemu, po 10 minutach nie pali.

Proszę o diagnozę:
• czy to problemy z zapowietrzeniem układu paliwowego?
• jeśli tak (a nic nie grzebałem w tym układzie) to jaki może być powód zapowietrzania? Czy nieszczelność pompy, czy może coś innego? Czy szykować się na regenerację pompy? Mój przebieg 190 tysięcy, więc byłby to książkowy przykład na to, że te pompy wytrzymują 200 tysięcy :?
• czy możecie polecić jakiś dobry warsztat od diesli w południowej lub wschodniej części Warszawy?

PS. czy odpalanie "na pych" rzeczywiście szkodzi?

dziękuję i pozdrawiam
dida
 

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez jrzeuski » 07 lis 2011 12:22:11

dida napisał(a):• czy to problemy z zapowietrzeniem układu paliwowego?
Na to wygląda.
• jeśli tak (a nic nie grzebałem w tym układzie) to jaki może być powód zapowietrzania? Czy nieszczelność pompy, czy może coś innego?
Sprawdź czy przewody paliwowe na ramie i filtr nie przerdzewiały a gumowe nie są sparciały i czy opaski są mocno zaciśnięte.
PS. czy odpalanie "na pych" rzeczywiście szkodzi?
Przy skrzyni manualnej nie, o ile popuszczasz sprzęgło delikatnie, żeby nie przeciążyć napędu rozrządu. No i na odpowiednio wysokim biegu (drugi lub trzeci w zależności od prędkości holowania).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,2 DTI 99r long

Postprzez dida » 21 lis 2011 12:33:04

Dzięki za info. Ostatecznie okazało się, że pompa była ok, natomiast do uszczelnienia poszły wtryski i pompa vacuum. Po zmianie uszczelek i o-ringów wszystko jest ok.
pozdrawiam
dida
 


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron