Witamy !



[2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Re: [2,2 dtl] wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez Ikis » 16 lut 2014 07:36:31

RudeBoy napisał(a):
Tak samo gadanie że skrzynia dostaje w dupę jak się rura odkręca? Skąd taki pomysł? Kto z Was jest w stanie wygenerować więcej jak 290Nm momentu obrotowego? :mrgreen:


Spójrz na skale kluczy dynamometrycznych... :)
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 17 lut 2014 20:50:31

nie no to jest totalna porażka próbowałem na zblokowany klucz i rozrusznikiem poźniej na szarpanie przez popych auta i wączanie biegu pożniej rozebrałem pół przodu i duży pneumantyk i za skurw....a nie puście co za jeleń to dokręcał i poco tak mocno nawet w silnikach ciężarówek tak mocno nie przykręcają śrub, jak jej nie urwe to będzie dobrze. Jutro walcze dalej
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 17 lut 2014 21:23:55

Tak jak pisałem Ci w innym temacie powinno być dokręcone 150Nm + 45 stopni + 15 stopni. Powinno się zawsze dawać nową śrubę aby zminimalizować możliwość urwania przy odkręcaniu.
Jak nie możesz na szczał z rozrusznika odkręcić to być może ktoś przesadził...
Zrób tak.
Rozgrzej porządnie silnik. Jak już będzie wsio gorące bierzesz jakiś zamrażacz typu Wurth ICE i psikasz bardzo dużo na śrubę. I od razu odkręcasz "na rozrusznik"
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 17 lut 2014 21:58:51

no masakrycznie ktoś ją dowalił
RudeBoy napisał(a):Tak jak pisałem Ci w innym temacie powinno być dokręcone 150Nm + 45 stopni + 15 stopni. Powinno się zawsze dawać nową śrubę aby zminimalizować możliwość urwania przy odkręcaniu.
Jak nie możesz na szczał z rozrusznika odkręcić to być może ktoś przesadził...
Zrób tak.
Rozgrzej porządnie silnik. Jak już będzie wsio gorące bierzesz jakiś zamrażacz typu Wurth ICE i psikasz bardzo dużo na śrubę. I od razu odkręcasz "na rozrusznik"


co do rozgrzania silnika to za późno bo już chłodnice powyciągałem jutro przyjdzie duży pneumantyk do kół to nim spróbuje może nie strzeli śruba
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 17 lut 2014 22:39:19

Z odkrękecaniem pnaumatem jest taki problem, że w aucie jest dwumasa, która skutecznie tłumi siłę klucza :)
Próbuj. Od klucza pneumatycznego na pewno śruba nie pęknie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez zendi1985 » 18 lut 2014 21:43:15

Panie i Panowie " mission completed" normalnie klucze połamałem ale dało rade, jakbym dopadł idiote który to tak dosadził to normalnie zrobił bym mu zdjęcie i w gazecie zamieścił żeby go unikać bo to może być zaraźliwe.
Duży pneumat do kół miał problem ale na szczeście wpadł mi do głowy pomysł i na szczeście udało się go zrealizować nasadka na pneumantyk z gniazdem na klucz nom i naciągnołem śrube kluczem nałożonym na nasadkę i przywaliłem pare razy pneumantykiem i w pewnym momencie usłyszałem dzwiek chwały a zarazem niepokoju, ale na szczęście ku mojej radości ujrzałem wykręconą w pełni śrubę.
Tak więc uszczelniacz wymieniony śruba po ludzku przykręcona i jest gites teraz jeszcze pozostałe graty pozakładam i powoli kończe bynajmniej mam taką nadzieję
Bo to tak jest .............
Majne Wladimir 2,2 DTi 115km long - była ale odjechała
Teraz ???? :-)
Avatar użytkownika
zendi1985
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 20
Dołączył(a): 31 sty 2014 16:52:35
Lokalizacja: Zabrze
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez monter69 » 21 lut 2015 09:21:27

Witam Państwa,
Trochę odświeżę temat, a mianowicie mam problem z uszczelnieniem przednim wału korbowego, był on (uszczelniacz) wymieniany parę razy,jednak po paru dniach zawsze zaczyna przeciekać i olej wali na pasek wielorowkowy i oczywiście komorę silnika :cry2:
Proszę o poradę jak temu zaradzić.
Z góry Dziękuję.
Jedni jeżdżą szybko, My jeździmy wszędzie.
monter69
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 14 mar 2010 21:19:35
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez cinek1983059 » 21 lut 2015 09:49:37

zapewne poprzednie uszczelniacze wytarły już rowek i jedynym sposobem na to będzie kupno ciaśniejszego uszczelniacza(o ile jest dostępny) albo montaż nowego w taki sposób żeby część uszczelniająca nie pracowała bezpośrednio po wytartym rowku(czyli wbić nowy uszczelniacz płycej bądź głębiej o ile się da)
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez monter69 » 21 lut 2015 11:10:32

A czy może to być regulator ciśnienia oleju,gdzieś to wyczytałem na forum, choć przepuszcza tylko przedni, tylni jest ok, więc to pewnie nie regulator :niewiem:
Jedni jeżdżą szybko, My jeździmy wszędzie.
monter69
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 14 mar 2010 21:19:35
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez brum » 21 lut 2015 11:17:51

Masz wytarty rowek lub zrobioną rysę podczas demontażu starego uszczelniacza.
I kupuje się dobre uszczelniacze np Elring, Corteco, VictorReinz, ewentualnie na bogato w aso.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 21 lut 2015 11:37:35

monter69 napisał(a):Witam Państwa,
Trochę odświeżę temat, a mianowicie mam problem z uszczelnieniem przednim wału korbowego, był on (uszczelniacz) wymieniany parę razy,jednak po paru dniach zawsze zaczyna przeciekać i olej wali na pasek wielorowkowy i oczywiście komorę silnika :cry2:
Proszę o poradę jak temu zaradzić.
Z góry Dziękuję.


Albo wymieniasz koło pasowe na nowe i zakładasz org simer albo:

Musisz stoczyć koło pasowe o ok 1mm i zakładasz ciaśniejszy simer. Ciężko dostępny rozmiar ale da się kupić.
Bez stoczenia koła pasowego nie dobierzesz żadnego ciaśniejszego simieringu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez przemekcrx » 21 lut 2015 11:55:15

Możesz zaryzykować również zdjęciem sprężynki z uszczelniacza rozkręcasz ją i skrócić ją o jakiś 1cm i skręcić ją i założyć spowrotem na uszczelniacz powinno mocniej uciskać-uszczelnić na kole , robiłem tak kilka razy i nie było problemu z tym...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez monter69 » 21 lut 2015 12:58:19

Bardzo dziękuję za pomoc i porady, jak coś zawalczę to napiszę :beer:
Jedni jeżdżą szybko, My jeździmy wszędzie.
monter69
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 14 mar 2010 21:19:35
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez Lukaszbmx » 10 mar 2017 10:14:10

Jak się zdejmie już koło pasowe z wału to ciężko jest wymienić uszczelniacz?
Umyłem silnik i widzę że mi kapie spod tego koła pasowego ale nie wiem czy to z uszczelniacza wała czy może z miski olejowej
Avatar użytkownika
Lukaszbmx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 121
Dołączył(a): 15 cze 2016 13:03:13
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez RudeBoy » 10 mar 2017 10:18:50

Lukaszbmx napisał(a):Jak się zdejmie już koło pasowe z wału to ciężko jest wymienić uszczelniacz?
Umyłem silnik i widzę że mi kapie spod tego koła pasowego ale nie wiem czy to z uszczelniacza wała czy może z miski olejowej


Nie ciężko.
Tylko, oglądnij dobrze w jakim stanie powierzchnia koła pasowego po jakiej uszczelniacz pracuje.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] dtl wymiana uszczelnienia przód silnika

Postprzez Łukasz12502 » 16 maja 2018 20:40:55

zendi1985 napisał(a):nie no to jest totalna porażka próbowałem na zblokowany klucz i rozrusznikiem poźniej na szarpanie przez popych auta i wączanie biegu pożniej rozebrałem pół przodu i duży pneumantyk i za skurw....a nie puście co za jeleń to dokręcał i poco tak mocno nawet w silnikach ciężarówek tak mocno nie przykręcają śrub, jak jej nie urwe to będzie dobrze. Jutro walcze dalej

dzisiaj wymieniałem znajomemu w astrze g 2.0dtl simmering i koło na nowe i przechodziłem to samo.dopiero profi pneumatyczny klucz dal rade z tą śrubą.reszta to bajka.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron