Witamy !



[2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez frotek2002 » 28 lut 2010 17:06:43

I znowu się zapala choć nie tak często. Przy równej jeździe 130km/h na tempomacie się praktycznie nie zapalał może raz lub dwa. W austrii bardzo często się zapalał ponieważ (nie jestem pewnien) co raz wyżej i wyżej. Myślałem że to temperatura i dla tego ale guzik prawda. Nie wiem co zrobie moze najpierw wymienie wężyki a potem inne rzeczy.
frotek2002
 

pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez krystian krosno » 24 lip 2010 06:10:36

witam Wszystkich magików od Frotek.
Pojawił sie u mnie kłopot z kontrolką pomaranczową silnika w na biegu jałowym ale tylko wtedy gdy motorek jest nagrzany.Co to może oznaczać? dti 2.2.1999 rok.pozdrawiam
krystian krosno
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez jarecki7611 » 24 lip 2010 08:19:48

witam kolegę najlepiej podjechać na kompa w wtedy zobaczysz jakie błędy wyjdą ,tak trudno określić ,u mnie wyszło że czujnik rotacyjny pompy wtryskowej,więc sterownik mam do naprawy,może być immobi,czujnik położenia wału,najlepiej sprawdzić kompem ,a jakie masz objawy ,silnik gaśnie nie równo pracuje opisz dokładnie co sie dzieje z autem ,może to tylko chwilowy błąd ,po skasowaniu bendzie oki pozdr jarek
jarecki7611
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez krystian krosno » 24 lip 2010 09:53:12

dziekuje za zainteresowanie,wszystko pracuje bez zarzutów nie liczac kontrolki,po dodaniu lekko gazu gaśnie,w czasie jazdy nie zapala sie.pewno go podepne i bedzie jasne.
krystian krosno
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez danielrajszczak » 24 lip 2010 10:05:42

Ot! I mnie to spotkało. Na zlocie Sebol stwierdził, podłączając kompa, padający sterownik pompy wtryskowej. Do tego czasu prawie nic się nie działo. Prawie tzn. na tydzień przed wyjazdem 2 razy zapalił się CHECK ENGINE i Frota zgasła (po tym jak podskoczyła na niezłym wyboju na jezdni).

Teraz nasiliło się do tego stopnia, że zapala się kilka razy dziennie, podczas postoju, ruchu, skrętu. Nie ma reguły. Wyłączenie na moment silnika i ponowny rozruch w 90% gasi kontrolkę na jakiś czas i tu też nie ma reguły na 30minut na 2 godziny.

Czeka mnie komp. Pytanie Kto z życzliwych forumowiczów z Trójmiasta zna się na tym i posiada odpowiedni interface/laptop/soft. Odwdzięczę się :beer:
danielrajszczak
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez krystian krosno » 24 lip 2010 10:25:14

hm..teraz pytanie o naprawe-wymiane takiego sterownika.cena?dostepność
krystian krosno
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez ADAM SP3WXO » 24 lip 2010 11:40:52

Miałem podobnie i to była przepływka.
ADAM SP3WXO
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez danielrajszczak » 24 lip 2010 11:43:27

ADAM SP3WXO napisał(a):Miałem podobnie i to była przepływka.

Adam, możesz nazwać jak dla imbecyla dokładnie co (jak się to nazywa);))))
danielrajszczak
 

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2010 13:58:20

Przepływka to przepływomierz powietrza (ang. air mass meter). Taka puszka z podpiętym kablem zaraz za filtrem powietrza.

A co do podpięcia się pod kompa, to mój brat ma ELMa i różne softy pod niego. Możemy w tygodniu popróbować czy się dogada.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez Jarek sp3swj » 24 lip 2010 15:00:33

danielrajszczak napisał(a): Pytanie Kto z życzliwych forumowiczów z Trójmiasta zna się na tym i posiada odpowiedni interface/laptop/soft. Odwdzięczę się :beer:


jadę do 3miasta na dwa tygodnie i będę miał ze sobą ELM327 - jak coś pokaże to fajnie...

mój numer w profilu ..zapisz sobiew fona.. po poniedziałku zaatakój... bede na styku z Sopotem
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pomarańczowa kontrolka silnika na biegu jałowym 2.2 dti

Postprzez krystian krosno » 26 lip 2010 09:42:58

Witam ponownie,otóż po podpięciu komputera owa kontrolka okazała sie błędem P400 egr-przepływomierz, która to puszka za filtrem i jak to sie wymienia-może ktoś zna koszty.dziekuje.
krystian krosno
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez danielrajszczak » 27 lip 2010 20:39:38

Koledzy z chęcią się z Wami spotkam na piwie i pogaduchach (zresztą już myślę nad miejscem) ale objaw czyli CHECK ENGINE kilkakrotnie, raz za razem pojawił się po wyjściu z zakrętu..hmmmmmmmmmm? Czy mówi Wam to coś?
Na spotkanku pomierzymy;) zawartość cukru w cukrze... :beer:
danielrajszczak
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez jrzeuski » 27 lip 2010 20:52:28

Może kabelek od któregoś czujnika się obluzował lub przetarł i na zakrętach nie styka. Trzeba odczytać błąd który to czujnik a potem go znaleźć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez krystian krosno » 28 lip 2010 14:17:38

I dalej kłopoty z egr,komputer zdiagnozował p 400,w takim razie od czego zaczynać,dodam ,że sam kolektor,oraz egr było czyszczone -nawet nie było wiele brudu.obecnie frocia nie dymi ale jedzie w awaryjnym trybie do 3 tys obr.
krystian krosno
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez Kostek » 29 lip 2010 21:37:28

sprawdż węże podciśnienia, elektrozawory, itd
Było już o tym szeroko pisane. Poszukaj.
:!: :?:
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez krystian krosno » 02 sie 2010 13:22:48

sprawdziłem weżyki,od podciśnienia-ten który prowadzi do zaworu turbosprężarki był popękany od wewnątrz i okazało sie przyczyną moich kłopotów.Rada-zaczynać od najprostrzych możliwych przyczyn.koszt naprawy 30 zł.Frotka jedzie jak szalona,pięknie chodzi.Znowu cieszy.Pozdrawiam.dziekuje za pomoc.
krystian krosno
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez mario44 » 13 sie 2010 21:17:16

Ja również mam ten problem ,a mianowicie wieszają mi się obroty silnika na 1.5 tys i nie można przyśpieszyć .Miedzy czasie zaczyna swirować obrotościomierz ,raz jest na 1.5 tys obrotów a raz na zero.
Ten problem poruszałem jakieś 3 tygodnie temu,zgodnie z poradami jakie dostałem od kolegów z forum ,wymontowałem licznik i dałem elektronikowi do sprawdzenia i ewentualnego przelutowania,nie pomogło,wymontowałem licznik jeszcze raz i uruchomiłem auto bez licznika ,ujechałem jakieś 50m i znowu się zawiesił,czyli liczni nie, chociaż obrotościomierz dalej robi co chce. Następnie mechanik przczyścił zawór EGR ,zmienił przepływomierz i też nie pomogło pozaglądam jutro do wężyków ,bo jakiś czas temu przy prędkości tak w okolicach 100km/h zdażało mi się ża zapalała się pomarańczowa kontrolka od silnika i auto było zamulone .

A może potencjiometr pedału gazu?Prosze o poradę bo męczę się z tym problemem od 3 miesięcy .
mario44
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez ADAM SP3WXO » 13 sie 2010 21:57:17

mario44 napisał(a):Ja również mam ten problem ,a mianowicie wieszają mi się obroty silnika na 1.5 tys i nie można przyśpieszyć .Miedzy czasie zaczyna swirować obrotościomierz ,raz jest na 1.5 tys obrotów a raz na zero.
Ten problem poruszałem jakieś 3 tygodnie temu,zgodnie z poradami jakie dostałem od kolegów z forum ,wymontowałem licznik i dałem elektronikowi do sprawdzenia i ewentualnego przelutowania,nie pomogło,wymontowałem licznik jeszcze raz i uruchomiłem auto bez licznika ,ujechałem jakieś 50m i znowu się zawiesił,czyli liczni nie, chociaż obrotościomierz dalej robi co chce. Następnie mechanik przczyścił zawór EGR ,zmienił przepływomierz i też nie pomogło pozaglądam jutro do wężyków ,bo jakiś czas temu przy prędkości tak w okolicach 100km/h zdażało mi się ża zapalała się pomarańczowa kontrolka od silnika i auto było zamulone .

A może potencjiometr pedału gazu?Prosze o poradę bo męczę się z tym problemem od 3 miesięcy .


Jeżeli masz dostęp do komputra to zczytaj błędy. Mogą pomóc w zawężeniu poszukiwań problemu.
Warto wymienić wężyki. Po 10 latach już poszczają :(
ADAM SP3WXO
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez mario44 » 14 sie 2010 18:35:09

No to się prorobiło ,wymontowałem zawór ten na kolektorze ssącym ,był bardzo brudny(mechanik oczywiście zapewniał że tam zaglądał i czyścił) wyczyściłem grzybek i gniazdo w kolektorze zamontowałem i nie mogę uruchomić silnika,może trzeba skasować jakieś błedy?

Dodam że auto byłó podpinane do kompa i wyskoczył błąd EGR,przepływomierz,jakiś czujnik i potencjometr , tak twierdzi mechanik .Te wężyki sprawdziłem są dobre ,wydaje mi się że nawet już wymineniane przez poprzednika.
mario44
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez ADAM SP3WXO » 14 sie 2010 18:59:39

Postaraj się zapodać samostartu: PLAK itp. Nie wiem czy ruszałeś przewody od pompu do wtrysków.

Aha jeszcze jedno: sprawdź wężyki przylewowe, te które łączą wtryskiwacze. Jak jest jakaś nieszczelność to silnik nie odpali.
ADAM SP3WXO
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość