Witamy !



[2.2] traci moc, gaśnie, kontrolka silnika

[2.2] traci moc, gaśnie, kontrolka silnika

Postprzez kasalka » 03 sie 2009 23:03:36

Witam. Mam taki problem, odpalam rano auto wszystko ok. po chwili zapala się kontrolka silnika, a po niewielkim dodaniu gazu gaśnie. Wszystko jest dobrze do czasu aż złapie temperaturę. Silnik traci moc, zapala się "pomarańczowa kontrolka". na wolnych obrotach pracuje jak na tzrech cylindrach, nie ma siły jechać wskazówka obrotomierza opada do zera i nawet nie drgnie po dodaniu gazu. Jak trochę ostygnie jest dobrze chodzi jak zwykle, złapie temperaturę i znowu problem. a i jeszcze od razu wzrasta temperatura do 100 stopni. Nie mam teraz możliwości pojechania na komputer. wymieniłem przewody podciśnienia i podejrzewam czujnik położenia wału. Proszę o jakieś sugestie, może coś przeoczyłem i gdzie znajdę czujnik wału?
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Kostek » 04 sie 2009 10:50:13

podobne problemy u mnie zdiagnozowały "czujnik położenia wału" . Polecam kupić orginał, bo różnie z tymi podróbkami. Ja kupowałem tydzień temu za 218 zyli, za podróbkę krzyczeli 140.
Znajduje się on po prawej stronie w okolicy skrzyni biegów, dojście ciężkie (tylko od spodu), ale zato jedna śrubka trockowa. Kabel podłączony jest w okolicy kolektora ssącego, koło pompki sterującej klapkami w tymże kolektorze.
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez ADAM SP3WXO » 04 sie 2009 11:45:40

1. Wężyki od sterowania turbo, EGR mogą byc popękane i nie trzymają podciśnienia
2. przepływomierz może być padnięty
3. Kontrolka silnika zapalająca sie po odpaleniu i gasnąca po dodaniu gazu to problem z świecami żarowymi (kończą się)
ADAM SP3WXO
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez kasalka » 04 sie 2009 22:04:21

Dzięki za podpowiedzi jednak jutro pierdziele pracę i jadę rano podłączyć pod komputer, może mi się sytuacja trochę wyklaruje bo na razie to już zaczynam podejrzewać, że to może być cokolwiek. Zastanawia mnie tylko jedno, po rozgrzaniu są problemy a na zimnym wszystko ok
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez ADAM SP3WXO » 04 sie 2009 23:19:58

kasalka napisał(a): Zastanawia mnie tylko jedno, po rozgrzaniu są problemy a na zimnym wszystko ok


Dlatego podejrzewam przypływomierz.
ADAM SP3WXO
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez kasalka » 05 sie 2009 21:49:43

Diagnoza komputerowa wykazała "czujnik położenia wału" jako błąd ciągły i błędy chwilowe EGR, przepływomierza i Swiec żarowych, Pomogła wymiana czujnika, rano okaże się co ze świecami. W nocy wyczyściłem EGR ale okazał się czyściutki. A i czujnik jest po prawej stronie ale patrząc od przodu na silnik (czyli po lewej auta).
Dzięki koledzy, wielki plus dla was.

Kurcze nie ma plusów w tym temacie. DZIĘKUJĘ jeszcze raz.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Moja frota slabnie!

Postprzez DawiD » 12 wrz 2009 10:21:24

O tuż mam taki problem. W czasie jazdy frotą zaświeca sie kontrolka z silnika i frota słabnie, potem zgaśnie i auto przyśpiesza, jest mocniejsze. I tak na zmiane raz sie świeci a raz nie. Pewien mechanik mi powiedział, że to może być EGR. A i jeszcze jedno mianowicie gdy odkręcam bak to zasysa powietrze. Pomocy!

Z góry wielkie dzięki.
DawiD
 

Re: Moja frota slabnie!

Postprzez michal 2,8tdi » 12 wrz 2009 19:21:21

mógł ci się zatkać Odpowietrznik baku...
michal 2,8tdi
 

Re: Moja frota slabnie!

Postprzez kaitek » 12 wrz 2009 19:37:54

No to spróbuj pojeżdzić z odkręconym korkiem od baku.
kaitek
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Kogut » 14 wrz 2009 16:11:20

A gdzie można szukać odpowietrznika baku ???
Bo też mi zasysa powietrze :|
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez wiini » 15 wrz 2009 07:17:07

Kogut napisał(a):A gdzie można szukać odpowietrznika baku ???
Bo też mi zasysa powietrze :|



Tak jak zasugerował kaitek , odpowietrznik jest w korku wlewu paliwa .

pozdrawiam
wiini
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 160
Dołączył(a): 02 sie 2007 08:10:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Reeno » 15 wrz 2009 14:50:32

hm u mnie tez zassalo powietrze jak odkrecilem korek ostatnio... nie czuje zadnego spadku mocy ani obrotow, ale wyraznie zassalo powietrze. Jak ten odpowietrznik przeczyscic? i co da jazda na odkreconym korku?
Reeno
 

