Witamy !



[2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez RudeBoy » 10 lut 2016 21:53:39

bujax napisał(a):Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, tak to się prezentuje:
https://www.youtube.com/watch?v=o6YZE-B3fBg
na wolnych 1 bar,
na obciążeniu max 2,3 bara,
na postoju przy dodaniu gazu max 1,6 bara.
:mrgreen:


No i tak ma być.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez monter69 » 17 mar 2016 10:45:46

Witajcie,
Mam problem z błędem P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie.
Generalnie silnik muli, kolektor i EGR przeczyszczony, kable podciśnienia sprawdzone,wtyczki elektryczne spryskane kontaktem, i nadal miemoc mnie już ogarnia :killer:
czytałem na innych forach, ale każdy pisze coś innego-wręcz do wymiany sterownika silnika :shock:
Proszę o pomoc może Ktoś się z tym spotkał i problem rozwiązał.

-- Pt 25 mar 2016 10:55:37 --

I CO NIKT, NIC ???.......................I NADAL NIC........OJ SŁABIUTKO :wsciekly:
Jedni jeżdżą szybko, My jeździmy wszędzie.
monter69
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 14 mar 2010 21:19:35
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez ali » 20 kwi 2016 22:58:38

monter69 napisał(a):Witajcie,
Mam problem z błędem P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie.
Generalnie silnik muli, kolektor i EGR przeczyszczony, kable podciśnienia sprawdzone,wtyczki elektryczne spryskane kontaktem, i nadal miemoc mnie już ogarnia :killer:
czytałem na innych forach, ale każdy pisze coś innego-wręcz do wymiany sterownika silnika :shock:
Proszę o pomoc może Ktoś się z tym spotkał i problem rozwiązał.

-- Pt 25 mar 2016 10:55:37 --

I CO NIKT, NIC ???.......................I NADAL NIC........OJ SŁABIUTKO :wsciekly:


zacznijmy od tego, czym odczytałeś ten błąd ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 13 mar 2017 14:06:14

Cześć Panowie. Mam dokładnie takie same objawy jak w temacie. Turbina po regeneracji. Elektrozawór turbiny jest sprawny. Kody błędów 1125 i 1050. Doszedłem do tego, że powinienem spróbować wymienić czujnik ciśnienia doładowania. Tylko za cholerę nie mogę go zlokalizować. Domyślam się, że jest on gdzieś pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym:) Pomożecie?
Pozdrawiam
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez bart322 » 13 mar 2017 14:20:20

W kolektorze ssacym od strony sciany grodziowej.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 13 mar 2017 14:47:38

Dzięki za info. Otwór zaworu był zapchany sadzą. Osad usunąłem ręczniczkiem papierowym, ale prysnąłem WD-40 żeby usunąć resztki. Mam nadzieję, że odrobina WD mu nie zaszkodzi.
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2017 15:04:04

Jinn napisał(a):Dzięki za info. Otwór zaworu był zapchany sadzą. Osad usunąłem ręczniczkiem papierowym, ale prysnąłem WD-40 żeby usunąć resztki. Mam nadzieję, że odrobina WD mu nie zaszkodzi.


Nie zaszkodzi.
To czujnik piezoelektryczny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 13 mar 2017 19:35:37

Po wyczyszczeniu czujnika nic się nie zmieniło. Ciśnienie powietrza podczas jazdy na najwyższym biegu przy 2000rpm to 0,6 bar wg op-coma. Kody błędów takie same. Czy zacząć szukanie usterki od wymiany czujnika, czy jest jeszzce coś co mógłbym sam wyeliminować? Wyczyściłem z grubsza egr, (był strasznie zasyfiony). I teraz mam takie pytanie: Przy jakiej wartości obrotów egr powinien się otworzyć? Na wolnych obrotach zdjąłem wężyk podcisnienia i przytknąłem palec do jego koncówki, ale nie poczułem, żeby zasysał powietrze. Robiłem to sam wiec nie miał kto dodać gazu.
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2017 19:49:03

Skoro przy pełnym bucie i pełnym obciążeniu masz tylko 0,6 bara doładowania, to obadaj sterowanie WG turbiny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez pisu22 » 13 mar 2017 20:30:24

RudeBoy napisał(a):Skoro przy pełnym bucie i pełnym obciążeniu masz tylko 0,6 bara doładowania, to obadaj sterowanie WG turbiny.

jak ma czujnik uwalony to on może nie pozwolić na pracę turbo bo np ma za wysokie ciśnienie, nie?

uwalony czujnik mozna sprawdzić czy zmieniają się jego parametry ale nie wiem czy op com czy tylko ori opla kompem
niech kolega przełoży sterowanie i wężyk na inny zawór sterujący. może on być też uwalony zamiast czujnika ciśnienia.
a najlepiej podjechać na kompa i masz wszystko jak na tacy
Ostatnio edytowano 13 mar 2017 23:04:37 przez pisu22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2017 21:02:43

Może tak być.
Bez sensownej diagnostyki kompem to wróżenie z fusów.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 13 mar 2017 21:07:45

WG to ten zawór bezpieczeństwa od gorącej strony turbiny? Po odpaleniu silnika zamyka się, a po zgaszeniu otwiera, wiec wydaje mi się, jest tak jak powinno być.

-- 13 mar 2017 21:08:40 --

Czyli taki chiński klon op-coma nie spełnia swojej roli w takim przypadku?
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez pisu22 » 13 mar 2017 22:59:22

Jinn napisał(a):WG to ten zawór bezpieczeństwa od gorącej strony turbiny? Po odpaleniu silnika zamyka się, a po zgaszeniu otwiera, wiec wydaje mi się, jest tak jak powinno być.

-- 13 mar 2017 21:08:40 --

Czyli taki chiński klon op-coma nie spełnia swojej roli w takim przypadku?

nie wiem czy chiński klon sprawdzi parametry czujnika ciśnienia doładowania w trybie pracy - masz możliwość to sprawdź
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2017 23:04:34

Chiński klon op-coma czyta wszystkie sygnały z czujników na żywo.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez tomek_89 » 14 mar 2017 18:18:38

A podciśnienie przed i za elektrozaworem ma podobne wartości ? Jakie podciśnienie masz bezpośrednio na vakupompie ?
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez ali » 14 mar 2017 20:26:27

tomek_89 napisał(a):A podciśnienie przed i za elektrozaworem ma podobne wartości ? Jakie podciśnienie masz bezpośrednio na vakupompie ?

Nie sprawdzisz tak elektrozaworu, on ma stan pośredni i trudno to pomierzyć, przerabiałem ten temat i najlepszym wyjściem jest podmiana na elektrozawór od EGR lub klap jesli wiesz że masz sprawne i nie walą błędów. Jesli po podmianie zacznie działać turbo to masz po sprawie, nawet EGR potem może działać poprawnie bo ten zawór działa tam odrobinę inaczej. Ale jeśli będzie całkiem nieszczelny to powinno zacząć działać turbo a walić błąd EGR, za to będziesz pewny kto jest winowajcą.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 15 mar 2017 11:53:27

Objawy mam takie same jak parę postów wcześniej opisał bujax. Zawór wastegate działa, bo po odpaleniu silnika pompka go zamyka. Op-com na zgaszonym silniku pokazuje zerowe ciśnienie na doładowaniu, a z tego co wyżej wyczytałem powinien pokazywać 1 bar. Wczoraj zamówiłem czujnik ciśnienia doładowania. Myślę, że zacznę od tego.
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez pisu22 » 15 mar 2017 12:03:20

Jinn napisał(a):Objawy mam takie same jak parę postów wcześniej opisał bujax. Zawór wastegate działa, bo po odpaleniu silnika pompka go zamyka. Op-com na zgaszonym silniku pokazuje zerowe ciśnienie na doładowaniu, a z tego co wyżej wyczytałem powinien pokazywać 1 bar. Wczoraj zamówiłem czujnik ciśnienia doładowania. Myślę, że zacznę od tego.

a jakie ciśnienie ma ci wskazywać jak silnik nie pracuje? :shock:
ma być coś w ten deseń jak wyżej napisano
na wolnych 1 bar,
na obciążeniu max 2,3 bara,
na postoju przy dodaniu gazu max 1,6 bara.

ale to na chodzącym silniku
proponuję żebyś jednak pojechał do mechanika jeśli sam tego nie ogarniasz bo inaczej pół auta wymienisz a problem pozostanie...
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez Jinn » 15 mar 2017 12:13:22

RudeBoy napisał(a):
bujax napisał(a):Witam, od jakiegoś czasu miga mi kontrolka CE. Dzisiaj sprawdziliśmy, że błąd dotyczy czujnika doładowania.
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Wyczyściłem go, ale to nic nie dało kontrolka dalej się zapala na wolnych obrotach a doładowanie spada do 0 bara. Jak dodaje gazu to gaśnie i doładowanie skacze do 0,7 - 0,8 bara co i tak jest za mało, bo powinno być powyżej 1 bara. Teraz zastanawiam się czy mam wymienić czujnik czy szukać problemu gdzieś indziej, nieszczelności na dolocie bądź może coś innego. Co sądzicie o poście wyżej, temat nie ma zakończenia nie wiem czy demontaż kolektora coś pomógł. Może ktoś spotkał się z tym kodem i wie czy wymiana samego czujnika rozwiąże problem.
https://lh3.googleusercontent.com/-77fY ... 11_Pro.jpg


Po pierwsze czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bezwzględne. Czyli na zgaszonym silniku ma być ono równe ciśnieniu atmosferycznemu. Coś w okolicy 1 bara.
Zdrowe turbo w DTI ładuje ok + 1.1bara.
Czyli max cisnienie w kolektorze dolotowym dochodzi do 2.2bar.
Nie ma opcji aby auto nie w czasie jazdy zmusić aby turbo doładowało do takiej wartości. To jest możliwe tylko w czasie jazdy przy obciążonym silniku. Pracujący silnik bez obciążenia w życiu nie zrobi ci tych nawet 2 barów.
Wszelkie testy ładowania musisz robić na obciążeniu czyli w czasie jazdy.

Sprawdzić szczelność przewodów od zaworu WG turbiny do elektrozaworu sterującego nim i wszystkie połączenia podciśnień.
Sprawdź szczelność samego zawory WG na turbinie.

Masz typowy objaw niedomagania podciśnienia. Jak to wszystko będzie ok to czujnik pasuje podmienić.


Z tego co tu wyczytałem, to czujnik cisnienia doładowania pokazuje ciśnienie bezwzględne, czyli ciśnienie atmosferyczne. Tym się sugeruję cały czas.

-- 15 mar 2017 12:18:10 --

A co do wizyty u mechanika, znając życie to on mi wymieni pół auta ;) . Kiedyś trzeba liznąć zasad działania i budowy diesla. Zobazcymy co będzie po wymianie czujnika.
Jinn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 06 cze 2016 10:42:34
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

Postprzez pisu22 » 15 mar 2017 12:44:37

a na chodzącym silniku też masz zero?
Avatar użytkownika
pisu22
Guru
Guru
 
Posty: 815
Obrazki: 75
Dołączył(a): 14 wrz 2011 08:42:00
Lokalizacja: Krakoow, NH
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron