Witamy !



[B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez maciar » 14 sie 2013 08:46:46

Zrobić jak ma być orginał,zobaczyć czy będzie ok.Skończy się raczej na małych wydatkach .Bez fotek nic nie podpowiemy
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez dobix » 15 sie 2013 21:50:25

To może podpowiesz jak wstawić na tym forum fotke? Bo akurat tutaj nie mam pojecia Pozdrawiam
dobix
 

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez maciar » 15 sie 2013 22:05:54

Pod tym polem co piszesz masz "dodaj załącznik"
załącznik.jpg
masz tam dodaj i takie tam.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez Trzeci » 15 sie 2013 22:07:30

Druga opcja:
1.wstaw zdjęcia na jakiś serwer nie wymagający logowania
2. Kliknij "odpowiedz" w tym temacie
3. kliknij na ikonkę z napisem "Img"
4. Wstaw link do fotki pomiędzy nawiasy kwadratowe
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez pasza » 19 sie 2013 22:10:22

To podobno typowy problem dla tych silników i mało kto wie co z tym zrobić i z czego to wynika. Pomaga zaślepienie przewodu idącego do sterowania klapek w kolektorze. Tylko, że tak oryginalnie nie powinno być, ale problem znika.
pasza
 

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez RudeBoy » 19 sie 2013 22:30:25

pasza napisał(a):To podobno typowy problem dla tych silników i mało kto wie co z tym zrobić i z czego to wynika. Pomaga zaślepienie przewodu idącego do sterowania klapek w kolektorze. Tylko, że tak oryginalnie nie powinno być, ale problem znika.


bzdura

Zaślepianie przewodu idącego do klap to leczenie syfa pudrem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez pasza » 20 sie 2013 18:16:58

Nie zaprzeczam, ale pomaga. A u mnie nikt przez długi czas nie potrafił postawić diagnozy i widzę, że tu też uniwersalnego rozwiązania nie ma.
pasza
 

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez RudeBoy » 20 sie 2013 18:18:22

jasne, bo i przyczyn przerywania przy lekkim dodaniu gazu może być 100
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez maciar » 21 sie 2013 07:10:08

pasza napisał(a):Nie zaprzeczam, ale pomaga. A u mnie nikt przez długi czas nie potrafił postawić diagnozy i widzę, że tu też uniwersalnego rozwiązania nie ma.

Przecież to właśnie te zaślepienie jest uniwersalne.A przyczyna jest wiadoma
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

[2.2 DTI] Szarpie na zimnym silniku

Postprzez pl999 » 05 mar 2015 14:13:28

Witam serdecznie, mam następujący problem…
Na zimnym silniku auto odpala i obroty są stabilne w okolicy 1000. Jeśli dodaję szybko gazu, silnik wkręca się na obroty bez problemu, tak powiedzmy do ok 2500 – 3000 obrotów. Jeśli natomiast gazu dodaję powoli, powyżej na oko 1200 obr/min. Silnik zaczyna pracować w taki sposób, jakby wypadał 1 cylinder (szarpie). Pojawia się jednocześnie dziwny zapach podobny do spalenizny. Podczas jazdy czuć ten spadek mocy, tak dzieje przy spokojnej jeździe, przy bardziej dynamicznej wszystko wydaje się OK. Gdy silnik nagrzeje się porządnie, wówczas pracuje już normalnie.
Ostatnio wymieniałem koło pasowe i przy okazji prosiłem o sprawdzenie błędów i podobno nic nie wykazało.
Czy taki objaw może wiązać się z uszkodzonym wtryskiwaczem? Ktoś również straszył mnie zużytymi pierścieniami…

Z góry dziękuję, pozdrawiam,

Paweł
Pozdr,

Paweł
pl999
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Obrazki: 1
Dołączył(a): 14 kwi 2014 06:31:17
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI] Szarpie na zimnym silniku

Postprzez ali » 05 mar 2015 15:56:36

pl999 napisał(a):Witam serdecznie, mam następujący problem…
Na zimnym silniku auto odpala i obroty są stabilne w okolicy 1000. Jeśli dodaję szybko gazu, silnik wkręca się na obroty bez problemu, tak powiedzmy do ok 2500 – 3000 obrotów. Jeśli natomiast gazu dodaję powoli, powyżej na oko 1200 obr/min. Silnik zaczyna pracować w taki sposób, jakby wypadał 1 cylinder (szarpie). Pojawia się jednocześnie dziwny zapach podobny do spalenizny. Podczas jazdy czuć ten spadek mocy, tak dzieje przy spokojnej jeździe, przy bardziej dynamicznej wszystko wydaje się OK. Gdy silnik nagrzeje się porządnie, wówczas pracuje już normalnie.
Ostatnio wymieniałem koło pasowe i przy okazji prosiłem o sprawdzenie błędów i podobno nic nie wykazało.
Czy taki objaw może wiązać się z uszkodzonym wtryskiwaczem? Ktoś również straszył mnie zużytymi pierścieniami…

Z góry dziękuję, pozdrawiam,

Paweł


Przyczyn może być 100 konieczna dokładna diagnoza
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez tomek_89 » 05 mar 2015 18:02:21

Ja kolego walczę z tym od roku i zaczyna mnie trafiać szlag. Wymieniłem przepływkę, czujnik ćiśnienia doładowania, EGR, wszystkie wężyki, pompę vaku, siłownik klap zawirowań, wyczyściłem kolektor, a teraz po diagnozie występuje dziwne zjawisko. Mianowicie, po podłączeniu vakuometru pod elektrozawór turbiny wygląda to tak:
- wolne obroty, przez chwilę -0,8 bar a potem -04,bar i kontrolka check
- przygazówka i wszystko wraca do normy
- znów wolne obroty i ta sama bajka
Na wszystkich elektrozaworach tak samo. Ręce mi już opadły. :cry2:
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł ?
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez RudeBoy » 05 mar 2015 18:17:40

a błędy jakie?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez pl999 » 06 mar 2015 07:27:17

Wczoraj miałem sytuację jakiej jeszcze w tym aucie nie było. Mianowicie, gdy silnik był porządnie rozgrzany na postoju przytrzymałem obroty tak w okolicy 2300-2500 po chwili zapaliła się EC. Silnik wrkęcał się jedynie do ok 3500 obrotów i pomimo wciskania gazu nie uzyskiwał większych obrotów. Podczas jazdy nic podobnego nie występuje (jeszcze).

To jest jakieś UFO, mechanicy totalnie nie potrafią zrobić w tych autach nic, poza prostą wymianą części. Nie mam czasu i warunków, żeby ciągle grzebać w tym aucie. Pomijam fakt, iż jeśli chodzi o mechanikę, to mam raczej podstawowe umiejętności… Ręce opadają… w ciągu roku wpakowałem we Frotę parę tysi i już mam dość a ona ciągle zaskakuje jakimiś „niespodziankami”. Poważnie rozważam sprzedaż…

Pozdrawiam

Paweł
Pozdr,

Paweł
pl999
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Obrazki: 1
Dołączył(a): 14 kwi 2014 06:31:17
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez tomek_89 » 06 mar 2015 07:38:00

U mnie standardowo P0400. Na starej przepływce błąd wywalał powyżej 3000 obr. a na wolnych było o.k. Po wymianie przepływki jest odwrotnie. Zastanawia mnie to podciśnienie na zaworze turbiny, ponieważ gdy komp wyłącza ten zawór to powinno być ciśnienie 0 bar a nie z -0,8 bar spada do -0,4 bar.Dobrze myślę ?
Dodam jeszcze że klapy są odłączone bo przy podłączonych lekka przygazówka i silnik przerywa oraz kopci niemiłosiernie.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez ali » 06 mar 2015 09:43:10

tomek_89 napisał(a):U mnie standardowo P0400. Na starej przepływce błąd wywalał powyżej 3000 obr. a na wolnych było o.k. Po wymianie przepływki jest odwrotnie. Zastanawia mnie to podciśnienie na zaworze turbiny, ponieważ gdy komp wyłącza ten zawór to powinno być ciśnienie 0 bar a nie z -0,8 bar spada do -0,4 bar.Dobrze myślę ?
Dodam jeszcze że klapy są odłączone bo przy podłączonych lekka przygazówka i silnik przerywa oraz kopci niemiłosiernie.


Do weryfikacji elektrozawory EGR, klap, Westgate

Poza tym klapy nie moga być odcięte, silnik będzie mulił niemiłosiernie.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez RudeBoy » 06 mar 2015 13:33:00

ali napisał(a):
tomek_89 napisał(a):U mnie standardowo P0400. Na starej przepływce błąd wywalał powyżej 3000 obr. a na wolnych było o.k. Po wymianie przepływki jest odwrotnie. Zastanawia mnie to podciśnienie na zaworze turbiny, ponieważ gdy komp wyłącza ten zawór to powinno być ciśnienie 0 bar a nie z -0,8 bar spada do -0,4 bar.Dobrze myślę ?
Dodam jeszcze że klapy są odłączone bo przy podłączonych lekka przygazówka i silnik przerywa oraz kopci niemiłosiernie.


Do weryfikacji elektrozawory EGR, klap, Westgate

Poza tym klapy nie moga być odcięte, silnik będzie mulił niemiłosiernie.


Klapy mogą być odcięte pod warunkiem, że wszystko inne jest sprawne i klapy odcięte w pozycji - praca na dwóch zaworach ssących.
Może będzie ciut minimalnie mniej dynamiczny na wolnych obrotach. Ciut. Konia z rzędem temu kto to zauważy.

Tak czy siak do sprawdzenia cały układ podciśnień, wszystkie zawory i siłowniki.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez tomek_89 » 06 mar 2015 22:08:33

Wszystkie wężyki wymienione na nowe, klamoty jak pisałem wcześniej też. Powiedz mi RudeBoy, dobrze myślę, że sztanga od turbiny na wolnych obr. jest wciągnięta a zawór odpuszcza przy wysokich żeby nie było przeładowania ? Jeżeli tak to u mnie jak obroty zejdą do jałowych to po ok. 15 sek. elektrozawór zrzuca podciśnienie do -0.4 bar i wywala błąd. Nie sprawdziłem jeszcze jak z napięciem na elektrozaworze, ale na wszystkich trzech jest tak samo ( i dlaczego -0.4 bar a nie 0 bar) Pompka vacu daje stale -0.9 bar bez względu czy działa serwo czy nie. Zaczyna mnie ogarniać zwątpienie.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez RudeBoy » 06 mar 2015 22:21:18

tomek_89 napisał(a):Wszystkie wężyki wymienione na nowe, klamoty jak pisałem wcześniej też. Powiedz mi RudeBoy, dobrze myślę, że sztanga od turbiny na wolnych obr. jest wciągnięta a zawór odpuszcza przy wysokich żeby nie było przeładowania ?

Dobrze myślisz. Z tym, że to nie tyle jest kwestia obrotów co obciążenia silnika. Stojać w miejscu ciężko Ci będzie doprowadzić auto do sytuacji, że WG się otworzy.

tomek_89 napisał(a):Jeżeli tak to u mnie jak obroty zejdą do jałowych to po ok. 15 sek. elektrozawór zrzuca podciśnienie do -0.4 bar i wywala błąd. Nie sprawdziłem jeszcze jak z napięciem na elektrozaworze, ale na wszystkich trzech jest tak samo ( i dlaczego -0.4 bar a nie 0 bar) Pompka vacu daje stale -0.9 bar bez względu czy działa serwo czy nie. Zaczyna mnie ogarniać zwątpienie.


Sprawdzić zawór sterujący WG (ten czarny przy lewym nadkolu) - najlepiej podmienić na jakiś inny sprawny.

-- 06 mar 2015 22:22:28 --

aaa... zaraz zaraz...

mówisz po 15-20 sekundach?
No to na 100% problem z EGRem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2,2] DTI przerywa po dodaniu lekko gazu

Postprzez tomek_89 » 06 mar 2015 22:57:37

Też tak obstawiałem i wymieniłem EGR na nówkę sztukę. I :dupa: Ale coś obiło mi się o uszy że tulejka w pokrywie (ta do której dociskany jest grzybek EGRa) potrafi się wyluzować. Co prawda u mnie się nie rusza ale możliwe że się przesunęła i EGR nie domyka. I jeszcze jedno pytanie - nasze turbiny mają zmienną geometrię łopatek czy to zwykłe wiatraki ( tam jeszcze nie wsadzałem paluchów i lepiej zapytać mądrego człowieka :D ).
Mówisz EGR hmmm. Czyli tak: jeżeli komp wyłącza podciśnienie turbiny (elektrozawór) otwierając tym samym obejście dla spalin to oznaczało by że na wolnych powietrze do kolektora dostaje się z turbiny i z EGR co komp traktuje jako przeładowanie (dane z czujnika ciśnienia w kolektorze) ?????
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron