Witamy !



[2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

[2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 13 sie 2011 16:52:46

Witam.
Niedawno nabyłem Frontere 2,2dti sport z komisu, 300km od mojej miejscowości zamieszkania. Wszystko z nią bylo ok silnik chodził ładnie, tylko zamontowana nowa turbina [ważne], było mało płynu chłodniczego, który uzupełnilismi i wróciliśmy do domu. Po powrocie okazało się, że płyn który dolaliśmy ubył. Szukałem więc po internetcie przyczyn, nagrzewnica jest w porządku nigdzie nie widac plam, wycieków ani niczego, więc została usczelka pod głowicą lub sama głowica. Auto poszło do mechanika tam wszystko ładnie sprawdzili, splanowali głowice, powymieniali w niej czesci wymienili uszczelke, przy okazji cos jeszcze wyszlo w praninu. Całość bagatela 3tysiące złotych z groszami. Z właścicielem komisu umówiliśmy się, że koszty idą na pół. Tu pojawia się problem bo auto po przejechaniu 30 km znowu zgubiło sporą ilość plynu chlodzącego. Pytanie czy to normalne? Czytałem o zapowietrzeniu się układu chlodzącego, więc myśle, że płyn poprostu trafił w obieg, jednak szukam potwierdzenia. Jeszcze jedna rzecz, przed oddaniem do mechanika, Frota była mocna, szła jak burza, po odebraniu, nie ma mocy na czwartym biegu, wolniej przyspiesza. Szukam odpowiedzi i dziękuje z góry za wszystkie.
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez brum » 13 sie 2011 17:50:29

Przy walniętej uszczelce lub głowicy będzie dymić na biało. Dolej płynu, jak ubędzie to może jest wyciek. I skoro straciła moc, to coś źle zrobili.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 13 sie 2011 19:09:25

Sprawdzałem, nie dymi a jak juz przygazuje pożądnie to na czarno czyli chyba ok. Co do mocy jest to odczuwalne tylko na 4 biegu.
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 14 sie 2011 14:46:05

Przepraszam za nowy post ale mam mało czasu. Zauważyłem, że chłodnica jest powiecmy do połowy Ciepła (może 3/4), prawdopodobnie jest zapowietrzona ale czy to ma wpływ na pobór płynu chłodzącego, ponieważ przejechałem dziś 75km i ubyło ok 0,5-1l płynu? Jak ją odpowietrzyć?
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez Indian » 14 sie 2011 19:08:13

Powinna się sama odpowietrzyć. To że nie jest cała gorąca to raczej normalne -ma być gorąca od wlotu płynu z silnika i im dalej (czyli bliżej wylotu) tym chłodniejsza. Tak przecież działa chłodnica. Po za tym po pierwszym uruchomieniu i zagrzaniu poziom płynu może się zmniejszyć gdy otworzy się termostat. No i może sprawdź jeszcze czy ciśnienie w układzie chłodzenia nie rośnie i czy oleju nie przybywa. A najlepiej jak wypowie się ktoś kto zna te silniki i grzebie przy nich.
Indian
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 14 sie 2011 20:10:38

Tylko, że po pierwszym odpaleniu silnika, w czoraj dolewałem jeszcze płyn. Głowica jest na gwarnacji, umówiłem się już na jeszcze jedno sprawdzanie szczelności przy okazji mechanicy sprawdzą ciśnienie w układzie. Dzięki za posty, dam znac we wtorek.
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 16 sie 2011 10:52:42

Właśnie wróciłem od mechanika, problem z płynem był taki, że przy wpisie było dolane 9l płynu chłodniczego, a wlali tylko 6,5. Więc problem już rozwiązany, a co do mocy, w baku było mało paliwa i autko ssało powietrze razem z paliwem, problem mocy również rozwiązany temat można zamknąć i jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi.
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez jrzeuski » 16 sie 2011 11:02:42

grac napisał(a):problem z płynem był taki, że przy wpisie było dolane 9l płynu chłodniczego, a wlali tylko 6,5.
Ale pewnie kazali zapłacić za 9? Fajny zakład. Ja bym już im więcej samochodu nie dał robić.
a co do mocy, w baku było mało paliwa i autko ssało powietrze razem z paliwem
Ten brak paliwa to też sprawka warsztatu? ;-) W każdym razie jak silnik łyknie powietrze z baku to po chwili zgaśnie. Jeżeli pracuje dłuższy czas, ale bez mocy, to oznaka jakiejś nieszczelności w układzie paliwowym przez którą jest zasysane powietrze (w niewielkiej ilości). Być może masz uszkodzony ssak w baku (pęknięta rurka lub sprężyna?) i dolanie paliwa do poziomu powyżej tego miejsca problem rozwiązuje. Ale tylko do momentu, gdy znów bak stanie się pustawy. Ja bym to jednak sprawdził, bo bieganie parę kilometrów do stacji po utknięciu w trasie pośrodku niczego wcale fajne nie jest. Na równej powierzchni silnik powinien zgasnąć dopiero jak wskazówka paliwa oprze się o ogranicznik (a przy odpalaniu nawet nie drgnie), czyli daleko po zaświeceniu się rezerwy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez grac » 16 sie 2011 13:33:33

OK, dzięki za informacje, sprawdzimy to.
grac
 

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez brayan » 15 lis 2019 11:17:30

Koledzy ja mam z kolei inny problem, mianowicie wywala mi płyn przez korek od zbiornika wyrownawczego, dzisiaj jechałem do roboty około 5km, po otwarciu maski zauważyłem że zbiorniczek jest mokry i widać że płyn leci spod korka. Mam zamiar kupić nowy korek chociaż ten wydaje się być ok. Dodam jeszcze że słabo się nagrzewa silnik ale myślę że to termostat. Auto mam od trzech dni więc zaczynam dopiero odkrywać jego tajemnice.
brayan
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 lis 2019 19:25:17
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Frontera i uszczelka pod glowica

Postprzez RudeBoy » 16 lis 2019 04:12:01

brayan napisał(a):Koledzy ja mam z kolei inny problem, mianowicie wywala mi płyn przez korek od zbiornika wyrownawczego, dzisiaj jechałem do roboty około 5km, po otwarciu maski zauważyłem że zbiorniczek jest mokry i widać że płyn leci spod korka. Mam zamiar kupić nowy korek chociaż ten wydaje się być ok. Dodam jeszcze że słabo się nagrzewa silnik ale myślę że to termostat. Auto mam od trzech dni więc zaczynam dopiero odkrywać jego tajemnice.


Oddaj to auto sprzedającemu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron