Strona 1 z 1

[2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 14 mar 2013 19:15:26
przez japa-74
Witam! po dwudniowym postoju frota nie odpaliła. Laweta, mechanior, wstępna diagnoza: płyn chłodniczy na dnie zbiorniczka, spory ubytek oleju, po kręceniu daje czarną ropę (chyba z olejem). czy ktoś to przerabiał? podejrzewam uszczelkę pod głowicą, nieszczelne trawersy wtrysków, a może pompa? dramat! czekam na dalszą diagnozę i szykuję kase.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 14 mar 2013 19:27:30
przez RudeBoy
Jak nie chciała odpalić po dwóch dniach możliwe zapowietrzenie.
Skąd ta czarna ropa z olejem się lała? Jedyne miejsce mieszania się olej z paliwem to uszczelniania trawersów wtrysków.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 23 mar 2013 21:25:34
przez japa-74
Odebrałem auto. Wymienione uszczelniacze trawerzów, przelewy, filtr paliwa, wyczyszczony kolektor ssący. Założyłem nowy akumulator. Pociągło sporą ilość oleju przez trawerzy do układu paliwowego, ropa była aż czarna. Wymontowali zbiornik paliwa w celu pozbycia się zasyfionej ropy. Ale rano znowu problem z odpaleniem. szarpie i nie może zaskoczyć, jak załapie to puszcza siwego bąka. Także dalej gdzieś się zapowietrza. Postawię na noc tył wyżej zobaczę jak będzie rano, a na zewnątrz znowu mróz.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 31 mar 2013 12:01:06
przez matrix0070
masakra z tymi dieslami, temat wałkowałem w swoim aucie dwa lata, zrobiłem wszystko to co i Ty plus wymiana wtrysków i podanie paliwa z butelki żeby się przekonać czy to nie linia paliwowa, cudawianki, zmienianie dawki, wymiana świec, zaworki zwrotne. Auto dalej jak tylko jest temp na minusie ma problem z odpalaniem, "terajkuje", załapuje ale zaskakuje dopiero po 2, 3 kręceniu puszczając pięknego kopcia. W tym roku diagnoza ostateczna to walnięta pompa, tak jakby zużyta głowica pompy nie dająca odpowiedniego ciśnienia. Zaskakujące jest to że w lecie śmiga bez problemu, a zimą protestuje. Muszę to oddać na robotę ale puki zima... auto mi potrzebne co dzień, ot paradoks.. oby w Twoim przypadku to nie była pompa..

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 04 kwi 2013 20:17:14
przez japa-74
Teraz trochę lepiej pali bo i ociepliło się. Ale niepokoi mnie to że na stałych obrotach niezależnie czy 1000 obr/min czy 1500 obr/min silnik pracuje nierówno, szarpie, trochę dymi na siwo. Ustępuje to po dodaniu gaz i pracuje już normalnie. Dodam że komputer nie wykazał żadnych błędów na pompie. Pisał RudeBoy o jakimś oringu w pompie którą można wymienić bez wyciągania pompy. Także czeka mnie jeszcze wizyta u mechaniora.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 14 kwi 2013 18:34:21
przez Ros_Art
Witam kiedys przerabiałem podobną usterkę. Jak auto jeździło to było dobrze po nocy lub po dziennym postoju problem z odpaleniem. Trzeba było długo kręcić aż zaskoczył. W moim przypadku trzeba było regenerować pompę wtryskową.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 15 kwi 2013 05:14:57
przez Łukasz102
Dodam że komputer nie wykazał żadnych błędów na pompie.




Byłem kiedyś u mechanika,który kompa podłączał bezpośrednio do pompy wtryskowej przez specjalny kabel bo przez OBD nie da się ponoć sprawdzić pompy.

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 15 kwi 2013 09:05:20
przez pavca
A ja właśnie pozbyłem się problemu o którym tu wszyscy piszecie :) Ciężko palił, długo kręcił, siwy dym itp.
Pomogła regeneracja pompy, ale nie ta kompletna z wymianą sterownika (największy koszt), a tylko wymiana wszystkich uszczelek, zaworków i gum + czyszczenie pompy. Mechanik powiedział że pompa nie była zdejmowana od nowości (200 tys. przebiegu) i po prostu elementy gumowe sparciały. Teraz dosłownie pali na dotyk :)

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 15 kwi 2013 10:23:11
przez matrix0070
mnie czeka to samo :) sterownik mam dobry, ale trzeba ją rozebrać, wymienić elementy i skalibrować

Re: [2,2] dti po dwudniowym postoju nie odpaliła

PostNapisane: 16 kwi 2013 15:23:05
przez konio
Pochwal się jeszcze kolego jaki koszt takiej wymiany uszczelek i czyszczenia pompy we Franciszce.