RudeBoy napisał(a):Jinn napisał(a):Listopad 1998.
To jak na mój gust w tym silniku w ogóle nie ma czujnika ciśnienia atmosfrycznego
ECU przyjmuje stałą wartość 1bara.
Albo mam jakąś dziurę w mózgu i nie pamiętam tego czujnika.
Ali.. dobrze pamiętam, że nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego?
Raczej nie ma, zawsze ma 1 bar
Odnośnie ciśnienia w kolektorze jest tylko jeden czujnik.
A teraz napisze jak najprościej zweryfikować co się popsuło
1. Znajść długie proste wzniesienie które umożliwi jazdę z pedałem w podłodze i prędkością do około 100 km/h przez 5-10 sekund, koniecznie musi być wzniesienie aby silnik był mocno obciążony.
2. Podpiąć komputer i na ta górkę, depatamy z oporu i patrzymy na doładowanie jak dojdzie do 1.2 bra i utrzyma się około 3 s powinien zapalić się CE ale silnik powinien ciagnąc dalej, jeśli dojdzie do 1.4 przechodzi w tryb awaryjny - mamy problem z elektrozaworem lub wężykiem, słabym podcisnieniem ewentualnie samym westgate.
jeśli komputer będzie pokazywał 1.2, 1.4 bara za wcześnie to mamy problem z czujnikiem.
Aby osiągnąć te ciśnienia silnik trzeba naprawdę mocno obciążyć u mnie na prostej musze lecieć około 130 km/h po równym aby turbo tak ładowało.