Strona 1 z 1

[2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 11 sty 2013 13:40:16
przez vaxel
Czołem,

Szukam i szukam i nigdzie nie mogę znaleźć wykresu mocy i momentu obrotowego w zależności od obrotów w seryjnym silniku 2.2 115KM. Znalazłem mnóstwo wykresów po chip tuningu, natomiast w żadnych danych technicznych nie ma wykresu dla serii. Jest coś takiego gdzieś ?

Re: 2.2 wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 11 sty 2013 13:59:28
przez RudeBoy
Nigdy nie znalazłem :(

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 08:44:03
przez lanbo

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 09:30:18
przez vaxel
O coś takiego. Zastanawia mnie tylko, że Opel podaje maksymalny moment w zakresie 1900-2500 obrotów, a z tego wykresu wynika, że między 2400-2600, a przy 1900 jest dopiero 70% maksymalnego momentu. Zastanawia mnie źródło tego wykresu. Moc maksymalną podają przy 3800, tak więc tu się wszystko zgadza.

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 09:48:06
przez jrzeuski
Przecież każdy silnik jest inny a nie mówimy tu o nówce z fabryki. Może mieć zasyfiony kolektor, filtr do wymiany, problemy z podciśnieniami i sterowaniem EGR albo nieszczelności w turbinie. Wszystko to ma największy wpływ na pracę w dolnym zakresie obrotów, bo w górnym jest już taki przeciąg, że drobne niedomagania niweluje.

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 12:54:47
przez vaxel
No więc właśnie, stąd zastanawiało mnie źródło. Nie doczytałem niżej - jest to wykres z jakiegoś konkretnego, testowanego silnika, a nie fabryczny.

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 13:11:51
przez RudeBoy
Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 13:24:35
przez vaxel
Ja podchodzę sceptycznie do tego typu tuningu, bo jeżeli to takie bezproblemowe, to dlaczego seryjnie silnik jest ograniczony ? Zastanawiam się jaki ma to wpływ na zużycie silnika i jego żywotność.

Przed zakupem Froty, oglądałem jedną, która była po takim zabiegu. Właściciel (nie handlarz) jeździł z tym rok i co mnie najbardziej zdziwiło, twierdził, że ponoć po zabiegu spadło zużycie paliwa (sic!). Inna sprawa, że pracował jak traktor, ale tu prawdopodobnie przyczyny były inne.

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 13:38:12
przez jrzeuski
vaxel napisał(a):Ja podchodzę sceptycznie do tego typu tuningu, bo jeżeli to takie bezproblemowe, to dlaczego seryjnie silnik jest ograniczony ?
Żeby spełnić określone normy (skład spalin, głośność, zapewnić margines jakości dla procesu produkcyjnego, itd.). Poza tym czemu uważasz, że jest ograniczony? Równie dobrze można spytać czemu ten chip-tuning go tak ogranicza. Przecież 200KM też dałoby się wycisnąć :mrgreen:

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 15:04:22
przez vaxel
Nie napisałem, że tak uważam. Wręcz przeciwnie, poddaję w wątpliwość bezszkodowość takiego procesu. Choćby ze względu na te elementy, o których wspomniałeś. Pytanie o ograniczenie parametrów dotyczy hipotetycznej sytuacji, w której chip tuning przynosi tylko korzyści. A jestem daleki od takiego patrzenia na sprawę.

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 15:08:45
przez przemia
RudeBoy napisał(a):Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...


Spieki i zaspawany dwumas? Ja wiem jak wygląda dwumas z mojej poprzedniej frotki po roku jeżdżenia bez chip tuningu...

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 15:18:34
przez baxxx
vaxel napisał(a):.. twierdził, że ponoć po zabiegu spadło zużycie paliwa ...


lepszy moment przy tej samej masie w teorii najczęściej powoduje mniejsze zużycie paliwa , w praktyce jednak więcej się pałuje wiec więcej pali :D

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

PostNapisane: 14 sty 2013 15:24:28
przez RudeBoy
przemia napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...


Spieki i zaspawany dwumas? Ja wiem jak wygląda dwumas z mojej poprzedniej frotki po roku jeżdżenia bez chip tuningu...



No tak myślę, że koło posypało by się szybciutko. Chyba, że ta frota miała by służyć do śmigania po czarnym... jak 90% fronter.