Strona 1 z 1

[2.2] Dłużej trzeba kręcić przy odpalaniu

PostNapisane: 21 paź 2011 18:53:33
przez TASMAN TDI
Jestem posiadaczem frotki od trzech miesięcy i wszystko było ok do tej pory
otóż zauważyłem że auto jak postoii tak ze dwa dni to trzeba kręcić około dwóch trzech minut żeby zaskoczyła
tak to normalnie pali świece działają nie ma problemu silnik nie dymi olej nie chlapie ani bagnetem ani nie dymi korkiem niby wszystko wpożądku ale czy może paliwo się wraca do zbiornika i musi potem zaciągnąć dlatego trzeba kręcić
proszę o pomoc

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 21 paź 2011 21:49:12
przez RudeBoy
Bardzo prawdopodobne zapowietrzanie się układu paliwowego.
Po kolei do sprawdzenia:
- przelewy z trójnikami przy wtryskach
- filtr paliwa a raczej jego obudowa
- trawersy wtrysków

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 01 lis 2011 21:28:03
przez TASMAN TDI
wszystko gra żadnych nieszczelności kto wie jak się odpowietrza 2,2 dti z 99 roku ?
standartowo kręci się aż zapali czy jest jakiś odpowietrznik ?

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 01 lis 2011 22:07:34
przez RudeBoy
TASMAN TDI napisał(a):wszystko gra żadnych nieszczelności kto wie jak się odpowietrza 2,2 dti z 99 roku ?
standartowo kręci się aż zapali czy jest jakiś odpowietrznik ?


absolutnie nie :!: :!:

Zasadniczo są dwie metody odpowietrzania pompy.

1. Za pomocą pompy próżniowej podpiętej przy pompie do zaworka "Fuel priming port". Trzeba ssać do moment aż będzie lecieć ropa bez bąbli...

2. Zaworek czymś wcisnąć i pompować powietrze przez wlew baku. Wlew musi być oczywiście uszczelniony. Chodzi o wytworzenie w baku ciśnienia, które przepcha paliwo przez filtr aż do pompy. Jak z zaworka na pompie będzie lecieć czysta ropka przestajemy pompować i zwalniamy zaworek.

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 01 lis 2011 22:18:35
przez kasalka

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 02 lis 2011 17:50:55
przez TASMAN TDI
dzięki panowie już wszystko wiem dzięki kasalka właśnie stało się tak jak napisał ktoś że mój tata z ciekawości zajrzał do tego zaworu i zapowietrzył układzik już będzie wszystko ok jeszcze raz wielkie dzięki rudeboy

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 02 lis 2011 17:53:14
przez RudeBoy
Nie ma sprawy po to forum istnieje...

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 07 lis 2011 12:01:09
przez dida
Witam,

podpinam się pod temat, aby nie śmiecić na forum. Otóż moja Frota zgasła podczas jazdy, nie chciała już później zapalić. Ciągnięta na holu odpaliła. Bezpośrednio po wyłączeniu silnika odpala bez problemu, po 10 minutach nie pali.

Proszę o diagnozę:
• czy to problemy z zapowietrzeniem układu paliwowego?
• jeśli tak (a nic nie grzebałem w tym układzie) to jaki może być powód zapowietrzania? Czy nieszczelność pompy, czy może coś innego? Czy szykować się na regenerację pompy? Mój przebieg 190 tysięcy, więc byłby to książkowy przykład na to, że te pompy wytrzymują 200 tysięcy :?
• czy możecie polecić jakiś dobry warsztat od diesli w południowej lub wschodniej części Warszawy?

PS. czy odpalanie "na pych" rzeczywiście szkodzi?

dziękuję i pozdrawiam

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 07 lis 2011 12:22:11
przez jrzeuski
dida napisał(a):• czy to problemy z zapowietrzeniem układu paliwowego?
Na to wygląda.
• jeśli tak (a nic nie grzebałem w tym układzie) to jaki może być powód zapowietrzania? Czy nieszczelność pompy, czy może coś innego?
Sprawdź czy przewody paliwowe na ramie i filtr nie przerdzewiały a gumowe nie są sparciały i czy opaski są mocno zaciśnięte.
PS. czy odpalanie "na pych" rzeczywiście szkodzi?
Przy skrzyni manualnej nie, o ile popuszczasz sprzęgło delikatnie, żeby nie przeciążyć napędu rozrządu. No i na odpowiednio wysokim biegu (drugi lub trzeci w zależności od prędkości holowania).

Re: 2,2 DTI 99r long

PostNapisane: 21 lis 2011 12:33:04
przez dida
Dzięki za info. Ostatecznie okazało się, że pompa była ok, natomiast do uszczelnienia poszły wtryski i pompa vacuum. Po zmianie uszczelek i o-ringów wszystko jest ok.
pozdrawiam