Strona 3 z 4

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 13:12:05
przez Jinn
pisu22 napisał(a):a na chodzącym silniku też masz zero?

Tak, na chodzącym na wolnych obrotach też jest zero. Dopiero jak rozkręcę do ok. 2000 to pokazuje 0,5-0,6.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 13:16:33
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):
pisu22 napisał(a):a na chodzącym silniku też masz zero?

Tak, na chodzącym na wolnych obrotach też jest zero. Dopiero jak rozkręcę do ok. 2000 to pokazuje 0,5-0,6.


Ale na postoju czy w czasie jazdy?
Bo jak na postoju to ok.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 13:40:46
przez Jinn
Na wolnych obrotach na postoju jest zero. To jest automat i w czasie jazdy gdy całkowicie puszczę gaz to też pokazuje 0 bar.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 13:45:54
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):Na wolnych obrotach na postoju jest zero. To jest automat i w czasie jazdy gdy całkowicie puszczę gaz to też pokazuje 0 bar.



Sprawdź ile masz w czasie jazdy przy max wcisnietym pedale w podlodze i obrotach ponad ok 3000.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 14:40:08
przez Jinn
A więc tak. Na postoju, na wolnych obrotach wygląda to tak
https://zapodaj.net/678dabb774235.png.html
Na postoju przy 3000rpm https://zapodaj.net/f816084f14f1b.png.html
W trakcie jazdy przy około 3000rmp wygląda tak: https://zapodaj.net/f767cc4568dcf.png.html
Dodam, że przy ok 2600 obrotów było ok 1,4 bara, ale zapalił się CE i auto straciło moc, ale i tak dociągnąłem prawie do 3000. Z tego co się domyślam wtedy komputer otworzył zawór WG.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 16:11:59
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):A więc tak. Na postoju, na wolnych obrotach wygląda to tak
https://zapodaj.net/678dabb774235.png.html
Na postoju przy 3000rpm https://zapodaj.net/f816084f14f1b.png.html
W trakcie jazdy przy około 3000rmp wygląda tak: https://zapodaj.net/f767cc4568dcf.png.html
Dodam, że przy ok 2600 obrotów było ok 1,4 bara, ale zapalił się CE i auto straciło moc, ale i tak dociągnąłem prawie do 3000. Z tego co się domyślam wtedy komputer otworzył zawór WG.



Czyli overboost - przeładowanie.
Czemu? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia doładowania. Może też szfankować ten elektrozawór, o którym pisał ali.

Trochę mylące jest to co tam pokazujesz na tych zrzutach. Masz tam taki parametr do wyboru jak ciśnienie absolutne w kol. dolotowym?
Bo ja pamiętam z tego interfejsu, ze dało się odczytać całkowite ciśnienie w dolocie.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 18:05:16
przez Jinn
Nie, nie ma takiej opcji jak ciśnienie absolutne w kolektorze. Może chodzi o sensor barometru, który pokazuje cały czs 1bar?? Przed chwilą robiłem w op-comie test solenoidu EGR i po aktywacji testu zwiększył się przepływ powietrza z 400mg/suw na 650mg/suw i było słychać delikatną zmianę w pracy silnika. Po zakonczeniu testu parametry i dźwięk wróciły do normy.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 18:41:41
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):Nie, nie ma takiej opcji jak ciśnienie absolutne w kolektorze. Może chodzi o sensor barometru, który pokazuje cały czs 1bar?? Przed chwilą robiłem w op-comie test solenoidu EGR i po aktywacji testu zwiększył się przepływ powietrza z 400mg/suw na 650mg/suw i było słychać delikatną zmianę w pracy silnika. Po zakonczeniu testu parametry i dźwięk wróciły do normy.


A ta frota to z którego roku jest?

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 19:19:33
przez Jinn
Listopad 1998.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 15 mar 2017 20:49:15
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):Listopad 1998.



To jak na mój gust w tym silniku w ogóle nie ma czujnika ciśnienia atmosfrycznego :D
ECU przyjmuje stałą wartość 1bara.
Albo mam jakąś dziurę w mózgu i nie pamiętam tego czujnika.

Ali.. dobrze pamiętam, że nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego?

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 16 mar 2017 02:07:48
przez ali
RudeBoy napisał(a):
Jinn napisał(a):Listopad 1998.



To jak na mój gust w tym silniku w ogóle nie ma czujnika ciśnienia atmosfrycznego :D
ECU przyjmuje stałą wartość 1bara.
Albo mam jakąś dziurę w mózgu i nie pamiętam tego czujnika.

Ali.. dobrze pamiętam, że nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego?

Raczej nie ma, zawsze ma 1 bar
Odnośnie ciśnienia w kolektorze jest tylko jeden czujnik.
A teraz napisze jak najprościej zweryfikować co się popsuło :)
1. Znajść długie proste wzniesienie które umożliwi jazdę z pedałem w podłodze i prędkością do około 100 km/h przez 5-10 sekund, koniecznie musi być wzniesienie aby silnik był mocno obciążony.
2. Podpiąć komputer i na ta górkę, depatamy z oporu i patrzymy na doładowanie jak dojdzie do 1.2 bra i utrzyma się około 3 s powinien zapalić się CE ale silnik powinien ciagnąc dalej, jeśli dojdzie do 1.4 przechodzi w tryb awaryjny - mamy problem z elektrozaworem lub wężykiem, słabym podcisnieniem ewentualnie samym westgate.

jeśli komputer będzie pokazywał 1.2, 1.4 bara za wcześnie to mamy problem z czujnikiem.
Aby osiągnąć te ciśnienia silnik trzeba naprawdę mocno obciążyć u mnie na prostej musze lecieć około 130 km/h po równym aby turbo tak ładowało.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 23 mar 2017 16:41:06
przez Jinn
Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniony. Okazało się, że był uszkodzony. Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 23 mar 2017 19:23:41
przez RudeBoy
Jinn napisał(a):Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniony. Okazało się, że był uszkodzony. Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.


Proszę. Faktura za diagnozę przyjdzie pocztą.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 24 mar 2017 11:40:48
przez Jinn
Hehe. Nie ma sprawy. Dobrze, że nie odstawiłem frotki od razu do dizloszpeca, bo już pewnie miałbym wymienione pół silnika. A tak, zostało parę złotych na reanimację przedniego zawieszenia.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 24 mar 2017 12:21:50
przez pisu22
Jinn napisał(a):Hehe. Nie ma sprawy. Dobrze, że nie odstawiłem frotki od razu do dizloszpeca, bo już pewnie miałbym wymienione pół silnika. A tak, zostało parę złotych na reanimację przedniego zawieszenia.

To znaczyłoby że dizloszpec nie ma zielonego pojęcia o mechanice. Miałem to samo i mechanikowi zajęło 3 min żeby zdiagnozować usterkę z czego 2 min zajęło mu pójście po kompa :mrgreen:

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 26 mar 2017 14:39:44
przez Jinn
Nie chodzi o to, że nie ma zielonego pojęcia, bo pewnie nie jeden ma duże pojecie. Tylko, że jeśli udajesz się do obcego specjalisty z problemem, o którym nie masz dużej wiedzy to możesz być prawie pewien, że zostaniesz zrobiony w ch*ja. A ja nie mam znajomego mechanika, który specjalizuje się w turbodieselach. Ale za to mam forum, na którym jest grupa ludzi, którzy chętnie pomoga :D.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lip 2017 14:27:04
przez Lukaszbmx
Witam.
Mam problem, frota od jakiegoś czasu jest strasznie zamulona, a pszy 3 tys obrotów wywala CE.
Błędy to p1125-03 i p400.
Wężyki od podcisnień wymienione o średnicy 4mm ale to chyba nie ma aż takiego znaczenie bo słyszałem że powinny być 3mm średnicy.
Zamieniałem wężyki miejscem egr i turbiny ale bez zmian.
Może to być wina zasyfionego już układu dolotowego?
Kończą mi się pomysły co to może być a nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego warsztatu.
I ma może ktoś zdjecię jak są podpięte wężyki podciśnień do zaworów? bo tyle razy już zmieniałem je miejscami że nie wiem czy na pewno obrze wszystko podłączyłęm

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 13 lis 2017 17:34:16
przez Borew
Lukaszbmx napisał(a):Witam.
Mam problem, frota od jakiegoś czasu jest strasznie zamulona, a pszy 3 tys obrotów wywala CE.
Błędy to p1125-03 i p400.
Wężyki od podcisnień wymienione o średnicy 4mm ale to chyba nie ma aż takiego znaczenie bo słyszałem że powinny być 3mm średnicy.
Zamieniałem wężyki miejscem egr i turbiny ale bez zmian.
Może to być wina zasyfionego już układu dolotowego?
Kończą mi się pomysły co to może być a nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego warsztatu.
I ma może ktoś zdjecię jak są podpięte wężyki podciśnień do zaworów? bo tyle razy już zmieniałem je miejscami że nie wiem czy na pewno obrze wszystko podłączyłęm


Też mam ten problem podmieniłem czujnik Map i wyczyściłem go dalej to samo elektrozawór wymieniony na nowy wszystkie wężyki posprawdzane egr wyczyszczony już nie mam pomysłów. Auto przy 3 tyś obr zapala się check i brak mocy pedał do końca do 100km/h i dalej nie idzie. Czy to może być turbina ??

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 13 lis 2017 17:59:35
przez pisu22
Borew napisał(a):
Lukaszbmx napisał(a):Witam.
Mam problem, frota od jakiegoś czasu jest strasznie zamulona, a pszy 3 tys obrotów wywala CE.
Błędy to p1125-03 i p400.
Wężyki od podcisnień wymienione o średnicy 4mm ale to chyba nie ma aż takiego znaczenie bo słyszałem że powinny być 3mm średnicy.
Zamieniałem wężyki miejscem egr i turbiny ale bez zmian.
Może to być wina zasyfionego już układu dolotowego?
Kończą mi się pomysły co to może być a nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego warsztatu.
I ma może ktoś zdjecię jak są podpięte wężyki podciśnień do zaworów? bo tyle razy już zmieniałem je miejscami że nie wiem czy na pewno obrze wszystko podłączyłęm


Też mam ten problem podmieniłem czujnik Map i wyczyściłem go dalej to samo elektrozawór wymieniony na nowy wszystkie wężyki posprawdzane egr wyczyszczony już nie mam pomysłów. Auto przy 3 tyś obr zapala się check i brak mocy pedał do końca do 100km/h i dalej nie idzie. Czy to może być turbina ??


Jaki błąd wywala?
Od tego się zaczyna poszukiwania

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 13 lis 2017 18:01:34
przez Borew
pisu22 napisał(a):
Borew napisał(a):
Lukaszbmx napisał(a):Witam.
Mam problem, frota od jakiegoś czasu jest strasznie zamulona, a pszy 3 tys obrotów wywala CE.
Błędy to p1125-03 i p400.
Wężyki od podcisnień wymienione o średnicy 4mm ale to chyba nie ma aż takiego znaczenie bo słyszałem że powinny być 3mm średnicy.
Zamieniałem wężyki miejscem egr i turbiny ale bez zmian.
Może to być wina zasyfionego już układu dolotowego?
Kończą mi się pomysły co to może być a nie chce oddawać samochodu do pierwszego lepszego warsztatu.
I ma może ktoś zdjecię jak są podpięte wężyki podciśnień do zaworów? bo tyle razy już zmieniałem je miejscami że nie wiem czy na pewno obrze wszystko podłączyłęm


Też mam ten problem podmieniłem czujnik Map i wyczyściłem go dalej to samo elektrozawór wymieniony na nowy wszystkie wężyki posprawdzane egr wyczyszczony już nie mam pomysłów. Auto przy 3 tyś obr zapala się check i brak mocy pedał do końca do 100km/h i dalej nie idzie. Czy to może być turbina ??


Jaki błąd wywala?
Od tego się zaczyna poszukiwania



błąd Egr ale jest sprawny wymieniony