Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez eiman691 » 24 mar 2015 21:24:40

Dla spokoju jutro wyjmę zbiornik i przeczyszcze cały układ zasilający, nie wiem czy to coś pomorze ale to chyba już ostatnia rzecz kturą moge zrobić. Pomysły już się skończyły. Pozdrawiam.

-- 24 mar 2015 22:32:53 --

Ciśnie jest w nrmie wiadomo auto ma 15 lat to idealne nie będzie, rozrusznik kręci jednakowo na zimno jak i na ciepło.Zadaje sobie pytanie dlaczego po zdjęciu przewodu paliwowego z pompy i pnownym jego założeniu i odpowietrzeniu auto pali na strzała dopuki dobrze nie dostanie po garach.

-- 03 kwi 2015 20:32:49 --

Witam ponownie,problem z odpalaniem frotki się skończył.Na szczęście usterką nie była kończąca się pompa tylko tworzące się podciśnienie w układzie zasilania a dokładnie przyczyniał się do tego wadliwy smok w zbiorniku,po wymianie autko pali jak należy.
Avatar użytkownika
eiman691
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 23
Obrazki: 3
Dołączył(a): 14 sty 2015 19:25:35
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 03 kwi 2015 19:55:10

Jakbyś poczytał forum to byś znalazł to na czekliście rzeczy do sprawdzenia przy problemach z odpalaniem.
Byś się tyle czasu z tym nie bujał :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez eiman691 » 04 kwi 2015 11:11:05

Jak to w życiu bywa i jak mówi nasze przysłowie "polak mądry po szkodzie" to zapewne teraz okaże się że co niektórzy znali przyczynę usterki tylko z niewiadomych przyczyn o tym nie poinformowali.Tak czy siak dziękuje za wszystkie podpowiedzi i sugestie.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
eiman691
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 23
Obrazki: 3
Dołączył(a): 14 sty 2015 19:25:35
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 04 kwi 2015 13:47:17

eiman691 napisał(a):Jak to w życiu bywa i jak mówi nasze przysłowie "polak mądry po szkodzie" to zapewne teraz okaże się że co niektórzy znali przyczynę usterki tylko z niewiadomych przyczyn o tym nie poinformowali.Tak czy siak dziękuje za wszystkie podpowiedzi i sugestie.Pozdrawiam.


Nikt nie będzie pisał 1000 razy tego samego, starczy poczytać dział techniczny i jest to podane jako jedna z pierwszych rzeczy które sie sprawdza.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 03 lip 2015 21:49:43

Witam !!!
Poległem w zeszłą sobotę. Frota w końcu odmówiła posłuszeństwa :( Jak w powiedzeniu "Żarło, żarło i zdechło". Od trzech dni przed sobotą silnik zaczął coś szwankować. Po porannym uruchomieniu pochodził i zgasł. Po ponownym odpaleniu wszystko było w porządku do czasu, kiedy znowu nie zgasł. Następny dzień to już porażka. Gaśnie co chwilę nawet podczas spokojnej jazdy po czym ponownie odpala i tak w kółko. Aż w końcu w sobotę na przejściu dla pieszych zgasła na amen. Nie dała się już uruchomić :cry2: Diagnoza Błąd sterownika pompy, błąd tłoka przestawiania kąta wtrysku. Dodatkowo jakiś błąd w recyrkulacji spalin chociaż wszystko poza kolektorem dolotowym czyściłem. Dodam tylko, że pewne objawy pojawiały się zimą. Pomimo wymienienia wszystkich przelewów, filtra paliwa, zastosowania dodatkowego zaworka zwrotnego paliwa, stawiania auta tyłem wyżej silnik przy uruchamianiu zachowywał się tak, jakby był zapowietrzony i trzeba kilkanaście sekund męczyć rozrusznik, żeby w końcu zaskoczył. W rozmowie z poprzednim właścicielem ustaliłem, że też walczył z tą pompą. Tylko, że okazało się, że jakiś paprak zrobił mu tylko sterownik i to kiepsko. Udzielił 12 miesięcznej gwarancji, która upłynęła z początkiem 2015 roku. O mechanice nie miał zielonego pojęcia. Pompę wysłałem do Krotoszyna. Dzisiaj wróciła. Jak mechanicy zamontują zobaczę efekty i dam znać. Tylko, że koszt regeneracji nie jest niski bo prawie 2500zł + koszty warsztatu - demontażu i ponownego montażu. To boli, bo auto jest na prawdę ok.
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 04 lip 2015 01:00:10

Poprzedni właściciel wymieniając sam sterownik pompy przypudrował syfa.
Sterownik pada dla tgeo, że zaciera się tłok w pompie. Nie odwrotnie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 10 lip 2015 07:08:29

Pompa wróciła z regeneracji. Wymieniony sterownik na nowy, czujnik kąta wtrysku i kompletny zestaw uszczelnień. Pompa sprawdzona i skalibrowana. Frota odżyła. Teraz bardziej się zbiera i jest dynamiczniejsza. Zobaczymy jak długo.

-- 11 lip 2015 21:17:37 --

No i du...a w pokrzywie :pomidor: Dzisiaj znowu odmówiła posłuszeństwa. Pojechałem na zakupy i z przed sklepu już nie ruszyłem. Znowu z holowałem auto do warsztatu. Do poniedziałku muszę czekać na diagnozę.
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 11 lip 2015 22:12:58

Kto pompę regenerował?
Władek w szopie?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 12 lip 2015 06:28:40

Pompa pada z jakiegoś powodu, jesli nie usuniesz przyczyny to nic nie da regeneracja.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 12 lip 2015 13:59:38

ali napisał(a):Pompa pada z jakiegoś powodu, jesli nie usuniesz przyczyny to nic nie da regeneracja.


Z jakiego powodu może paść pompa w ciągu tygodnia od regeneracji?
Poza tym, że była beznadziejnie zrobiona.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 12 lip 2015 18:39:01

RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):Pompa pada z jakiegoś powodu, jesli nie usuniesz przyczyny to nic nie da regeneracja.


Z jakiego powodu może paść pompa w ciągu tygodnia od regeneracji?
Poza tym, że była beznadziejnie zrobiona.


Przecież nie napisał że padła tylko że nie odpalił, więc problem pozostał ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 13 lip 2015 14:23:34

Pompa jest zregenerowana w profesjonalnym zakładzie w Krotoszynie. Nie dał się uruchomić bo z nieznanego mi powodu złapał jakieś dwa błędy immobilajzera. Błędy wykasowane i maszyna chodzi. Ufff :)
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 13 lip 2015 14:28:30

zibi187 napisał(a):Pompa jest zregenerowana w profesjonalnym zakładzie w Krotoszynie. Nie dał się uruchomić bo z nieznanego mi powodu złapał jakieś dwa błędy immobilajzera. Błędy wykasowane i maszyna chodzi. Ufff :)

Jak problemem jest immo to świeci kluczyk na desce.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 13 lip 2015 15:46:20

ali napisał(a):
zibi187 napisał(a):Pompa jest zregenerowana w profesjonalnym zakładzie w Krotoszynie. Nie dał się uruchomić bo z nieznanego mi powodu złapał jakieś dwa błędy immobilajzera. Błędy wykasowane i maszyna chodzi. Ufff :)

Jak problemem jest immo to świeci kluczyk na desce.


Znajdź ten kluczyk w swoim liczniku :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 13 lip 2015 16:29:54

RudeBoy napisał(a):
Znajdź ten kluczyk w swoim liczniku :)

Wiesz jak już drugi raz zgasł po uruchomieniu to zakręciłem może jeszcze z dwa razy i zaprzestałem obawiając się, że może znów bestia złapała lewe powietrze. Przy tym wszystkim nie zwracałem uwagi na kluczyk na desce. Możesz napisać coś więcej ?
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 13 lip 2015 16:56:41

zibi187 napisał(a):
RudeBoy napisał(a):
Znajdź ten kluczyk w swoim liczniku :)

Wiesz jak już drugi raz zgasł po uruchomieniu to zakręciłem może jeszcze z dwa razy i zaprzestałem obawiając się, że może znów bestia złapała lewe powietrze. Przy tym wszystkim nie zwracałem uwagi na kluczyk na desce. Możesz napisać coś więcej ?


Mądrze postąpiłeś.
Chodzi o to, że w frotach przed liftowanych z 2.2dti nie ma lampki z kluczykiem od immobilizera.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 13 lip 2015 17:30:04

RudeBoy napisał(a):
Znajdź ten kluczyk w swoim liczniku :)


Wiem że jest bo świecił jak podmieniłem ECU :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez zibi187 » 14 lip 2015 16:35:11

No i d..pa. Dzisiaj znowu zgasła i już nie odpalił. Z holowałem do elektronika. Na dobry początek stwierdził, że to nie immobilajzer bo użycie drugiego niewkodowanego kluczyka objawia się mruganiem kontrolki silniczka. To wskazuje, że immo jest w porządku. Do jutra muszę czekać na diagnozę. Oby to nie była świeżo regenerowana pompa, bo zmienię zdanie na temat serwisu w Krotoszynie.

-- 23 lip 2015 21:02:30 --

Poniedziałkowa diagnoza w dwóch niezależnych warsztatach. Błąd pompy 16xx coś tam stały nie dający się wykasować. Pompę trzeba wymontować i wysłać ponownie do Krotoszyna. Ciekaw jestem tylko kto pokryje nie małe koszty ponownego demontażu i montażu. Przy składaniu mechanik wymienił mi wszystkie istotne uszczelniacze :dupa:
zibi187
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21 mar 2014 04:04:56
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Semir » 23 lip 2015 21:04:31

Firma może się wyłgać że nie poprawny montaż nie przeprowadzony przez nich i :dupa:
Kolega miał tak z turbiną i gwarancję szlag ftrafił.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 23 lip 2015 21:11:02

zibi187 napisał(a): Przy składaniu mechanik wymienił mi wszystkie istotne uszczelniacze :dupa:

czyli co wymienił ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość