Strona 1 z 2
		
			
				[2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
23 lip 2013 01:15:23 
				przez Markon
				opiszę problem w ten sposób :
- odpalam, jadę, 1 mul 2,muł 3nawet idzie 
- zmiany biegów po przekroczeniu 3tyś obrotów na 4biegu mogę wyciągnąć góra 80km/h i 3tyś nie więcej obrotów bo się zapala check i auto staje się mułem jeśli zgaszę auto check gaśnie
- na 1,2,3 mogę dawać nawet do 4tyś i jest ok
- jeśli jadę na 4 i obroty spuszczę do 2tyś też się zapala check ale jak wcisnę pedał check gaśnie check  do tego czasu auto zamulone
- na 5 biegu wszystko ok do puki nie dojdą obroty prawie 3tyś bo wtedy check i finito i redukcja do 1nawet nie pomoże muszę zgasić auto nie da się wkręcić na obroty powyżej 3tyś jak się świeci  
podsumowanie jazda do 3 tyś obrotów i prędkości 105km/h  

  wymieniony przepływomierz i dalej to samo
 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
23 lip 2013 16:17:05 
				przez RudeBoy
				ale jesteś świadom tego że istnieje coś takiego jak diagnostyka komputerowa. 
Jak sie check zapala to odczytaj błędy i będziesz coś wiedział.
Prawdopodobne uwalenie przypływki.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
23 lip 2013 22:54:07 
				przez Markon
				jest błąd przepływomierza ale była wymieniana
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
24 lip 2013 09:57:10 
				przez brum
				To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
24 lip 2013 12:13:36 
				przez Markon
				brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od
 przemia  
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
24 lip 2013 14:33:09 
				przez jrzeuski
				Markon napisał(a):brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od
 przemia  
Skoro tak, to sprawdź dwa razy 

 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
24 lip 2013 16:12:12 
				przez brum
				Poszukaj jak pomierzyć przepływkę, niestety autodata nie ma tego w bazie.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
24 lip 2013 16:15:04 
				przez RudeBoy
				hint dla przepływki w B dti
Przepływomierz ten ma wbudowany czujnik temp. powietrza.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
07 sie 2013 14:17:00 
				przez Markon
				błędy T0400 I P1125
-- Dodano 8 sie 2013, o 21:54 --
wymyłem cały kolektor i przepustnice była zmasakrowana, auto idzie szybciej bo już nie 80 a i do 140 idzie pociągnąć ale jak przekroczy 2,5 wskakuje check i auto zaczyna mulić, zaślepiłem egr blachą zaczęło strasznie (makabrycznie) dymić "wydymiło" się z 10min i nic się nie zmieniło więc wkręciłem egr ale go zaślepiłem kulką z łożyska, dzięki temu auto zyskało ładnego buta, jutro wycinam kata, jak sprawdzić przepływomierz bo boje się ze jest zwarcie w instalacji i morze spalić nowy
-- Dodano 9 sie 2013, o 17:34 --
dziś wyleciał kat buchnął dymem ma większego buta ale chek dalej się zapala powyżej 2,5tyś
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
09 sie 2013 19:53:24 
				przez drech
				Czemu idziesz w stronę kata i egru? P1125 chyba nie jest standardowym kodem obd, ale wujek google podpowiada, że błąd jest związany z czujnikiem położenia przepustnicy. Może warto zmierzyć ten czujnik? Przypuszczam, że pomiędzy dwoma pinami czujnika powinien się zmieniać opór w zależności od położenia przepustnicy.
Nie mam za to pojęcia co oznacza T0400. Wie ktoś?
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
09 sie 2013 22:15:31 
				przez Markon
				hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?/ a może ja mam kompa od 3,2  

 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
09 sie 2013 23:08:16 
				przez drech
				Markon napisał(a):hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?
Tego to ja dokładnie nie wiem. Musisz poczekać aż Rudeboy wróci z Rumunii.  Tak czy inaczej pierwsza strona wyników w google'u wskazuje na błąd powiązany z takim czujnikiem. Może więc problem tkwi gdzieś w dolocie?
Markon napisał(a):a może ja mam kompa od 3,2  

 
Raczej nie  

 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 15:00:30 
				przez Markon
				powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 15:42:04 
				przez RudeBoy
				Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
w Twoim nie ma
 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 16:24:32 
				przez Markon
				RudeBoy napisał(a):Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
w Twoim nie ma
 
to od czego ten błąd P1125 a może to ten czujnik ciśnienia bezwzględnego co jest w przepustnicy z taką jedną dziurką  

-- Dodano 13 sie 2013, o 16:30 --
hmmmm..... znalazłem fote jak on wygląda 

czyli ten dzyndzel powinien wystawać w przepustnicy (obudowie) a u mnie jest tylko dziura  

 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 16:49:28 
				przez RudeBoy
				Już mi się nie chce o tym pisac ale resztakim sił:
Dobrze kombinujesz P1125 wskazuje na problem z doładowaniem.
Zacznij od przeczyszczenie czujnika doładowania ten w kolektorze. Nie grzeb niczym ostrym w nim tylko przemyj i przedmuchaj. Jak masz inny to podmień.
Jak okaże się sprawny to na drugi ogień sprawdzić trzeba zawór sterujący turbiną i wszystkie przewody podciśnienia idące do niego.
Na diagnostyce trzeba patrzyć na podgląd parametrów. Jakie są wartości doładowania żądane a jakie rzeczywiste. 
X22DTH nie ma w ogóle przepustnicy. To co nazywasz przepustnicą to klapy wirowe zwiększające długość dolotu. Warto sprawdzić czy ich siłownik działa prawidłowo i czy jest szczelny.
Jak zawór EGR sprawny i szczelny to nie ruszaj tam nic.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 17:11:23 
				przez Markon
				rozkręciłem i zdemontowałem cale klapy wirowe umyłem benzyną i skręciłem ma lepszego buta ale chek nadal wyskakuje po przekroczeniu 3tyś obr biorę się za resztę a egr zaślepiony
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 17:12:35 
				przez ali
				Markon napisał(a): egr zaślepiony
 
 
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
13 sie 2013 17:54:06 
				przez RudeBoy
				dżizus w tym aucie nie można tak bezkarnie zaślepić egr-a 
Przywróć to do fabrycznego stanu.
			 
			
		
			
				Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł
				
Napisane: 
19 sie 2013 22:16:07 
				przez pasza
				To zawór podciśnienia jak dobrze piszę. Są nad lewym błotnikiem. Jeden do turbiny, jeden do egr i jeden do klapek w kolektorze. U mnie padł ten do turbiny. Objawy były identyczne. Można jakiś podmienić, żeby sprawdzić i nie kupować nowego.