Strona 1 z 3

[B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 07:38:20
przez tajda
Witam! Frotka B 2,2 (Sport) jak w temacie, problemy z pompą VP44 :( (koszt naprawy 2500-5000) problemy z odpalaniem, zapowietrzanie, trawersy....i inne dziadostwo doprowadzają mnie do szału, moja stara poczciwa Frotka A (2,0 Sport) którą mam od 9 lat jest przy tej ,,NOWEJ,, o niebo lepsza, pytanie brzmi: czy ktoś wie lub słyszał o wymianie silnika 2,2DTI na....C20NE ???? :niewiem: mam zamiar kupić za 2000 silnik C20NE i wpakować go do nowej budy z 2001r (Sport) koszt silnika to 2/3 ceny regeneracji samej pompy, a zaraz będą trawersy, wtryski....podpowiedzcie koledzy jak by to wyglądało pod względem tech, tzn wiem że wymiana zbiornika paliwa też wchodzi w rachubę, komputer... ale czy ma to sens? :niewiem: a może ktoś już to w akcie desperacji przerabiał :D dzięki za sugestie - nawet te o...psychiatrze :beer:

Re: Odp: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 07:45:07
przez brum
To nie ma sensu. Nie będzie to jechało.

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 08:32:18
przez Semir
Jak bym miał już się tak wabić to wszedł bym w 2,8 silnik. Jak by była opcja frotki B z tym motorem to polował bym na takie coś.

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 09:38:41
przez tajda
Dzięki za odp, jako,, fanatyk,, Frotki pomimo że kupiłem dwa miesiące temu,, Nową ,, stara 2.0 Sport jest i będzie do końca świata i jeden dzień dłużej w rodzinie :-D to tej już mam dość, 12500 pln i radość tylko dwa miesiące :-( teraz ze 3000 pln pompa (wymieniony filtr paliwa) stary 1/4 wysokości ciemny (początek trawersów) i nie wiadomo co jeszcze wyskoczy, rodzina ma jej i mnie dosyć :-D stara - remont silnika koszt 500 pln(sam robiłem) nie oddam za NIC! Komp Tech 2 (oryginalny nie fejs) nic nie pokazuje, na moim fejsie po kilkunastu próbach odpalenia wyskoczył 1345, gość z serwisu kazał kupić i podmienić czujnik kąta wtrysków (sprzedał mi go za 300pln) dzisiaj go podmienię ale jestem pesymistyczne nastawiony :-( bez regeneracji się chyba nie obejdzie, dam znać jutro co dalej, dzięki ;-)

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 09:41:23
przez Semir
Pompy nie mam ale mam sporo części do tego silnika mam w garażu po moim rozbitku jak coś to pisz.

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 10:16:19
przez tajda
Oki, myślę że jak go nie... podpalę :-D to kilka rzeczy by się przydało, więc jak odpali (a parę groszy zostanie) to się odezwę na priva ;-) czy Ty też miałeś takie problemy z tym silnikiem? Stara 2.0 Sport przebieg 420 000 mam ją 9 lat i dołożyłem max 1000 pln ;-)

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 10:44:03
przez Semir
Nie naprawdę byłem zadowolony z tego auta miałem je 5 lat wiernie i dzielnie służyło. Żadnych większych awarii nie miałem. Na bieżąco wszystko wymieniane, pilnowane i sprawdzane. Trafił mi się też w miarę egzemplarz z dość dużym przebiegiem bo 285 tyś ale na pewno nie kręcony wiec wolałem taki niż 150 tyś i w rozsypce.

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 18:44:07
przez RudeBoy
Nic dziwnego, ze problemy z odpalaniem byly i w koncu pompa padla jak sie jezdzi na nieszczelnych trawersach. Trzeba tego pilnowac bo ich wymiana to max 400zl

Re: B 2,2 DTI Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 05 wrz 2013 19:57:34
przez adrianee36
nie ma to jak stara stara dobra konstrukcja ;) :1: C20NE :1:

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 19:23:33
przez tajda
Witam :D ja happy ponieważ kupiłem i wymieniłem dzisiaj czujnik halla i Frotka zamruczała słodko :D temat jaki założyłem dalej aktualny (nie wiem na jak długo ten problem rozwiązany) ale daję słowo że jak bym mógł, to C20NE pakuję do tej nowej budy bez dyskusji, masz kolego rację, to naprawdę jedne z lepszych silników jakie wkładano do Opli, temat otwarty i jak by ktoś miał warunki i wiedzę w tym temacie (tzn koszt takiej zamiany, rozwiązania techniczne....) to bardzo proszę o info, czytając na różnych forach setki postów na temat tych VP44 w silnikach (Audi, BMW, Rover, Ford...) moje zdanie jest takie że te silniki 2,2 DTI są do :dupa: moja stara poczciwa ,,A,, z przebiegiem 420 000 chyba przeżyje nowy nabytek :)

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 19:29:33
przez ali
Nie pomyślałes że silnik C20NE mimo że niezajebliwy to nie dąłby rady z frotą B ? Musiałbyś mosty wstawić od A aby miec przełożenie. Prawda jest taka że na czarnym silnik 2.0 ledwo daje radę z A na dużo większym przełożeniu w mostach niż ma B Dti.

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 19:34:04
przez eric
Pomijając koszty i skutki takiej zamiany to może też być problem z papierami. Swapy zazwyczaj robi sie na nowsze bo auto z starszym silnikiem nie spełni norm ekologicznych a musi spełniać takie jakie miało z fabrycznym silnikiem.

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 19:40:54
przez brum
zmiana na 2.0 dobrze nie wyjdzie. A jak już wkładać to 2.0 16V X20XEV lub C20XE.

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:22:52
przez adrianee36
No niestety C20NE to szkoda zachodu pachac do B. Lepiej kupic A i bez kombinacji...

Ps. Ali kiedy robimy wyscig do pierwszej setki skoro mowisz ze sport 2.0 słabo idzie na czarnym ?

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:23:41
przez ali
adrianee36 napisał(a):No niestety C20NE to szkoda zachodu pachac do B. Lepiej kupic A i bez kombinacji...

Ps. Ali kiedy robimy wyscig do pierwszej setki skoro mowisz ze sport 2.0 słabo idzie na czarnym ?


U froterki ? Możemy na 400m zrobić dla wszystkich w ogóle :mrgreen:

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:29:46
przez Odoll
Od razu mówie że stawiam na Adriana :>: :beer: :boss:

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:31:05
przez ali
Odoll napisał(a):Od razu mówie że stawiam na Adriana :>: :beer: :boss:


Ja też, znając jego szćżęście to mi sie koło urwie :razz:

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:32:56
przez Odoll
Nie znam jego szczęścia ale wiem jak jak idzie A 2,0 po czarnym :guns: :boss:

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:34:33
przez RudeBoy
Ja tez chetnie pidejme wyzwanie

Re: [B 2,2] Wymiana silnika na C20NE

PostNapisane: 06 wrz 2013 20:34:52
przez ali
Odoll napisał(a):Nie znam jego szczęścia ale wiem jak jak idzie A 2,0 po czarnym :guns: :boss:


Może ja jeździłem jakimiś zamulonymi :niewiem: co nie zmienia faktu że maja bodajrze 5.17 w mostach i jakby dostala mosty z B DTi to by była pomnikiem

-- Dodano 06 wrz 2013 20:35:46 --

RudeBoy napisał(a):Ja tez chetnie pidejme wyzwanie


To może faktycznie zrobimy zawody o puchar wójta gminy poznachowice ? Fun is fun