(2.2)Falujące obroty,brak turbo,

Postprzez putek100 » 27 cze 2010 19:40:38

witam od około tygodnia mam problem.po odpaleniu mojej froty falują obroty i nie działa obrotomierz w czasie jazdy nie działa także turbo.po kilku kilometrach zaczyna działać obrotomierz i wszystko wraca do normy obroty OK turbo OK.wężyki podciśnienia wymieniłem i nie wiem co dalej.prosze o jakie kolwiek sugestie. :cry2:
putek100
 

Re: (2.2)Falujące obroty,brak turbo,

Postprzez kasalka » 27 cze 2010 23:30:32

search.php . sam pisałem o podobnych problemach
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez putek100 » 29 cze 2010 16:14:50

dzięki kolego, narazie szukam dalej jak dowiem się co nawala to napisze.pozdrawiam
putek100
 

2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

Postprzez lewar » 01 lip 2010 22:34:21

Od jakiegos czasu silnik swiruje w ten sposub podczas jazdy zaczyna diwnie przerywac i zgasnie po paru prubach odpali ale chodzi dobrze na wolnych obrotach jak zacznie wchodzic na wysokie to znowu zaczyna przerywac i znowu zgasnie.byłem u mechanika wpioł kompa i stwierdził ze to moze byc jakis sterownik pompy wtryskowej ale w koncu znalazł pękniety wezyk gumowy skasował bleda.Pare dni chodziło i znowu to samo .Dzieje sie to przewaznie na ciepłym silniku.prosze o porade
lewar
 

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

Postprzez kasalka » 02 lip 2010 02:41:35

Od czego był ten gumowy wężyk? Pewnie od podciśnienia, tylko do czego? Mechanik co zrobił z nim (wężykiem) zdjął odciął końcówkę i założył co zostało? Jeśli tak to ch..owy mechanik?
lewar napisał(a): ...i zgasnie po paru prubach odpali ale chodzi dobrze na wolnych obrotach...

nie chodzi mi o ortografię w całości co napisałeś ale (jak masz problem z "ó" to pisz "o") do jasnej ciasnej stawiaj chociaż przecinki. Po paru próbach odpala czy gaśnie bo to dwie różne sprawy. Wybacz lewar-ku ale tak sprecyzowane pytania (coś mi pękło, zostało wymienione, i teraz znów mam ten sam problem) kieruj do swojego mechanika może pamięta co to było. W 2.2 DTI masz 10-tki metrów różnych wężyków (głównie chodzi o podciśnienie i zasilanie paliwem). poczytaj forum. Co do jakiegoś tam sterownika pompy, JAKIEGO. Spotkałem się niedawno z błędem zaworu wysokiego ciśnienia w pompie paliwowej w vectrze c, spowodowanym zwarciem w instalacji wspomagania kierownicy-tryb awaryjny i nic nie poradzisz.
Sprecyzuj pytanie, choć podejrzewam że odpowiedź jest na forum, to dostaniesz odpowiedź może nawet ode mnie
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

Postprzez lewar » 03 lip 2010 08:15:36

wczoraj byłem u mechanika wykasowal 4 bledy .Kazał mi sie przejechac i dalej to samo podpioł kompa laptop nie wykazał zadnego błedu.Puzniej stwierdził ze cos sie spuzniaja obroty wałka w pompie wtryskowej i byc moze pompa do regeneracji albo czujnik połozenia wału trzeba wymienic na prube .Szkoda ze nie spisałem sobie tych bledów.Z 4 bledów 3 były z literki B a 1 z litery A .Objawy wystepują przewaznie przy nagrzanym silniku,na pełnym gazie przerywa i spada z obrotow i cały czs tak skaczą obroty.Na zimnym silniku wmiare chodzi , powiedzcie tylko dlaczego komputer nie widzi błedu podczs tego świrowania .poradzcie cos
lewar
 

Re: 2,2dti na wysokich przerywa i gasnie

Postprzez kasalka » 03 lip 2010 09:38:32

A zapala się kontrolka silnika? czasem zdarza się, że błędy są widoczne tylko gdy się świeci i nie ma żadnych pozostałości. zobacz tu viewtopic.php?f=15&t=3338
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez lewar » 07 lip 2010 09:36:04

zaczyna mnie to denerwowac mechanik stwierdził ze to wina pompy wtryskowej i chyba trzeba wymontować.Podjade z nia do sprawdzenia bo juz niemam pojecia co dalej robić.Troszke wysokie koszty remontu takiej pomy .Troszke sie boje jak strace kupe kasy i okaze sie ze to nie wina pompy,bo i takie przypadki były na forum i jeszcze jedno jezeli faktycznie ta pompa wtryskowa jest uszkodzona to niepowinna zaswiecic kontrolka serwisu,wyskoczyc jakies bledy.dajcie namiar o jakiś serwis na Podkarpaciu
lewar
 

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość