Strona 1 z 2

[2.2] nie pali na minusie

PostNapisane: 29 paź 2012 10:48:48
przez andrzejT
Witam wiem że ten temat już się powtarza ale każdy przypadek jest inny mój jest następujący: jak jest temperatura w plusie to pali od strzału kiedy spadnie poniżej 0 -3 to już jest problem sprawdzone zostało: świece (nowe), szczelność przewodów paliwowych, wymieniony filtr paliwa,rozrusznik po regeneracji,o czymś zapomniałem? jedyne co to pasek piszczy przy zapalaniu ale ile to ma z tym wspólnego? mechanik radzi zwiększyć dawkę startową.Dzięki pozdrawiam!

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 29 paź 2012 12:36:54
przez baxxx
mozesz sprawdzic czy zwiekszenie dawki pomoze, zdejmij wtyczke z czujnika temperatury 2 pinowego ktory jest przy termostacie i zobacz jak zapali .. te silniki maja to do siebie ze jak temperatura jest kolo 0 to jeszcze swiece sie nie zalaczaja - pomimo ze kontrolka pali - bo sterowink z tego co pamietam wlaczy je dopiero okolo -5, i ciezko im zapalic, na allegro mozna kupic takie cuda ktore oszukuja czujnik o pare stopni i zawsze swiece grzeja i dawka jest wieksza .. pociesz sie ze jak bedzie zimniej to bedzie lepiej :)

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 10:46:25
przez andrzejT
ok zobaczę sam jestem ciekaw!

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 11:03:17
przez RudeBoy
Jak świeczki grzeją to przyczyna problemów z rozruchem gdy zimno będzie zapowietzranie się układu paliwowego. Przy niskich temp. zapowietrza się dużo szybciej i łatwiej niż latem. Kurczą się wszystkie szpeje w aucie i ew. nieszczelności się powiększają. Walczę z tym od roku... :mrgreen:

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 13:33:45
przez baxxx
te silniki mogą się zapowitrzać na :
- oringach w obudowie filtra paliwa
- wężach przelewowych lub ich trójnikach
- uszczelkach na wtryskach paliwa na przelewach - najczęściej
- rzadko na pompie

spospób na sprawdzenie, wystarczy stanać np. na całą noc, tyłem wyżej niż przodem i zobaczyć jak zapali, jak lepiej niż normalnie to znaczy że się zapowietrza

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 13:36:52
przez RudeBoy
baxxx napisał(a):te silniki mogą się zapowitrzać na :
- oringach w obudowie filtra paliwa
- wężach przelewowych lub ich trójnikach
- uszczelkach na wtryskach paliwa na przelewach - najczęściej
- rzadko na pompie

spospób na sprawdzenie, wystarczy stanać np. na całą noc, tyłem wyżej niż przodem i zobaczyć jak zapali, jak lepiej niż normalnie to znaczy że się zapowietrza


i wielu innych miejscach których nie wymieniłeś...
Frota w przeciwieństwie do innych opli z tym silnikiem ma bardziej skomplikowany uklad zasilania paliwem...

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 16:58:08
przez baxxx
wszystko jest do sprawdzenia

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 30 paź 2012 21:22:33
przez RudeBoy
baxxx napisał(a):wszystko jest do sprawdzenia



bardzo odważnie podchodzisz do tematu...
Musiałbyś sprawdzać w odpowiednich warunkach temperaturowych każdy element oddzielnie żeby utrafić... a to wiąże się z rozpruciem auta i postawieniem go na tydzień minimum pod chmurką na mrozie...

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 31 paź 2012 13:17:31
przez baxxx
znam dośyc dobrze ten silnik, fakt ze może nie we fronterze, ale nie wydaje mi sie żeby to byla robota na tydzień

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 31 paź 2012 14:06:51
przez RudeBoy
inna lokalizacja fltra paliwa - bardzo nisko
dodatkowo i więcej łączeń przewodów między zbiornikiem a pompą niż w osobówce
zupełnie inny układ przewietrzania zbiornika

Moje auto w zeszłą zimę łącznie spędziło 8 dni u dwóch różnych mechaników "od opli" i żaden nie znalazł miejsca zapowietrzania się układu a każdy stwierdzał że się zapowietrza.
Dlatego tej zimy walczę sam.

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 31 paź 2012 15:37:40
przez baxxx
dokładnie lepiej samemu sie za to zabrać :) powodzenia

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 02 lis 2012 19:22:57
przez andrzejT
macie racje ja z tym walczę od roku i u jednego mechanika zostawiłem nawet 1000zł i :dupa: muszę dać sobie rady sam i zacząć od początku! ale temat jest zagadkowy. wiem tylko że na pewno chodzi o zapowietrzenie tyle.

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 02 lis 2012 19:40:06
przez Balkandriver
A jak z kompresją?

BALKANDRIVER

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 02 lis 2012 20:00:27
przez RudeBoy
Balkandriver napisał(a):A jak z kompresją?


Jakby kompresji nie było to by paliła zawsze z problemami... a to niestety zdarza się nie zawszę...
Zależy od tego jak długo stoi na mrozie i w jakiej pozycji. Poza tym silnik pracuje wzorcowo.

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 03 lis 2012 16:18:47
przez przemekcrx
To jesteś w błędzie, jak masz lichą kompresję poniżej normy to gdy jest ciepło +xx to praktycznie zawsze odpali,kłopoty zaczynają się o 0 do -xx
bałkan dobrze pisze :beer: sprawdź kompresję i podaj wyniki 8-)
I podstawa to szczelny układ paliwowy..

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 04 lis 2012 00:05:00
przez RudeBoy
a czytaj, że ze zrozumieniem :D Nie pisałem, że nie pali ZAWSZE jak jest poniżej zera tylko, że zdarza jej się to raz na jakiś czas. Może stać 3 dni na -15 i odpali z pół obrotu a innym razem przy -4 trzeba kręcić do póki nie napompi paliwa. Z resztą stwierdzono zapowietrzanie się układu tylko nikt nie potrafił znaleźć którędy...

Kompresja sprawdzana co prawda przed kupnem ale była książkowa a problem występowały w zasadzie od razu. Silnik w bardzo dobrej kondycji.

Z resztą problem póki co chyba rozwiązany... chyba... bo muszę poczekać na silne mrozy aby mieć pewność.
Zesrane odpowietrzenie zbiornika paliwa. Ten przeklęty automatyczny zawór samoprzestawny nad tylnym mostem raz działa prawidłowo raz nie. Czasem wytwarza się bardzo duże podciśnienie w zbiorniku co skutecznie odsysa przy dłuższym postoju paliwo z układu. Problem oczywiście narasta przy niskich temp. bo po jeździe w zbiorniku jest bardzo ciepłe paliwo na mrozie wychładza się zmniejszając objętość dodatkowo zwiększając podciśnienie w zbiorniku...

Póki co zrobiłem przewietrzanie przez korek wlewowy i pali od kopa :D

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 04 lis 2012 08:04:07
przez maciar
baxxx napisał(a):mozesz sprawdzic czy zwiekszenie dawki pomoze, zdejmij wtyczke z czujnika temperatury 2 pinowego ktory jest przy termostacie i zobacz jak zapali .. te silniki maja to do siebie ze jak temperatura jest kolo 0 to jeszcze swiece sie nie zalaczaja - pomimo ze kontrolka pali - bo sterowink z tego co pamietam wlaczy je dopiero okolo -5, i ciezko im zapalic, na allegro mozna kupic takie cuda ktore oszukuja czujnik o pare stopni i zawsze swiece grzeja i dawka jest wieksza .. pociesz sie ze jak bedzie zimniej to bedzie lepiej :)

Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 04 lis 2012 11:57:38
przez przemekcrx
Może coś nie doczytałem :boss:
Ale powietrze idzie zlokalizować zakładając przezroczyste przewody paliwowe ,pamiętam jak zmieniałem oring przy smoku w zbiorniku bo tam potrafił też zaciągać powietrze ,i częsta przyczyna to ręczna pompka ,która jest już wiekowa i zaczyna przepuszczać powietrze.

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 04 lis 2012 17:32:17
przez baxxx
maciar napisał(a):Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)


to już większy koszt ale faktycznie lepszy efekt
ale nie jest to wada fabryczna, po prostu jak auto ma najechane coś kolo 200tys nie pali jak nowy i tyle

Re: nie pali kiedy jest na minusie!

PostNapisane: 04 lis 2012 22:01:46
przez maciar
baxxx napisał(a):
maciar napisał(a):Ewentualnie możesz zrobić to jak człowiek i przestawić dawkę komputerem,temperaturę początku grzania świec zmieniamy zmianą oprogramowania na nowszy soft(wada fabryczna)


to już większy koszt ale faktycznie lepszy efekt
ale nie jest to wada fabryczna, po prostu jak auto ma najechane coś kolo 200tys nie pali jak nowy i tyle

Jest to wada fabryczna.Niektóre auta miały zmieniany soft jeszcze na gwarancji,jak serwis się starał.Ople mocno prężne to nie są .Przykładowe granice ciśnień w silnikach opel 2,2 dti 17-24 bar, vw 1,9 tdi 1Z 25-31bar, Patrol 3,0 di 25-29bar, frontera 2,8 30bar, toyota corolla 2,0 D 24-29bar.
A więc te silniki uchodzą za mało prężne co za tym idzie dobrze nie palą,a przebieg robi swoje to też.A jak coś jest skitrane to już dupa blada.I tyle.