Witamy !



[2.2] Remont generalny DTI

[2.2] Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 13 gru 2013 17:23:20

Bawił się ktoś z Was w przyjemność remontu 2.0 lub 2.2DTI? Regeneracja głowicy (ewentualnie nowe szklanki popychaczy) plus pierścionki no i panewki. Chodzi mi tutaj o koszta, czas, robotę poświęconą temu. Szacunkowo idzie coś wyliczyć z części poznajdywanych w necie ale chciałbym poznać opinie kogoś kto temat wałkował w praktyce.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 13 gru 2013 17:47:13

robisz to sam czy ktos ci bedzie to robic ? jak ktos to licz 3000-3500zł lekko ...
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 13 gru 2013 18:03:17

na razie tylko głośno myślę co robić i czy robić :) remontowałem kiedyś sobie 1.6TD w Golfie 2, z dużym powodzeniem :D ten może też ogarnę. Myślałem nad kupnem używki.. ale wiadomo co to człowiek kupi... Włożę kupę robocizny i może będzie dobrze a może nie. Myślałem ażeby się pozbyć Froty... ale chociaż mnie wnerwia... Dużo czasu, pracy i pieniędzy włożyłem, 4x4 mi potrzebne. Myślałem żeby k**** spalić, ale to jak wygram w totka. :)
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 13 gru 2013 18:08:48

Jak chcesz jeździć tym autem długo jeszcze remontuj...
Koszty remontu jak każdego diesla R4. Szpeje ani tanie ani drogie.
Rożnica tylko na robociźnie może być.

Jak zamierzasz pojeździć z pół roku to kup jakiś słupek i przełóż... ale w brew pozorom roboty też trochę będzie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 09:28:24

droga strona medalu jest taka ze zrobisz remont.. a ten silnik i tak bedzie robic kaprysy
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 14 gru 2013 12:04:33

adrianee36 napisał(a):droga strona medalu jest taka ze zrobisz remont.. a ten silnik i tak bedzie robic kaprysy


nie no nie przesadzaj, że Adrian...
Nie chce mi się już znów zaczynać tej dyskusji ale weź tak statystycznie podejdź do tematu. Zobacz na forum z jakim silnikiem najczęściej są problemy...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez brum » 14 gru 2013 12:07:47

najpierw niech napisze po co chce remont robić. bo co się dzieje?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 13:01:20

RudeBoy napisał(a):
adrianee36 napisał(a):droga strona medalu jest taka ze zrobisz remont.. a ten silnik i tak bedzie robic kaprysy


nie no nie przesadzaj, że Adrian...
Nie chce mi się już znów zaczynać tej dyskusji ale weź tak statystycznie podejdź do tematu. Zobacz na forum z jakim silnikiem najczęściej są problemy...



Poskładanie go na nowych czesciach zeby to był nowka sztuka to 10 000zł moze braknac. co z tego ze wymienisz pierscienie,panewki , wymienisz uszczeniacze w głowicy i ja planujesz ? gdzie nowa pompa wtryskowa z ktora sa najczęściej problemy ? turbina , kompletny rozrzad , nowe tłoki ? dobry jeden nowy tłok do takigo silnika z 600zł ....

własnie tak mi sie wydaje ze o 2.2DTi sie najczesciej pisze , a to wieczne problemy z pompami a to jakies trawersy , a to sie check swieci , a to 5km trzeba go ciagnac zeby zapalił itp...
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 14 gru 2013 15:53:50

ee no chłopie...
Remont silinika to nie jest wymiana pompy ani turbo na nowe...
Remont silnika to ja rozumie, ze chodzi o słupek.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 16:32:04

co nam z porządnego słupka jak pompa bedzie niedomagac, albo ta cała elektronika tego silnika.

nawet liczac sam słupek tak na konkretnie to 5000-6000zł. tego silnika poprostu nie opłaca sie remontowac , bo i tak nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 14 gru 2013 16:40:10

z takim podejściem to nikt by niczego nie naprawiał tylko wymieniał silnik na nowy kompletny od producenta.

Naprawia się remontuje to co jest zepsute. Jak pompa padnie to się naprawia pompę. Jak nie ma komprechy to się robi szlif, pierścienie itd... Jak turbo nie dmucha to sie regeneruje albo kupuje od Semira za 100 :D
A nie wsio na raz nawet to co nie trzeba. Za dużo pieniędzy macie?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 16:59:34

i tak w kółko co chwile grzebanie z czyms innym , nie kazdego stac co chwila na mechanika. ten silnik to jest porażka,moze nie tak sam silnik jak jego osprzet ktory ma wieczne niedomagania. w swojej 6 letniej karierze mechnika tylko raz spotkałem sie z dobrym jezdzacym 2.2DTi gdzie własciciel nie chciał go podpalic.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez ali » 14 gru 2013 17:31:08

adrianee36 napisał(a):i tak w kółko co chwile grzebanie z czyms innym , nie kazdego stac co chwila na mechanika. ten silnik to jest porażka,moze nie tak sam silnik jak jego osprzet ktory ma wieczne niedomagania. w swojej 6 letniej karierze mechnika tylko raz spotkałem sie z dobrym jezdzacym 2.2DTi gdzie własciciel nie chciał go podpalic.


Takie bajki to możesz na dobranoc mojemu synowi opowiadać :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 17:49:19

Ciekawe czemu jeszcze nikt nigdy nie podjął sie wyremontowania swojego 2.2DTi .... najczesciej to wala motodoktora i szukaja tylko jelenia zeby sprzedac... i kupuje co innego, bo kazdy wie ze remont tego silnika jest całkowicie nie opłacalny , nie ten stosunek ceny remontu silnika do auta.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 14 gru 2013 17:57:41

absolutnie każdy doładowany diesel ma:
- pompę wtryskową,
- wtryskiwacza,
- turbosprężarkę,

Regeneracja wszystkich tych trzech podzespołów w przypadku silnika opla DTI jest kosztowo zwyczajnie średnia.
Elektroniki 2.2dti szczególnie X22DTH ma nie wiele w porównaniu do tego co występuje dziś. Z czego połowę jej możesz wyrwać i i tak ten silnik odpali i się będzie kulać.

Dla porównania polecam sprawdzić ile kosztuje np:
- regeneracja a wielu wypadkach wymiana (bo się nie regeneruje) pompy wysokiego ciśnienia w common-railach: np. toyota, PSA, merceds,
- regeneracja lub naprawa pompowtrysków: VW, Audi, mercedes,
- wymiana nienaprawialnych wtryskiwaczy CR w silnikach choćby TD5, albo w silnikach PSA na wtryskach DENSO,
- regeneracja turbiny a niech Wam będzie.. w ubustwianym 2.8 z A froty,

Jak ktoś pisze, że 2.2dti jest nieprzeciętnie drogi w naprawie to powinien się walnąć w łeb. Bo jest najwyżej średnio...

99% narzekań na dti wynika z indolencji i głupoty mechaników, którzy nie potrafią ogarnąć szczelności układu paliwowego. Co zabawne ASO niemieckie w notach serwisowych ma obowiązek wymiany uszczelnień trawersów co 100.000km. W polskich notach dla tego silnika nie ma takiej pozycji... abstrakcja...

-- Dodano 14 gru 2013 18:01:08 --

Adrian... weź zgłąb temat.
Słupki w tych silnikach są raczej nie do zajebania. Głowica to samo.
Pompą lubi kopyta wywinąć. I robi to... nic dziwnego: auta mają po 13 lat i po 400.000km przebiegu. A, że pompa sterowana elektronicznie to pada spektakularnie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 18:07:31

dlatego napisałem ze jeszcze jak sam słupek nie jest dramatem to jego osprzet tak, wiadomo ze sa drozsze silniki w naprawach ale na to DTi i tak trzeba liczyc (sam słupek) 5-6tysi a to nie jest mało przy aucie wartym 12-14 tysiecy. a i tak po tym remoncie mamy padło 2.2DTi pod maska
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 14 gru 2013 18:27:48

no ale to dotyczą każdego jednego diesla z tych lat: DTI, TDI, TD itd...

Osprzęt... osprzęt... czyli co?
W przypadku dti jedyną rzeczą nastręczającą kosztowny problem może być pompa wtryskowa.
Przypominam że pompa VP44 jest też w: Audi, Fordach, Nissanach, Dodgach, VW, Seatach, Skodach i...
...BMW. Wielki miłośniku bawarskiej motoryzacji. :D

Jak ktoś ma obsraną astre z 2.0dti albo zgnitę mondeo warte 2200zł to wiadomo, że naprawa będzie kosztować przynajmniej tyle ile auto kosztuje. W przypadku droższych aut sytuacja ma się nie co inaczej...

Adrian ciekaw jestem Twojej opinii o pierwszej serii silników VW 2.0 TDI. Setki tysięcy wyszły tego gówna. Gówna, które nie dojeżdżało do 100.000km a naprawa ich kosztowała 5 razy tyle co full regeneracja pompy VP44.

AMEN!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 14 gru 2013 18:36:32

RudeBoy napisał(a):
Adrian ciekaw jestem Twojej opinii o pierwszej serii silników VW 2.0 TDI. Setki tysięcy wyszły tego gówna. Gówna, które nie dojeżdżało do 100.000km a naprawa ich kosztowała 5 razy tyle co full regeneracja pompy VP44.

AMEN!


nie napisałem ze 2.2 to najgorszy silnik na swiecie ... :D fakt 2.0 VW jest gorsze... no ale podsumowując ...niestety zmierzamy ku klęsce motoryzacyjnej .... lepiej juz nie bedzie tylko gorzej.


A co do mojej miłosci do marki BMW to tez uwarzam ze skoczyła sie w 98roku, nie wliczajac V8 4.0 - 4.4 ktore montowali dłuzej potem jeszcze LR je montował w swoim RR
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez ali » 14 gru 2013 23:12:06

adrianee36 napisał(a):Ciekawe czemu jeszcze nikt nigdy nie podjął sie wyremontowania swojego 2.2DTi .... najczesciej to wala motodoktora i szukaja tylko jelenia zeby sprzedac... i kupuje co innego, bo kazdy wie ze remont tego silnika jest całkowicie nie opłacalny , nie ten stosunek ceny remontu silnika do auta.


remont każdego diesla jest drogi, a z racji ilosci dostępnej na rynku ilości DTI koszt samego używanego silnika jest niski, więc ludzie wolą wymieniac niż remontować, ot prosty rachunek ekonomiczny.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 15 gru 2013 10:11:29

Tak i wymianiaja na taki sam wrak ...
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron