Strona 1 z 2

[2.2] tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 18 lut 2012 19:10:13
przez jacekrowinski
Witam

Dopiero co wróciłem od mechanika ale miast byś po wizycie zadowolonym, że wszystko przeserwisowane i wymienione, jest wprost przeciwnie. Podjechałem do znajomego mechanika dość daleko od domu, by zobaczyć z czego cieknie mi płyn chłodzący i przy okazji wymienić amory. Amory wymieniłem, sprawdził świece, wymienił filtr paliwa, podociskał przewody na trójniku i było wszystko ok. Potem zrobiłem krótką przejażdżkę by sprawdzić czy wszystko ok a potem pojechałem powrotnie do domu. No i gdzieś po przejechaniu koło 40 km zapaliła mi się kontrolka trybu serwisowego - pomarańczowy samochodzik z kluczem. Ale nic sie nie działo, więc pomyslałem, że jakiś syf może przy wymianie filtra paliwa się przedostał i zgaśnie jak przegazuję. Ale wówczas okazało się, że "se mogę" przegazować. Obroty dochodzą bez względu na bieg równo do 2,5 tyś obrotów i następuje odcięcie, chyba na pompie paliwa. Stanąłem więc i wyłączyłem silnik by się chwilę schłodził i zobaczyć co pod maską. POd maską teoretycznie git. Wsiadam odpalam, to samo. No to jeszcze wyjąłem czujnik z przepływomierza by sprawdzić czy to pomoże. Dalej nic, tryb serwisowy, max 2,5 tyś obrotów. Jak zapaliłem samochód trzecim razem, to kontrolka trybu serwisowego znikła a w zamian pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika. Jadąc to samo, ładnie wkręca się bez żadnego buczenia do 2,5 tyś obrotów i koniec. I tak w tym trybie dojechałem setką do domu, bo mniej wiecej przy tylu jest nieszczęsne 2,5 o/m i nie wiem do czego zajrzeć, by przed wizytą na komputerze coś na szybko wykluczyć bądź zdiagnozować. Jakieś sugestie ?

Dzięki i pozdrawiam

Jacek R

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 18 lut 2012 20:26:10
przez RudeBoy
Na szybko to pooglądaj dokładnie cały układ podciśnień. Grzebaliście pod maską może coś się rozłączyło.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 19 lut 2012 10:40:36
przez krystian krosno
hej,mam podobnie kolego,otóż marzło mi paliwo,obecnie jest juz w dobrym stanie ale filtr przed wymianą.też jeździło na trybie awaryjnym i z zaworu EGR słychac szumy,powyżej 2 tyś obrotów,po przekroczeniu zapala sie kontrolka pomaranczowa.wydaje sie ,że może szwankować zawor egr lub nieszczelnośc jakiegoś wężyka który do niego podchodzi...może to i wina filtra w moim przypadku bo miałem kupe parafiny...pozdrawiam.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 19 lut 2012 11:08:05
przez jacekrowinski
Dziś poszukiwań amotorskich ciąg dalszy. Odpaliłem auto - na dotyk. Pracuje równo, bez żadnych "zgrzytów". Pomarańczowa kontrolka usterki silnika pali się od razu. Poczekałem by na jałowym biegu sie rozgrzał i w tym czasie obejrzałem wszystkie przewody jakie widać pod maską z wierzchu. Wszystko wygląda ok, nie sparciałe, postykane dobrze. Jak się rozgrzał, powciskałem gaz z pomocą córki patrząc na wydech. Dymu ani białego, ani niebieskiego, ani czarnego nie ma. Czyściutko. Tak na pierwszy rzut oka, nie turbina, bo nie kopci czarno, więc wygląda, że wszystko ładnie dopala. Za którymś razem przy podgazowaniu przeskoczył serwisowe 2,5 tyś obrotów i doszedłem spokojnie na 4,5 ale odpuściłem. Potem znowu zawiesił się na serwisowych 2,5 tysiąca. Poczekałem aż ostygnie i zostawiłem go do środy aż podjadę na komp. Sam już chyba nic nie wymyślę. Jak wrócę z kompa z gotową diagnozą, podzielę się nieszczęściem i kosztami na forum.

Pozdrawiam

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 22 lut 2012 21:31:41
przez krystian krosno
drodzy koledzy,łudziłem sie ,że kiepskie osiągi były spowodowane paliwem,zapchanym filtrem itp....niestety to nie ta przyczyna...tak,zapala sie tryb awaryjny jesli jade chwile pow 2 tys obrotów,samochód słaby,a poprzekroczeniu 2 tyś.słychać szumienie zaworów egr (tych vacum po prawej stronie silnika.),zapewne poradzicie podpiąć pod kompa,zapewne wyświetli sie bład egr...hmm dodam,że mam zaślepiony jeden przewód ale nic nie ruszałęm i 2 lata miałem spokój.po wyłaczeniu silnika kontrolka gaśnie i nie zapalasie do momentu doładowania....słaby..nie kopci.proszę o podpowiedź.dzieki.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 22 lut 2012 22:50:57
przez Kostek
Czytając te wszystkie posty, pierwsze co mi przychodzi na myśl to niechęć odpowiadania na nie, bo było to już wszystko wałkowane ( np. check engine- polskie wolne tłumaczenie- tryb awaryjny), może nie w 100%, ale zakładanie nowych wątków, bo się chce uzyskać wszystkie odpowiedzi w jednym zdaniu jest trochę nie fer i moim zdanie świadczy o waszym lenistwu.
Trochę poszukać, wyeliminować to co już zostało opisane i potem zadawać pytania.
Panowie mi osobiście nie chce się pisać czegoś dwa razy.
Powodzenia w rozwiązywaniu problemów! :niewiem:

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 23 lut 2012 07:58:06
przez krystian krosno
dlatego podpiołem sie pod ten temat!!!!skoro jest kilka tematów o tym zagadnieniu napisałem w jednym z nich.dzieki za podpowiedź...

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 25 lut 2012 15:04:36
przez jacekrowinski
Kolego, jak ci się nie chce pisać dwa razy - ponoć - tego samego, to po prostu nie pisz potem postów, ze ci się nie chce. Po prostu nic nie pisz. Będziesz miał więcej czasu na inne, przyjemniejsze rzeczy albo jeszcze lepiej wklej link z adresem analogicznego przypadku. Będzie wszystkim łatwiej, zwłaszcza tym mniej zdolnym w wyszukiwaniu niż ty. :-)
Napisałem o swoim przypadku, bo wydawał mi się nietypowy, bez symptomów, jakie wcześniej przewertowałem dzięki wyszukiwarce w sytuacji check engine. Nevermind.

Teraz do meritum. Byłem w końcu dopiero w piątek u znajomego mechanika na kompie. Wyskoczyły mu 3 usterki, z czego jedna jako statyczna, czyli domniemuję, że to ta, która się powtarzała i wygenerowała tryb serwisowy u mnie i objawy jakie powyżej opisałem. Ta usterka to P 0638 czyli feler czujnika położenia przepustnicy. Rozebrali więc fachowcy przepustnicę i okazało się, że jest koszmarnie uwalona w sadzy i jakichś nagarach. Że miałem czas, więc samemu zacząłem ją czyścić najpierw nożem, zeskrobujac do gołej blachy ten syf. Potem spsikałem to preparatem w sprayu do czyszczenia gaźników / przepustnic i wymyło resztki tego szlamu praktycznie do świecącej blachy. Przepustnica przed czyszczeniem miała problemy z otwieraniem się i domykaniem, tak była usyfiona. Potem mechanior zdemontował kolektor dolotowy, bo był jeszcze bardziej usyfiony w sadzy i szlamie gęstym i zajął się czyszczeniem tegoż. Po jakichś 3 godzinach pucowania wyglądało to prawie jak nówka, poskręcał, posprawdzał jeszcze wężyki podciśnienia i odpalił. Kodu usterki P 0638 juz nie było ale stwierdził, że te czujniki tak czy inaczej się rypią po pewnym przebiegu i jeśli czyszczenie przepustnicy i kolektora nie pomoże i zacznie się charakterystyczne krótkie dławienia silnika plus wywali ten kod ponownie, to na bank czujnik do wymiany. Potem pojechałem pojeździć i przetestować auto, trochę po lesie, trochę po szosie i w sumie zjeździłem ponad 50 kilosów. I podjechałem powrotnie na komp. I znowu wywaliło kod P 0638 acz zadławienie się zdarzyło w sumie jedno, moze na pół sekundy.
Potem poszukałem na forum i znalazłem dokładnie o tym samym kodzie usterki post - ten o dławieniu się silnika i TPSie.
No i summa summarum na wszelki wypadek a właściwie nim zacznie mi siać tą usterką po kompie i zablokuje mi znowu silnik w trybie serwisowym szukam tego czujnika po necie. Na forum Vectry jest post o tym i namiary na sklep ale już ponoć nieaktualne. W poniedziałek obdzwonię sklepy z częściami, może gdzieś dostanę ten czujnik, bo zakup całej przepustnicy ze względów kosztowych mi się nie uśmiecha. Gdyby ktoś z forumowiczów wiedział gdzie go dostać byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Jacek

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 20 mar 2012 17:02:02
przez marcinu
Witam,

mam dwie lewe ręce :) i mam pytanie jaki może być orientacyjny koszt czyszczenia zaworu egr ?

Dziękuję za odpowiedź

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 20 mar 2012 17:18:08
przez pavca
Zapłaciłem kilka dni temu 50 zł ale jeśli masz klucze Torx to zrobisz to za free bo nie jest to skomplikowana czynność.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 20 mar 2012 20:30:40
przez marcinu
pavca napisał(a):Zapłaciłem kilka dni temu 50 zł ale jeśli masz klucze Torx to zrobisz to za free bo nie jest to skomplikowana czynność.


Dziękuje za inf, pociągnę temat dalej i jeżeli oczyszczenie nie przyniesie efektu jaki byłby przybliżony koszt wymiany zaworu EGR.
Może ktoś wymianiał ? Silnik 2.2 DTI 2003.

dzięki

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 20 mar 2012 20:48:28
przez Trzeci

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 09:27:24
przez jacekrowinski
Nie wiem czy do Y22DTH i X22DTH są takie same EGRy ale do tego pierwszego silnika ostatnio nowe oryginalne Wahler na allegro były po 300 czy coś koło tego złotych. Sama wymiana to pewnie jakieś dodatkowe 50 zł u mechaniora.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 11:02:08
przez marcinu
Aha chciałem zrobić rozeznanie bo mechanik w Warszawie krzyknął mi za wymianę 4 tysie i raczej się nie przesłyszałem. Fakt że się nie znam ale żeby tak kroić. :shock:

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 13:06:24
przez RudeBoy
4000zł za wymianę EGR-a? :shock: :shock:
Ten Twój mechanik się chyba z ch**** na łby zamienił.

Kup sobie klucze i wymienisz sobie sam w 15 minut i jeszcze browara zdążysz machnąć w tym czasie.

Tak patrzę teraz Ty masz Frotę z 2003r Więc zapewne z tym posranym osprzętem. Czyli elektrycznie sterowany EGR. On faktycznie jest dużo droższy niż w poprzednich wersjach.
Nowy na allegro znajdziesz za 1400zł wymienisz sobie sam.

albo

Na allegro ogłasza się typ co naprawia te zawory za 250zł. Daję rok gwarancji.

Szukaj na allegro hasła: WA7375D
To symbol zaworu o Twojego auta...

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 14:33:48
przez mody1
nowy egr do tego silnika w aso kosztuje około 1700
mozna znaleść go taniej za około 1100
nie wiem dlaczego krzykneli Ci 4000

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 14:36:37
przez marcinu
Dziękuje za pomoc i poradę, jak problem się rozwiąże dam znać.

Pozdrawiam, :4lk:

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 21:47:58
przez jacekrowinski
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &typ=17100

Panowie i przede wszystkim kolego, zajrzyjcie do linka i zobaczcie, o który zawór EGR do wymiany w ogóle chodzi. Czy o WA7375D, który jest faktycznie cholernie drogi, czy o WA7188D ?

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 21 mar 2012 22:05:16
przez RudeBoy
Napisał przecie, że frota z 2003 roku więc niestety na 99% ten droższy.

Re: 2,2 DTI tryb serwisowy i check engine

PostNapisane: 22 mar 2012 11:49:45
przez marcinu
jacekrowinski napisał(a):http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&typ=17100

Panowie i przede wszystkim kolego, zajrzyjcie do linka i zobaczcie, o który zawór EGR do wymiany w ogóle chodzi. Czy o WA7375D, który jest faktycznie cholernie drogi, czy o WA7188D ?


Jacek chodzi o EGR WA7375D dzięki za pomoc i namiary na stronę chętnie pokaże swojemu mechanikowi :)

Pozdrawiam,