Witamy ! |
---|
|
Dite-pl napisał(a):1. Wracając do domu zauważyłem (w koleinach naszych pięknych dróg), że auto bardzo trudno się prowadzi, ciężko utrzymać jazdę na wprost, a przy puszczeniu kierownicy i dodaniu jeszcze delikatnie gazu, uciekało mi na potęgę na prawą stronę. O gwałtownym hamowaniu w koleinach z prędkości np. 80-90 km/h nawet nie wspominam, bo doznałem ciężkiego szoku, jak samochód lata na boki. Potem sprawdzałem to jeszcze na drodze bez kolein i było dużo lepiej (samochodu nie ściąga na bok, a i przy gwałtownym hamowaniu zachowuje się znacznie lepiej). Rozumiem, ze to wszystko co opisałem powyżej to kwestia większych i szerszych kół niż tych do których byłem przyzwyczajony w zwykłych osobówkach ?
Dite-pl napisał(a):2. Co powinienem posprawdzać (wiem, że to trochę musztarda po obiedzie, bo auto jest już kupione), żeby bezawaryjnie pojeździć tym samochodem ? Nie zakładam dla niego dużych przebiegów, bo jest to drugi samochód w rodzinie, ale pewnie z 7-8 tyś km rocznie będę robił.
Dite-pl napisał(a):3. Opony są w słabym stanie, przednie do wymiany koniecznie w przeciągu 1-2 miesięcy, tylne trochę lepsze, ale z tzw. innej parafii niż przednie, więc chciałbym za jakieś 2 miesiące kupić 4 szt. nowych opon. Co możecie polecić w rozsądnej cenie ? Czy do tego typu samochodów kupuje się również osobno komplet opon zimowych a na lato letnie, czy też można załatwić sprawę jakimś jednym nowym kompletem opon wielosezonowych. Jak na razie nie przewiduję wjeżdżania w ostry teren, 10-20% zakładanego przebiegu rocznego o którym wspomniałem powyżej to będzie zjazd z drogi asfaltowej.
Dite-pl napisał(a):4. Czy te modele Frontery mają ocynkowaną karoserię ? Tych takich różnych pytań mam wiele, głównie z tego powodu, ze znacznie więcej informacji można uzyskać o samochodach wyprodukowanych np. w roku 1999, o tych po ostatnim faceliftingu czyli np. rocznik 2003 jest już w internecie dużo mniej informacji (większość informacji dotyczy też silnika o mocy 115 KM, a nie 120 KM)
Dite-pl napisał(a):5. Irytuje mnie jak na razie strasznie, że jak wpuszczam pasażera na tylne siedzenie, to fotel kierowcy potem muszę ponownie regulować (odległość od kierownicy i kąt oparcia pleców). Nie ma na to jakiejś rady (poza wpuszczaniem pasażera prawą stroną), czy jestem trochę tępy ?
Dite-pl napisał(a):6. W drodze powrotnej po zakupie trochę potestowałem auto pod względem przespieszeń, prędkości maksymalnej, spalania etc. Przyspiesza przyzwoicie (choć wstępnie planuję zachipowanie go, ale o tym w kolejnym punkcie), jechała za mną żona Xsarą Picasso 1.8 benzyna i miała poważne problemy z dogonieniem Frontery. Ładnie idzie na trasie pod górkę na 5-tym biegu z prędkości 100 km/h po wciśnięciu pedału gazu do dechy w miarę szybko robi się 130 km/h. Jest jednak drobny problem, przy wciśnięciu pedału gazu do dechy jadąc np. 100 km/h na 5-tym biegu pojawia się efekt (nie wiem jak to nazwać), jakby auto dostawało co 2 sekundy delikatnego kopniaka. Nie jest to nic bardzo uciążliwego, ale wcześniej z czymś takim się nie spotkałem w innych autach.
Dite-pl napisał(a):7. Chciałbym trochę podkręcić parametry silnikowe samochodu, znalazłem na internecie ofertę firmy Godula (tylko, że dotyczy silnika 115 KM), co o tym myślicie -> http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&run=det&id=506 Czy wzrośnie spalanie, bo słyszałem różne opinie, niektórzy twierdzą, że nie powinno wzrosnąć, a może nawet minimalnie zmaleć i że wszystko zależy od kondycji silnika, czy nie jest wyeksploatowany.
Dite-pl napisał(a):8. Czy przyciskiem na desce rozdzielczej rzeczywiście mogę włączać napęd na 4 koła podczas jazdy (znalazłem informację, ze tak, ale do prędkości 96 km/h) ? Rozumiem, że po załączeniu takiego napędu, mogę używać wszystkich 5-ciu biegów do przodu oraz biegu wstecznego ?
Dite-pl napisał(a):9. Reduktor i te sprawy to dla mnie trochę czarna magia (jak to mówią jestem w tym temacie lajkonikiem). Z tego co zdążyłem się zorientować, muszę najpierw nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, a potem lewarek (na postoju oczywiście) przesunąć z pozycji "High" na "4L" ? Czy wtedy też mogę używać wszystkich biegów do przodu i jeśli będzie taka konieczność, biegu wstecznego ?
RudeBoy napisał(a):
...Właśnie nie wiem czy mają ocynk. Ale jedno jest pewne rdza lubi modele po FL tak samo jak te przed.
Dite-pl napisał(a):10. Co z rozrządem w silniku 2.2 DTI 120 KM (podobno jest na łańcuszku z tego co słyszałem - ale jeśli tak, to znaczy, że tego się w ogóle nie rusza/wymienia/reguluje etc. ?)
RudeBoy napisał(a):
Pamiętaj jednak, że frota nie ma mechanizmu różnicowego między osiowego co oznacza, że napędu 4x4 możesz używać tylko na luźnej nawierzchni.
A jak nie ma takiej opcji to znaczy, że mamy do czynienia z tzw. SUVem i na grząską nawierzchnię (błoto, piasek, śnieg) tym nie należy wjeżdżaćbrum napisał(a):Ale jeśli jest mechanizm to po wjechaniu w teren i tak go trzeba zablokować, czyli będzie tak jak we Frocie.
jrzeuski napisał(a):A jak nie ma takiej opcji to znaczy, że mamy do czynienia z tzw. SUVem i na grząską nawierzchnię (błoto, piasek, śnieg) tym nie należy wjeżdżać
jrzeuski napisał(a):Ten system to taki trochę sprytniejszy ASR, więc jak gnój wciągnie na dłużej, to żegnajcie hamulce: przegrzane tarcze, zdarte klocki. Ale w jazdach testowych po górkach wymiata. Jakbym miał wybór to brałbym jednak klasyczne 100% blokady dyfrów
RudeBoy napisał(a):Dite-pl napisał(a):BFG AT i będziesz zadowolony. Jak nabierzesz ochotę zjechać z asfaltu to też się sprawdzą. Nie kupuj opon regenerowanych tzw. nalewek.
RudeBoy napisał(a):Na bank mają gorszą trakcje w terenie niż BFG AT... ale skoro piszesz, że zjazd z asfaltu zupełnie od święta...
Nie mniej jednak zastanów się bo za pół roku możesz żałować stojąc po kostki w błocie...
BFG AT to opona kultowa, sprawdzona przez miliony i mega uniwersalna.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości