Witamy !



[2.2] Remont generalny DTI

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez ali » 15 gru 2013 10:14:02

adrianee36 napisał(a):Tak i wymianiaja na taki sam wrak ...

Na sprzedaz starczy :-)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 15 gru 2013 12:14:06

ależ się mój temat rozkręcił :) nie przypuszczałem...
Zastanawiam się nad robotą silnika ponieważ wszystko inne już zrobiłem <<< viewtopic.php?f=15&t=12453 >>> a ten jak nie palił tak nie pali na zimnym. To samo co u kolegi z Podhala który niedawno nabył Fronterę i już chce sprzedać. Tyle że on przynajmniej nie włożył w to taką kupę kasy jak ja. I on miał problem od razu, a u mnie paliła jak złoto w największe mrozy rok czasu po kupnie. Pompa zrobiona, na gwarancji. Wtryski nowe, układ szczelny, żarowe nowe, przekaźnik żarowych ok. Tylko to mnie zastanawia że dawniej nie kopciła ani trochę a od czasu kiedy zaczęły się problemy z odpalaniem poniżej zera tak auto zawsze wtedy puści czarnego dyma i od 2 lat przykopci jak się mu da w palnik. Dawniej ani dyma nie puściła choćby nie wiem co się robiło, aż byłem w szoku bo to w końcu diesel. Olej łyka, ale wydaje mi się że nic ponad normę, ot około litr ubędzie od wymiany do wymiany (wymiana co roku) przez ten okres zrobię około 12-15tyś km. Zmieniałem z ciekawości oliwę czy będą jakieś zmiany w rozruchu z 10w na 15w i na odwrót. bez rezultatu. Po odpaleniu na mrozie jest mega słaba przez kilka pierwszych minut, ja doskonale wiem że zimny diesel jest słaby, nie jest to moja pierwsza przygoda z dieslem. Ale wydaje mi się że ten jest aż nadto słaby po rozruchu. stąd chce ponownie zmierzyć kompresję na silniku zupełnie zimnym, po mroźnej nocy. Wtedy może coś więcej wywróżę, kompresja była mierzona jak robiłęm wtryski, ale wydaje mi się że mechanior mógł olać temat i zmierzył kompresję na ciepłym. A auto nie jest ogólnie słabe, nie osłabło w związku z nastaniem problemu rozruchu. Jak kompresja ok to daje na reklamacje pompę, niech ją sprawdzają/poprawiają, guzik mnie to obchodzi. Ewentualnie mogę ją przestawić na wcześniejszy zapłon bo może sama nie jest w stanie tyle nadgonić elektroniką a oni ją zbyt "późno" ustawili. Po robocie wtrysków, poza tym że auto mocniejsze, bez zmian z rozruchem, po robocie pompy i zakupie nowego aku jest troszkę lepiej, ale dalej kłopot, jak wypnę czujnik temp, jest jeszcze lepiej, szybciej łapie, ale to dalej nie to, przy tem -5 i całonocnym postoju muszę długo kręcić. Jak się okaże że kompresja lipna na zimnym no to czeka mnie silnik. Stąd pytanie o remont DTI. Jeszcze zrobię test i poleję gorącą wodą pompę, ale wątpię czy coś to da.. Doktoryzować się nad silnikami diesla nie ma co, bo dużej filozofii tam nie ma, robiłem golfika 2czkę sympatyczny 1.6 TD, do roboty poszła głowica, założone były nowe hydropopychacze, nowe pierścienie, nowe panewki przy okazji (choć te akurat były dobre) i silniczek ładne całe 3 lata po remoncie chodził jak złoto, mocny i wcale nie głośniejszy niż przedtem, od zwykły klekot jak to w VW (co dalej nie wiem bo auta się pozbyłem). Chodzi mi tylko o koszta bo jak patrzyłem to głupie pierścionki do DTI ok 150zł na tłoka a to już sporo. Ja wiem że silnik Golfa starszej konstrukcji i dużo mniejszy ale tutaj jednak te koszta będą raczej duuuużo większe, a tamtego diesla wyremontowałem za parę stówek... :/ samo to że tutaj głowica 16v.. :)
A nad tym że to silnik a nie pompa tknęło mnie jeszcze jedno, gdyby to była pompa to po ciężkim rozruchu, zgaszeniu i odpaleniu winno być już ok, a ten jak jest minus, odpale go, zaskoczy, pochodzi 15-20 sek sek, zgaszę i znów odpalę to jeszcze ma kłopot, a jak pochodzi 5min to jest już ok z odpalaniem, więc stąd się zastanawiam czy mi się tłoki w cylindrach nie wywracają.. :D
Bogu dziękuję że nie mam żadnego 2.0TDI czy innego DDiS, CRD czy czego tam jeszcze, tam dopiero jest ustrojstwa, a jak coś jeb** to 5 000zł nieraz mało na robote. Koledze w A4 07r 2.0TDI CR 170km rozleciała się pompa, opiłki poszły na wtryski i żeby auto jeździło musiał dać prawie 10 tyś zł, a i tak jeszcze go wk** kontrolka od zapchanego DPF :)
Mój ojciec ma to samo w passacie, tylko czekać kiedy coś jebnie :D bo wiecie, to jest człowiek starej epoki, pasjonat volkswagenowskiego nieśmiertelnego niepsujnego TDI :D
Jeśli to silnik jest winny odpalaniu to zastanawiam się nad wymianą ale kurcze wiadomo co to człowiek kupi? na allegro tyle ofert ale pół z aut/części (w moim przypadku silników) to jest poprostu złom za który ludzie chcą pieniądze. Orobię się nie mniej jak przy remoncie żeby wymienić i wsadzić nowy silnik a i tak może być różnie...
Myslałem żeby to sprzedać ale raz że 4x4 mi potrzebne w życiu, dwa że jakoś nie mam serca kombinować żeby to paliło i pchać jakiemuś jeleniowi a potem udawać głupiego, a trzy... nie ma co kupić... Terrano jakieś takie klockowate, wysokie a wąskie, śmieszne, Pajero 2 już stara z wyglądu i krótka jest mniejsza od Froty, trójka ładniejsza ale to już nie terenówa, ni ma ramy, silnik tam dopiero kosztowny w remoncie, stara Vitara rewelacja co do kosztów przeróbek, części itp ale to leciwe już... poza tym nawet LSD nie ma no i mniejsze.... Więc nie obrażajmy Frontery... Patrol Y61 jest ładny, ale kosztowny :) we wszystkim.. nie stać mnie. Frota jest najładniejsza z terenówek. A i komfort jazdy i prowadzenia oferuje chyba najlepszy, 3 miechy temu znajomy kupował nowe L200. Jechałem tym z Gdańska w moje strony. Praca zawieszenia PORAŻKA, (wiem że to z tyłu ma resory więc ok) ale przód też tragicznie twardy. Auto dłuższe w rozstawie osi od Froty Sport a jazda fatalna, wygłuszenie wnętrza, tragedia, jakbym moim C360 3P jechał. Wyposażenie chociaż pakiet full opcja, nawet grzania lusterek nie miał :) Więc Frota jest the best, tylko żeby się tak raczyła mnie psuć.... :) bo dokładka do niej zaczyna mnie rujnować :)
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 15 gru 2013 14:15:03

to ze wymienisz same pierscienie moze nic nie dac, blok moze wymagac szlifu a wtedy trzeba kupic tłoki +0.50 po 600zł za sztuke... jak zdecydujesz sie na remont to daj znac chetnie posłucham relacji czy było warto.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 15 gru 2013 19:12:58

to że wymienię same pierścienie jeśli wymiany będą wymagać z pewnością coś na lepsze da, sęk w tym że nie tyle dobrze co całe tłoki czy regeneracja bloku, ale bez przesady, nie sądzę żeby to była aż taka padaka. jeśli kompresja okaże się słaba-rozbiorę silnik, jak rozbiorę, oglądnę co i jak, napiszę tutaj o tym z pewnością dla potomnych w ramach pracy badawczej o silnikach DTI :P pomierzymy, zobaczymy :)
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2013 19:22:14

Zacznij na prawdę od sumiennego pomierzenia komprechy na zimnym silniku...
Pomysł ze źle ustawionym zapłonem jest sensowny. Pompa reguluje kat wyprzedzenia zapłonu w pewnym określonym przedziale.
Wstępnie kąt zapłonu ustawia się na kole zębatym pompy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 17 gru 2013 12:59:02

Kompresja pomierzona, jest bardzo dobra, na zimniuteńkim silniku. Będę próbował z zapłonem coś majstrować, jak nie pomoże, podjadę do macherów którzy mi robili pompę. Mechanik który mi mierzył kompresję (celowo inny niż ten który mi mierzył kiedyś choć też była bardzo dobra) mówił że silnik jest ok, nie ma się go co czepiać, gość narazie jest zawalony robotą więc będę eksperymentował sam. Mówił żeby mu odstawić auto po świętach bo ma jakiś tester do tych pomp i ją sprawdzi. Niepodobała się mu coś praca mojego DTI, stwierdził że coś strasznie "twardo" ten silnik pracuje i nalezałoby zweryfikować ten zapłon i pompę.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 17 gru 2013 13:47:13

ano widzisz...
Twarda praca może świadczyć o niepoprawnym zapłonie.
Masz jakiś interfejs diagnostyczny do auta.
Jak wyglądają parametry:
- zadany kąt wtrysku
- aktualny kąt wtrysku
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez matrix0070 » 17 gru 2013 18:16:59

właśnie nie mam :( myślę że jutro jak dorwę czasu to na "czuja" troszkę przestawię pompę na kole, zobaczę czy będzie jakiś efekt, bo z mechanikiem żeby to posprawdzać będzie ciężko, nie ma czasu teraz...
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 17 gru 2013 18:19:48

matrix0070 napisał(a):właśnie nie mam :( myślę że jutro jak dorwę czasu to na "czuja" troszkę przestawię pompę na kole, zobaczę czy będzie jakiś efekt, bo z mechanikiem żeby to posprawdzać będzie ciężko, nie ma czasu teraz...


Jak coś zapraszam do mnie w odwiedziny. Możemy podpiąć i obadać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez yuby194 » 01 lut 2014 18:27:31

Nie widziałem wcześniej tego tematu, więc pisze teraz, ja mam za sobą taki "średni" remont silnika, skłoniła mnie do niego nierówna praca silnika, raz palił na trzech, raz na czterech garach, myślałem że to zawieszający się zawór w głowicy ale skończyło się na wymianie pierścieni, uszczelnieniu i planowaniu głowicy. Koszt robocizny i części zamknął się w 2500 zł.
Dół silnika został stary. Tęż rozpatrywałem zakup słupka ale w końcu naprawię swój.
Jakby ktoś chciał więcej info to tutaj: viewtopic.php?f=15&t=9670&p=120708#p120708


Autor postu otrzymał pochwałę
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez Semir » 01 lut 2014 18:43:51

Ja mam silnik ze swojej 2,2 DTI co prawda po wypadku i widać że dostał strzałą w górny dekiel, ale głowica i słupek wyglądają na całe. Jak ktoś zainteresowany do chętnie odstąpię a co do $$ się dogadamy. Ot taki :offtopic: ale zawadza żelastwo w garażu a szkoda na złom dać.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez adrianee36 » 01 lut 2014 20:20:23

zrob sobie stolik z niego :D
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez mojafrontka » 16 lut 2014 13:37:55

czesc posiadam frontke a 2.3tdi wydmuchalo mi uszczelke pod glowica morze ktos wie jaka jest kolejnosc dokrecania srob glowicy i z jaka sila powinny byc dokrecone pozdrawiam i dzieki za wszystkie posty
mojafrontka
 

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez michmik1 » 16 lut 2014 16:48:50

Przecież przy nowej uszczelce głowicy jest zawsze schemat dokręcania.
michmik1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 gru 2013 21:49:53
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez Ikis » 19 lut 2014 05:55:02

mojafrontka napisał(a):czesc posiadam frontke a 2.3tdi wydmuchalo mi uszczelke pod glowica morze ktos wie jaka jest kolejnosc dokrecania srob glowicy i z jaka sila powinny byc dokrecone pozdrawiam i dzieki za wszystkie posty


Poszukaj polskojęzycznej instrukcji do opla omegi 2,3...
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez kristofff88 » 31 mar 2016 21:45:15

witam,
Właśnie dziś mechanik przedstawił mi wyrok dla mojego portfela, a mianowicie poszła mi pompa wtryskowa.
auto już od dłuższego czasu miało tak że przy vmax 150km/h włączał się check engine spadały obroty i prędkość aż do jakiś 100-120 check znikał i dało się jechać normalnie dalej. potem zaczął gasnąć i mieć problem z odpaleniem. Kolega podpiął komputer no i pokazał błedy p0725 i p1335 pierwszy to czujnik położenia wału a drugi obrotów wałka pompy. No ale samochód jeździł aż do przedwczoraj kiedy to zgasł w jeździe i już nie odpalił, został zepchnięty do mechanika.

No i moje pytanie brzmi czy jest szansa że mechanik może się mylić i jest to coś tańszego do naprawy??
jeżeli nie to polecacie jakiegoś dobrego pompiarza co by ją zregenerował. czytałem że to strasznie dużo pieniędzy kosztuje.
czy może kupić na allegro z rozbiórki
znalazłem taką
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel- ... ml#thumb/1

Mój opel 2,2 dti 116km wersia long 99 r.
kristofff88
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 02 sie 2014 07:19:09
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 31 mar 2016 21:52:42

Zanim wydasz kupę szmalu wymień/podmień czujnik położenia wału.
Wymiana banalna zajmuje 5 minut.
Jak nie pomoże to faktycznie może być walnięty lub/i czujnik obrotów wałka pompy.

Przy błędach jakie masz nie ma sensu targać pompy z auta i robić pełnej regeneracji. Czujnik wałka pompy da się na upartego wymienić bez demontażu pompy. Koszt powinien się w kilku stówach zamknąć.

Zacznij od podmiany czujnika położenia wału.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez kristofff88 » 04 kwi 2016 20:20:49

czy ten czujnik jest jeszcze w jakiś innych autach by kupić używkę? czujnika położenia wałka pompy to już raczej sam nie wymienię?
kristofff88
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 02 sie 2014 07:19:09
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez RudeBoy » 04 kwi 2016 20:40:48

kristofff88 napisał(a):czy ten czujnik jest jeszcze w jakiś innych autach by kupić używkę? czujnika położenia wałka pompy to już raczej sam nie wymienię?


każdy DTI 2.2 i 2.0 ma taki sam.

Czy czujnik w pompie sam wymienisz... hmm.. nie wiem jakie Twoje zdolności techniczne. Ja bym się za to chyba nie brał sam...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Remont generalny DTI

Postprzez kristofff88 » 23 lut 2018 17:18:36

tak oddałem auto do pompiarza wziął 2000 pojeździło pół roku i siadła znowu pompa . oddałem na gwarancje to koleś oddał mi pieniądze bo nie chciał się z nią bujać więc auto dalej stoi nie sprawne ;/
kristofff88
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 02 sie 2014 07:19:09
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość